Yle: Keräisitkö roskia viinilasillista vastaan? Kööpenhaminassa tämä on pian mahdollista
Kaupunki aloittaa 15. heinäkuuta kokeilun, jossa turistit voivat kerätä palkintoja ympäristöteoista.
Palkinnon voi saada keräämällä roskia, työskentelemällä kaupungin puutarhassa tai käyttämällä polkupyörää ja julkista liikennettä.
Turisti voi edellä mainittuja tekoja vastaan lunastaa esimerkiksi lounasta, jäätelön, lasin viiniä, lainakajakin tai käynnin museossa.
Kommentit (28)
Juu, turistinahan menen mielelläni keräilemään roskia tai huhkimaan puutarhaan almuista.
Erinomainen idea! Tulisipa Suomeenkin.
Tottakai. Lasi kuohuviiniä kelpaa aina pienen duunin jälkeen.
Eikö ne Hollannissa laittaneet alkoholistit keräämään roskia kaljapalkalla? Voisi toimia meilläkin.
Suomessa naiset teettäisi roskien keruun lapsilla samalla kun itse lipittää viinit. Huvittavaa kuinka pakollinen päivittäinen viinin lipittäminen ei ole alkoholismia naisten mielestä mutta jos mies juo pari olutta viikonloppuna niin mies on täysi rappio alkoholisti näiden naisten mielestä. Kumpi nyt sitten todellisuudessa on se alkoholisti se joka ei pysty olemaan päivääkään ilman vai se joka juo muutaman viikonloppuisin. Suomessa on aivan järkyttävän paljon alkoholisteja jotka ei pidä itseään alkoholistina vaan pitää sitä päivittäistä juomista sivistyneenä
Minä hakisin aimo läjän roskia roskiksista.
Tuskinpa kukaan valvoo roskien alkuperää.
Ja taaskaan ei tarvitse palkata ihmisiä työsuhteisiin, ihana idea!
Vierailija kirjoitti:
Ja taaskaan ei tarvitse palkata ihmisiä työsuhteisiin, ihana idea!
Roskien keruu olisi hyvää työtä ehdollistettuun sosiaalitukiin. Jos ei mitään suostu tekemään ei mitään myöskään ansaitse. Mikään ei ole ilmaista tällä maapallolla, ei edes työttömän elämä. Se ei vaan maksa työttömälle kun työttömän elättäminen on siirretty työllisten vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi vaikkapa rahana.
Ei käy koska tässä koulutetaan porukkaa perustuloon. Meinaatte että tuon saisi tekemättä mitään sen eteen?
Vierailija kirjoitti:
Minä hakisin aimo läjän roskia roskiksista.
Tuskinpa kukaan valvoo roskien alkuperää.
Niinkö luulet? Nykyisessä ja etenkin tulevassa valvontayhteiskunnassa? Voidaan varmaan aika vaivattomasti selvittää liikkeesi roskien hankinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne Hollannissa laittaneet alkoholistit keräämään roskia kaljapalkalla? Voisi toimia meilläkin.
Ovat jo keräilemässä, tosin en usko että kaljapalkalla, vaikka siihen se korotettu päiväraha varmaan meneekin. Olen nähnyt roskapartioita, joissa on selviä alkkiksia(pun intended) ja oletan tämän olevan kuntouttavaa työtoimintaa.
Turisti! Turisti on LOMALLA eikä millään pakkotyöleirillä. Laittavatko ne viinin tuon pakkotyön taakse kokonaan, saako sitä vielä rahalla?
En todellakaan. En myöskään roskaa ympäristöä.
Hyvä homma, tuonne vie vaan omat roskat ja saa palkinnon siitä, hulluko niitä enää kadulta keräilemään alkaa.
Mietin vain mitä agendaa ajetaan julkaisemalla tämä eikä jotain muuta.
luotto on mennyt, mitkään uutiset eivät enää tarkoita mitään jos sen naamaanhierojana on *le.
Tienvarret sais sillai helpoiten siivottua että kahdensadan metrin välein olisi viinipöytä. Täti-ihmiset (=minä) kulkee kakskyt kilsaa ja kerää roskia.
Rannatkin saisi siivottua kun muovikassillisen roskaa voisi vaihtaa vaikka tunnin soutuvenevuokraan. Oikein hyvä idea tämä, älkää nyt lytätkö hyviä juttuja!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naiset teettäisi roskien keruun lapsilla samalla kun itse lipittää viinit. Huvittavaa kuinka pakollinen päivittäinen viinin lipittäminen ei ole alkoholismia naisten mielestä mutta jos mies juo pari olutta viikonloppuna niin mies on täysi rappio alkoholisti näiden naisten mielestä. Kumpi nyt sitten todellisuudessa on se alkoholisti se joka ei pysty olemaan päivääkään ilman vai se joka juo muutaman viikonloppuisin. Suomessa on aivan järkyttävän paljon alkoholisteja jotka ei pidä itseään alkoholistina vaan pitää sitä päivittäistä juomista sivistyneenä
En näe tässä mitään vikaa?
Tuohan on kiva