Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin lahjaksi matkat -- mies veti kilarit

Vierailija
20.01.2015 |

Ostin Norwegianin alesta miehelleni ja minulle lennot Pariisin, kun 39 eurolla sai suuntaansa. Ex-poikaystäväni (ranskalainen) asuu Pariisissa ja vaihdoin hänen kanssaan Facebookissa muutaman viestin (pyysin ravintolasuosituksia ja kyselin vähän tilanteesta kaupungissa, kun siellä oli ne kauheat terroristi-iskut.

Minulla oli sitten Facebook auki ja exältäni tuli viesti, sellainen puhekupla joka aukeaa siihen ikkunan alaosaan. Mieheni sattui huomaamaan viestin ja veti hirveät pinnat, että kuulemma suunnittelen lemmenlomaa exäni kanssa. Jouduin sitten paljastamaan, että olin ihan meille kahdelle lomamatkan hankkinut, mutta se ei enää auttanut. Mies kieltäytyi lähtemästä ja oli ihan raivona. Hän ei kuulemma siihen kaupunkiin jalallakaan astu.

Nyt mulla on ongelma, kun en ottanut mitään peruutusvakuutusta tai sellaista. Yksin en voi lähteä, sillä siitä vasta tulisi ihan hirveä haloo. Harmittaa kun menevät liput hukkaan. Hotellia en sentään ehtinyt varata.

Auttokaa mua. Kuinka saan selitettyä miehelleni, että Pariisi on suurkaupunki, eikä se, että exäni siellä asustelee vaikuta mitenkään meidän lomaan. Mä en ollut edes tajunnut, että mieheni on noin mustis exästäni. En ole paljoa hänestä puhunut, ja aikaakin on mennyt yli kymmenen vuotta siitä kun yhdessä olimme opiskellessani Pariisissa. 

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei kestä, ei nyt vaan ole mikään smooth operator. Aika vaikea houkutella miestä reissuun ja varmaan se alkais väsyneenä kiukuttelemaan, pilais koko reissun. Ota joku kaveri mukaan. Sano ettet jaksa tästä vääntää, Lissu lähtee ja varmaan saadaan paikallisopas.

Sano, että koska et tykännyt yllätyksestä etkä Pariisista, et puhu ranskaa ja et osaa tanssia niin ehkä tää ei oo sun juttu, enempi tyttöjen juttu. Sit se kaveri hajoo mustasukkaisuudesta mutta onko se sitten parempi taipua kontrolliin. Jaksaako kuunnella sen marinat ennen matkaa, matkalla oli se mukana tai ei (ja tekstailla matkalla koko ajan "ollaan Eiffelissä, ihanaa, ei, en oo panemassa") ja marinat matkan jälkeen. Onko kaikki miehet kiviriippoja kun mennään itsetuntoa järkyttämään? Aina pitäis pehmitellä ja tehdä kompromisseja, jättää toteuttamatta omat jutut. Voi perse.

Vierailija
22/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelin miehen kanssa että haluan mennä Lissaboniin, ei sitä kiinnostanut. Kysyin et mihis sitte niin Irlantia kiertämään. No, mä kävin ensin kaverin kanssa Lissabonissa ja sitten miehen kanssa kierreltiin Irlantia. Lucky me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin. Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa. [/quote] Ei niitä muistoja exien kanssa kuulu kertoa uudelle rakkaalleen. Silloin ne eivät voi edes häiritä [/quote]   Eli paras keino on valehdella, että ei ole ikinä Pariisissa käynytkään, vaikka olisi viettänyt siellä vuosia? [/quote] Ei, vaan ei olisi tarvinnut kertoa että on seurustellut siellä. Ei tulisi mieleenkään kertoa existäni miehelleni, saatika siitä missä olen hänen kanssaan käynyt ja mitä tehnyt. En itse halua tietää miehen existä eikä mies mun. Jos ollaan suhteessa niin on kunnioitettava toisen tunteita. Joillekkin tuollaiset asiat ovat vaikeita.

[/quote]

Jos haluaa elää valheessa, niin tuo on varmaan ok tapa toimia. Itseäni kiinnostaa kyllä puolisoni elämä siinä määrin, että tiedän esim. maat, joissa hän on käynyt. Ei tarvitse hieroa likaisia ykistyiskohtia toisen naamaan ("ja tuossa hotellissa vietin Jean-Lucin kanssa kolme päivää nussien kuin puput"), mutta ei siinä ole mitään pahaa jos kertoo esim. olleensa kuukauden Intiassa entisen poikaystävän kanssa. 

Aika omituinen suhteen täytyy olla, jos menneisyydestään ei saa puhua mitään. Juuri pari iltaa sitten keskustelin puolisoni kanssa parikymppisenä tekemästäni matkasta samaan paikkaan, johon olemme Juhannuksena menossa. Edellisellä reissulla olin siis exäni kanssa. 
[/quote]

Etkö tajua että kaikki eivät ole kuin sinä ? Ap;n mies kuuluu samaan kastiin kuin minä ja mieheni. Kumpikaan ei halua kuulla toisen existä. Minä en muistele exiäni eikä minulla ole tarvetta miehelleni kertoa kuinka exän kanssa tehtiin sitä ja tätä, enkä kertoisi koska minua itseäkin haittaisi jos mies niin tekisi. Suhteessa on kunnioitettava toisen tunteita.

Vierailija
24/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin. Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa. [/quote] Ei niitä muistoja exien kanssa kuulu kertoa uudelle rakkaalleen. Silloin ne eivät voi edes häiritä [/quote]   Eli paras keino on valehdella, että ei ole ikinä Pariisissa käynytkään, vaikka olisi viettänyt siellä vuosia? [/quote] Ei, vaan ei olisi tarvinnut kertoa että on seurustellut siellä. Ei tulisi mieleenkään kertoa existäni miehelleni, saatika siitä missä olen hänen kanssaan käynyt ja mitä tehnyt. En itse halua tietää miehen existä eikä mies mun. Jos ollaan suhteessa niin on kunnioitettava toisen tunteita. Joillekkin tuollaiset asiat ovat vaikeita. [/quote]   Jos haluaa elää valheessa, niin tuo on varmaan ok tapa toimia. Itseäni kiinnostaa kyllä puolisoni elämä siinä määrin, että tiedän esim. maat, joissa hän on käynyt. Ei tarvitse hieroa likaisia ykistyiskohtia toisen naamaan ("ja tuossa hotellissa vietin Jean-Lucin kanssa kolme päivää nussien kuin puput"), mutta ei siinä ole mitään pahaa jos kertoo esim. olleensa kuukauden Intiassa entisen poikaystävän kanssa.  Aika omituinen suhteen täytyy olla, jos menneisyydestään ei saa puhua mitään. Juuri pari iltaa sitten keskustelin puolisoni kanssa parikymppisenä tekemästäni matkasta samaan paikkaan, johon olemme Juhannuksena menossa. Edellisellä reissulla olin siis exäni kanssa.  [/quote] Etkö tajua että kaikki eivät ole kuin sinä ? Ap;n mies kuuluu samaan kastiin kuin minä ja mieheni. Kumpikaan ei halua kuulla toisen existä. Minä en muistele exiäni eikä minulla ole tarvetta miehelleni kertoa kuinka exän kanssa tehtiin sitä ja tätä, enkä kertoisi koska minua itseäkin haittaisi jos mies niin tekisi. Suhteessa on kunnioitettava toisen tunteita.

[/quote]

ja tämä ei ole mielestäsi mitenkään omituista? Siis, olla niin sairaaloisen mustasukkainen toisen menneisyydestä, että ei halua kuulla mitään siitä? Tyyliin: ennen minua sinun elämässäsi ei ole tapahtunut mitään, mikä olisi vaikuttanut mihinkään millään tavalla... Lallalalla (tunkee sormet korviin)...

Vierailija
25/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:15"]

Häntä ottavat päähän akateeminen loppututkintoni (mies on duunari, joskin hyväpalkkainen), kielitaitoni, matkustelukokemukseni, ulkomaiset ystäväni, jne. 

[/quote]

Ette sovi yhteen. Teille tulee ero ennemmin tai myöhemmin, tai jos ei, niin olette onnettomia yhdessä. Parempi erota heti haaskaamatta kenenkään aikaa, vaikka se vaikealta nyt tuntuisikin. Et kai halua uhrata suhteen takia olennaista puolta itsestäsi? Vaikka matkustaisitte yhdessä johonkin kohteeseen, jossa et ole ollut ennen, mies murjottaisi silti marttyyrina, jos edes haluaisi lähteä. Perustatte perheen ja sinun vastuullesi jää lapset, kun mies häipyy höyryten tiehensä sen takia, että olet mennyt tiedustelemaan eläintarhan sijaintia espanjaksi.

Jätä mies ja lähde Pariisiin yksin tai sitten jonkun kaverin kanssa, joka voisi maksaa lipusta ja nimenmuutoksesta lippuun, jos niin voi tehdä. Pitäkää oikein hauskaa! Myöhemmin mietit asiaa ja kadut, että jätit kivan reissun tekemättä jurottavan urpon takia.

Vierailija
26/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin. Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa. [/quote] Ei niitä muistoja exien kanssa kuulu kertoa uudelle rakkaalleen. Silloin ne eivät voi edes häiritä [/quote]   Eli paras keino on valehdella, että ei ole ikinä Pariisissa käynytkään, vaikka olisi viettänyt siellä vuosia? [/quote] Ei, vaan ei olisi tarvinnut kertoa että on seurustellut siellä. Ei tulisi mieleenkään kertoa existäni miehelleni, saatika siitä missä olen hänen kanssaan käynyt ja mitä tehnyt. En itse halua tietää miehen existä eikä mies mun. Jos ollaan suhteessa niin on kunnioitettava toisen tunteita. Joillekkin tuollaiset asiat ovat vaikeita. [/quote]   Jos haluaa elää valheessa, niin tuo on varmaan ok tapa toimia. Itseäni kiinnostaa kyllä puolisoni elämä siinä määrin, että tiedän esim. maat, joissa hän on käynyt. Ei tarvitse hieroa likaisia ykistyiskohtia toisen naamaan ("ja tuossa hotellissa vietin Jean-Lucin kanssa kolme päivää nussien kuin puput"), mutta ei siinä ole mitään pahaa jos kertoo esim. olleensa kuukauden Intiassa entisen poikaystävän kanssa.  Aika omituinen suhteen täytyy olla, jos menneisyydestään ei saa puhua mitään. Juuri pari iltaa sitten keskustelin puolisoni kanssa parikymppisenä tekemästäni matkasta samaan paikkaan, johon olemme Juhannuksena menossa. Edellisellä reissulla olin siis exäni kanssa.  [/quote] Etkö tajua että kaikki eivät ole kuin sinä ? Ap;n mies kuuluu samaan kastiin kuin minä ja mieheni. Kumpikaan ei halua kuulla toisen existä. Minä en muistele exiäni eikä minulla ole tarvetta miehelleni kertoa kuinka exän kanssa tehtiin sitä ja tätä, enkä kertoisi koska minua itseäkin haittaisi jos mies niin tekisi. Suhteessa on kunnioitettava toisen tunteita.

[/quote]

ja tämä ei ole mielestäsi mitenkään omituista? Siis, olla niin sairaaloisen mustasukkainen toisen menneisyydestä, että ei halua kuulla mitään siitä? Tyyliin: ennen minua sinun elämässäsi ei ole tapahtunut mitään, mikä olisi vaikuttanut mihinkään millään tavalla... Lallalalla (tunkee sormet korviin)...
[/quote]

Huoh. Luetko edes tekstiäni ? Ei tarvitse kertoa mitä on tehnyt ex kanssa ja missä ollut -,- joson ollut mökillä porukalla niin ei ole pakko mainita että niinjoo mun ex oli kanssa siellä mukana. Jos mennään yhdessä syömään ei ole pakko sanoa että käytiin täällä ex kanssa. Jos on käynyt ex kanssa ravintolassa jossa hyvää ruokaa niin voi sanoa että tuolla on muuten tosi hyvää ruokaa kun kävin joskus, ei ole pakko sanoa "käytiin tuolla ex kanssa ja oli tosi hyvää ruokaa".

Vierailija
27/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän keskustelun seuraaminen on kyllä avannut silmiäni. Minulla ei ole aikaisemmin ollut aavistustakaan siitä, kuinka mustasukkaisia useat ihmiset ovat. Ymmärrän, että mikäli suhteessa ollessa toisen elämään putkahtaa jostain joku uusi tanssiopettaja-Pascal tai hunajapupu-Natalie, niin hampaita alkaa kiristää. Mutta että mustasukkainen toisen menneisyydestä? Asioista jotka ovat tapahtuneet vuosia ennen nykyisen suhteen alkamista, jopa ennen kun nykyiseen on tutustuttu. Jokainen parisuhde muokkaa ihmistä. Nykyinen rakkautesi on hänen elämänkokemustensa summa, johon jokainen aikaisempi suhde on vaikuttanut niin hyvässä kuin pahassa. Jos miehesi on hyvä rakastaja, niin todennäköisesti se johtuu siitä, että joku hänen exänsä on häntä siinä opettanut. Itse olen ainakin kiitollinen kaikille niille vaimoni existä, jotka ovat häntä hyvin kohdelleet, siitä että he ovat edesauttaneet sitä, että hänestä on muodostunut niin mahtava tyyppi. Mitättömät pikkusuhteet tai yhden yön jutut eivät minua kiinnosta, enkä niillä vaivaa päätäni, mutta olen mielelläni tutustunut hänen aikaisempiin poikaystäviinsä, eikä minua haittaa tippaakaan se, että hän on heidän kanssaan hyvissä väleissä.

Vierailija
28/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:29"]

kyllä mä ainakin ymmärrän miestäsi. Lähtisit miehesi kanssa maihin jossa et ole ollut exien kanssa ja tekisit niissä uusissa maissa uusia muistoja nykyisen miehesi kanssa. Kyllä muakin ärsyttäisi jos mies ehdottaisi matkaa johonkin missä hänellä on exänsä kanssa paljon muistoja.

[/quote]

Tuo ei toimisi Suomessa koskaan jos on muistoja humalasta ja existä. Miten joku Pariisi eroaa Pubista tai Clubista?

Vierailija
29/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:18"]

Tän keskustelun seuraaminen on kyllä avannut silmiäni. Minulla ei ole aikaisemmin ollut aavistustakaan siitä, kuinka mustasukkaisia useat ihmiset ovat. Ymmärrän, että mikäli suhteessa ollessa toisen elämään putkahtaa jostain joku uusi tanssiopettaja-Pascal tai hunajapupu-Natalie, niin hampaita alkaa kiristää. Mutta että mustasukkainen toisen menneisyydestä? Asioista jotka ovat tapahtuneet vuosia ennen nykyisen suhteen alkamista, jopa ennen kun nykyiseen on tutustuttu. Jokainen parisuhde muokkaa ihmistä. Nykyinen rakkautesi on hänen elämänkokemustensa summa, johon jokainen aikaisempi suhde on vaikuttanut niin hyvässä kuin pahassa. Jos miehesi on hyvä rakastaja, niin todennäköisesti se johtuu siitä, että joku hänen exänsä on häntä siinä opettanut. Itse olen ainakin kiitollinen kaikille niille vaimoni existä, jotka ovat häntä hyvin kohdelleet, siitä että he ovat edesauttaneet sitä, että hänestä on muodostunut niin mahtava tyyppi. Mitättömät pikkusuhteet tai yhden yön jutut eivät minua kiinnosta, enkä niillä vaivaa päätäni, mutta olen mielelläni tutustunut hänen aikaisempiin poikaystäviinsä, eikä minua haittaa tippaakaan se, että hän on heidän kanssaan hyvissä väleissä.

[/quote]

kiitos kirjoituksista. Se auttoi minua. Yritän muistaa...

t. Eräs ketjun mustiksista

Vierailija
30/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kyllä mitenkään erityisesti miehelle spekuloinut entisiä poikaystäviäni. Miksi olisi pitänyt. Ne on olleet entisiä juttuja ja sillä selvä. En ole tainnut edes kertoa jotain pikkujuttuja. Maininnut vain, että kerran asuin avoliitossa ja suhde loppui, kun mies petti. Ei ole ollut tarvetta tuoda entisiä poikaystäviäni nykyiseen suhteeseen. Ne ovat mennyttä elämää.

No en ole kyllä mieheltäkään kysellyt hänen entisistä naisystävistään. Ei ole kiinnostanut. Pitäisin kyllä omituisena, jos hän alkaisi selittää, että täällä me Maaritin kanssa vietimme lomaa ja kävimme tuossa ravintolassa ja joimme viiniä ja menimme tuohon hotelliin viettämään kiihkeän yön. Kysyisin kyllä, että mitä se minulle kuuluu.

Vierailija
31/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi kauheaa olla suhteessa, jossa joutuisi koko ajan miettimään, mitä suustaan päästää. Tyyliin, että loukkaantuuko se nyt kun vahingossa mainitsin joskus käyneeni Espanjassa...

Vierailija
32/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
33/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun yhdeltä istumalta lävitse, enkä voi todeta muuta kuin huh huh. APn mies vaikuttaa tyypilliseltä huonolla itsetunnolla varustetulta suomalaismieheltä, joka ei kestä naisensa kansainvälistä elämäntyyliä, kun oma kuluu sohvalla moottoriurheilua katsoen. En kyllä näe mitään tulevaisuutta noin epätasaväkisellä suhteella. Paremmin AP tekisi jos katsoisi itselleen sivistyneemmän maailmanmiehen, joka ei saa lapsellisia kohtauksia siitä, että hänellä on vähän kotipitäjää kaueampana käynyt kielitaitoinen nainen, jolla on ollut oma elämä ennen suhdetta.

Teenpä pienen testin illalla, ja sanon tyttöystävälleni, että "pitäisikö meidän mennä käymään Lontoossa (jossa exäni nykyisin opiskelee)? Satu (ex) soitti tossa päivällä ja hehkutti Lontoon ravintoloita. Voitaisiin mennä vähän katsomaan tilannetta, kun Satu tuntee ne paikat tosi hyvin." Katsotaanpa miten tyttöystäväni asiaan reagoi. Oletan, että on eBookers iPadissa auko ennen kun saan lauseen loppuun... ;)

Vierailija
34/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten keskustelu meni? Vai vieläkö keskustelette?

Vierailija
35/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, seurustelet ääliön kanssa. Ota ne liput ja mene kaverin kanssa pariisiin ja pidä hauskaa. Elät.vain kerran, haluatko tuhlata hienon kokemuksen miehesi ylpeyden takia?

Vierailija
36/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todella huono merkki miehessä noin jäätävä mustasukkaisuus. Ei tanssi koska olet ennen tanssinut exiesi kanssa? Haloo, nyt valoja päälle ja karkuun äkkiä. Tuo voi muuttua sairaaksi ja helposti.

Vierailija
37/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä Ap olet alkanut oleen sen miehesi kanssa, otitko sä sen vaan koristeeksi tms? Onko se aiemmin tykännyt tällaisista yllätyksistä, vai onko tämä muka vuosien jälkeen ensimmäinen yhteinen matka? Mitä sä oot sen kanssa tehnyt jos tämä käytös oli odottamatonta? Varmaan ero on ainoa vaihtoehto, toivottavasti et saa turpiisi. :( Vai onko tämä joku provo kuitenkin???

Vierailija
38/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oletkin ap onnistunut löytämään itsellesi näin epäsopivan kumppanin joka ei kestä sinun entistä elämääsi eikä nykyistäkään :( Jos ottaa itseään vähemmän koulutetun kumppanin niin tällä kumppanilla pitäisi sitten rautainen itsetunto ja pitäisi olla sinut itsensä kanssa.

Muuten se yhteiselo on juurikin tuollaista "toisen alentamista" ja mustasukkaisuutta ja itsesääliä.

Ei jatkoon...

Vierailija
39/170 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meininki, ap? Ellei sit ollut provo. Ja jos oli, niin todella hyvin kehitelty, propsit siitä.

Vierailija
40/170 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä edelleenkään maininnut, miten tämä käytös ei ole näkynyt yhtään millään tavalla aiemmin? Yhtäkkiä huomaat vaan olevasi tuollaisen vihamielisen duunarin kanssa yhdessä? "No mutta, sä siis ET puhunutkaan kuutta kieltä ja tykännyt pariisilaisista tanssikouluista?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan