Auttakaa: kumpi saa päättää lapsien määrän???
Itsellä ollut karmea halua saada kolmas lapsi jo yli vuoden, mutta mies sanoo ettei koskaan tule suostumaan. Mitä mieltä oletta tästä?? Saako teidän mielestä mies päättää tämän asian ja miksi hänen mielipiteensä olisi tärkeämpi kuin minun???
KIITOS!!!
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:10"]
Minä päätän omien lasteni määrän.
[/quote]
Ei kukaan ole vienyt tätä oikeutta sinulta pois. Silloin vain priorisoit parisuhteen toisarvoiseksi lapsilukuun nähden, jos kumppani ei ole samoilla linjoilla kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:15"]
[/quote]
Ei kukaan ole vienyt tätä oikeutta sinulta pois. Silloin vain priorisoit parisuhteen toisarvoiseksi lapsilukuun nähden, jos kumppani ei ole samoilla linjoilla kanssasi.
[/quote]
En ottaisi kumppania, joka on näin tärkeässä asiassa eri mieltä kanssani.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:12"]
[/quote]Voi pientä. Minäminäminä.
[/quote]
Tuntuu hyvältä olla itse oman elämänsä ohjaksissa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:41"]
No jos se lasta enemmän haluava on sitten valmis hoitamaan lapsen kokonaan itse, niin mikäs siinä. Yhdessä tuttavaperheessä vaimo halusin kolmannen lapsen ja pitkän väsytystaistelun jälkeen sitten sai (en ymmärrä miksi) tahtonsa läpi. No miehellä ei ole jaksamista hoitaa tätä kolmatta lasta ja asian kyllä usein ilmaisikin jo aikaisemmin. Sitten tämä akka jaksaa itkeä, kun mies ei oikein kauheasti auta lapsenhoidossa jne. Tämä tilanne oli kyllä jo nähtävissä ilman kristallipalloakaan.
[/quote]
No kyllä on tällä lapsella tyhmät vanhemmat!!!! Siis myös se mies, Jos tuota oli päättämässä. Kiva varmaan olla se kolmas, jota isä ei hoida. Todella, todella idioottimaista.
[/quote]
Noihan minä yritinkin sanoa. En siis ymmärrä, miksi se kolmas piti väenväkisten tehdä. Mutta tämä ei suinkaan ole ensimmäinen tapaus, missä näin on käynyt.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mut hyvät sulle. Ap:n tapauksessa asiassa oman fiksuuden huutelu auttaakin. Jälkiviisaus kun on aina se paras viisaus.
Ei kumpikaan. Tällaiset asiat päätetään yhdessä. Jos ei sopua synny, kannattaa päätyä sen ratkaisuun, kuka ehdottaa pienempää lukua.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mut hyvät sulle. Ap:n tapauksessa asiassa oman fiksuuden huutelu auttaakin. Jälkiviisaus kun on aina se paras viisaus.
[/quote]
Ymmärsit väärin: en yritä auttaa aloittajaa. Kyllä nämä asiat täytyy osata päättää itse omien arvojen perusteella. Itse en osaa edes kuvitella tilannetta, jossa antaisin jonkun muun päättää puolestani lastenhankinnasta, ammatistani, koulutuksestani, harrastuksistani, ystäväpiiristäni tai muistakaan elämäni keskeisistä osista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuinka monen veikkaat tietävän parisuhteen alkaessa haluaako 2 vai 3 lasta, saati keskustelevan aiheesta? "Pidän kyllä sinusta kovasti, mutta haluan tehdä selväksi jo tässä vaiheessa, että haluan sitten kolme lasta enkä missään nimessä vain kahta. Ota tai jätä".
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuinka monen veikkaat tietävän parisuhteen alkaessa haluaako 2 vai 3 lasta, saati keskustelevan aiheesta? "Pidän kyllä sinusta kovasti, mutta haluan tehdä selväksi jo tässä vaiheessa, että haluan sitten kolme lasta enkä missään nimessä vain kahta. Ota tai jätä".
[/quote]
En tiedä eikä suoraan sanottuna kiinnostakaan. Minä olen tiennyt kantani lasten hankkimiseen jo teinistä saakka. Oman kokemukseni mukaan itsetuntemus helpottaa elämää todella paljon.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:11"]
Meillä minä hoidan lapset = minä päätän montako jaksan hoitaa. Yksinkertaista! :)
[/quote]
Miehenä ja saman asian (tehdäkö kolme vai ei) kanssa kamppailevana olen kyllä eri mieltä. Minulle lapset on kaikki kaikessa ja haluan nimenomaan hoitaa heidät tasaveroisena vanhempana. Kuitenkin koen, että omilla voimavaroillani pystyn hoitamaan hyvin 2 lasta, mutta en välttämättä kolmea. Tästä syystä ja juuri olemassa olevien lasten takia en enää halua kolmatta. Haluan, että nämä 2 saavat parhaan mahdollisen tuen ja olen melko varma, että kolmas veisi pois osan tästä tuesta. Sen paremmin minä kuin vaimonikaan emme ole todellakaan mitään supervanhempia.
[/quote]
heh, tää vois olla mun miehen kirjoittama :) meillä sama tilanne kuin ap:lla. Vuosia pidin itsestään selvänä, että kolme meille tulee, ja että kyllä saan miehen pään käännettyä. Kun kaksi lasta oli hankittu, mies lopulta piti mulle asiallisen puhuttelun ja sanoi juuri nuo yo. Kommentin jutut. Ei ollut mulla pokkaa alkaa sanomaan vastaan noin järkevälle puheelle.. Suruaikaa kesti jonkun aikaa, kunnes aloin itsekin näkemään asian hyvät puolet, ja nyt olen itsekin ihan tyytyväinen näin. Joten ap, sure asia ajan kanssa, mutta usko, että se helpottaa jossain vaiheessa! Sinulla on kaksi tervettä lasta, joihin voit panostaa täysillä. Raskas vauvavaihe on ohi ja saat siirtyä elämässä eteenpäin. Tiedän, että tätä ei lohduta nyt mutta kohta helpottaa. Tsemppiä. :)
Uskokaa tai älkää, kyllä ne miehetki osaa kiristää seksillä jos haluavat enemmän lapsia kuin nainen. Varsinkin jos hormonaalinen ehkäisy tai kierukka ei naiselle käy ehkäisyksi. Nimim. kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:19"]Meillä mies haluaa vielä yhden lapsen (yksi ennestään) ja minä taas en halua todellakaan enempää. Joten jos mies haluaa vielä lapsia, saa ne hommata jonkun toisen kanssa toisessa suhteessa. Minä en ala 9kk kantamaan lasta ja vielä synnyttämään. saati hoitamaan yöheräilyjä ja olla taaperon ja uuden vauvan kanssa kahdestaan. Mies ei nyttenkään kerkeä tätä lasta hoitamaan kun on aina töissä ja jos minusta NYT JO tuntuu, etten jaksa hoitaa koko kotia ym ja hoitaa vauvaa, niin en tasan ala tähän rumbaan enää toista kertaa.
[/quote]
Miksi alapeukut? Lisään vielä että me ei meinattu aluksi tehdä ikinä lapsia, mutta tuli yllätyssuunniteltu e-pillerilapsi.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:22"][quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]
Ja se joka EI niitä lapsia halua niin hoitaa ehkäisyn!
[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)
[/quote]
Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...
[/quote]
Ei, vaan jos miehen lapsiluku on täynnä, se on nipsnips. Päiväpolikliinisesti tehdään ja toipuu nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:22"][quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]
Ja se joka EI niitä lapsia halua niin hoitaa ehkäisyn!
[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)
[/quote]
Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...
[/quote]
Ei, vaan jos miehen lapsiluku on täynnä, se on nipsnips. Päiväpolikliinisesti tehdään ja toipuu nopeasti.
[/quote]
15. Jatkaa vielä. Jos kuvitellaan että tulisi ero 5vuoden päästä ja molemmat tapaisivat uuden puolison. Mies ei lisää lapsia halunnut , joten ongelma on poistunut myös tässä uudessa suhteessa. Nainen voi taasen tehdä uuden puolisonsa kanssa päätöksen yhteisestä lapsesta. Reilua.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:40"]
Uskokaa tai älkää, kyllä ne miehetki osaa kiristää seksillä jos haluavat enemmän lapsia kuin nainen. Varsinkin jos hormonaalinen ehkäisy tai kierukka ei naiselle käy ehkäisyksi. Nimim. kokemusta on.
[/quote]
Luulen, että Suomen historiassa on käynyt ehkä 3 kertaa siten, että mies haluaa enemmän lapsia kuin nainen.
Se päättää joka haluaa vähemmän lapsia. Mies halusi viisi, minä yhden. Yksi on.
No meillä on tuo tilanne niin, että mies haluaisi enemmän mutta minä en. Mies vielä huolehtii ehkäisystäkin (kondomi). Olisipa kauheaa jos hän alkaisi painostaa ehkäisyn poisjättämisellä tai puhkoisi kortsuihin reikiä :o
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:58"]
No meillä on tuo tilanne niin, että mies haluaisi enemmän mutta minä en. Mies vielä huolehtii ehkäisystäkin (kondomi). Olisipa kauheaa jos hän alkaisi painostaa ehkäisyn poisjättämisellä tai puhkoisi kortsuihin reikiä :o
[/quote]
Niin, naisille vastaava toiminta on mammojen mielestä ihan sallittua ;)
Se saa päättää, joka ei halua enempää lapsia.
Tietenkin ideaalitilanne olisi, että näissä asioissa pystyisi tekemään jonkinlaisen kompromissin, johon molemmat olisivat tyytyväisiä.
[/quote]Voi pientä. Minäminäminä.