Sähköauto on oikeasti ihan perseestä osa 2
Osa 1
https://www.vauva.fi/keskustelu/2916497/sahkoauto-oikeasti-ihan-persees…
Nyt kun häilytään nollan ja pakkasen rajamailla, niin
- laita auto yöksi lataukseen
- ota aamulla pois ja lyö luukku kiinni
- luukku ei mene kiinni
- lämmitä kädellä
- puhku ja puhalla
- hae hiustenkuivain
- hae jatkojohto koska hiustenkuivaimen johto ei riittänytkään
- kokeile meneekö luukku kiinni
- ehkä meni, ehkä ei
- olet jo myöhässä töistä, joten mikäpä kiire tässä enää
- herää seuraavana aamuna tuntia aikaisemmin (jee?)
- aja autolla töistä kotiin
- avaa luukku että saat auton lataukseen
- luukku ei aukea, koska on jäätynyt kiinni
- ota hiustenkuivain takakontista
- nosta kauppakassit samalla pois lämpimästä autosta
- lämmitä hiustenkuivaajalla
- ei aukea
- nälkäkin kurnii, unohda koko homma ja mene tekemään ruokaa
- muista illalla että auto ei vieläkään ole latauksessa
- lisätään vielä että hybridiauton bensatankkikin on aika tyhjä
- värjöttele ulkona hiustenkuivaajan kanssa
- isäntä ehdottaa kuumailmapuhallinta mutta varoittaa myös maalipinnan ja muoviosien vioittumisesta
- unohda kuumailmapuhallin, kyllä tämä muija puhkuu ja puhisee -vaikka aamuun asti
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka honö pitää ihmisen olla ett maksaa 40000-50000 jostain raakile höpö sähköautosta?? 😁😁
40000-50000 on joillekin oikeasti pikkusumma. Itse ostin kokeilun vuoksi eikä ole kaduttanut. Ei ole ollut mitään ongelmia pärjätä sähköautolla Keski-Suomen korkeudella. Seuraavakin tulee varmasti olemaan sähköauto, on senverran mukavampi käyttää kuin polttomoottoriauto esim juurikin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Kun saat lukon auki niin laita lukkopesään lukkosulaa ja mahdollisiin tiivisteisiin niihin tarkoitettua silikonia ja tarvittaessa pidä autoa muutama vuorokausi lämpimässä että kuivaa jos edelliset kohdat ei poista ongelmaa.
Mihinsää yks kaks saat auton lämpimään pariksi päivää?
Jos sulla on saatavilla talli niin etkö sää yrittäs sitä otta kokonaan omaksi, jösses sentää...
Onneksi lähdin pois taksihommista ennenkö tää perseily pääsee vauhtii, alkolukon kanssa olijo isoja ongelmia kun yrität hönkäillä 30 asteen pakkasella niin herjaa vaa rIITTÄMÄTÖN NÄYTE, puhalla uudestaa, ja laitteen buuttaus on ihan törkeen hidas.
Vierailija kirjoitti:
Ford 2.0 OHC ainut oikea kone
Chevyn 454 cid isolohko V8 vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka honö pitää ihmisen olla ett maksaa 40000-50000 jostain raakile höpö sähköautosta?? 😁😁
40000-50000 on joillekin oikeasti pikkusumma. Itse ostin kokeilun vuoksi eikä ole kaduttanut. Ei ole ollut mitään ongelmia pärjätä sähköautolla Keski-Suomen korkeudella. Seuraavakin tulee varmasti olemaan sähköauto, on senverran mukavampi käyttää kuin polttomoottoriauto esim juurikin talvella.
Vaikuttaa että täyttä bullshittiä. Ostit juuri ja kiva talvella Keski-Suomessa? Oletko se Tesla kaveri joka täällä levottomia juttujaan viljelee? Laitapa kuva autosta tänne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että täyttä bullshittiä. Ostit juuri ja kiva talvella Keski-Suomessa? Oletko se Tesla kaveri joka täällä levottomia juttujaan viljelee? Laitapa kuva autosta tänne...
Missä luki että ostin juuri? Kaksi talvea olen tällä yksilöllä ajanut. Viime talvena lämpötila oli monena aamuna alle 30 miinuksella ja hyvin pelitti ja oli lämmin. Ei tee mieli enää palata hitaasti lämpeneviin polttomoottoriautoihin.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun kansa vaan ei opi. Ilmeisesti tänä vuonna voi Suomessa olla jo 20 000 täyssähköautoa. Norjassa sähköautoja myytiin viime vuonna jo yli 50% autoista.
Norjassa sähköautoja on tänä vuonna ollut jo 90 % uusista autoista ja ennustetaan ettei polttomoottoriautoja myydä enää ensi keväänä juuri lainkaan.
Joo , kummallista kun sähköautoilu on Suomessa niin vaikeaa.
Ei se meille kyllä ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriauto ainoa oikea Suomen olosuhteisiin. Älkää vaan sotkeutuko niihin ongelmallisiin sähkövatkaimiin. 5-8 vuotta ja akku hiipunut, ja jäät tielle.
Onko tämäkin tieto MV-lehdestä ? Vai mistä tuollainen kokemus ?
Et ole ainakaan Teslalla ajellut.
Mun nissan leafissa siis sähkö autossa on vika, kun siinä ei oo mitään vikaa.
Kaikki aukeaa ja lukittuu juuri niin, kuin pitää. Lisäksi se kuluttaa paljon vähemmän sähköä, kun joissain testi jutuissa, siinä on varmaan jokin vika myös.
Rumakin se on, mutta käytännöllinen...
Nelivetoinen täyssähköauto toimii Suomen oloissa mainiosti. Hybridit ovat väliaikaisratkaisu ja on vähän hölmöä kun on kaksi voimanlähdettä. Täyssähköauton kaksi miinusta ovat akkukapasiteetti (ei sovi pitkiä matkoja ajaville, mutta eriomaisesti paikallisajoon) ja latausinfran riittämättömyys. Jälkimmäinen tosin korjaantuu ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun nissan leafissa siis sähkö autossa on vika, kun siinä ei oo mitään vikaa.
Kaikki aukeaa ja lukittuu juuri niin, kuin pitää. Lisäksi se kuluttaa paljon vähemmän sähköä, kun joissain testi jutuissa, siinä on varmaan jokin vika myös.
Rumakin se on, mutta käytännöllinen...
Sama täällä. Rohkea olet kun täällä uskallat sen kertoa. Tämän palstan mukaan sähköautoissa ei ole muuta kuin vikaa... Ja toki se totuus tulee niiltä ihmisiltä jotka eivät ole koskaan sähköautoa omistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa ei voi jättää myöskää autotalliin lataukseen valvomatta. Ei yö-lataus lämpimässä on käytännössä kielletty.
Niin miksi ei, karkaako se?
Ei mutta voi palaa ja kun kerran ohjeissa on kielletty rakennuksen läheisyydessä ei vakuutus korvaa tulipaloa. Toki harvinaisiahan nämä palot ovat, mutta itse otat riskin jos autotallisa lataat
Mulla Huyndai Ioniqissa samaa vikaa, lataus- eli bensaluukku jäätyy helposti kiinni. Ratkaisuna mulla on autossa aina sellainen pehmeähkö muovinen työkalu (taitaa olla oikeasti joku sitrushedelmien kuorintaväline tms) jonka saan ujutettua luukun reunojen alle ja hinkattua jäät pois, naarmuttamatta muovia. Täytyy ehdottomasti koittaa tuota silikonia!
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun kansa vaan ei opi. Ilmeisesti tänä vuonna voi Suomessa olla jo 20 000 täyssähköautoa. Norjassa sähköautoja myytiin viime vuonna jo yli 50% autoista.
Norja yksi maailman rikkaimmista maista tukee avokätisesti sähköauton hankintaa, että on jopa pakko ostaa. Ei niillä kuitenkaan ajeta, ehkä lähikauppaan ja takaisin. Varsinkaan pohjois-osissa ei ajeta sähköautoilla. Norja on sähkötuotannossa (valtavat vesivoimvarat) omavarainen ja myy ylimääräisen sähkön Nordpoolin kautta. Sähköauto edistää valtionpisneksiä. Ostakaa tekin Tesla, talvipakkasilla Norja tuottaa siihen kalliin sähkön, joka kuluu sen teslan akun lämmittämiseen.
Itse en sähköautoa osta, koska ne syttyessään palamaan tuhoavat kaiken ympäriltään. Akkupalo on lähes räjähdysmäinen ja erittäin pitkäkeskoinen.
https://pelastustieto.fi/pelastustoiminta/operatiivinen-toiminta/sahkoa…
Vierailija kirjoitti:
Itse en sähköautoa osta, koska ne syttyessään palamaan tuhoavat kaiken ympäriltään. Akkupalo on lähes räjähdysmäinen ja erittäin pitkäkeskoinen.
https://pelastustieto.fi/pelastustoiminta/operatiivinen-toiminta/sahkoa…
Kannattiko kinkkiakkuihin luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja yksi maailman rikkaimmista maista tukee avokätisesti sähköauton hankintaa, että on jopa pakko ostaa. Ei niillä kuitenkaan ajeta, ehkä lähikauppaan ja takaisin. Varsinkaan pohjois-osissa ei ajeta sähköautoilla. Norja on sähkötuotannossa (valtavat vesivoimvarat) omavarainen ja myy ylimääräisen sähkön Nordpoolin kautta. Sähköauto edistää valtionpisneksiä. Ostakaa tekin Tesla, talvipakkasilla Norja tuottaa siihen kalliin sähkön, joka kuluu sen teslan akun lämmittämiseen.
Sähköauto edistää lähinnä Kiinan valtionpisneksiä. Ostakaa polttomoottoriauto ja tehkää osanne Kiinan ulossulkemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko kinkkiakkuihin luottaa?
Sieltä ja muistakin halpamaista ne akut varmaankin tulevaisuudessa tulee. Onhan siinä rahtia, yksi sähköauton akku 300-1000 kiloa.
Kyllä toistaitoiselle voi sitten elämä olla vaikeaa.