Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta
En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.
Kommentit (292)
Henkilökohtaisesti toivon, että jokaisella ihmisellä olisi elämässään jotain pientä luksusta. Itselleni tällaisia asioita ovat esim. toisinaan ostettu erikoiskahvi ja hyväntuoksuinen käsisaippua.
Olen lueskellut avustusryhmistä nyt köyhien avunpyyntöjä ja vilpittömästi ihmetellyt miten niin monessa perheessä on parikin lemmikkieläintä. Voiko siitä kissasta tai koirasta huolehtia kunnolla, jos tuloina on pelkästään Kelan rahoja? Olen itsekin pienipalkkainen duunari, enkä missään nimessä ottaisi tähän marsuakaan lisäelätiksi.
Eihän se, joka pystyy ostamaan luksusta, voi olla köyhä. Jos on köyhä, on on tyydyttävä vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä joku kertoi, että euron mikropopparipussi on turhuutta eikä köyhällä ole oikeutta sellaista ostaa edes lapsilleen.
Keskituloinen ostaa tavallisia popparinjyviä 1,15 eurolla ja paahtaa ne kattilassa. Pussillisesta saa lapsille monta kattilallista.
Tässä on se "köyhän" ja keskituloisen ero ajattelutavassa. Toinen saa samalla rahalla 10x määrän:D
No eikä osta.
No omassa keski-hyvätuloisessa ystäväpiirissä ei esim lastenkutsuilla ole koskaan tarjottu mikropoppareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on ns. sossupummi. Asuu perheensä kanssa ihan tyytyväisenä asunnossa, missä vuokra on 1390 eur/kk. Komia on asunto. On parkettilattiat ja induktioliedet. Tyylikäs kämppä hyvällä alueella. Kelpaisi minullekin.
Minä asun perheeni kanssa myös vuokralla. Käymme kumpikin töissä ja tulot on sopivasti niin, että omilla tuloilla on vuokra maksettava. Arvatkaapa onko meille mahdollista edes ajatella 1390€/kk vuokra-asuntoa.
Anteeksi vain, mutta pikkuisen on sellainen olo, että maksan nyt toisten luksusta ja omat kakarat asuu kaupungin halvimmassa ikivanhassa kolmiossa huonomaineisella alueella, kun uudehkoon 4h+k+s vuokra-asuntoon ei töissä käyvillä ole varaa.
Reilua?
Sosiaalityöntekijä täällä. On yliopistotutkinto ja raskas työ. Käydään paljon kotikäynneillä. Monesti on asiakkaan koti paljon hulppeampi kuin oma, vaikka kukaan ei ole koskaan sieltä asiakkaan kodista käynyt töissä. Se syö naista.
Miksi teet raskasta työtä? Miksi et tee sosiaalityöntekijän työtä? Saisit hyvän palkan lisäksi kevyen duunin.
ohis
Oletko montakin vuotta tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on ns. sossupummi. Asuu perheensä kanssa ihan tyytyväisenä asunnossa, missä vuokra on 1390 eur/kk. Komia on asunto. On parkettilattiat ja induktioliedet. Tyylikäs kämppä hyvällä alueella. Kelpaisi minullekin.
Minä asun perheeni kanssa myös vuokralla. Käymme kumpikin töissä ja tulot on sopivasti niin, että omilla tuloilla on vuokra maksettava. Arvatkaapa onko meille mahdollista edes ajatella 1390€/kk vuokra-asuntoa.
Anteeksi vain, mutta pikkuisen on sellainen olo, että maksan nyt toisten luksusta ja omat kakarat asuu kaupungin halvimmassa ikivanhassa kolmiossa huonomaineisella alueella, kun uudehkoon 4h+k+s vuokra-asuntoon ei töissä käyvillä ole varaa.
Reilua?
Sosiaalityöntekijä täällä. On yliopistotutkinto ja raskas työ. Käydään paljon kotikäynneillä. Monesti on asiakkaan koti paljon hulppeampi kuin oma, vaikka kukaan ei ole koskaan sieltä asiakkaan kodista käynyt töissä. Se syö naista.
Aikoinaan kun olin köyhä työssäkäyvä yh en saanut mitään muuta tukea kuin muuttokuukauden asumistuen lainaksi. Piti sekin maksaa takaisin.
Saman kadun varressa erotti hyvin ns sosiaalitapaukset: joka pennulle ostettiin uudet vaunut, lasten päällä vain parasta Reimaa ja coretexia, mun lapset kulki kavereilta kierrätetyissä Lassieissa. Ja tämä jatkuu edelleenkin, omalla rahalla maksavat joutuvat tyytymään paljon vähempään kuin sossupummit. Onneksi kierrätys on kunniassa ja monista roskalavaryhmistä tai kirppariryhmistä saa lastenvaatteita 0-20e. Mutta onhan se valtiolle noloa että ne jotka kannattelevat tätä yhteiskuntaa ovat jääneet vähemmälle kuin ne joiden taskuun verorahat uppoaa. Se on suuri vääryys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilua?
Miksi teet raskasta työtä? Miksi et tee sosiaalityöntekijän työtä? Saisit hyvän palkan lisäksi kevyen duunin.
ohis
Oletko montakin vuotta tehnyt?
En ole mutta puoliso tekee. Naureskelee aina miten helpolla tulee rahaa verrattuna raskasta duunarihommaa tekeviin perheenjäseniin.
Köyhät ei tartte kun keppiä, perkele!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on luksusta? Meillä perheen nettotulot ovat noin 5 000 euroa kuukaudessa, mutta ei meilläkään ole varaa luksukseen. Toivon usein, että olisipa rahaa.
Teillä on joko 10 lasta tai huonot rahankäyttötaidot. Tai sitten teidän luksus olisi yksityislentokoneella lentelyä Bahamalle.
Vähän näytät ymmärtävän. Meillä nettotulot 7000€/kk. Neljä teini-ikäistä lasta, kaikilla 1-2 harrastusta. Pk-seudulla asutaan. Kiinteät asumiskulut ja harrastukset ovat n 3500€. Lopulla maksetaan 6 hengelle ruuat, puhelimet, netti, vaatteet, parturit, lasten kuukausirahat, kodin hankinnat, lasten bussiliput, 2 autoa ja kahdesti vuodessa käydään matkalla. Tuo 5000€ ei todellakaan ole isolle perheelle iso raha pk-seudulla.
Miksi yhdenkään sohvalla makoilijan pitäisi päästä kahvilaan, teatteriin, ravintolaan, lomalle yms. Miksi yhdenkään heistä pitäisi omistaa iphonea, pleikkaa, pelitietokonetta yms.
He eivät halua tai ole valmiita tekemään muuta kuin loisimaan.
Yhteiakunta pyörii sillä että ihmiset on tuottavia jotka maksavat verot. Näillä veroilla ylläpidetään yhteiskuntaa. Nämä loiset sitten syövät tärä kakkua ja ovat töysin hyödyttömiä yhteiskunnalle.
Se on totta että nuoret hakevat masennusdiagnooseja aivan vain sen vuoksi että voivat hakea enemmän rahaa itselleen.
Heidän kuuluisi saada ainoastaan sen verran ruokaa että eläisivät ja jokin lämmin koppi missä nukkua. Muuta tällaiset ihmiset eivät tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdenkään sohvalla makoilijan pitäisi päästä kahvilaan, teatteriin, ravintolaan, lomalle yms. Miksi yhdenkään heistä pitäisi omistaa iphonea, pleikkaa, pelitietokonetta yms.
He eivät halua tai ole valmiita tekemään muuta kuin loisimaan.
Yhteiakunta pyörii sillä että ihmiset on tuottavia jotka maksavat verot. Näillä veroilla ylläpidetään yhteiskuntaa. Nämä loiset sitten syövät tärä kakkua ja ovat töysin hyödyttömiä yhteiskunnalle.Se on totta että nuoret hakevat masennusdiagnooseja aivan vain sen vuoksi että voivat hakea enemmän rahaa itselleen.
Heidän kuuluisi saada ainoastaan sen verran ruokaa että eläisivät ja jokin lämmin koppi missä nukkua. Muuta tällaiset ihmiset eivät tarvitse.
ap ottaa lisää kierroksia...
Mutta tuo on minun vilpitön mielipiteeni. Kerro sinä miksi loisijan kuuluisi saada mitään? Ettei raukalle tule paha mieli??
Samat säännöt kuin koronarokotteelle. Ilman työtäsinulla ei ole oikeutta harrastuksiia, ravintolaan tai muuhunkaan kuin ruokakauppaan. Meille on muodostumassa koronan varjolla hyvä malli.
Omasta puolestani ei rikkaatkaan tarvii mitään luksusta.
Se luksus se maailman saastuttaa ja hiilidioksit työntää ilmakehään.
Oon vielä kovempi ku sä AP. Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani ei rikkaatkaan tarvii mitään luksusta.
Se luksus se maailman saastuttaa ja hiilidioksit työntää ilmakehään.
Oon vielä kovempi ku sä AP. Mitäs siihen sanot?
Paree se on että ne saastuttaa jotka jotain tianaakin. Mietis millä rahoolla ne ilmastoteot maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on luksusta?
Kaikki se, mikä ei ole välttämätöntä.
Miten määritellään se, mikä on välttämätöntä ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ei tartte kun keppiä, perkele!!
Rikkaille voi antaa kultaista keppiä. Ne tykkää siitä enemmän.
Lusmut ei oikiasti ansaitse edes mitään. Sen puurolautasen ku saavat ilmaaseksi hengenpitimiksi sais riittää.
Kuka on rikas ja kuka on köyhä?
Missä on Pierre Bourdieu ja la distinction?
Mä käytin tänään tt-tukirahoistani 2,50€ uuteen kynsilakkaan ja olen suorastaan hävyttömän iloinen siitä luksus-hankinnasta. Harmittaako ap?
Niinhän se kannattaa. Samalla saa helpommin vuoden ylimääräistä opintotukea sekä armeijasta vapautuksen.