Squid Gamen innoittamana: Mitä muita hyviä korealaisia sarjoja / elokuvia on?
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomi-leffat ovat aivan uskomatonta kakkaa? Miksi kaiken pitää olla aina niin realistista? Ohis
Mä oon haaveillut elokuvan/elokuvien tekemisestä ja itse olen saanut vaikutteita aasialaisista elokuvista ja kauhun mestareilta (ohjaajilta). Mä kyllä tekisin mielikuvituksellisia ja taiteellisia elokuvia. Siinä se, JOS pääsisin edes alkuun ja jalan sijaa elokuvan tekoon. Yksin niitäkin on kovin vaikea tehdä. No, mä oon vielä nuori... Mulla on jo visioita pääni sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomi-leffat ovat aivan uskomatonta kakkaa? Miksi kaiken pitää olla aina niin realistista? Ohis
Mä oon haaveillut elokuvan/elokuvien tekemisestä ja itse olen saanut vaikutteita aasialaisista elokuvista ja kauhun mestareilta (ohjaajilta). Mä kyllä tekisin mielikuvituksellisia ja taiteellisia elokuvia. Siinä se, JOS pääsisin edes alkuun ja jalan sijaa elokuvan tekoon. Yksin niitäkin on kovin vaikea tehdä. No, mä oon vielä nuori... Mulla on jo visioita pääni sisällä.
Suosittelen opiskelemaan ulkomailla. Paremman koulutuksen lisäksi saat suhteita, jonkun kun pitää se touhu rahoittaakin.
Mä ooon nyt katsonut sen Svaha: The Sixth Finger -elokuvan ja vähänkö kaunis elokuva on.
Siinä on kauhun elementtejä, mutta enemmän se Mysteeri/Jännitys elokuvaksi muuttuu. Se oli niin kaunis elokuva, että mä oikein herkistyin.
Miten niin Squid Gamen innoittamana? Sekin olin aika paska.
Vierailija kirjoitti:
Crash Landing You, jos pitää romantiikasta
Itse tykkäsin tästä.
Helvetin hieno elokuva ja Ki-duk Kim oli nero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä squid gamen hehkutusta, olen katsonut pari jaksoa, huonoja näyttelijöitä ja erittäin pitkävetinen, ensimmäistä jaksoa kun katsoin niin nukahdin tylsyyteen.
Sama täällä, se sarjahan on aivan sairas. Ihmisen ahneudesta ja riskinotosta olisi voinut tehdä paljon paremmankin sarjan, eikä tuollaista verellä ja kuolemalla mässäilyä. Veetuttaa erityisesti, kun se vetoaa nuorisoon ja nuoret katsovat sitä silmät tapilla. Katsoohan ne muutakin shittiä, mutta tuo aasialainen jäyhä tarinankerronta tekee tästä poikkeuksellisen kuvottavan.
Ei jatkoon!
Äänen voisin antaa seikkailullisille kiinalaisille ninja-elokuville, joissa myöskin on paljon väkivaltaa ja kuolemaa, mutta sentään viihdyttäviä elementtejä. Squid game on pelkästään ahdistava.
No toikin varmaan iha ihmisestä rippuu kuka koki sen ahdistavana. Mun mielestä ahdistavuudeltaan täys 0, jännitystä jonkun verran. Jos on tosi herkkä verellä ja kuolemalle esim leffoissa nii totta kai squid gane varmaan oli sulle ahdistava
Ihan kiinnostaisi tietää minkälaiset ennakko odotukset sarjasta oli ihmisillä, jotka järkkyi sarjasta.
Miten olisi korealainen klassikko Pulgasari?
Sellainen rikosleffa kuin VETERAN on pirun hyvä. Siinä periaatteessa rikas limanuljaska pitää kaupunkia pilkkanaan ja vanhempi konsta yrittää narauttaa häkkiin. Aika suoraa poliittista kommentaaria, hirveästi väkivaltaa ja paikoin hillittömän hauska. Mutta enimmäkseen väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on Svaha: The Sixth Finger elokuva ja Squid gamen päähahmo on siinä. En ole vielä nähnyt sitä, mutta tänään ajattelin katsoa sen.
Katsoin tuon, ihan vaan näyttelijän takia. Tykkäsin. Sama näyttelijä on myös Chief of Staff -sarjassa, sekin oli hyvä.
Memories of the Alhambra ja Vincenzo olivat myös hyviä.
Viimeksi katsoin Start-up -sarjan, sopii niille jotka tykkäävät hieman lapsellisesta romanttisesta hömpästä.
Terminator:Genisys ja gi.joe, red 2 ja magnificent seven, jos jenkkifilmeissä haluaa hänet nähdä.
Dalkomhan insaeng/A bittersweet life kantsii katsoa.
Samoin Chaser, jos kovempiotteiset rikosdraamat kiinnostaa. Sitten hieman sivuun aiheesta, mutta... Ei korealainen, mutta indonesialainen Timo Tjahjanto kannattaa myös huomioida jos tykkää kauhusta tai verisestä toiminnasta. Samoin Iko Uwaisin tähdittämät toimintaleffat, muutkin kuin The Raid 1&2.
ALKUPERÄINEN Good Doctor
Scarlet Heart Ryeo (pukudraama)
Goblin (romantiikka, fantasia)
Birth of a beauty (kunnon kostodraama häntäheikille)
Love ft. Marriage and Divorce (aikuiseen makuun)
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on Svaha: The Sixth Finger elokuva ja Squid gamen päähahmo on siinä. En ole vielä nähnyt sitä, mutta tänään ajattelin katsoa sen.
Katsoin tuon, ihan vaan näyttelijän takia. Tykkäsin. Sama näyttelijä on myös Chief of Staff -sarjassa, sekin oli hyvä.
Memories of the Alhambra ja Vincenzo olivat myös hyviä.
Viimeksi katsoin Start-up -sarjan, sopii niille jotka tykkäävät hieman lapsellisesta romanttisesta hömpästä.
Terminator:Genisys ja gi.joe, red 2 ja magnificent seven, jos jenkkifilmeissä haluaa hänet nähdä.
Dalkomhan insaeng/A bittersweet life kantsii katsoa.Samoin Chaser, jos kovempiotteiset rikosdraamat kiinnostaa. Sitten hieman sivuun aiheesta, mutta... Ei korealainen, mutta indonesialainen Timo Tjahjanto kannattaa myös huomioida jos tykkää kauhusta tai verisestä toiminnasta. Samoin Iko Uwaisin tähdittämät toimintaleffat, muutkin kuin The Raid 1&2.
Tjahjanto muuten ilmeisesti ohjaa Train to Busanin jenkki-remaken. Melkein ainoa henkilö, jonka siihen hommaan voisi loppujen lopuksi kuvitella ja joka voi vielä jotain järkkyä aiheeseen lisätä, vaikka remake itsessään on huono idea.
Enkä minä. viimeset jaksot joutu kelailee, että jakso kattoo. Se kirkuva ämmä oli niin rasittava et välillä teki mieli repii korvat irti.
Itaewon Class.
Lukiolaispoika Saeroin yksinhuoltajaisä kuolee onnettomuudessa, jonka aiheuttajan (koulun kiusaaja) poika hakkaa henkihieveriin. Saeroi joutuu vankilaan ja hänen ihastuksensa (orpokodissa kasvanut tyttö) saa/joutuu ottamaan vastaan koulutuksen ja työpaikan tämän kiusaajapojan rikkaan isän (ravintola)pörssiyrityksessä. Rikkaan isän korruption vuoksi kiusaajapoika ei joudu oikeusvastuuseen.
Saeroi päättää toteuttaa seitsemän vuoden suunnitelman kostaa tälle rikkaalle perheelle keräämällä pääomaa raskaalla työllä ja perustamalla oman ravintolayrityksen - ja palkkaamalla omalaatuisia työntekijöitä - kilpaillakseen rikkaan perheen yrityksen kanssa.
Sarjan teemoina kosto, ystävyys, perhe, rakkaus.
Perustuu suosittuun korealaiseen nettisarjakuvaan. 16 jaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Squid Gamen innoittamana? Sekin olin aika paska.
Tämä; lapsellista roskaa - mutta onko jotain parempaa Koreasta aikuiseen makuun?
Vierailija kirjoitti:
Helvetin hieno elokuva ja Ki-duk Kim oli nero.
Katsoin suosituksesi takia tuon Viisi vuodenaikaa
-elokuvan. Oli hyvä elokuva, mutta jäi mietityttää rääkättiinkö oikeasti eläimiä tuon elokuvan takia. Squid game:n vanhus on siinä vanhana munkkina, jos huomasit.
Nämä ei ole samaa genree squid game kanssa vain enemmänkin sitä romantiikkaa, jota korealaisissa sarjoissa osataan vaalia, eikä se on ainoa juoni :)
1. crash landing on you- alku voi vähän tuntuu oudolta mutta kyllä käynnistyy siitä ja viimeiset jaksot on pakko tapittaa melkein yötä myöten
2. secret garden- sama miespääosan esittäjä kun edellisessä
3. Something in the rain- sama naispääosan esittäjä kuin 1.
3. Romance is a bonus book
4. But this is my first life
5. Kiinalainen sarja Rational Life kannattaa myös tsekata
6. Touch your heart
7. Her private life
8. Was it love
Love, marriage & divorce oli pakko jättää kesken kun meni ihan inhorealistiseksi pettämisen ihannoinniksi n. 6 jakson jälkeen.
Korealaisissa sarjoissa ekat jaksot saattaa olla melko hassuja ja tulee fiilis, että kannattaako katsoa, yleensä se tarina kyllä lähtee aukeamaan ja kehittymään kunhan jaksaa jatkaa katsomista. Valtaosa sarjoista on n. 15-17 jaksoisia eikä jatkokausia, niin ne ei mene liian jankkaamiseksi. Tykkään siitä että nämä eivät ole jenkkityyliin väkivallalla taikka seksillä retostelua koko ajan. Samalla sen hömpän sisään on leivottu kuitenkin yhteiskunnallisia ongelmia tms. Moni jenkkisarja varsinkin jatkokausilla ratsastaa edellä mainituilla kun ei muuta enää keksitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Squid Gamen innoittamana: Mitä muita hyviä korealaisia sarjoja / elokuvia on?
Onkos toi joku naisten ejakulointi leffa?
Vai millanen?Toi on jo kulahtanut vitsi.
Mikä vitsi? En ymmärrä. -Eri