Auttakaa: kumpi saa päättää lapsien määrän???
Itsellä ollut karmea halua saada kolmas lapsi jo yli vuoden, mutta mies sanoo ettei koskaan tule suostumaan. Mitä mieltä oletta tästä?? Saako teidän mielestä mies päättää tämän asian ja miksi hänen mielipiteensä olisi tärkeämpi kuin minun???
KIITOS!!!
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:38"]
En halua provosoida, mutta kysyn vain, että miksi naisen katkeruus siitä ettei saa kolmatta (huom. kolmatta - kaikki eivät saa ensimmäistäkään!) olisi tärkeämpi kuin miehen katkeruus siitä, että joutuu tekemään lapsen, jota ei halua / pysty syystä toisesta enää kasvattamaan????
[/quote] En tunne yhtäkään tuosta katkeroinutta miestä!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:19"]
Meillä väännettiin aika pitkään neljännestä. Miehelle olisi riittänyt kaksikin, mutta kolmaneteen suostui vielä kivuttomasti. Neljännen kohdalla sain kyllä rukoilla ja vannoa. Lupasin muunmuassa hoitaa vauvan itse. Ja niin kyllä hoidinkin. Miehen ei tarvinut yhtään yötä valvoa vauvan kanssa. Ei vielä tähän päivään mennessäkään kun lapsi on 2vuotta. Tottakai isä lasta hoitaa sen mitä haluaa, mutta pääsääntöisesti hoitovastuu oli varsinkin pikkuvauva aikana minulla.
Olen oikein kiitollinen, että mieheni suostui neljänteen. Hän on kunnon mies. Hän tiesti kuinka tärkeää minulle on saada iso perhe (jos luoja suo). Voisin tehdä vielä lisääkin. Kuusi olisi ihana määrä, mutta mieheni laittoi piuhansa poikki. Varmisti, että lisää ei tule. Ja ihan oikeutetusti minusta!
[/quote]
Surullista, että käydään kauppaa pienen ihmisen elämästä. Kuinka vähäiselle huomiolle isommat lapset jäivät, kun sinä hoidit kuopusta intensiivisesti?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:44"]
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:22"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]
Ja se joka EI niitä lapsia halua niin hoitaa ehkäisyn!
[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)
[/quote]
Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...
[/quote] Kyllä, näin siinä tasan kävi. Reilua mulle, reilua miehelle.
[/quote]
En voi mitenkään uskoa lukemaani. Onko tällaisia naisia tosiaan olemassa????
[/quote] Kerropa miksi miehen ei kuulu ehkäistä? Miksi sen ihmisen ei pitäisi ehkäistä joka niitä lapsia ei halua?
[/quote]
Ja tästähän näissä viesteissä EI ollut kyse. Opettele lukemaan.
[/quote] Mitäs sun viestissä sanottiin?
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 13:20"]
En halua provosoida, mutta kysyn vain, että miksi naisen katkeruus siitä ettei saa kolmatta (huom. kolmatta - kaikki eivät saa ensimmäistäkään!) olisi tärkeämpi kuin miehen katkeruus siitä, että joutuu tekemään lapsen, jota ei halua / pysty syystä toisesta enää kasvattamaan????
[/quote] En tunne yhtäkään tuosta katkeroinutta miestä!
[/quote]
Minä tunnen, ja sattuu olemaan paras ystäväni. Ennen niin elämäniloisesta miehestä on tullut masentunut zombie. Ei ole mukava seurata vierestä.
Mies varmaan myöntyy vielä yhteen. Paska homma sitten ihan jokaisen kannalta jos tulee ero tämän takia. Pitäisi pysyä tiukkana ja kantaa vastuu.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:40"]
[/quote]
No minusta ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että nainen kantaa lapsen ja siten hänen biologinen tarpeensa on suurempi.
[/quote]
Niin, että miehen tai lapsen hyvinvoinnilla ei ole mitään merkistystä, kunhan hormoonihuuruinen vauvakuumeileva nainen on tyytyväinen?
[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)
[/quote]
Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...
[/quote]
[/quote]
No miten tää tarinan mies on sun mielestä yhtään fiksumpi?!!? Suostuu lapseen koska on kyllästynyt kortsuun? Vakka-kansi pariskunta mun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:24"]
Mies varmaan myöntyy vielä yhteen. Paska homma sitten ihan jokaisen kannalta jos tulee ero tämän takia. Pitäisi pysyä tiukkana ja kantaa vastuu.
[/quote]
Siis kenen pitäisi kantaa vastuu ja mistä? Miehessä on siis vika, jos ei haluaisi lisää lapsia, mutta vaimo onnistuu jotenkin hänet siihen ylipuhumaan. Ja sitten mies on paska, kun ei olekaan uuteen tilanteeseen tyytyväinen? Vai mitä tarkoitit tällä viestilläsi?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]
[/quote]
olet siis viaton ja tahdoton panoalusta ja synnytyskone, jota mies raiskaa?
[/quote] Ai, eiko silloin voi olla panoalusta tai tulla raiskatuks, jos kayttaa ehkaisya? Ja jos ei kayta ehkaisya, ni ei myoskaan voi mitenkaan nauttia seksista? erikoinen teoria.
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:06"]
Mun mielestä se lasta haluava päättää. Juurikin tuon katkeruuden takia.
[/quote]
Tätä mieltä olevat av-mammat, oletteko samaa mieltä myös tapauksessa, jossa mies haluaa vielä lapsen ja nainen ei? On siis ok, jos mies kiristää ehkäisyllä tai seksillä naista tulemaan raskaaksi? Lyön vetoa ettei kukaan kuitenkaan vastaa tähän myöntävästi, missä siis tasa-arvo? :D
Itsekin olen sitä mieltä, että vähemmän haluava asettaa rajoituksen lasten määrälle. Näistä asioista tietysti kannattaa puhua jo vakavan sitoutumisen alkupuolella, jotta nähdään, ovatko haaveet lapsiluvusta suunnilleen yhteneviä.
Eikös tuo sitäpaitsi tunnustautunut mieheksi edellisissä kommenteissa?
Eli ei ollut naisen tekstiä. Tosiaan, mikäs estää sitä miestä laittamaan piuhat poikki, niin ei käy vahinkojakaan?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:17"]
Yhdessähän se pitää päättää. Kumpikin voi tietysti viimekädessä kieltäytyä tekemästä lasta. Miehesi voi ryhtyä selibaattiin tai olla huolellinen kumin käytössä ja estää näin että hän ei saa lasta. Vaimo voi tietysti vaikka panna vierasta, jos haluaa sen lapsen.
[/quote]
Eli nainen saa kulkea vittu ammollaan ja mies kärvistelee selibaatissa? Hienoa ajattelua, naiset.
[/quote]
"Naiset". Vain yksi idiootti, onneksi poikkeustapaus. Törkeää yleistää surkeimman yksilön perusteella.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No miten tää tarinan mies on sun mielestä yhtään fiksumpi?!!? Suostuu lapseen koska on kyllästynyt kortsuun? Vakka-kansi pariskunta mun mielestä.
[/quote] Eiii se ihan näin mennyt. Yhtään en kiristänyt, eikä mies "suostunut" lapseen. Mutta jatkakaa!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:41"]
No jos se lasta enemmän haluava on sitten valmis hoitamaan lapsen kokonaan itse, niin mikäs siinä. Yhdessä tuttavaperheessä vaimo halusin kolmannen lapsen ja pitkän väsytystaistelun jälkeen sitten sai (en ymmärrä miksi) tahtonsa läpi. No miehellä ei ole jaksamista hoitaa tätä kolmatta lasta ja asian kyllä usein ilmaisikin jo aikaisemmin. Sitten tämä akka jaksaa itkeä, kun mies ei oikein kauheasti auta lapsenhoidossa jne. Tämä tilanne oli kyllä jo nähtävissä ilman kristallipalloakaan.
[/quote]
No kyllä on tällä lapsella tyhmät vanhemmat!!!! Siis myös se mies, Jos tuota oli päättämässä. Kiva varmaan olla se kolmas, jota isä ei hoida. Todella, todella idioottimaista.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:47"]
[/quote]
Tätä mieltä olevat av-mammat, oletteko samaa mieltä myös tapauksessa, jossa mies haluaa vielä lapsen ja nainen ei? On siis ok, jos mies kiristää ehkäisyllä tai seksillä naista tulemaan raskaaksi? Lyön vetoa ettei kukaan kuitenkaan vastaa tähän myöntävästi, missä siis tasa-arvo? :D
Itsekin olen sitä mieltä, että vähemmän haluava asettaa rajoituksen lasten määrälle. Näistä asioista tietysti kannattaa puhua jo vakavan sitoutumisen alkupuolella, jotta nähdään, ovatko haaveet lapsiluvusta suunnilleen yhteneviä.
[/quote] Kyllä olen sitä mieltä että niissäkin tapauksessa sen miehen sanan pitää painaa enemmän!
Se päättää, joka kokee lapsiluvun olevan täysi.
Sulla on kaksi vaihtoehtoa: 1. Nautit kahdesta ihanasta lapsestasi 2. Eroat ja etsit miehen, joka haluaa lapsen kanssasi. Viimeisessä vaihtoehdossa pitää vain ottaa huomioon se, että sellaista miestä ei välttämättä tule koskaan kohdalle ja jäät rannalle ruikuttamaan yksin niiden kahden lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:05"]
Lasten ehdoilla pitää mennä. Mikä on lapsille parasta. Jos isä ei halua enempää lapsia, niin se on sitten sillä selvä. Ei ole syntyvälle lapselle oikein, että isä ei häntä halua. Ja tuollainen tilanne vaikuttaa koko perheeseen, katkera isä ei ole hyvä isä muillekaan lapsille eikä hyvä mies vaimolle. Naiselle saa rittää kaksi lasta, typerää katkeroitua jos ei saa sitä kolmatta.
[/quote]
Mikäs kiveen hakattu sääntö tuo on, että kuka saa mistäkin lapsiluvusta katkeroitua ja kuka ei?! Ajatellaan vaikka tilannetta että molemmat on sopineet suurperheen ja toinen lyö jarrut päälle, niin tottakai toisella on oikeus olla katkera.
Tosin vaikea tilanne tuo on kun ei oikein mitään kompromissia voi tehdä... Vaarana tosiaan että aina toinen osapuoli on tyytymätön.
Ongelma on vaan siinä, ettei sitä lapsilukua voi oikein arvioida ellei ole jo kokemusta lapsiperhe-elämästä. Se voi yllättää kummankin vanhemman suuntaan jos toiseenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:19"]
Meillä väännettiin aika pitkään neljännestä. Miehelle olisi riittänyt kaksikin, mutta kolmaneteen suostui vielä kivuttomasti. Neljännen kohdalla sain kyllä rukoilla ja vannoa. Lupasin muunmuassa hoitaa vauvan itse. Ja niin kyllä hoidinkin. Miehen ei tarvinut yhtään yötä valvoa vauvan kanssa. Ei vielä tähän päivään mennessäkään kun lapsi on 2vuotta. Tottakai isä lasta hoitaa sen mitä haluaa, mutta pääsääntöisesti hoitovastuu oli varsinkin pikkuvauva aikana minulla.
Olen oikein kiitollinen, että mieheni suostui neljänteen. Hän on kunnon mies. Hän tiesti kuinka tärkeää minulle on saada iso perhe (jos luoja suo). Voisin tehdä vielä lisääkin. Kuusi olisi ihana määrä, mutta mieheni laittoi piuhansa poikki. Varmisti, että lisää ei tule. Ja ihan oikeutetusti minusta!
[/quote]
Surullista, että käydään kauppaa pienen ihmisen elämästä. Kuinka vähäiselle huomiolle isommat lapset jäivät, kun sinä hoidit kuopusta intensiivisesti?
[/quote]
Meillä meni oikein hienosti, kiitos kysymästä. Ei meillä muutenkaan ole ollut lasten hoitaminen mitään rakettitiedettä, niin kuin monella muulla perheellä tuntuu olleen. Isommat lapset saivat jäädä kotiin päiväkodista ja saivat olla siis paljon enemmän äidin (ja isänkin) kanssa kuin ennen vauvan syntymää. Vauva nukkui paljon ja me pystyimme touhuamaan isompien kanssa. Kaikki voittivat tässä järjestelyssä.
Isäkin tossa juuri yksi päivä leikitti tuota 2 vuotiasta, lennätti käsillään lentokoneessa ja sanoi "ihan kamalaa ajatella, että tätä ihanaa ei olisi". Niinpä!
Minä päätän omien lasteni määrän.
Meillä mies haluaa vielä yhden lapsen (yksi ennestään) ja minä taas en halua todellakaan enempää. Joten jos mies haluaa vielä lapsia, saa ne hommata jonkun toisen kanssa toisessa suhteessa. Minä en ala 9kk kantamaan lasta ja vielä synnyttämään. saati hoitamaan yöheräilyjä ja olla taaperon ja uuden vauvan kanssa kahdestaan. Mies ei nyttenkään kerkeä tätä lasta hoitamaan kun on aina töissä ja jos minusta NYT JO tuntuu, etten jaksa hoitaa koko kotia ym ja hoitaa vauvaa, niin en tasan ala tähän rumbaan enää toista kertaa.