Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa: kumpi saa päättää lapsien määrän???

Vierailija
22.01.2015 |

Itsellä ollut karmea halua saada kolmas lapsi jo yli vuoden, mutta mies sanoo ettei koskaan tule suostumaan. Mitä mieltä oletta tästä?? Saako teidän mielestä mies päättää tämän asian ja miksi hänen mielipiteensä olisi tärkeämpi kuin minun???

KIITOS!!!

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pidä olla yhteinen päätös suuntaan tai toiseen. Jompi kumpi katkeroituu.

Vierailija
2/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi haluaa vähemmän päättää. Koska ei välttämättä voimavarat riitä hänellä enään yhteen lapseen lisää. Sinulla on jo kaksi lasta niin nauti niistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin hankitaan lapsi kun kumpikin siihen suostuu. Eli et voi tehdä kolmatta lasta (ainakaan yhdessä miehesi kanssa).

Vierailija
4/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]

Jompi kumpi katkeroituu.

[/quote]

Tuo on muuten valitettavasti totta. Itse koin saman kohtalon kuin AP enkä tietyssä mielessä ole sitä pystynyt miehelleni anteeksi antamaan.

Vierailija
5/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenhankinta on juuri niitä päätöksiä, joissa tarvitaan 100 % suostumus kummaltakin. Väitänpä että sinä häviät, jos miehesi ei enempää halua.

Tai sitten jos kantti ja moraali kestää, hommaat siittäjän jostain muualta. Sittenhän asia ei ole miehesi päätösvallan alla yhtään...

Vierailija
6/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut selvää, että lapsia hankitaan vain jos molemmat haluaa. Samoin toinen, kolmas jne. vain jos kumpikin haluaa sitoutua vielä yhteen uuteen lapseen ja sen hoitamiseen. Sikäli siis teidän tilanteessanne kolmas lapsi olisi meillä jäänyt hankkimatta, koska minäkään en olisi halunnut uutta lasta, jos mies ei olisi ollut satasella mukana hommassa. Mutta jos tämä tuntuu mahdottomalta ajatukselta, voisitteko yrittää keskustella siitä, miksi erityisesti mies ei halua kolmatta lasta (vauvanhoito?), ja voisitteko jotenkin huomioida tätä arjessanne, jos kolmas kuitenkin sinun toiveestasi hankitaan.

Vierailija
7/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina erota ja ottaa miehen , kenen kanssa teet vaikka sata lasta.

Älä tosin vaadi mieheltäsi sitten elatustakaan. Ok?

8/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se lasta haluava päättää. Juurikin tuon katkeruuden takia.

Vierailija
9/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä hoidan lapset = minä päätän montako jaksan hoitaa. Yksinkertaista! :)

Vaaditko mieheltäsi liikaa lasten suhteen? kokeeko miehesi perhearjen hankalaksi? Jos näin, niin ei varmasti halua lisää taakkaa.

Vierailija
10/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:06"]

[/quote]

HÄH??? Minusta on selvää, että se kuka ei halua päättää. Varsinkin, jos perheessä on jo 2 lasta, mikä on jo todella paljon elämältä saatu.

Vierailija
11/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä se pitää päättää.

Meillä kuitenkin käytännössä päätin minä koska mies oli sitä mieltä että minä saan päättää koska minähän se olen raskaana ja synnytän.

Meillä on 2 lasta ja miehelle tämä ok ja 3.kin olisi ollut kiva mutta minä en siis halunnut enää 3. kertaa olla raskaana ja synnyttää vaikka periaatteessa vauva olisi ollut ihan kiva. Mutta se ei riitä että haluaa vauvan kun pitää haluta myös se lapsi/teini joka siitä kasvaa.

Näin 2 teinin (tyttö ja poika) vanhempina olemme molemmat tyytyväisiä ja päätös oli oikea.

Vierailija
12/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oikeus syntyä molempien vanhempien tahdosta meneen aikuisten tahdon edelle. 

Vierailija
13/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se joka EI niitä lapsia halua niin hoitaa ehkäisyn!

14/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:12"]

[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:06"]

[/quote]

HÄH??? Minusta on selvää, että se kuka ei halua päättää. Varsinkin, jos perheessä on jo 2 lasta, mikä on jo todella paljon elämältä saatu.

[/quote] No sinusta voi tuo olla selvää, minusta ei. Äidin sanan pitää painaa enemmän.

Onneksi itsellä on se määrä minkä MINÄ halusin ja johon mieskin sitten on tyytynyt ja tyytyväinen.

15/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]

[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)

Vierailija
16/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:14"]

No sinusta voi tuo olla selvää, minusta ei. Äidin sanan pitää painaa enemmän.

Onneksi itsellä on se määrä minkä MINÄ halusin ja johon mieskin sitten on tyytynyt ja tyytyväinen.

[/quote]

Perustele. Miksi juuri SINUN HALUSI ajaa jonkun toisen mielipiteen edelle?

Vierailija
17/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:11"]

Meillä minä hoidan lapset = minä päätän montako jaksan hoitaa. Yksinkertaista! :)

[/quote]

Miehenä ja saman asian (tehdäkö kolme vai ei) kanssa kamppailevana olen kyllä eri mieltä. Minulle lapset on kaikki kaikessa ja haluan nimenomaan hoitaa heidät tasaveroisena vanhempana. Kuitenkin koen, että omilla voimavaroillani pystyn hoitamaan hyvin 2 lasta, mutta en välttämättä kolmea. Tästä syystä ja juuri olemassa olevien lasten takia en enää halua kolmatta. Haluan, että nämä 2 saavat parhaan mahdollisen tuen ja olen melko varma, että kolmas veisi pois osan tästä tuesta. Sen paremmin minä kuin vaimonikaan emme ole todellakaan mitään supervanhempia.

Vierailija
18/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditko mieheltäsi liikaa lasten suhteen? kokeeko miehesi perhearjen hankalaksi? Jos näin, niin ei varmasti halua lisää taakkaa.

[/quote]

Kuka teillä rahat tienaa? Eikös se päätä kaikesta?

Vierailija
19/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]

[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)

[/quote]

Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...

Vierailija
20/138 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinäkö sitten hoidat myös sen, että lapsilla on myös taloudellisesti riittävä elatus?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi