Sähköauto on oikeasti ihan perseestä.
Ei sillä oikeasti pääse kuin puolet luvatusta, eli satakunta km. Koko ajan saa olla paska jäykkänä että jääkö tielle. Samoin on tympiä ajettava kun koko ajan veto heikkenee. Tämä on siis todellinen kokemukseni, turha hehkuttaa niitä etelän maiden laboratoriotuloksia. Seuraavaksi ostan diesel-Phaetonin 23l/100 km ja nautin!
Kommentit (2752)
Allekirjoitan, ja kylmää on kyyti. Jätän merkin mainitsematta, mutta ei mikään halpa!
Ei nuilla sähköautoilla vielä ole realistista korvata polttomoottoriautoja. Työmatka-ajossa ihan ok jos työmatka alle 100 km suuntaansa. Jos haluat ajaa pidempiä matkoja yli 50 km/h ja käyttää auton lämmitys ja viilennyslaitteita ja kuunnella musiikkia ja kuljettaa ihmisiä ja tavaraa, ei sähköauto tarjoa luotettavuutta samalla tasolla kuin polttomoottoriauto.
Bensaa tai dieseliä saat tankattua 2 minuuttissa täyden tankin, jolla pääsee taas parhaimmillaan 700-1000 km. Sähköautolla pääset 600 km kun ajat alle 60 km/h. Sitten joudut lataamaan puolivuorokautta ,että akut on taas täynnä. Ei mitään järkeä.
Tuollaista kuulin itsekin, ja siksi päädyin hybridiin puhtaan sähköauton sijasta. Nyt mulla on sitten uusi Hyundai Ionic hybridi ja on hyvä valinta: ei stressiä sähkön loppumisesta ja todella pieni kulutus erityisesti kaupunkiajossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkikäytössä voisi toimia mutta silloinkin ongelmia on tiedossa pakkasella. Koitapa lämmittää auton pelkällä akulla.
Sähköautoon pitää laittaa bensa- tai diesellämmitin, niin sitten tarkenee talvellakin. Muuten on kyllä varmaan aika kylmää kyytiä. Mutta tästähän ei paljon puhuta.
lopetapa välillä mamma-palstailu ja palaa kirjoittamaan sitä opinnäytetyötä.
Miksi Norjassa on niin paljon Tesloja? Eikö ne tajua paremmasta?
Kaupungissa pelkässä työmatka-ajossa kesällä sähköauto olisi toimiva vaihtoehto, mutta aika tympeätähän se on kun on auto mutta sillä ei uskalla lähteä 50 kilometriä kauemmas kun ei tiedä löytääkö vapaan latausaseman tai latausasemaa ollenkaan. Ja vaikka löytyisikin, niin on turhauttavaa odotella tuntikausia akun latauksessa.
Ehkä sitten jos alkaa olla maa täynnä vaihtoakku-asemia, joissa saa vaihdettua täydet akut tilalle samassa ajassa kun kuluu bensa-auton tankkaukseen. Ikävä vaan että akut ovat kulutustavaraa, eikä vaihtoakku-yritys voi ikinä olla kannattava.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Norjassa on niin paljon Tesloja? Eikö ne tajua paremmasta?
Niillä on rikkaana öljyvaltiona siellä varaa ostella näitä ylikalliita sähköautoja, joita tavallinen kuluttaja ei kykene ostamaan edes käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
sähköautot vai ilmastonmuutos
lihansyönti vai ilmastonmuutos
Siis millä sähköautoilla te oikein ajatte kun akut tyhjenee radiota kuunnellessa ja kylmäkin tulee? Niillä lapsille tarkoitetuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkikäytössä voisi toimia mutta silloinkin ongelmia on tiedossa pakkasella. Koitapa lämmittää auton pelkällä akulla.
Sähköautoon pitää laittaa bensa- tai diesellämmitin, niin sitten tarkenee talvellakin. Muuten on kyllä varmaan aika kylmää kyytiä. Mutta tästähän ei paljon puhuta.
Ja kesällä bensa- tai dieselkäyttöinen ilmastointi, muuten on tuskaisen kuuma.
Vierailija kirjoitti:
sähköautot ja ilmastonmuutos
Korjattu
Kuten IBM:n johtaja sanoi aikoinaan, niin maailmaan riittää 2-3 tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähköautot vai ilmastonmuutos
lihansyönti vai ilmastonmuutos
Jos noista pitää valita, niin:
Lihansyönti
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähköautot vai ilmastonmuutos
lihansyönti vai ilmastonmuutos
Vegaanius vai järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkikäytössä voisi toimia mutta silloinkin ongelmia on tiedossa pakkasella. Koitapa lämmittää auton pelkällä akulla.
Sähköautoon pitää laittaa bensa- tai diesellämmitin, niin sitten tarkenee talvellakin. Muuten on kyllä varmaan aika kylmää kyytiä. Mutta tästähän ei paljon puhuta.
Ja kesällä bensa- tai dieselkäyttöinen ilmastointi, muuten on tuskaisen kuuma.
Höpö höpö. Mulla on plug-in hybridi, jolla olen ajanut täyssähkömoodissa useinkin. Ihan on viileä kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten IBM:n johtaja sanoi aikoinaan, niin maailmaan riittää 2-3 tietokonetta.
Yksi riittää. Koska olemme kaikki siinä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähköautot vai ilmastonmuutos
lihansyönti vai ilmastonmuutos
Jos noista pitää valita, niin:
Lihansyönti
Sinkkumies
Mulle kelpaisi molemmat, edellyttäen että ilmasto lämpenee.
Kaupunkikäytössä voisi toimia mutta silloinkin ongelmia on tiedossa pakkasella. Koitapa lämmittää auton pelkällä akulla.