Onko mielestäsi ok availla kaupassa shampoopulloja?
ja nuuhkia niitä?
Kommentit (467)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:56"]
Se on kiellettyä! Monet idioottinuuskijat nuuskivat kaikki pullot ja kyllä on juhlaa, kun menee kassalle ja esim. nestemäinen pesuaine valuu ostoshihnalle. Tai, kun shampoo pullo on vuotanut kauppakassissa kaikkien muiden ostosten päälle. Jos nuuskiminen olisi sallittua, esillä olisi erikseen testeripullo nuuskittavaksi. Myynnissä olevia tuotteita ei saa avata. Kuka haluaa toisen räkää ostamaansa shampooseen?
[/quote]
Ei kai se haisteleminen saa pulloja vuotamaan ostoksiesi sekaan? Itse osaan ainakin tarkistaa, ovatko pullot ja purkit kunnolla kiinni - voihan jossain olla jokin valmistusvika tms. jonka vuoksi se vuotaa. Kummallinen haistelutapa sulla myös, kun räkä se vaan lentää!
- Hyi, että täällä on possuja. Ei tietenkään niitä availla, ainoastaan testerit on kokeilua varten. Jos ei kelpaa ostaa avaamatta, niin älä osta.
- Avattu pakkaus on ostopäätös, toivoisin että kaupoissa otettaisiin tiukempi linja näissä. Jos kiinni jää, niin ostettava on. Olen tosin itse nähnyt kerran näin tapahtuva, asiakas joutui maksamaan avaamansa tuotteen. Oikein.
- Olen hieman yllättynyt että noin moni aukoo niitä, luulin että vain venäläiset sitä harrastaa noin laajassa mitassa (ovat aidosti huonotapaisempia kaupoissa) mutta ei suomalaiset näköjään yhtään sen fiksumpia ole. :D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:01"]
Onhan siinä ero, että kaataako sieltä pullosta jotain pois vain nuuhkaiseeko vain. Eihän se ole mistään pois jos sieltä pullosta tuoksut nenäänsä vetäisee. Minä en ainakaan halua käyttää mitään pahan tai voimakkaan hajuisia tuotteita ja olisi hölmöä ostaa uusi tuote ja huomata vasta kotona, että pieleen meni, roskiin. Tuttuja merkkejä en tietenkään haistele kun jo tiedän mille ne tuoksuvat.
[/quote]
Sitten sä jätät ostamatta. Jos sulla ei ole varaa uutuuskokeiluihin, niin sitten pysyt vanhoissa.
Et sä ravintoloissakaan voi tilailla jänniä annoksia ja palautella niitä keittiöön ilmaiseksi siksi kun huomasitkin ettet tykkääkään katkaravuista.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:48"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)- [/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n? [/quote] Älä sä huolehdi mun dödöistä vaan omasta toiminnasta siellä kaupassa. Eli jätä avaamatta.
[/quote] Kiusallanikin lisään mun imppaamistani. Muistan jatkossa jotenkin hieroa bakteerejani niihin.
"Ja nämä shampoo haistelijoista hysterisoivat: Ottakaa se positiivisena asiana. Opetelkaa ottamaan hötkyilemättä vastaan se fakta, että maailma jossa elätte on täynnä bakteereita ja että on hyvä asia, että te ja lapsenne saatte niitä kehoonne"
Shampoopullojen avaaminen on täysin turha toimenpide tai minkään muunkaan pullon tai pakkauksen, jos tuoksusta on kysymys, sillä pullo sisältää "täyttä tavaraa" eikä sen tarkoituskaan ole vastata lopullista tuoksua.
Esim. Ruusushampoo, voi olla hyvinkin voimakas tuoksuista, mutta kun se laimennetaan vedellä ja kun lämpötila kohoaa, lopullinen tuoksu voi olla hyvinkin mielyttävä.
Yksittäinen kukkapuska esim. ruusu, monen nenässä voi tuoksua epämielyttävältä, jopa kissanpissalta, mutta huoneessa tai kauempana tuoksu onkin erittäin mielyttävä. Sama on myös pesu- ja siivousaineiden kanssa.
Ei ole. Nyt korona-aikana kynnys on varmasti korkea moiselle toiminnalle. Kerran eräs nainen ihan pokkana kertoi että he viettivät ystävänsä kanssa aikaa kaupassa haistellen huuhteluaineita, shampoita jne. Eikä kyse ollut nuorista vaan keski-ikäisistä.
"Miten voi olla jäämättä kiinni, kun suurin osa ihmisistä haistelee niitä? Ne jotka on tyytyväisiä merkkiinsä, eivät haistele, mutta ne jotka haahuilevat pesuaineiden ja deodoranttien luona, haistavat niitä 98 % varmuudella. "
Miten ihmeellä jonkin pesuaineen tuoksun voi päätellä pullon avaamiselle, koska lopulliseen tuoksuun vaikuttaa veden laatu ja lämpötila ja sitä pesuainetta on vain murto-osa, muihin aineisiin verrattuna.
Jos tuoksuttelet esim. floriittia, niin se vie nenästäsi limakalvot ja sama juttu pesuaineissa ja shampoissa, ne eivät vastaa todellisuutta, koska ne ovat laimennettomia eli tuoksu ei todella vastaa todellisuutta eli pullojen avaaminen on täysin turhaa ja tuotteen pilaamista.