Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

••••••• Miksi työttömät eivät mene kesällä marjametsään? •••••••

Vierailija
20.01.2015 |

Tuo ilmiö toistuu vuodesta toiseen. Arvokas marja- ja sienisato kypsyy (lähes) joka kesä kaikkien poimittavaksi, mutta nämä työttömät eli työnvieroksujat eivät pistä tikkua ristiin.

Jos sitä muka ollaan työkykyisiä ja valmiita menemään töihin, miksei se työ sitten oikeasti kiinnostakaan, kun sitä olisi kaikille tarjolla?

Vai ollaanko sitä niin kranttuja, että ulkotyö ei meile hienohelmoille kelpaakaan? Pitäisikö olla oikein ilmastoitu toimisto? Onko se hirveää, jos työssä tulee ihan hiki? Tai että siellä joutuu tekemään työtä?

Marjanpoimintaa voi tehdä omaan tahtiin eli se sopii aamu-unisille työttömillekin. Työvälineeksi riittää muutaman euron poimuri ja ämpäreitä kansineen. Marjasaalis myydään tukkuun ja tulo on verotonta eikä se vaikuta siihen työttömien niin kovasti palvomiin sosiaalietuuksiin, kun ottaa rahat käteisenä.

Onko se vain niin, että jokainen työtön toivoo salaa mielessään ettei joutuisi töihin, vaikka muille toisin uskotteleekin?

Siis on ihan hullua, että thaimaalaiset ovat valmiita lentämään tänne asti poimimaan marjat kauppojen hyllylle. Ja sitten nämä työssäkäyvät suomalaiset jotka rankan työpäivän jälkeen tai viikonloppuna kummasti jaksavat mennä marjametsään.

Mutta työtöntä ei oikeasti kiinnosta - sanokoon mitä sanovat!

Ps. ja sitten niitä työttömien tekosyitä kehiin!

Kommentit (688)

Vierailija
321/688 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, marjaan meneminen ei kyllä minullekaan tuota taloudellista voittoa, omilleen voi just ja just päästä mökkireissulla bensakuluille, jos ajattelee että ne pari sankoa marjoja kuittaa bensakulut. Jos tuolla pitäisi tienata, niin eipä juuri kannattaisi täällä Etelä-Suomessa (missä valtaosa ihmisistäkin asuu) marjaan lähteä. 

Vierailija
322/688 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät eivät mene kesällä marjametsään, koska pelkäävät törmäävänsä Li Anderssoniin, joka alkaa pyytämättä puolustaa heidän oikeuksiaan huutamalla telkkarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/688 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se totuus taas nähdään, kun marjat kypsyvät metsissä.

Ps. Työttömät, ei selityksiä...

Vierailija
324/688 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle työttömistä riittää se, että yhteiskunta maksaa asumisen ja saa vielä riittävästi käyttörahaa. Monet nuoret työttömät saavat lisäksi vanhemmiltaan merkittävää taloudellista tukea. Parhaimmillaan työttömänä elintaso on parempi kuin jossain hanttihommissa. Eikä tarvitse herätä aamulla.

Vierailija
325/688 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa menee kivasti mustikkkaämpäri kaupaksi, kandee kokeilla! Mustikat on pian poimintakypsiä ainakin etelässä

Vierailija
326/688 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotat siis että rupean tekemään työtä mistä ei kerry eläkettä ja jätän sen kunnollisen työn hakemisen vähemmälle/työkkärin vastuulle?

Älä unta näe

Vierailija
327/688 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meenki marjametsään. Ja syön ne ite. Namskis. Ja en oo nyt työtön.

Vierailija
328/688 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun homma menee niin, että mitä vähemmän tekee, niin sitä vähemmän kiinnostaa mikään. Sen takia esim. masentuneellekin (pois lukien vaikea-asteiset ja psykoottiset) olisi hyvä tehdä edes jotain kuntouttavaa työtä. Eli jos et liiku polkupyörällä tai käy kuntosalilla. Toisin sanoen pääasiassa pököttelet sohvalla, niin ajatuskin liikunnasta saa sinut voimaan pahoin. Samoin on työnteon kanssa. Jos olet vetänyt vuoden pari lonkkaa, niin ei todellakaan huvita tehdä mitään töitä. Saati mennä marjamettään uurastamaan. Paljon helpompaa on nostaa tukia ja ulista kaiken maailman mamma.fi -sivuilla miten on kurjaa, kun ei saa ilmaiseksi rahaa, miehen euro on naisen 80 senttiä, kuinka ei ole aikaa kuntoilla vaikka on aikaa roikkua nettisaiteilla 4-6 tuntia päivässä. Senkin ajan voisi käyttää kuntoiluun, ravitsemuksen opiskeluun ja päivän terveellisten eväiden tekemiseen jääkaappiin. Mutta ei. Mielummin ulistaan nettisivuilla, että jos mullakin olisi miljoonia, niin mulla olisi täydellinen vartalo.

Vierailija
329/688 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpix kirjoitti:

Kato kun homma menee niin, että mitä vähemmän tekee, niin sitä vähemmän kiinnostaa mikään. Sen takia esim. masentuneellekin (pois lukien vaikea-asteiset ja psykoottiset) olisi hyvä tehdä edes jotain kuntouttavaa työtä. Eli jos et liiku polkupyörällä tai käy kuntosalilla. Toisin sanoen pääasiassa pököttelet sohvalla, niin ajatuskin liikunnasta saa sinut voimaan pahoin. Samoin on työnteon kanssa. Jos olet vetänyt vuoden pari lonkkaa, niin ei todellakaan huvita tehdä mitään töitä. Saati mennä marjamettään uurastamaan. Paljon helpompaa on nostaa tukia ja ulista kaiken maailman mamma.fi -sivuilla miten on kurjaa, kun ei saa ilmaiseksi rahaa, miehen euro on naisen 80 senttiä, kuinka ei ole aikaa kuntoilla vaikka on aikaa roikkua nettisaiteilla 4-6 tuntia päivässä. Senkin ajan voisi käyttää kuntoiluun, ravitsemuksen opiskeluun ja päivän terveellisten eväiden tekemiseen jääkaappiin. Mutta ei. Mielummin ulistaan nettisivuilla, että jos mullakin olisi miljoonia, niin mulla olisi täydellinen vartalo.

Sellaista masennusta ei olekaan, joka ei parilla miljoonalla eurolla parane. Sitten on jo varaa vuokrata ystävät.

Masentuneet miljonäärit taas ovat pääasiassa huomionkipeitä idiootteja.

Vierailija
330/688 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että metsät ovat taas pullollaan marjoja! :)

Ps. tienattu jo 2 700 € ylimääräistä iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
331/688 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi hidas ja huono poimimaan marjoja (selkä ei kestä kuin tunnin kerrallaan) mutta sitkeästi olen poiminut yli 30l mustikoita ja 10l vadelmia. Just ja just riittävät talven yli:) Muutaman hillopurkinkin olen tehnyt lettuja varten.

Vierailija
332/688 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi taas viime kesänäkin käydä se sama juttu, että piti lennättää poimijoita Thaimaasta 9 000 kilometrin päässä, kun kilometrin säteellä olisi ollut useampikin vetelehtijä...

Vierailija
333/688 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ostan marjat torilta. Nehän monesti lähes puoli-ilmaisia. En ole kranttu vaan mulle kelpaa marja kuin marja, joten voin aina täyttää pakastinta sillä mikä sattuu metsässä riittoisaa olemaan.

Voin minä sinullekin marjat poimia, mutta se maksaa 30 euroa tunti. Se on katsos kysyntä ja tarjonta. Ihan normaalia markkinataloutta. Se joka haluaa myydä tai ostaa joutuu tyytymään vastapuolen tarjoukseen. Minä voin taata, että minulle aivan se ja sama onko sinun pakkasessasi syksyllä marjoja.

Vierailija
334/688 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 07:46"]

Ei pääse julkisilla metsään ja työttömillä ei niin usein oo autoa kun työssäkäyvillä

Tekosyy: ei sinne metsään saisi kukaan ajaa autolla. Ai niin, työtönhän ei jaksa edes kävellä tai ajaa pyörällä. Sorry, unohtui.

Ja sill pyörällä tai kävellenkö sieltä metsästä kuljetetaan painavia ämpäreitä täynnä marjoja tukkuun kymmenien kilometrien päähän?

Vierailija
335/688 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah niin ajankohtainen aihe!

En myynyt marjan marjaa, mutta olen tässä joulunaikaan ilahduttanut lähimmäisiä monenlaisilla marjatuotteilla.

Toistan taas aiemman tarjouksen: meille saat tulla kesällä marjaan. Järjestyy niin kuljetus kuin opastus, kunhan hankkiudutte lähimmälle rautatieasemalle, lentokentälle tai linja-autoasemalle.

Vierailija
336/688 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan mielelläni tietokonepelejä ja nautin :) Aaaaah kivaa kun on kivaa ja rentoa!! Nautin tästä :)

Vierailija
337/688 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen vanhaan (vielä 80-luvulla) lapset otettiin mukaan marjametsälle. Sorry, että ammuin taas yhden tekosyyn alas...

Vierailija
338/688 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työttömät vihaavat työtä. Siksi.

Vierailija
339/688 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on tulossa ja kohta se taas nähdään kuka OIKEASTI haluaa tehdä työtä. Kyllä tuolta aina muutaman lisätonnin käteisenä saa nykäistyä eikä vaikuta etuuksiin.

Vierailija
340/688 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käyn ja tienaan satoja euroja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi