Varhaiskasvatuksen työntekijöille ei makseta työvaatteita
Kommentit (22)
Ei niitä makseta muillekaan korkeammin koulutetuille. Sinikaulukset saa työvaatteet työn puolesta, valkokaulukset ostaa itse.
Olen suuressa yksityisessä terveyspalveluyrityksessä kuntoutustyöntekijänä ja meilläkin on ollut aina hirveä vääntö vaatteista. Jotain muutamia paitoja on nyt viimein saatu firman piikkiin, mutta pääosin omat vaatteet. Asiakkaina kaikenikäisiä sairaita tai vammaisia, vammautuneita eli eritteitä laidasta laitaan riittää. Kotikäyntejä kuormittuneiden lapsiperheiden ja mt-ongelmaisten luona, sielläkin voi tulla kaikenlaista vastaan. Pienestä palkasta vaatteet hommattava ja omassa pyykkikoneessa pestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä makseta muillekaan korkeammin koulutetuille. Sinikaulukset saa työvaatteet työn puolesta, valkokaulukset ostaa itse.
Miksi toimistotyöläisen pitäisi saada vaatteet firman piikkiin? Eikö heidän työnkuvansa sinusta eroa mitenkään tuossa jutussa kuvatusta? Se ei kai tätä asiaa määritä, mistä oppilaitoksesta ihminen valmistuu.
Ei kotihoidossakaan kustanneta henkilökunnalle talvivaatteita ja -jalkineita.
Vierailija kirjoitti:
No ihan ne housut ja paitakin jo auttaisivat aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen suuressa yksityisessä terveyspalveluyrityksessä kuntoutustyöntekijänä ja meilläkin on ollut aina hirveä vääntö vaatteista. Jotain muutamia paitoja on nyt viimein saatu firman piikkiin, mutta pääosin omat vaatteet. Asiakkaina kaikenikäisiä sairaita tai vammaisia, vammautuneita eli eritteitä laidasta laitaan riittää. Kotikäyntejä kuormittuneiden lapsiperheiden ja mt-ongelmaisten luona, sielläkin voi tulla kaikenlaista vastaan. Pienestä palkasta vaatteet hommattava ja omassa pyykkikoneessa pestään.
Kai peset ne töissä käyttämäsi vaatteet edes desinfioivalla pesuaineella?
Väitätkö, että nämä ostavat omasta tahdostaan ja omilla rahoillaan niitä Marimekon muodottomia sinisiä säkkejä, joissa on niitä "hauskoja" värikkäitä pikkutaskuja? Minä luulin, että se on virkaan kuuluva asu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan puolesta ollut jo aikojen alusta, ensin vaaterahana summa x/hlö/vuosi ja sittemmin vuokravaatteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vain pesen kuudessakympissä kaikki. Haluan olla varma etten kuljeta kotiin jotain tuholaisten tai täiden munia tai syyhypunkkeja... Sen takia vaatteet kuluvatkin eri tavalla. Yllättävästi kuitenkin monet urheiluvaatteet (pesuohje 30-40 astetta) kestävät kuumallakin vedellä pesua, sen olen tässä hommassa todennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan puolesta ollut jo aikojen alusta, ensin vaaterahana summa x/hlö/vuosi ja sittemmin vuokravaatteina.
Tarkennan vielä että aikoinaan summalla x sai valita toimittajaksi valitun työvaatevalmistajan tietystä valikoimasta asukokonaisuuden, eli housut + paita + liivi tai housut + jakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kotihoidossa, mutta tarkoitin että varhaiskasvatuksessakin oltaisiin varmaan kiitollisia jo ihan paidasta ja housuista. Kenkiä harva työnantaja maksaa tai mitään toppatakkeja, jos ei ole pelkästään ulkotyö.
Työnantaja maksaa vaatteet vain jos ne liittyy työturvallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, että nämä ostavat omasta tahdostaan ja omilla rahoillaan niitä Marimekon muodottomia sinisiä säkkejä, joissa on niitä "hauskoja" värikkäitä pikkutaskuja? Minä luulin, että se on virkaan kuuluva asu.
Joo, tämä on juuri näin. Alalla olevat nauravat näille ihan yhtä lailla, ne siis joilla ei näitä kaapuja ole. Mutta siis ammattikunnasta riippumatta monenlaista pukeutumista on tullut vastaan, kun tosiaan niitä firman vaatteita ei ole.
Voimme ostaa teille kurahousut.
t: kuntapomo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vain pesen kuudessakympissä kaikki. Haluan olla varma etten kuljeta kotiin jotain tuholaisten tai täiden munia tai syyhypunkkeja... Sen takia vaatteet kuluvatkin eri tavalla. Yllättävästi kuitenkin monet urheiluvaatteet (pesuohje 30-40 astetta) kestävät kuumallakin vedellä pesua, sen olen tässä hommassa todennut.
Kannattaisi pestä (edes välillä) vaikka Erisan Oxylla.
Helsingillä on tärkempääkin käyttöä rahoille, esim. kuvitella 5 %:n vähemmistön tekevän kaupungista aidosti kaksikielisen. Tällainen fantasia tarvitsee miljoonan jos toisenkin.
"Helsingin tavoitteena on olla aidosti kaksikielinen kaupunki
Kaksikielisyys näkyy jatkossakin Helsingin kaupunkikuvassa. Uudistamme parhaillaan opasteita ja tunnuksia vaiheittain eri palveluissa."
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012064315.html
Temuttaminen verovapaaksi! Kyllä kansalaisilla pitäisi olla mahdollisuus hankkia halpoja vaatteita
Mä en ymmärrä miksi pitäis maksaa. Jokainen joutuu ostamaan vaateita muutenkin. Esim collegehousut ja paita on ihan riittävät sisävaatteet ja ulkoiluun mä itse omistan muutenkin kunnolliset vaatteet syksylle ja talvelle. Ei henkilökunta konttaa maassa lasten seassa, vaatteet kyllä kestää heillä hyvin käyttöä.
Eikä noi työvaatteet muillakaan aloilla kovin kummalisia ole esim. hoitsunpuku joissa housut eivät yleensä tahdo edes pysyä jalassa kun vyötärö on sellanen kuminauha rimpula...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on bakteerikammoista porukkaa.
Naisvaltainen ala, Kokoomuksen parempaa tasa-arvoa...