Jos rokotetut eivät levitä tautia (tai levittävät hyvin vähän) miksi tartunnoissa on nyt ennätysmäärät? Johtuuko se tosiaan siitä 14 prosentista?
86% on saanut vähintään ensimmäisen rokoteannoksen. 14% ei siis ole saanut edes ensimmäistä.
Jos rokotetut eivät levitä tautia (tai levittävät hyvin vähän) miksi tartunnoissa on tällä hetkellä ennätysmäärät? Johtuuko se tosiaan siitä 14 prosentista?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Viral Loads Similar Between Vaccinated and Unvaccinated People 4.10.2021
https://www.ucdavis.edu/health/covid-19/news/viral-loads-similar-betwee…
Ja
Noinniinku esimerkiksi...
Millään viittis teidän puolesta näitä hakuja tehdä....
Joo ei tosiaan kannata hakuja tehdä jos parasta mitä löydät on youtube-videot. Jos nyt sentään edes tuoretta preprinttiä: Selittää toki miksi olet niin pihalla.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264260v2.full-text
Tuoreella Pfizerin kakkospiikillä tartuttaminen deltaa vastaan puolittuu, kolme kk tokan piikin jälkeen tartuntoja vielä neljänneksen vähemmän. Astra-Zeneca ei estä edelleen tartuttamista enää kolme kk tokan piikin jäkeen ollenkaan ja vastaa tuoreenakin 3kk sitten pistettyä Pfizeriä..
Tuossa tulee myös ihan hyvin esiin Alphan ja Deltan erot vaikka Alphaakin pidettiin alkuun erittäin tartuttavana villivirukseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viral Loads Similar Between Vaccinated and Unvaccinated People 4.10.2021
https://www.ucdavis.edu/health/covid-19/news/viral-loads-similar-betwee…
Ja
Noinniinku esimerkiksi...
Millään viittis teidän puolesta näitä hakuja tehdä....
Joo ei tosiaan kannata hakuja tehdä jos parasta mitä löydät on youtube-videot. Jos nyt sentään edes tuoretta preprinttiä: Selittää toki miksi olet niin pihalla.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264260v2.full-text
Tuoreella Pfizerin kakkospiikillä tartuttaminen deltaa vastaan puolittuu, kolme kk tokan piikin jälkeen tartuntoja vielä neljänneksen vähemmän. Astra-Zeneca ei estä edelleen tartuttamista enää kolme kk tokan piikin jäkeen ollenkaan ja vastaa tuoreenakin 3kk sitten pistettyä Pfizeriä..
Tuossa tulee myös ihan hyvin esiin Alphan ja Deltan erot vaikka Alphaakin pidettiin alkuun erittäin tartuttavana villivirukseen verrattuna.
Edelleen tartuttaminenhan on muutenkin vain puolet yhtälöstä. Tuossa paperissa käytettiin indeksitapauksina vahvistetun tartunnan saaneita. Rokotteet vähentävät myös mahdollisuutta saada tartunta ylipäätään, joten tartuntojen määrän kannalta vaikutus on suurempi kuin kumpikaan noista tekijöistä yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa tyhmien sairastua. Se heillä on edessä jokaisella ja 1,8 sadasta kuolee. Kaikki ne kuvittelevat, etteivät ole se yksi tai kaksi sadasta, kun on NIIN VAHVA olo. Siltikin 75% jo pelkästään ylipainon takia riskiryhmässä.
Toivon, että sairaalat suljetaan rokottamattomilta. Potekoot kotona nauttien homeopatiaa ja joogaten.
Kerron tuosta "vahvasta olosta" rokotekriittisille. Olen 2 piikkiä saanut, alle 60-kympinen mies. Kunto ennen tautia suorastaan teräksinen. Raskaassa puumetsällä tukkikuntoisia repien helposti päivä väsymättä kummemmin... Se ehkä paras vertaus missä kuntoa tarvitaan. Toki teen työkseni ihan muuta. Nyt 3 viikko asitten tauti loppui. Edelleen jaksan häävisti kirjoittaa tässä koneella! Jo, vessaan ku...lle lähtöä harkisten tässä tarkoin... Niin poikki olen! Ei ole mitään jäljellä entisestä kunnosta. Ihan toden todella! Tämä on oikeasti pelottavaa! Henki pihiseen jo kahvia 3 metrin päästä haettaessa ja yskänpuuska on kaamea kun sellainen tulee! Enempää en jaksa kirjoittaa... Koettakaa nyt käsittää perkeles!
Tämä todentaa sen että ”delta” on käytännössä kakkospiikin rokotehaitta. Ole nyt tosi varovainen, älä ainakaan kolmatta ota. Se voi tap paa sinut.
Tajuatteko jo. Uusi ”muunnos” tulee aina kun rokotekierros käynnistyy. Delta on yhtä kuin rokotevaurio.
Vierailija kirjoitti:
Miski muute ylen uutisissa https://yle.fi/uutiset/3-11261761 itketty vuonna 2020, että jos tämä skenaario toteutuu, sairaanhoito tulee kuormittumaan. Tämän avion mukaan sairaalahoidossa on tarvitsemassa n. 1600-6200 ihmistä viikossa. Jutussa sanotaan, että tällainen voi kuormittaa sairaanhoitoa. Nyt hoidossa keskimäärin 30 ihmistä viikossa ja edelleen itketään. Jutussa sanotaan näin: Jos koronaviruksen takia sairaalaan tulisi näin paljon ihmisiä, olisi todennäköistä, että kiireettomät suunnitellut leikkaukset siirtyisivät. Ei ole toteutunut edes lähelle arvioita ja silti muka kaikki kiireettömät toimenpiteet pitää perua. Miksi?
Koska se pilaisi hyvän narratiivin. Ihmisten poliittinen muisti on lyhyt eikä kukaan enää muista että hoitotakuu paukkui säännöllisesti jo kauan ennen koronaa.
Pitäisiköhän minun tarjota itseni tieteelle tutkimustarkoituksiin?
Olen rokottamaton, käynyt neljästi verikokeissa omaan piikkiin testaamassa olenko jossain kohtaa kenties sairastanut koronan ja onko vasta-aineita (ekan kerran vuosi sitten ja ei ole), olen käynyt koko ajan töissä normaalisti, toiminut asiakaspalvelussa tavaten monia ihmisiä päivän aikana, juuri kukaan meidän työpaikalla ei pidä maskia eikä asiakkaatkaan, olen ollut koko ajan terveenä, samoin tutut asiakkaat ja työkaverit, joiden kanssa ollaan aiheesta juteltu. En käytä edes käsidesiä. Normaalia tiheämmin olen vain käynyt käsipesulla töissä, se on ainoa muutos entiseen.
Tiedä sitten mut ei ne rokotukset tehonneet ainakaan toivotulla tavalla. Jäljityksiäkään ei enää ole, eikä rokotettujen testejä niin on mennyt sekavaksi. Variantteja pukkaa. Kiinni vaan kaikki ikuisesti. Ollaan sairaalapaikkojen panttivankeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se johtuu siitä, että täysin rokotettuja on 71,1% väestöstä. Aika iloisesti leviää nyt kouluissa ja päiväkodeissa. Seuraavaksi sitten kotona. Nyt haetaan suojaa sairastamalla, kun rokote yksin ei tällä kattavuudella riitä.
Viime keväänä lapset ja nuoret ei koronaan sairastuneet, mikä nyt on muuttunut - paitsi se, että saavat taudin rokotetuilta.
Se on muuttunut, että delta tarttuu 10 kertaa helpommin, eikä kouluissa aseteta enää karanteeneja.
Eikä päiväkodissa, lapsenlapsen päiväkotiryhmässä lapsella korona, kukaan ei jäänyt karanteeniin. Pitää vaan herkällä korvalla seurata tuleeko oireita ja heti testiin.
Näin korona saadaan kivasti leviämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa tyhmien sairastua. Se heillä on edessä jokaisella ja 1,8 sadasta kuolee. Kaikki ne kuvittelevat, etteivät ole se yksi tai kaksi sadasta, kun on NIIN VAHVA olo. Siltikin 75% jo pelkästään ylipainon takia riskiryhmässä.
Toivon, että sairaalat suljetaan rokottamattomilta. Potekoot kotona nauttien homeopatiaa ja joogaten.
Kerron tuosta "vahvasta olosta" rokotekriittisille. Olen 2 piikkiä saanut, alle 60-kympinen mies. Kunto ennen tautia suorastaan teräksinen. Raskaassa puumetsällä tukkikuntoisia repien helposti päivä väsymättä kummemmin... Se ehkä paras vertaus missä kuntoa tarvitaan. Toki teen työkseni ihan muuta. Nyt 3 viikko asitten tauti loppui. Edelleen jaksan häävisti kirjoittaa tässä koneella! Jo, vessaan ku...lle lähtöä harkisten tässä tarkoin... Niin poikki olen! Ei ole mitään jäljellä entisestä kunnosta. Ihan toden todella! Tämä on oikeasti pelottavaa! Henki pihiseen jo kahvia 3 metrin päästä haettaessa ja yskänpuuska on kaamea kun sellainen tulee! Enempää en jaksa kirjoittaa... Koettakaa nyt käsittää perkeles!
Tämä todentaa sen että ”delta” on käytännössä kakkospiikin rokotehaitta. Ole nyt tosi varovainen, älä ainakaan kolmatta ota. Se voi tap paa sinut.
Tajuatteko jo. Uusi ”muunnos” tulee aina kun rokotekierros käynnistyy. Delta on yhtä kuin rokotevaurio.
Lässynlää.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton, käynyt neljästi verikokeissa omaan piikkiin testaamassa olenko jossain kohtaa kenties sairastanut koronan ja onko vasta-aineita (ekan kerran vuosi sitten ja ei ole), olen käynyt koko ajan töissä normaalisti, toiminut asiakaspalvelussa tavaten monia ihmisiä päivän aikana, juuri kukaan meidän työpaikalla ei pidä maskia eikä asiakkaatkaan, olen ollut koko ajan terveenä, samoin tutut asiakkaat ja työkaverit, joiden kanssa ollaan aiheesta juteltu. En käytä edes käsidesiä. Normaalia tiheämmin olen vain käynyt käsipesulla töissä, se on ainoa muutos entiseen.
Varmaan matematiikkaa kannattaa ainakin opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulla on käynyt hyvä tuuri, ei tee sinusta millään lailla mielenkiintoista kohdetta tieteelle.
On tässä kieltämättä tullut vähän huijattu olo... kun esimerkiksi muihin tauteihin rokotteet tehoavat ja poistavat viruksen niin tämä virus silti vaan jyllää vaikka pitäisi olla päinvastoin. Masentavaa oikeasti ajatella että tämä voi kestää vielä vaikka kuinka pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuule käy päinsä, vaan kaikki tulee piikittää. Todisteita ei tule jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se johtuu siitä, että täysin rokotettuja on 71,1% väestöstä. Aika iloisesti leviää nyt kouluissa ja päiväkodeissa. Seuraavaksi sitten kotona. Nyt haetaan suojaa sairastamalla, kun rokote yksin ei tällä kattavuudella riitä.
Viime keväänä lapset ja nuoret ei koronaan sairastuneet, mikä nyt on muuttunut - paitsi se, että saavat taudin rokotetuilta.
Se on muuttunut, että delta tarttuu 10 kertaa helpommin, eikä kouluissa aseteta enää karanteeneja.
Eikä päiväkodissa, lapsenlapsen päiväkotiryhmässä lapsella korona, kukaan ei jäänyt karanteeniin. Pitää vaan herkällä korvalla seurata tuleeko oireita ja heti testiin.
Näin korona saadaan kivasti leviämään.
No hitto! Ei olla aikasemmin tajuttu "herkällä korvalla" seurata. Sitä se kaiket päivät kuulokkeikeiden kanssa tekee=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulla on käynyt hyvä tuuri, ei tee sinusta millään lailla mielenkiintoista kohdetta tieteelle.
Todennäköisesti tuurilla ei ole mitään tekemistä tämän jutun kanssa. Mielenkiintoinen tutkimuskohde, jos siis tarkoituksena löytää geenit, jotka väistävät viruksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä helpottaa, kunhan nuo rokottamattomat sairastaa ensin taudin ja saavat sitä kautta immuniteetin. Sitähän ne itsekin tahtovat, eivät rokotetta. Annetaan niille se tauti.
En halua tautia. En halua rokotetta.
Jos otan rokotteen voin saada haittavaikutuksia.
Jos otan rokotteen voin silti kuolla koronaan tai rokotteeseen.
En kuulu riskiryhmään joten poistan yhtälöstä yhden riskitekijän eli rokotteen. Jäljelle jää vain korona. Joka ei ole rutto. Miksi lisäisin riskitekijöitä ottamalla rokotteen? Voi jopa olla että olen jo koronani sairastanut. En tiedä. Mutta sen tiedän etten halua rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt yksinkertaisimmatkin jo tajuta, että se rokote suojaa VAIN sitä ottajaansa- jos suojaa, koska se on sekventoitu alphaa vastaan, ei deltaa. Toiseksi teho hiipuu siten, että n.6kk:n jälkeen teho on sama kuin yhden rokotteen saaneella.
Rokotetut kantavat samaa virustaakkaa saadessaan tartunnan ja levittävät aivan samoin kuin rokottamattomat.
Ja se henkilökohtainen kuolemanriski EI muutu ympäristön rokotusstatuksen mukaan.
Taudista paranee 99.95%:a sen sairastaneista.
Sairastettu tauti tuo laajemman ja paremman suojan kuin tämänhetkinen rokote.
Jos joku tutkimus muuta väittää, selvittäkää huviksenne tutkimuksen rahoittajat.
Ymmärtäkää että tämä on infosotaa jota käydään rahalla! Kaikki valtamedioissa julkaistu on valjastettu puhumaan rokotteiden puolesta.
Ottakaa jos otatte, mutta mitään perusteita ei ole pakottaa ketään muuta niitä ottamaan.
Käyttäkää niitä aivojanne!
Melkeinpä jokainen kohta päin prinkkalaa enemmän tai vähemmän. Luulisin että ihan arvaamallakin olisit osunut paremmin.
Jokaikinen asia kommentissa on fakta. Tarkista itse.
Aina voi poimia mieleisensä faktat ja jättää epämieluisat kertomatta. Voi myös valita mieleisensä tutkimukset, koska joistakin asioista löytyy ristiriitaisia tuloksia.
Kun se tehdään tietyssä tarkoituksessa, kyse on valehtelemisesta.
Vierailija kirjoitti:
On tässä kieltämättä tullut vähän huijattu olo... kun esimerkiksi muihin tauteihin rokotteet tehoavat ja poistavat viruksen niin tämä virus silti vaan jyllää vaikka pitäisi olla päinvastoin. Masentavaa oikeasti ajatella että tämä voi kestää vielä vaikka kuinka pitkään.
Itseasiassa aika harvaan virukseen on löydetty tehoavaa hoitoa. Oireita vaan helpotetaan. HIV, herpes mitänäitäon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä helpottaa, kunhan nuo rokottamattomat sairastaa ensin taudin ja saavat sitä kautta immuniteetin. Sitähän ne itsekin tahtovat, eivät rokotetta. Annetaan niille se tauti.
En halua tautia. En halua rokotetta.
Jos otan rokotteen voin saada haittavaikutuksia.
Jos otan rokotteen voin silti kuolla koronaan tai rokotteeseen.
En kuulu riskiryhmään joten poistan yhtälöstä yhden riskitekijän eli rokotteen. Jäljelle jää vain korona. Joka ei ole rutto. Miksi lisäisin riskitekijöitä ottamalla rokotteen? Voi jopa olla että olen jo koronani sairastanut. En tiedä. Mutta sen tiedän etten halua rokotetta.
Mikä on logiikka? Jos ei halua tautia niin ottaa rokotteet. Paljon todennäköisempää on se että saa taudin rokottamattomana kuin että saa rokotteesta haittavaikutuksia. Itse otin kaksi rokotetta eikä tullut mitään ihmeempää kuin kädessä vähän turvotusta ja that's it. Elämä jatkuu...
Huvikseenko ne rajoitukset, maskisuositukset ja turvavälit tehtiin? Ei tehty! Nyt nähdään tulos siitä.
Ensin alkaa rokotesuoja tippua vanhoilta ja myös työikäisiltä riskiryhmäläisiltä, sitten tulemme me muut perässä. Rokottamattomat ovat sitten ihan oma ryhmänsä, jonne rysähtää ihan kunnolla, mutta oma on valintansa.
Maskit nurkkaan ja bileet pystyyn vaan!
Ei tosiaankaan ole. Voit toki laittaa väitteillesi asialliset lähteet, mutta eipä taida löytyä, joten tuskinpa laitat.