Onko mielestäsi ok availla kaupassa shampoopulloja?
Kommentit (467)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:19"]Haistelen kaiken minkä voin. Olen hajusteille herkkä, ja seulan läpäisee vain osa hajustetuista tuotteista. Sori, en muuta tapojani, olen niin momta kosteusvoidetta, shampoota ym joutunut antamaan yhden käytön jälkeen pois. Ostan pääasiassa hajusteetomia, mutta iholta pois huuhdeltavat voi olla hajullisia. En muuten edes ikinä ota haistelemaani kappaletta, vaan jonkun sieltä takaa.
[/quote]
Haistellet siis perseetkin.
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:32"] Ymmärrän kyllä, että ei ole kiva ostaa tuotteita haistamatta niitä, mutta jos ei ole testeriä niin myyntikappaleet ei ole haistelua ja testailua varten. Usein sitten onkin kaupoissa lappu, että avattu tuote on ostopäätös, joten seuraavan kerran kun availette niin kattokaa ainakin ettei myyjiä ole lähellä tai joudutte kaikki avaamanne maksamaan. [/quote] Haistaminen ei ole testaamista? Ja shampoo pullon tuoksun toteaminen on juuri niin yksinkertaista suurimmassa osassa markettishampoissa, että napsautetaan korkki auki. Ei erillistä pakkausta, ei sinettiä. Miten tämä on tuomittavaa? Eri asia on alkaa sinettejä, muoveja tai esim. pahvipakkauksia aukomaan. [/quote] Selitä kaupan vartialle! Ne puuttuu, jos näkee. Nähty on, ne ostattaa sulla sen avatun tuotteen. Sillä siinä hyllyssä on se lappu et AVATTU TUOTE ON OSTOPÄÄTÖS. Mee inisee muualle.
[/quote] Mikä se vartia on? Antero Vartia?
[/quote]
Heh heh. Luulitko etten tietäisi et se kirjoitetaan vartiJa. Mobiili temppuilee.
Muuten tooosi näppärää ;)
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta.
[/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin.
[/quote]
Ehkä kaltaisesi paska saa samoin siten sullekin syyhyn tarttumaan itsestään :D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:30"]En tiennytkään, että näin neuroottisia ihmisiä on olemassa :D ei luoja, kai tämä on vitsi?
[/quote]
Sit se kauppakin on neuroottinen kun hyllyssä on avaamisen kieltävät laput. Niin törppöjä ihmisiä etteivät tajua siltikään. Toivottavasti jätätte kiinni ja sit maksatte :D
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta.
[/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin.
[/quote]
Joo mä hieron sun pulloon persettä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:11"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"] [quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta. [/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin. [/quote] Ehkä kaltaisesi paska saa samoin siten sullekin syyhyn tarttumaan itsestään :D
[/quote] Pitikö tosta saada joku tolkku?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"] [quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta. [/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin. [/quote] Joo mä hieron sun pulloon persettä.
[/quote] Hiero vaan, mä vaan haistelen. En osta!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:30"]En tiennytkään, että näin neuroottisia ihmisiä on olemassa :D ei luoja, kai tämä on vitsi? [/quote] Sit se kauppakin on neuroottinen kun hyllyssä on avaamisen kieltävät laput. Niin törppöjä ihmisiä etteivät tajua siltikään. Toivottavasti jätätte kiinni ja sit maksatte :D
[/quote]En ole nähnyt niitä lappuja shampoohyllyillä ja kuten sanottua, jos myyjä pystyy osoittamaan että minkä pullon avasin ja mistä haistoin, niin ostan sen heti!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita.
[/quote]
Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä..
[/quote]
Kuka sanoo et se heti käytetään, typerys. Se voi mennä vaikka mökille ja vasta 2kk päästä, jossa sitä käytetään harvakseltaan. Ja sinun avaamana se alkaa vanhenemaan heti, eikä vasta 2kk jälkeen.
[/quote]
:D:D Ootko oikeasti tosissasi? No, kiitos ainakin päivän nauruista. Ihan kuin se shampoo pilaantuminen olisi joku lineaarifunktio :D
[/quote]
Selitä kaupalle ja naureskellen sit yhdessä kun maksat sen tuotteen mitä et halunnutkaan :D
"Sillä siinä hyllyssä on se lappu et AVATTU TUOTE ON OSTOPÄÄTÖS"
Missä hyllyssä? Vaikka siinä hyllyssä siinä kaupassa olisi, missä itse käyt, ei se tarkoita että jokaisessa kaupassa on joku lappu. Ei sillä että niiden tuotteiden aukomista kannattaisin, mutta mitään lappuja ole jokaisessa hyllyssä.
"-nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)"
Miksi joku ostelee tavallisia halpistuotteita (niistähän tässä on puhe) vuosien varastoksi? Ja jos se "sinetti" on jokin tarralappu, sen voi helposti avata ja taas sulkea, jos omaa minkäänlaisia kynsiä. En ole noissa halpistuotteissa juurikaan muunlaisia sulkijoita nähnyt (paitsi hammastahnoissa ja joissakin käsirasvatuubeissa).
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita.
[/quote]
Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä..
[/quote]
Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA).
Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos.
-nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)-
[/quote]
Ihan tiedoksi, että ei se kosmetiikka kyllä ikuisuuksia säily vaikka pakkaus pidettäisiinkin avaamattomana.
[/quote]
Onhan siinä päiväys kupeessa. Voi pyhä Pietari
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:39"]
"mitä useammin pullo avataan, niin tuoksut vähenevät, eivätkä enää vastaa todellisuutta, jos sitä on "tuoksuteltu" jo useamman kerran."
Siis kotonakaan sillä shampoolla tai mikä nyt onkaan, ei voi pestä kuin tietyn määrän kertoja, koska aina kun pullo avataan, tuote pilaantuu enemmän ja enemmän? Vai se haistaminenko imee ne tuoksut?
Kun lukee tätä topikkia, ei voi välttyä ajatukselta että ilmeisesti monet ihmiset syövät shampoota ja deodoranttia.
[/quote]
Ei ilmeisesti voi. Montako kertaa on sallittu shampoopullon avausmäärä, jonka jälkeen tuoksut on hävinneet ja tuote pilalla? Mitä sen jälkeen tapahtuu jos tuotetta käyttää, vaarallista se kaikesta päätellen on tämän topikin perusteella? 20 avausta on ok, mutta 21. avaus ja käyttö omalla riskillä?
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:11"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"] [quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta. [/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin. [/quote] Ehkä kaltaisesi paska saa samoin siten sullekin syyhyn tarttumaan itsestään :D
[/quote] Pitikö tosta saada joku tolkku?
[/quote]
No ethän sä tietty saanut.
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:30"]En tiennytkään, että näin neuroottisia ihmisiä on olemassa :D ei luoja, kai tämä on vitsi? [/quote] Sit se kauppakin on neuroottinen kun hyllyssä on avaamisen kieltävät laput. Niin törppöjä ihmisiä etteivät tajua siltikään. Toivottavasti jätätte kiinni ja sit maksatte :D
[/quote]En ole nähnyt niitä lappuja shampoohyllyillä ja kuten sanottua, jos myyjä pystyy osoittamaan että minkä pullon avasin ja mistä haistoin, niin ostan sen heti!
[/quote]
Ei sen mitään tarvii osoittaa. Se näki niin maksat. Vaikka viereisen kalliimman :D
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:14"]
[/quote]
Sokea.
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"] [quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta. [/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin. [/quote] Joo mä hieron sun pulloon persettä.
[/quote] Hiero vaan, mä vaan haistelen. En osta!
[/quote]
Kyllä se haistelukin aika paha siinä tapauksessa on.
Voisiko joku nyt todellakin konkreettisesti kertoa, mitä niille pullosta otettaville tuotteille kuten shampoille tapahtuu, kun ne "pilaantuvat"? Miten tämän "pilaantuneen" shampoon käyttö vaikuttaa? Se ei ehkä tuoksu yhtä paljon, sekö on "pilaantumista" ja käytön este? Sillähän pestään hiukset ja huuhdellaan, ei sitä syödä.
Nämä shampoon "pilaantumisesta" vouhkaavat eivät varmaankaan käy syömässä missään buffeteissa jos toimivat loogisesti; jos bakteerikammo on tuota luokkaa, kannattaa vältellä niitäkin jos pelkkä shampoolla peseminen on "vaarallista".
Ja tokihan kotona on käsienpesuturhake, johon ei tarvitse koskea kun ottaa saippuaa? Sehän on todella tärkeää, ottaen huomioon että kädet pestään sen saippuan oton jälkeen......
Tän keskustelun innoittamana mä menin kauppaan ja haistelin niin monta shampoopulloa kuin kehtasin ennen kuin ihmiset alko katsoon vähän kummeksuen. Nyt mä hihitän täällä kun ajattelen kuinka monen fanaattisen haistelunvastustajan shampoot oon pilannu... Hihihihihihihi.....
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:25"]
[quote author="AV Mamma" time="23.01.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 15:14"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:30"]En tiennytkään, että näin neuroottisia ihmisiä on olemassa :D ei luoja, kai tämä on vitsi? [/quote] Sit se kauppakin on neuroottinen kun hyllyssä on avaamisen kieltävät laput. Niin törppöjä ihmisiä etteivät tajua siltikään. Toivottavasti jätätte kiinni ja sit maksatte :D [/quote]En ole nähnyt niitä lappuja shampoohyllyillä ja kuten sanottua, jos myyjä pystyy osoittamaan että minkä pullon avasin ja mistä haistoin, niin ostan sen heti! [/quote] Ei sen mitään tarvii osoittaa. Se näki niin maksat. Vaikka viereisen kalliimman :D
[/quote]
Itse asiassa täytyy osoittaa. Ei riitä, että sanoo jonkun asiakkaan tehneen sitä tai tätä, on oltava osoittaa että tämän asiakas teki ja tämä on tuote.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:55"]
Ne on arvatenkin näiden availijamammojen kakrut kun leikkii kaupassa myytävillä leluilla. Ja sorkkii irtomyytäviä tuotteita räkäisillä sormillaan. Kun eihän se mitään haittaa ja onhan kaikkea kokeiltava ennen kuin ostaa.
[/quote] Onko tuo liioittelu oikeasti kivaa? Olen aina miettinyt...