Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako naiset todella tasa-arvoa?

Vierailija
23.01.2015 |

Eivät halua, vaan he haluavat eroon itselleen asetetuista odotuksista ja velvoitteista, mutta säilyttää miesten vastaavat:

Nainen soitti Marc Rudoville radiolähetykseen: "If this man doesn't buy he doesn't get any poonani!" "And of course I called her a prostitute," Rudov toteaa.

Myöhemmin Rudov toteaa: "So if a man meets a woman who refuses to reciprocate (financially on a date), she's basically showing him how it's gonna be like when they get divorced. Which means she will clean his clock."

"I can't tell you how many women I've talked to who say 'I'm sorry. I just wanna be wined and dined. Why? Cause it makes me feel special.' And I say: 'Great! Who doesn't wanna feel special? Do you think women have a monopoly on that?"

Nainen sanoi Rudoville: "If we go on a vacation you expect me to pay my way?" "Yes." "Well then you're not getting any sex." Rudov vastaa: "If you're on a vacation by yourself do you pay?" "Yes." "If youre going with your girlfriend do you pay?" "Yes." "If you're going with a girlfriend that earns more than you do, do you pay?" "Yes." "Then how come all sudden when a cock is involved you're poor?" Nainen vastasi: "Because a cock is involved." "Well then you're a prostitute."

"A woman can be your boss at the work and at the bar she expects you to buy her drink. Doesn't make sense."

Yleisön naiset yrittävät sanoa Rudoville, että maksamisessa on kyse romantiikasta: "Doyou think femininity is exactly like masculinity?" "You are confusing gender and ability."

"I grew up thinking of women as second class citizens. That's what society told me. And as I evolved and went through graduate school I started to realize that isn't true. So now I treat women as peers and I only accept women who want to be peers."

Rudovin vastaus naisen väitteeseen siitä, että kaikki naiset eivät pysty maksamaan osaansa "There isn't a woman here who can't afford to take a guy to dinner. Not one. So I don't buy it.

Okei, don't get me wrong. Mun mielestä on hienoa kohdella naista kuin ladya, välillä tarjota oman maksukyvyn mukaan (todellakaan siis en kauheasti maksele silloin kun olen pelkän opintotuen varassa jne.) ja sen mukaan, mikä on tuttavuuden aste ja oma deittailutilanne (jos käyn paljon treffeillä, en tarjoa jokaiselle ainakaan ekoilla treffeillä). En siis jaa Rudovin näkemyksiä täysin, mutta mielestäni hän ei tee mitään väärää sinänsä. Hänen mielipiteensä ovat kuitenkin perusteltuja ja, ollaan nyt rehellisiä, monet miehet ovat liian sinisilmäisiä naisten kanssa, kun on kyse raha-asioista. Sinänsä Rudovin esittämä tyyli ei ole väärä tai loukkaava ketään kohtaan, vaikka en sitä itse toteutakaan.

Mutta miettikääpä naiset, erityisesti feministit, mikä on teidän asenteenne? Jatkuvasti lukee ja kuulee kitinää seksismistä, miesten vaatimuksista ja miesten kulttuurista. Feministit valittavat miesten kilpailukulttuurista, poikien rajuista leikeistä, maskuliinisesta kehonkielestä ("miehetkin voisivat huomata, että päätä voi kääntää ilman että hartiat liikkuvat" on eräskin lehdestä lukemani kitinä miesten käytöksestä), miesten "tunteettomuudesta", "homofobisesta" äijäkulttuurista jossa miehet esim. eivät mene fyysisesti yhtä lähelle toisiaan kuin naiset jne. Tuntuu että kaikki mikä on nimenomaan miehistä, miehille tyypillistä, on feministien silmissä viallista. Mutta silti valitetaan kun ei ole enää herrasmiehiä ja kukaan kohtele sua kuin naista. Ette voi saada kaikkea. Jos näette maskuliinisuuden viallisena ja sanotte että miehillä ei saa olla myös seksistisiä vaatimuksia naisia kohtaan (esim. hoikkuus, laittautuminen, ei paljoa seksipartnereita, pitkä tukka, siisti kielenkäyttö, naisellinen pukeutuminen jne.) niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. Your call. No double standards.

Itse vain pyrin pysyttelemään mahdollisimman kaukana kaikista kitisijöistä, miesvihaajista ja kolmannen aallon feministeistä ja sen sijaan keskityn naisiin jotka näkevät maskuliinisuuden positiivisena voimavarana eivätkä yritä sanoa mitä miehet voivat naisilta odottaa. Mutta ymmärrän hyvin niitä miehiä, jotka liittyvät esim. MGTOW (Men go their own way)-liikehdintään ja toteavat, että olen mieluummin ilman naisia kuin suostun heidän odotuksiinsa ja kitinöihinsä, kun he itse ovat arvostelun yläpuolella. 

Tätä saatte aikaan miesten syyllistämisellä ja maskuliinisuuden demonisoinnilla. Tyytyväisiä? Omaan nilkkaan se vaan kolahtaa.

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:00"]

Meillä homma on toiminut jokseenkin näin: Kun aloimme tapailemaan, kumpikin maksoi oman osansa. Koska itse opiskelen ja poikaystäväni on työelämässä, hän yritti usein maksaa extraa, mutta en suostunut. Nyt asumme yhdessä ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta, joten poikaystäväni osallistuu enemmän yhteisiin kulukustannuksiin. Kun valmistun, on työni parempipalkkaista, joten silloin minä vuorostani maksan enemmän.

Itse koen olevani feministi/egilitaristi, mutta en koe sukupuolirooleja tärkeänä asiana elämässäni. Olen aina kokenut vallitsevan naisihanteen itselleni ahtaaksi. Minun mielestäni sukupuolen jaotteleminen akselille mies tai nainen on hyvin keinotekoista, sillä luontokin tietää variaatioita tähän. Kehossahan voi olla vaikka millainen hormoonitasapaino, joka tekee ihmisistä hyvin yksilöllisiä. Tai mikrobitasapaino? Katsoitko esim. YLE:n mielenkiintoisen artikkelin toisista aivoistamme? Siinä puhuttiin myös kolmansista eli kuinka kehomme mikrobit vaikuttavat myös käyttäytymiseemme, koska niitä löytyy enemmän yhdestä ihmiskehosta kuin Linnunradasta tähtiä. Siksikin minun on ehkä vaikea identifioitua naiseuden kautta, kun minussa tai sinussa ja meissä kaikissa on niin paljon muutakin, joka persoonaan vaikuttaa.

Sen näkee vielä Areenasta, jos kiinnostaa http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/08/toiset-aivomme

Vielä voisin eri kulttuureista myös mainita, että toimintatavat ovat erilaiset eli Marc Rudov on kotoisin USA:sta, jossa on hyvin erilainen kulttuuri, ja varsinkin deittailukulttuuri, kuin meillä on.

Jos mielesi teki vain trollata, niin kommentoi tähän jotain provosoivaa.

[/quote]

En toki trollaile. Jos olet tuota mieltä rehellisesti ilman kaksoisstandardeja, niin mikäs siinä. Usein se tuntuu vain olevan, että miehisyys nähdään ongelmana vain niissä tapauksissa, joissa naiset eivät siitä suoraan hyödy ja muissa tapauksissa miehiä sitten syytetään miehisyyden puutteesta.

AP

[/quote]

Ap, et ole kartalla. Kommentoimasi kirjoittajan kaltaisia naisia on ainakin meissä koulutetuissa, feministisesti ajattelevissa naisissa paljon. Oikeastaan se on lähes standardi. Kuvauksesi sen sijaan kuulostaa lähinnä lapsekkaalta, huvittavalta ja hyvin vanhanaikaiselta naiskuvaukselta. Varmaan noinkin ajattelevia naisia on, mutta sinun kannattaa hakea seurasi muualta.  

Ps. Samastatko siis kolmannen aallon feministit ja "miesvihaajat" toisiinsa? Vai ymmärsinkö väärin? Mikäli ymmärsin oikein, niin haluatko perustella?

[/quote]

Mun näkemyksen mukaan yliopistossa on paljon naisia jotka on muuten niin feministiä, mutta ei kuitenkaan olla tyytyväisiä jos mies onkin vähän nössö ja "neiti", eikä sellainen suorapuheinen rohkea alfa. Jos mies paljastuukin sellaiseksi, ettei uskalla sanoa suoraan asioita ja mennään esim. kavereiden kanssa salaa juomaan ettei nainen vain suutu, niin sehän ei ollenkaan vaikuta enää kunnioitettavalta MIEHELTÄ naisen silmissä. Yhtäkkiä ne maskuliiniset ihanteet onkin tärkeitä ja sitä odotetaankin että miehellä olisi ballseja.

En samaista kolmannen aallon feministejä ja miesvihaajia. Toki usein aate (kuin aate) vetää puoleensa idiootteja. Sitten taas siinä kohtaa, kun tosissaan lähdetään maskuliinisuutta demonisoimaan ja homman nimi on että naiset yrittävät sanella miten miehet pitäisi kasvattaa epämaskuliinisten periaatteiden mukaan, niin mennään jo miesvihan puolelle. Se on sama kun mä menisin tyhjentämään esiteini-ikäisen tytön kenkälaatikon roskikseen ja sanoisin että "ei susta saa kasvaa mitään turhamaista akkaa". Pimeetä, egoistista ja kapeakatseista touhua.

AP

Vierailija
162/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lipeää 'salaa' kacerin kanssa baariin, ei ole nössöyttä eikä munien puuttumista vaan epäluotettavaa toimintaa. Etenkin, jos samalla tekee naiselleen oharit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:40"]

Ei siinä talousssanomien artikkelissa puhuttu miesten ilmaisesta ylityöstä: "Sen sijaan, että naisen euro olisi 80 senttiä, se on Sumasen laskelmien mukaan 102 senttiä, kun kyse on nettoeurosta ja mukaan lasketaan ylityöt. Ilman ylitöitä naisen nettoeuro on keskituntipalkassa 104 senttiä. Naisen bruttoeuro ylityöt mukaan lukien on kuitenkin 94 senttiä."

Mikä sitten on todellinen tilanne nykyään? Ei niin paha kuitenkaan tämän mukaan: http://lehti.tek.fi/tyoelama/naisen-euro-on-edelleen-95-senttia

AP

[/quote]

Koska sun pitää tietää MIKSI toiselle maksetaan minkäkin verran palkkaa?

Jos ihminen ei ole valmis tekemään palkatonta työtä niin häntä ei esim. voi ylentää.

Kun ihmisen palkkaa kysytään, hän ilmoittaa sen bruttona. Kun verot maksetaan, ne maksetaan bruttotuloista. Kun lasketaan naisten ja miesten palkkaeroja, ne pitäisikin laskea nettona. Miksi?

[/quote]

Vierailija
164/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:28"] Pihit ihmiset ovat rasittavia. Miehet notkuvat töissä välttääkseen kotityöt ja harrastuksiinkaan ei tohdi joka päivä livetä. Otan kantaakseni elatusvastuun, jos mies hoitaa naisen perinteisen roolin kotona. Tienaan vuodesta riippuen 4000 -5500 e/kk. Ok? Happy now? Lähdetäänkö omakustannustreffeille? [/quote]   Naisen rooli kotona on räkiä kattoon. Jossain kotitöissä ei mene kuin pari tuntia viikossa jos oikeasti jotain tekee. [/quote] Eli vaihtokauppa kelpaa erittäin hyvin? [/quote]   Kenenkään EI pidä sinne kotiin jäädä koskaan [/quote] No miksi sitä paikkaa, jossa asutaan kutsutaan, jos ei kodiksi. Tuossa viittasin ihan vaikka kahteen työssäkäyvään, mutta kotivastuullinen mies kantaa huolen siitä, että koti on kivasti sisustettu, viihtyisä ja siisti (annan siihen perinteisen miehen minimaalisen osallistumisen), ruokaa on pöydässä (voin käydä kaupassa, jos saan listan) ja vaatteet, lakanat ja pyyhkeet puhtaita ja säännöllisesti vaihdettuja jne.

[/quote]

Kaksi ihmistä tekee työt. Jokainen vastaa omista vaatteista ja ruoasta. Missä ongelma?  Älä nyhjää siellä kotona niin paljon aikaa niin ei tarvitse olla rättikourassa koko ajan

Vierailija
165/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:05"]

"...niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. " Ketkä muka nykyaikana Suomessa tuollaisia odottaa. En minä ainakaan ole koskaan kaivannut mitään huolenpitoa ja lohdutusta, osaan pitää huolta itsestäni, ja pärjään ilman ulkoista lohdutusta. Herrasmiesmanöövereitäkään en ole kaivannut, päinvastoin ne tuntuu jäänteiltä jostain muinaisajoilta jolloin nainen oli avuton ilman miestä elättäjänä ja suojelijana. Sängyssäkin olen dominoiva itse, mies saisi mieluummin olla alistuva :D

[/quote]

Kokemukseni mukaan hyvin moni nainen odottaa. Sängyssä dominointiin taipuvaiset naiset ovat edelleen selkeä vähemmistö, suurin osa toivoo miehen ottavan ohjat.

AP
[/quote]
Sängyssä voi myös vuorotella, tykkään kun mies vie, mutta samalla sänkykerralla myls minä vien ja mies vikisee.

Minä kannatan vahvasti tasa-arvoa, ja miehillä myös oikeuksia asioihin, jotka monet naiset omicat Tienaan 2000 euroa enemmän kuin mieheni, joten olen perheemme pääasiallinen elättäjä.Silti arvostan miesten pieniä kohteliaita eleitä, kuten iven aukaisemista naiselle ja minä palautan sen kohteliaisuuden omalla naisellisella tavallani.

Vierailija
166/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:28"] Pihit ihmiset ovat rasittavia. Miehet notkuvat töissä välttääkseen kotityöt ja harrastuksiinkaan ei tohdi joka päivä livetä. Otan kantaakseni elatusvastuun, jos mies hoitaa naisen perinteisen roolin kotona. Tienaan vuodesta riippuen 4000 -5500 e/kk. Ok? Happy now? Lähdetäänkö omakustannustreffeille? [/quote]   Naisen rooli kotona on räkiä kattoon. Jossain kotitöissä ei mene kuin pari tuntia viikossa jos oikeasti jotain tekee. [/quote] Eli vaihtokauppa kelpaa erittäin hyvin? [/quote]   Kenenkään EI pidä sinne kotiin jäädä koskaan [/quote] No miksi sitä paikkaa, jossa asutaan kutsutaan, jos ei kodiksi. Tuossa viittasin ihan vaikka kahteen työssäkäyvään, mutta kotivastuullinen mies kantaa huolen siitä, että koti on kivasti sisustettu, viihtyisä ja siisti (annan siihen perinteisen miehen minimaalisen osallistumisen), ruokaa on pöydässä (voin käydä kaupassa, jos saan listan) ja vaatteet, lakanat ja pyyhkeet puhtaita ja säännöllisesti vaihdettuja jne.

[/quote]

Kaksi ihmistä tekee työt. Jokainen vastaa omista vaatteista ja ruoasta. Missä ongelma?  Älä nyhjää siellä kotona niin paljon aikaa niin ei tarvitse olla rättikourassa koko ajan
[/quote]

Olen nyt osaulkoistanut homman siivoojalle, mutta voisihan se olla puoliso yhtä hyvin, joka hoitaa asiat...

Vierailija
167/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:13"]

Se, että lipeää 'salaa' kacerin kanssa baariin, ei ole nössöyttä eikä munien puuttumista vaan epäluotettavaa toimintaa. Etenkin, jos samalla tekee naiselleen oharit.

[/quote]

Onhan se munien puuttumista jos pelkää naista. Jos juominen ei ole naiselta pois (eli ei ohareita tms.), niin silloin se ei ole varsinaisesti epäluotettavaakaan, koska eihän juominen sinänsä kuulu naiselle.

AP

Vierailija
168/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien naisten osoittama viha ja halveksunta prostituoituja kohtaan johtuu nimenomaan siitä, että tunnistavat itsensä toimimassa samoin, mutta epäsuoremmin. Huorissa käyminen no no, illallisten ja korujen ostelu pillun saamiseksi go go!

Vierailija
169/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:37"]

Monien naisten osoittama viha ja halveksunta prostituoituja kohtaan johtuu nimenomaan siitä, että tunnistavat itsensä toimimassa samoin, mutta epäsuoremmin. Huorissa käyminen no no, illallisten ja korujen ostelu pillun saamiseksi go go!

[/quote]

En mä vihaa prostituoituja, ihan yks ja hailee mulle mitä tekevät. Paitsi jos on pakotettu siihen, sit tunnen sääliä

Vierailija
170/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naisen kuuluu olla nainen ja miehen mies. Mieheni ei tarvitse tehdä kotitöitä ne kyllä hoidan itse. Mutta sen verran on hyvä osata niitä miehenkin, että jos olen sairaana niin hän ottaa silloin vastuun.

En ole avuton nainen, osaan miestentyöt siinä kuin miehenikin. Mutta mieluummin olen nainen joka tössäkäynnin liäsksi huolehtii perheestä ja jodista. Passaan mieheni niin hyvin kuin se on suinkin mahdollista, pidän itsestäni huolta samoin kodista. Maksan laskuista puolet. Miehelleni olen tasavertainen. Mutta saan myös olla nainen. Mieheni avaa ovet ja on herrasmies. Hän saa minut tuntemaan itseni naiseksi.

Tasavertaisuuden tulisi tulla esille siinä että mies ja nainen saa samasta työstä samaa palkkaa. Mutta muuten kyllä naisen tulee olla nainen ja miehen mies. En osaa arvostaa miestä joka on kodinhengetär. 

Vierailija
171/194 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeuttajat yrittävät poistaa kaikki sukupuolien väliset jännitteet tasoittamalla naiseuden ja mieheyden eroja. En lähde hankkeeseenne mukaan. :)

Vierailija
172/194 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos nainen ei halua olla nainen mulle ja tyydyttää mun tarpeita, ei siinä tee itsekään kauheasti mieli olla mies naiselle" Entä jos olisi vaan ihminen ihmiselle?

Vierailija
173/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma on toiminut jokseenkin näin: Kun aloimme tapailemaan, kumpikin maksoi oman osansa. Koska itse opiskelen ja poikaystäväni on työelämässä, hän yritti usein maksaa extraa, mutta en suostunut. Nyt asumme yhdessä ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta, joten poikaystäväni osallistuu enemmän yhteisiin kulukustannuksiin. Kun valmistun, on työni parempipalkkaista, joten silloin minä vuorostani maksan enemmän.

Itse koen olevani feministi/egilitaristi, mutta en koe sukupuolirooleja tärkeänä asiana elämässäni. Olen aina kokenut vallitsevan naisihanteen itselleni ahtaaksi. Minun mielestäni sukupuolen jaotteleminen akselille mies tai nainen on hyvin keinotekoista, sillä luontokin tietää variaatioita tähän. Kehossahan voi olla vaikka millainen hormoonitasapaino, joka tekee ihmisistä hyvin yksilöllisiä. Tai mikrobitasapaino? Katsoitko esim. YLE:n mielenkiintoisen artikkelin toisista aivoistamme? Siinä puhuttiin myös kolmansista eli kuinka kehomme mikrobit vaikuttavat myös käyttäytymiseemme, koska niitä löytyy enemmän yhdestä ihmiskehosta kuin Linnunradasta tähtiä. Siksikin minun on ehkä vaikea identifioitua naiseuden kautta, kun minussa tai sinussa ja meissä kaikissa on niin paljon muutakin, joka persoonaan vaikuttaa.

Sen näkee vielä Areenasta, jos kiinnostaa http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/08/toiset-aivomme

Vielä voisin eri kulttuureista myös mainita, että toimintatavat ovat erilaiset eli Marc Rudov on kotoisin USA:sta, jossa on hyvin erilainen kulttuuri, ja varsinkin deittailukulttuuri, kuin meillä on.

Vierailija
174/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. "

Ketkä muka nykyaikana Suomessa tuollaisia odottaa. En minä ainakaan ole koskaan kaivannut mitään huolenpitoa ja lohdutusta, osaan pitää huolta itsestäni, ja pärjään ilman ulkoista lohdutusta. Herrasmiesmanöövereitäkään en ole kaivannut, päinvastoin ne tuntuu jäänteiltä jostain muinaisajoilta jolloin nainen oli avuton ilman miestä elättäjänä ja suojelijana. Sängyssäkin olen dominoiva itse, mies saisi mieluummin olla alistuva :D

Vierailija
175/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan säilyttää oikeuden olla joskus pullan tuoksuinen äiti. Palkat ja muut edut pitäisi saada samalle tasolle, mutta roolit saisi jokainen päättää itse

Vierailija
176/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:00"]

[/quote]

En toki trollaile. Jos olet tuota mieltä rehellisesti ilman kaksoisstandardeja, niin mikäs siinä. Usein se tuntuu vain olevan, että miehisyys nähdään ongelmana vain niissä tapauksissa, joissa naiset eivät siitä suoraan hyödy ja muissa tapauksissa miehiä sitten syytetään miehisyyden puutteesta.

AP

Vierailija
177/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nro 2 kommentti on tosi tärkeä: "Marc Rudov on kotoisin USA:sta, jossa on hyvin erilainen kulttuuri, ja varsinkin deittailukulttuuri, kuin meillä on"

Kun olin vaihto-oppilaana jenkeissä, järkytyin siitä miten konservatiiviset ja perinteiset sukupuoliroolit siellä on. Mutta tosiaan, asia on aivan eri Suomessa tänä päivänä. 

Vierailija
178/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala. Lue vähän vähemmän rakkausnovelleja ja lakkaa hengaamasta kaksikymppisten kanssa. Sinä olet varmaan myös niitä jotka sanovat lyhyttukkaista naista rekkalesboksi. Katso ympärillesi, kunnolla. Asut suomessa jossa naiset käyvät töissä.

Vierailija
179/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole minäkään koskaan odottanut että mies maksaisi. Lähden ravintolaan vain jos minulla on siihen varaa ja maksan omat syömiseni. Toki jos joku HALUAA tarjota, en kieltäydy. Tosin arvostaisin myös, että jos minä haluan tarjota, niin saan tehdä niin. Yleensä sitten seuraavalla kerralla viimeistään tarjoan minä, jos toinen on tarjonnut edellisen kerran. Tuntuisi hassulta maksattaa kaikki toisella. Tosin eri tilanne kun olin äitiyslomalla, niin odotin miehen panostavan rahallisesti enemmän, koska olin hoitamassa lasta, jonka olimme yhdessä päättäneet tehdä. Nyt mies on kotona lapsen kanssa kotona ja minä panostan rahallisesti enemmän. Huomaavaisuus taas on minusta asia, joka kuuluu molemmille osapuolille sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
180/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:05"]

"...niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. " Ketkä muka nykyaikana Suomessa tuollaisia odottaa. En minä ainakaan ole koskaan kaivannut mitään huolenpitoa ja lohdutusta, osaan pitää huolta itsestäni, ja pärjään ilman ulkoista lohdutusta. Herrasmiesmanöövereitäkään en ole kaivannut, päinvastoin ne tuntuu jäänteiltä jostain muinaisajoilta jolloin nainen oli avuton ilman miestä elättäjänä ja suojelijana. Sängyssäkin olen dominoiva itse, mies saisi mieluummin olla alistuva :D

[/quote]

Kokemukseni mukaan hyvin moni nainen odottaa. Sängyssä dominointiin taipuvaiset naiset ovat edelleen selkeä vähemmistö, suurin osa toivoo miehen ottavan ohjat.

AP