Miksi vaikeita naisia sanotaan vahvoiksi
Mistä lähtien hankalat naiset ovat olleet vahvoja? Kuuluuko ystäväpiiriisi näitä?
Kommentit (53)
Mitä tarkoitat vaikealla ? Vaikea pokata baarista sänkyyn vai vaikea miellyttää tai hankala sosiaalisissa suhteissa ?
Minä olen vahva mutta en yhtään vaikea.
Määrittele ensin "vaikea", kiitos.
Vahvat naiset tekevät niinkuin itse haluavat, eivät niinkuin joku muu haluaa. Siitä varmaan tulee tuo, että ovat vaikeita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:14"]
Vahvat naiset tekevät niinkuin itse haluavat, eivät niinkuin joku muu haluaa. Siitä varmaan tulee tuo, että ovat vaikeita ihmisiä.
[/quote]
Ei tuo tee ihmisestä vaikeaa. Vahva nainen, joka ei ole vaikea, ottaa myös muut huomioon, vaikka tekeekin niin kuin itse haluaa. Eli hän ei jyrää, vaan hän haluaa tehdä asioita myös muiden näkökulmat huomioiden. Vaikean naisen mielestä tuo on varmaankin heikkoutta.
Onko vaikea nainen sellainen, joka pärjää omillaan, ei tarvitse miestä työkalupakkinsa kanssa tauluja ripustamaan , lamppuja vaihtamaan , seiniä maalaamaan tai viemäreitä puhdistamaan, auton renkaita vaihtamaan tms? Joka käy töissä, maksaa kaikki laskunsa, viihtyy yksin ja vielä nauttii elämästään. Olen vaikea nainen.
Luultavasti vaikeat naiset reuhaavat eniten siitä itse kuinka vahvoja ovat. Mutta se ei tee heistä vahvoja.
Kovaäänisimpiä pöljiä nämä ns. vahvat.
mua kans inhottaa kun tällaiset kamalt räyhääjät ja huutajat kutsuvat itseään vahvoiksi persoonoiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:25"]
Luultavasti vaikeat naiset reuhaavat eniten siitä itse kuinka vahvoja ovat. Mutta se ei tee heistä vahvoja.
[/quote]
"vahva ja itsenäinen", joka ei ikinä voisi myöntää olleensa väärässä. Heikko itsetunto ja omaa erinomaisuuttaa pitää joka välissä mainostaa.
Ymmärrän kysymyksen täysin.
Varsinkin kyseisillä naisilla tuntuu olevan se käsitys, että vahvuus on sitä, ettei kuunnella eikä välitetä toisten mielipiteistä ja näkökannoista, oli niiden takana sitten millainen kokemuspohja/perustelut hyvänsä.
Itse kun ollaan jotain päähän saatu, vaikka se olisi todellisten asiantuntijoidenkin mielestä mahdotonta/utopistista, niin päätä ei käännetä... Jos ei muuten saada uskomaan, niin sitten juostaan pomon juttusille, kun toiset kieltäytyvät yhteistyöstä...
...Valitettavan tuttua nykyisessä työpaikassa...
Ap mikä on sinun mielestäsi vahva nainen?
Minun mielestäni vahva nainen on sellainen, joka ei suostu miesten (tai kenenkään muun) pompoteltavaksi. Vahva nainen tietää omat oikeutensa ja puuttuu epäkohtiin. Vahva nainen ei elä miehensä siivellä, vaan rakastaa miestään tasavertaisena. Vahva nainen ei jää kriiseihin märehtimään, vaan jatkaa eteenpäin. Kovaäänisyydellä ja nyrppänaamalla ei ole mitään tekemistä vahvan naisen kanssa. Vahva nainen ei ole itsepäinen turhista asioista.
Mikä meninistikerho tämäkin ketju on, hohhoijaa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:13"]
Määrittele ensin "vaikea", kiitos.
[/quote]
Inttäjä ja jatjuvasti tuo julki oman mielipiteensä paremmuutta.
Pääsee sellaisten kanssa helpommalla, kun sanoo heitä vaikean sijasta vahvoiksi. Toimii.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:14"]
[/quote]
Mun mielestä vahva ihminen ei kyllä tee aina kuten itse haluaa, vaan kykenee myös kompromisseihin ja laittamaan itsensä ja omat tarpeensa tarvittaessa taka-alalle. Se ei tarkoita sitä, että olisi mikään kynnysmatto.
vahvoja naisia inhotaan tälläkin palstalla, sen huomaa! Vahvoja miehiä taas haikaillaan joiden kainaoon käpertyä. Ihme sukupuolirooleja! Miksei voisi olla vahva ja herkkä samassa persoonassa?! Lukemattomat vanhan kansan naiset ovat olleet uskomattoman vahvoja sotien aikana ja muulloinkin. Heitä kunnioitan enemmän kuin nykyajan neuroottisia joka asian valittajia ja nirppanokkia.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 19:14"]Vahvat naiset tekevät niinkuin itse haluavat, eivät niinkuin joku muu haluaa. Siitä varmaan tulee tuo, että ovat vaikeita ihmisiä.
[/quote]mun mielestä osa näistä "vahvoista naisista" on kyllä pelkästään itsekkäitä ja huonokäytöksisiä. Heillä on lapatossu jeesmies aviomiehenä, joilla he pönkittävät vallantunnetta. Mies ei uskalla sanoa vastaan saati sitten edes omaa mielipidettä..
Olisko jonkinasteinen luonnevika.
Eli, täälläkin tuntuu olevan (naisten) keskuudessa vallalla käsitys, että "vahvuus" = yhdistelmä itsepäisyyttä, itsekeskeisyyttä, narttumaisuutta ja lapsellisuutta...
Tuosta voi vain päätellä että keskusteluun osallistuu alle nelikymppisiä naisia... Tuon rajapyykin alla kun tuntuu olevan vallalla käsitys, että kaikessa on kyse siitä mitä alushousuista löytyy tai ei löydy.
Ihmisen (peniksellä tai ilman) vahvuus on ensisijaisesti sisäinen mielentila.
Vahva ihminen kykenee hyväksymään myös toisten ihmisten ajatukset, tuntematta itseään ja/tai asemaansa uhatuksi.
Sitä todellista vahvuutta ruvetaan mittaamaan kun elämä heittää eteen oikeita vastoinkäymisiä, puolison/lasten kuolemaa, kaiken mammonan menettämistä jne/tms.
Vahvat pääsevät vastoinkäymisten yli kun vähemmän vahvat hukuttautuvat pulloon, pillereihin jne. tai peräti päättävät päivänsä.
Sanon vahvoiksi persooniksi, pelkän vahvan miellän sisukkaaksi hyvässä mielessä