Auttakaa: kumpi saa päättää lapsien määrän???
Itsellä ollut karmea halua saada kolmas lapsi jo yli vuoden, mutta mies sanoo ettei koskaan tule suostumaan. Mitä mieltä oletta tästä?? Saako teidän mielestä mies päättää tämän asian ja miksi hänen mielipiteensä olisi tärkeämpi kuin minun???
KIITOS!!!
Kommentit (138)
No jos se lasta enemmän haluava on sitten valmis hoitamaan lapsen kokonaan itse, niin mikäs siinä. Yhdessä tuttavaperheessä vaimo halusin kolmannen lapsen ja pitkän väsytystaistelun jälkeen sitten sai (en ymmärrä miksi) tahtonsa läpi. No miehellä ei ole jaksamista hoitaa tätä kolmatta lasta ja asian kyllä usein ilmaisikin jo aikaisemmin. Sitten tämä akka jaksaa itkeä, kun mies ei oikein kauheasti auta lapsenhoidossa jne. Tämä tilanne oli kyllä jo nähtävissä ilman kristallipalloakaan.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:38"]
En halua provosoida, mutta kysyn vain, että miksi naisen katkeruus siitä ettei saa kolmatta (huom. kolmatta - kaikki eivät saa ensimmäistäkään!) olisi tärkeämpi kuin miehen katkeruus siitä, että joutuu tekemään lapsen, jota ei halua / pysty syystä toisesta enää kasvattamaan????
[/quote]
No minusta ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että nainen kantaa lapsen ja siten hänen biologinen tarpeensa on suurempi.
[/quote]
Tarve olla raskaana? Täh?
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:22"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]
Ja se joka EI niitä lapsia halua niin hoitaa ehkäisyn!
[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)
[/quote]
Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...
[/quote] Kyllä, näin siinä tasan kävi. Reilua mulle, reilua miehelle.
[/quote]
Miehiä haukutaan sioiksi, mutta kyllä akat ovat paljon pahempia kaikessa manipuloinnissa ja kiristyksessä ja muussa epärehellisessä paskassa. Täytyykin käskeä kaikki teinipojat lukemaan tätä palstaa, niin ymmärtävät naisten vaarallisuuden.
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:22"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:14"]
Ja se joka EI niitä lapsia halua niin hoitaa ehkäisyn!
[/quote] Nimenomaan tämä! Sen takia meillä onkin lapsia se määrä, jonka minä halusin =)
[/quote]
Tajusinko siis oikein, että kiristätte miehiänne kortsun käytöllä ja luotatte, että kyllä se siihen kyllästyy ja suostuu lapseen? Todella reilua ja aikuismaista...
[/quote] Kyllä, näin siinä tasan kävi. Reilua mulle, reilua miehelle.
[/quote]
En voi mitenkään uskoa lukemaani. Onko tällaisia naisia tosiaan olemassa????
[/quote] Kerropa miksi miehen ei kuulu ehkäistä? Miksi sen ihmisen ei pitäisi ehkäistä joka niitä lapsia ei halua?
[/quote]
Ja tästähän näissä viesteissä EI ollut kyse. Opettele lukemaan.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:17"]
Yhdessähän se pitää päättää. Kumpikin voi tietysti viimekädessä kieltäytyä tekemästä lasta. Miehesi voi ryhtyä selibaattiin tai olla huolellinen kumin käytössä ja estää näin että hän ei saa lasta. Vaimo voi tietysti vaikka panna vierasta, jos haluaa sen lapsen.
[/quote]
Eli nainen saa kulkea vittu ammollaan ja mies kärvistelee selibaatissa? Hienoa ajattelua, naiset.
[/quote]
Ristus mikä kommentti. Käy pistämässä piuhat poikki tai sitten vaan kumia käyttöön. Ei siinä sen kummempaa ole, jos vittua on noin paljon tarjolla.
Se saa päättää, omalta osaltaan, joka haluaa lapsia pienemmän määrän. Sinulle enemmän haluavana jää päätös hyväksytkö mirhesi päätöksen vai et. Voithan sina hankkia sen kolmannen lapsen jonkun muun miehen kanssa. Sillä on omat vaikutuksensa, mutta kyllä ne kestää kun saa mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:41"]
No jos se lasta enemmän haluava on sitten valmis hoitamaan lapsen kokonaan itse, niin mikäs siinä. Yhdessä tuttavaperheessä vaimo halusin kolmannen lapsen ja pitkän väsytystaistelun jälkeen sitten sai (en ymmärrä miksi) tahtonsa läpi. No miehellä ei ole jaksamista hoitaa tätä kolmatta lasta ja asian kyllä usein ilmaisikin jo aikaisemmin. Sitten tämä akka jaksaa itkeä, kun mies ei oikein kauheasti auta lapsenhoidossa jne. Tämä tilanne oli kyllä jo nähtävissä ilman kristallipalloakaan.
[/quote]
Meillä vaimo tarjosi samaa ratkaisua, mutta onneksi en ollut niin idiootti, että tuohon sopimukseen olisin ryhtynyt. Tiedän, että noita tapauksia on, mutta yhdeksän kertaa kymmenestä seurauksena on avioero.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:51"]
Se saa päättää, omalta osaltaan, joka haluaa lapsia pienemmän määrän. Sinulle enemmän haluavana jää päätös hyväksytkö mirhesi päätöksen vai et. Voithan sina hankkia sen kolmannen lapsen jonkun muun miehen kanssa. Sillä on omat vaikutuksensa, mutta kyllä ne kestää kun saa mitä haluaa.
[/quote]
Eli sinä valitset mieluummin kolmannen lapsen kuin miehen???? No, ei mahda olla sitten kummoinen mies.
Tällaisista aloituksista tulee aina mieleen, että miksei yksi lapsi riitä?? Miksei tajuta sitä, että ihimisiä on liikaa. Minäminäminä. Lapsivero olisi paikallaan, jotta luonto pärjäisi vähän paremmin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:51"]
[/quote]
Minusta tällaiset kommentit kertovat vain sen, että iso osa parisuhteista ei ole mitään muita kuin käytännön huoltosuhteita, jotka loppuvat viimeisteään siinä vaiheessa, kun osapuolet eivät enää tarvitse toisiaan oman elämänsä helpottamiseksi. Luojan kiitos elän itse ihmisen kanssa, joka rakastaa ja kunnioittaa minua.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:57"]
Sillä on omat vaikutuksensa, mutta kyllä ne kestää kun saa mitä haluaa.
[/quote]
Onko itsekkyydellä mitään rajaa?????????????
Onko muita, joilla mies nimenomaan haluaa enemmän kuin yhden lapsen?:D mulle on nimittäin aika selvä, että tää yksi riittää, mutta miehellä on haave lapsikatraasta...
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:17"]
No, naisena voin todeta, että epätoivoinen tilanne vaatii epätoivoisia keinoja. Miehet ei ehkä ymmärrää millainen alkukantainen voima lisääntymiseen naisella on. Meillä tahtojen taistelu päättyi vuoden seksittömyyden jälkeen siihen, että mies suostui lapseen. Kolmas tuli ja nyt ainakin minä olen niin onnellinen!!!
[/quote]
Kuinka jumalauta sairaita voikaan naiset olla? Toivottavasti miehesi näkee tämän viestin ja ymmärtää millaisen narsistin kanssa on suhteessa.
Lasten ehdoilla pitää mennä. Mikä on lapsille parasta. Jos isä ei halua enempää lapsia, niin se on sitten sillä selvä. Ei ole syntyvälle lapselle oikein, että isä ei häntä halua. Ja tuollainen tilanne vaikuttaa koko perheeseen, katkera isä ei ole hyvä isä muillekaan lapsille eikä hyvä mies vaimolle. Naiselle saa rittää kaksi lasta, typerää katkeroitua jos ei saa sitä kolmatta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:40"]
En halua provosoida, mutta kysyn vain, että miksi naisen katkeruus siitä ettei saa kolmatta (huom. kolmatta - kaikki eivät saa ensimmäistäkään!) olisi tärkeämpi kuin miehen katkeruus siitä, että joutuu tekemään lapsen, jota ei halua / pysty syystä toisesta enää kasvattamaan????
[/quote]
No minusta ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että nainen kantaa lapsen ja siten hänen biologinen tarpeensa on suurempi.
[/quote]
Mit vit? Nyt ovat muumit karanneet laaksosta. Ja sitten akat kehtaavat vielä huutaa tasa-arvon perään. Ristus sentään.
Minusta parisuhteissa vaaditaan kompromisseja. Et tokikaan voi tehdä lasta ilman iehesi suostumusta, mutta on minusta mieheltäsikin epäreilua jos ei voi edes harkita asiaa. Kyllä toi on iso asia ja se kummslle se on vähemmän iso, niin se voisi joustaa. Jos miehesi ei olen kauhusta kankeana kolmannesta lapsesta, niin voisihan se olla silloin mahdollista. Mikäli asia on sinulle tärkeä. Ja toisinpäin myös, jos miehesi on aivan järkkymättömän varmasti sillä kannalla, että hän ei koskaan lisää lapsia halua, niin silloin ehkä sinun kannattaa miettiä, että onko se asia sinulle niin tärkeä, että siitä kannattaa aiheuttaa suurempaa sotaa välillenne. Teillä kuitenkin on jo kaksi lasta. Keskittyisit heihin.
Tsemppiä ap.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:05"]
Lasten ehdoilla pitää mennä. Mikä on lapsille parasta. Jos isä ei halua enempää lapsia, niin se on sitten sillä selvä. Ei ole syntyvälle lapselle oikein, että isä ei häntä halua. Ja tuollainen tilanne vaikuttaa koko perheeseen, katkera isä ei ole hyvä isä muillekaan lapsille eikä hyvä mies vaimolle. Naiselle saa rittää kaksi lasta, typerää katkeroitua jos ei saa sitä kolmatta.
[/quote]
Naisena kiitän fiksusta kommentista. Meilläkin asiaa puntaroitiin ja päädyttiin kunnioittamaan miehen toivetta juuri mainitsemistasi perusteista. Ei olisi ollut minun sen paremminkaan kuin lastenkaan etu pakottaa miestä näin isoon päätökseen vastoin hänen tahtoansa.
Meillä väännettiin aika pitkään neljännestä. Miehelle olisi riittänyt kaksikin, mutta kolmaneteen suostui vielä kivuttomasti. Neljännen kohdalla sain kyllä rukoilla ja vannoa. Lupasin muunmuassa hoitaa vauvan itse. Ja niin kyllä hoidinkin. Miehen ei tarvinut yhtään yötä valvoa vauvan kanssa. Ei vielä tähän päivään mennessäkään kun lapsi on 2vuotta. Tottakai isä lasta hoitaa sen mitä haluaa, mutta pääsääntöisesti hoitovastuu oli varsinkin pikkuvauva aikana minulla.
Olen oikein kiitollinen, että mieheni suostui neljänteen. Hän on kunnon mies. Hän tiesti kuinka tärkeää minulle on saada iso perhe (jos luoja suo). Voisin tehdä vielä lisääkin. Kuusi olisi ihana määrä, mutta mieheni laittoi piuhansa poikki. Varmisti, että lisää ei tule. Ja ihan oikeutetusti minusta!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:01"]
Onko muita, joilla mies nimenomaan haluaa enemmän kuin yhden lapsen?:D mulle on nimittäin aika selvä, että tää yksi riittää, mutta miehellä on haave lapsikatraasta...
[/quote]
Onhan näitä. Välillä kuulee kuinka mies haaveilee isosta perheestä, mutta nainen ei ole ihan samoilla linjoilla.
[/quote]