Kuvataiteilija Iiris Rusi myy seksiä vanhemmille miehille, koska taiteella ei elä – ”Voisin siivota vessoja, mutta seksin myyminen on mielekkäämpää”
Iiris Rusi tarjoaa miehille ”tyttöystäväkokemusta”. Varatut tuntuvat turvallisimmilta asiakkailta. – Jos asiakkaan kanssa tulee ongelmia, voin käyttää sitä korttia, että kerron vaimolle.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008384644.html
Kommentit (179)
Se on ongelma Suomen tuissa. Nämä taiteilijat jotka tekevät 100-200€ kuukaudessa eivät ole oikeutettu nostamaan toimeentulotukea samanaikaisesti.
En jaksanut lukea juttua, mutta jos nainen hoitaa velvoitteensa veronmaksajana, niin minulla ei ainakaan ole mitään nokan koputtamista hänen valinnalleen. Hän on itse päättänyt itseään myydä, eikä asiaan liity ihmiskauppaa, eikä muutakaan ilmeisesti muutakaan hämärähommaa, joten pulinat pois.
Näitä on nyt ollut joka lehdessä ja Ylelläkin. Mikä tässä on niin hienoa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän voisi yhdistää performanssitaiteeksi? Katsoja pääsee kokemaan taidetta aivan uudella tavalla.
Saako vaimo vapaalipun ? : D D
Jaahas, Me naiset on uskollinen uudelle intersektionaaliselle linjalleen. Nykyään et ole oikea nainen, jollet ole mies tai prostituoitu.
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikojen ovat keskiluokkaiset naiset halveksineet, kauhistelleet ja säälineet prostituoituja. Huomaan, että alan itsekin kuulua siihen joukkoon. En osaa pitää tämän nuoren naisen valintaa minään "rohkeana omana päätöksenä" vaan mielestäni hänen valintansa on laiskan, ahneen ja itsekkään ihmisen valinta. Ja ehkä vähän moraalittomankin.
Mutta mitäpä minun mielipiteelläni on väliä. Aina on ollut miehiä ja naisia, jotka ovat valmiita seksiin rahasta. Ja tulee aina olemaankin.
Minulla tulee enemmänkin mieleen epätoivo. Taiteilijasielu tietää, ettei kykene vessanpesuun tai siivoustyöhön. Tekee tästä ylitsevuotavan julkista piiloutuakseen häpeää, vastareaktiona.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on nyt ollut joka lehdessä ja Ylelläkin. Mikä tässä on niin hienoa?
Missä on sanottu että "tämä" (mikä?) on hienoa?
Jokainen tekee, niin kuin parhaaksi näkee. Itse pesen mieluummin vessoja. t. siivooja
Ja tämähän varmasti korottaa hänen taiteilijastatustaan ja auttaa apurahojen saannissa.
Ei tuo Iiris ihan omaan makuuni ole mutta siinä olisi se taiteellisuus mukana. Ehkä kuitenkin ei.
M49
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän näköinen! Kuka tuollaisesta rumiluksesta maksaa, kun sata kertaa kauniimpia saa vaikka ilmaiseksi? Ei täydy ihan järjissään sen miehenkään olla, joka tuosta maksaa. Lyhyet kynityt hiukset ja pallinaama. Hyh, hyh..
Aika ilkeä kommentti.
Veetuttaa tuollaset eliittihxorat jotka myyvät kolme kertaa kuussa ja kehuvat miten kivaa sekzsityö on. Katuhuzu tarvitsee vähintään kolme päivässä jA eteläamerikkalaisella borttellitavaralla käytetään 30 päivässä. Kivaa zekzityötä?
Porukka vaan kateellisena Iiirikselle, kun hänen ei tarvitse käydä töissä. Upea ja rohkea Iiirius!
Seksin myymisellä ja vessanpönttöjen kuuraamisella on monia yhtymäkohtia. Taitaa nainen tietää mistä puhuu.
Naistuttu rahoitti yo-opidkelunsa (+20v sitten) tarjoamalla kaupallidta rakkautta. 12000-15000mk kuussa + korut + reissut oli isosti luksusts opidkelijalle.
Perusteli suoraan "mieluummin mä myyn persettä ja tienaan kunnolla kuin kitkutan kunniallisena kaupan kassalla..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän näköinen! Kuka tuollaisesta rumiluksesta maksaa, kun sata kertaa kauniimpia saa vaikka ilmaiseksi? Ei täydy ihan järjissään sen miehenkään olla, joka tuosta maksaa. Lyhyet kynityt hiukset ja pallinaama. Hyh, hyh..
Aika ilkeä kommentti.
Se oli vain minun mielipide. Minusta tuo nainen on ruma ja sillä sipuli. Pitkät hiukset voisivat auttaa asiaa kyllä. Mutta ilmeisesti haluaa olla tuollainen tekotaiteellisen näköinen, kynitty tukka, lävistykset, tatuoinnit. Ällöttävä!
"Se oli vain minun mielipide." Ei tee ilkeydestä yhtään vähemmän ilkeää.
Kyllä pedon aika on lähellä ku ihmiset jotka paljastaa häpynsä koko maailmalle ja ylpeilee ruumiinsa likaamisella ja jakamisella, nostetaan jalustalle..
Yhteiskunta on mennyt eteenpäin ja naisten asemaa on parannettu, JOTTA naisten ei tarvitsisi myydä itseään. Valitettavasti jossain päin maailmaa naisilla ei vieläkään ole mitään muuta vaihtoehtoa, mutta täällä länsimaissa on jotenkin hyvä ja hieno juttu, kun metsästää itselleen sukupuolitauteja.
Oma sisar on taiteilija ja elättää itsensä ihan tavallisella työnteolla ja taiteella..
Minä maksoin asuntolainan siivoamalla, myös vessoja, ei onneksi ole tarvinnut myydä itseään. Mitä kukin pitää mielekkäänä.