Voi helvetti mikä tilanne bussissa!
Onko tämä teidän mielestä normaalia? Teinkö teidän mielestä jotain väärin..?
Äsken matkustin bussissa ja en istunut siinä ikkunapaikalla, koska mulle tulee siinä matkustamisesta jostain syystä huono olo. Olin laittanut mun painavan laukun sitten siihen ikkunapaikalle, en sen takia että halusin tarkotuksella ja tahallani varata sillä paikkaa vaan en jaksanut sylissäkään pitää kun se oli painava ja lattiallekaan bussissa en viitsinyt laittaa koska lattiat on aika likaset.
Kohta siihen mun viereen tulee yks mummo ja alkaa valittamaan siitä että VARAAN TAHALLANI SAATANA PAIKKAA! Vastapäätä oli samanlaista istumatilaa, mutta eipä kelvannut mummon istua siihen. Sanoin sille että Joo kyllä tähän saa istua, kun vain kysyy/pyytää. Kohta takapenkillä joku 40-50vuotias lehmä rupeaa valittamaan että "luulis käytöstapoja löytyvän kun tampataan koulun penkillä vielä parikymmentä vuotta!!!" mitä helvettiä? Tuli kyllä tämä koko tilanne niin puun takaa yhtäkkiä kun olla ja voi..
On multa ennenkin kysytty bussissa että pääseekö tähän sinun viereen istumaan? Ja oon sanonu ystävällisesti että Joo tottakai! Ja siirtänyt mun laukun syrjään. Mun mielestä on normaalia kysyä bussissa tuossa tilanteessa jos haluaa johonkin istumaan, että pääseekö tähän istumaan ja kohteliaat ihmiset antaa tilaa tottakai. Mutta mummon mielestä kuulemma tuollasta ei tarvii ees kysyä! :D
Nyt mä olen sitten röyhkeä, parikymppinen, nainen... :)
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:44"]
Sori vaan, mutta ylipäätään en ymmärrä parikymppisiä, jotka jää siihen bussin etuosassa oleville penkeille istumaan (olettaen, että bussissa on tilaa takana). Ne etuosan paikat (etenkin ne penkkirivit, jotka on sitä selkä menosuuntaan olevaan penkkiriviä vastapäätä) on mielestäni ensisijaisesti tarkotettu vanhuksille ja raskaana oleville (monissa on tarratkin siinä seinässä), jotka ei välttämättä voi nousta sinne bussin takaosaan. Plus on tyhmää pitää laukkua viereisellä istuimella, jos bussi on edes puolitäynnä ja lisää porukkaa tulee tai istua käytävänpuoleiselle penkille. Ette huomioi muita matkustajia, joten ymmärrän jos ihmiset siitä hiiltyy. Anyway, kaikkien pitäisi olla kohteliaita ja ystävällisiä toisilleen.
[/quote]
Minä ainakin osaan siirtyä paikalta, kun bussiin tulee raskaana oleva, vanhus tai muu. Jos en huomaa esim. jalkavaivaa, niin minua saa kysyä siirtymään.
Täällä päin oli ja ehkä on vieläkin busseissa kylttejä, jotka kieltävät laukun pitämisen viereisellä paikalla. Lehteenkin joskus tulee muistutus siitä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]
Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!
[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.
[/quote]
No eipä se kuolemaan johtanutkaan, vaan arvoiseensa kohteluun ;)
[/quote] Ja arvon rouvat saivat myös arvoisensa kohtelun. :) kärpäsestä halusivat tehdä härkäsen!
[/quote]
Ne rouvat oli oikeassa. Kassia EI pidetä penkillä koskaan.
[/quote]
Ja rouvat oli väärässä. Kukaan vanha kurppa ei auo turhan takia mulle turpaansa. :)
[/quote]
Kulta pieni, nehän aukoi jo. Sähän just tässä kerroit kuinka ne mummelit auko sulle päätään ;) Ja ne muut bussissa piti sua pipipäänä kun aloit uhkailla MUMMOJA! Et siis edes osaa vittuilla takaisin vaan alat juntisti uhkailla turpiinvedolla. Aika wt-meininkiä sanoisin. Ei ne merkkilaukut näköjään auta, wt on ja pysyy wt:na.
[/quote]
Sehän on hyvä jos pitää pipipäänä niin tajuaa sit kanssa vähän pelätä. :-)
[/quote]
Ei nää pissaliisat, kuten ap, uskalla muuta kuin uhota MUMMOILLE :)
Mummohan aloitti Minua ei ainakaan haittaa mummolle huutaa katsoppa juntti on juntti oli se sitten junttimummon tai juntti aikuinen tai lapsi.. juntti saa mitä tilaa... Voit itse toki toimia miten haluat vaan juntiksi teet itsesi jos puollusta riidan aloittajaa perusteella vielä että MUN MO
Voi kiitti illan nauruista. Olen ollut vähän pahalla mielellä ja piristyin huomattavasti ja nauroin ääneen näitä kommentteja lukiessani:)
Enemmän kuin laukut mua ärsyttää nii vaunuilla yhden tai muutaman pysäkinvälin matkaavat. On siinä moni pitemmälle vaunuileva jäänyt mahtumatta. Työmatkoilla ollu aikaa seurailla tilannetta ja oon tullu siihen tulokseen ettei niillä kaikilla voi olla jotain liikkumisen estävää sairautta ellei ylipainoa lasketa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:27"]
Ikävästi suhun reagoitiin. Et tosin kertonut, että oliko bussi muuten täynnä vastapäistä paikkaa lukuunottamatta? Monet ei tykkää matkustaa selkä menosuuntaan vaan haluaisivat mieluummin vaikka istua jonkun viereen. Eli jos bussi on jo muuten täyttynyt, niin olisi ehkä ollut korrektimpaa nostaa se laukku kuitenkin syliin.
Sitä en ymmärrä itsekään, että jos on paljon tyhjiä paikkoja ympärillä, niin miksei silloin voisi pitää laukkua penkillä siihen asti, kunnes bussi alkaa täyttyä. Sen taas ymmärrän, että vanhukset tykkäävät bussin etuosasta, joten jos ainoat tyhjät paikat ovat takana, niin se ei heitä paljon lämmitä ja silloin pitää väistää tai siirtää se laukku tieltä jo aiemmin.
[/quote] Mikä vika on takana istua?
[/quote]
Vanhoilla ihmisillä voi olla vaikea kävellä liikkuvassa bussissa takaosaan. Usein takaosaan menee myös porras, joka voi olla vaikea astua. Siksi useiden bussien etuosassa on erikseen varattu penkit joissa on kuva vanhuksesta ja raskaana olevasta.
Monet ei tosiaan halua istua selkä menosuuntaan koska siitä tulee useille huono olo. Jos kerran vapaita paikkoja kasvot menosuuntaan on, istuttakoon siis niihin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:20"]
Minä olisin istunut siihen selkä menosuuntaan -penkkiin, tullut pahoinvoivaksi ja oksentanut ap:n Vuittonin päälle. Ja tähdännyt vähän untuvatakillekin:)
[/quote]
Mikähän mielisairaalan osasto tämän ketjun on löytänyt viimeisen parin sivun aikana?
[/quote]
Onkohan noilla osastoilla vieläkään pääsyä nettiin. Ei hulluille tarvitse järjestää kauheasti viihdykettä ja varsinkaan nettiä ja tietokoneita. Ei ketään kiinnosta tuhlata mielisairaisiin.
t. hullu
Vähän ohis, mutta miksi hemmetissä niitä selkä menosuuntaan -istuimia laitetaan, kun niillä ei kukaan halua istua? Bussissakin tällaisten vastakkain olevien penkkirivien tilille mahtuisi kolme normaalia penkkiriviä. Ei käy järkeen.
Mulla on mukana aina välillä kangaskassi jossa pidän tiettyjä harrastevälineitä jotka on kovia ja joistain reunoistaan teräviä. Tapana on pitää sitä kassia vieressäni penkillä kun kuljen bussilla. Jos siihen päälle istuu niin varmasti tuntuu persiissä mukavalta, saattaa jotain damageakin pyllyyn tulla. Mut oma vika sitten jos istut mun kassin päälle varoittamatta! :D :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:11"]
Vähän ohis, mutta miksi hemmetissä niitä selkä menosuuntaan -istuimia laitetaan, kun niillä ei kukaan halua istua? Bussissakin tällaisten vastakkain olevien penkkirivien tilille mahtuisi kolme normaalia penkkiriviä. Ei käy järkeen.
[/quote]
*tilille = tilalle
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:02"]
Enemmän kuin laukut mua ärsyttää nii vaunuilla yhden tai muutaman pysäkinvälin matkaavat. On siinä moni pitemmälle vaunuileva jäänyt mahtumatta. Työmatkoilla ollu aikaa seurailla tilannetta ja oon tullu siihen tulokseen ettei niillä kaikilla voi olla jotain liikkumisen estävää sairautta ellei ylipainoa lasketa.
[/quote]
Minä teen noin joskus, kun on kiire jonnekin.
Ei hyvän tähden mitä vastauksia :D Eihän siinä mitään LUPAA kysytä, vaan se on kohtelias tapa ilmaista että aikoo istua kyseiselle paikalle. Oletteko oikeasti noin autisteja että luulette kaikkien sosiaalisten protokollien tarkoittavan täsmälleen sitä mitä ne kirjaimellisesti ovat? Jos tönäisette jotakin vahingossa niin ette sano anteeksi koska ette tehneet sitä tahallanne? Ette sano nähdään jos et varmasti tiedä että tulet näkemään kyseisen henkilön kohta?
Entäpä sitten ne matkustajat, jotka pääkaupunkiseudulla tulevat lentokentältä bussilla?
Kerran olin nousemassa Vantaan puolella Helsinkiin menevään bussiin, nimenomaan tällaiseen, joka menee Helsingin ja lentokentän väliä. Tällaisissa busseissa on usein matkalaukkuteline, ja niin oli tässäkin. Sääli vain, että kukaan ei raaskinut sitä käyttää, melkein joka toisella matkustajalla laukku viereisellä penkillä. Minäkään en sitten voinut matkalaukkutelineessä istua, joten seisoin koko matkan -- onneksi olen nuori ja hyväjalkainen.
:D jos bussissa on paljon tilaa niin tietenkin laukkunsa voi laittaa viereiselle penkille. Ja tämä maailma pyörii niin että jos et itse saa suutasi auki siitä mitä haluat niin pysy ilman sitten. Ei ole mahdollista miellyyttää koko ajan kaikkia, saati täyttää heidän käsityksiään oikeasta elämästä ja toiminnasta. Saati kuluttaa elämäänsä miettien mitä joku multa odottaa ja yrittää nöyrästi täyttää kaikkien kanssaihmisten toiveita. KOMMUNIKAATIO on se mihin ihmisten elämä perustuu ja jos se ei onnistu niin oma vika. Toinen asia on se etteivät kanssamatkustajat ole tarkoitettu jätesäkiksi kaikelle paskalle mitä kunkin päässä velloo. Ap: toiminnassa ei ollut mitään vikaa, vaan samaan bussiin sattui pari aggressioihinsa tukehtuvaa ääliötä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:32"]
Onpa taas ystävällisiä vastauksia tullut täysin asialliseen aloitukseen.
[/quote]
Asialliseen?! Asiallista kiroilla on otsikossa...niin ja tässä on tilanne esitettynä vain ap lasien läpi katsottuna ja värikynät ovat av:llä oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu.
Kassien paikka ei ole penkillä.
[/quote]
Ettäs tiiätte, miehet!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:53"]
Busseissa on 1 istumapaikka/matkustaja. Ei kai nyt muiden matkustajien tarvitse kysellä, että saako johonkin tyhjään paikkaan istua - eikös tyhjät paikat ole istumista varten?!
[/quote]
Minä etsin aina vapaan paikan bussiin mennessä ja toisten viereen istun vain siinä tapauksessa, jos muualla ei paikkoja ole. Minä kun en lähentelyä harrasta.
Mun mielestä on outoa istua tuntemattoman ihmisen viereen, jos muuallakin on vapaita paikkoja. Mitä minulle tulee sellaisesta käyttäytymisestä mieleen? Sori, jos kuulostaa tylyltä, mutta mulle tulee mieleen joko jonkinlainen lähentely, tai jos kyseessä on samaa sukupuolta oleva ihminen, niin silloin myös "siinä mielessä" kiinnostuminen samasta sukupuolesta.
[/quote]
Mitä miinustamista tuossa on? Kyllä se minusta on outoa, jos joku tulee hikisenä tai haisevana aivan kylkeen ähkimään ja ähisemään, jos olisi bussissa muitakin paikkoja vapaana. Onneksi itselleni ei ole juuri koskaan noin käynyt, mutta sen muutaman kerran kun on käynyt, niin olen sen vuoksi vaihtanut paikkaakin, jos muualla on ollut vapaita paikkoja. Ei siihen kylkeen ole pakko istua, jos on paikkoja muuallakin.
Ja kyllä, mieleen tulee tuollaisesta tilanteesta edelleen mieleen lähentely tai iskuyritykset, varsinkin jos on samaa sukupuolta oleva. Se on tietenkin eri tilanne, jos paikkoja ei ole muualla vapaana.
Minusta et tehnyt mitään väärin. Siis yhtään mitään.
Koko juttu oli siinä mielessä sattumaa, että sulle sattui kohdalle samaan aikaan kaksi elämäänsä vittuuntunutta (ja nuorille kateellista) akkaa, jotka alkoivat purkaa sinuun jotain ihan omaa (mt-)ongelmaansa.
Ei voida olettaa, että jos joku kulkee isojen kantamusten kanssa, niin ihan vain miellyttääkseen noita skitsomummoja pitäisi kerätä kaikki matkalaukut ym. syliin, vaikka bussissa ON TILAA. Only in Finland oikeasti.
Ei voi olla niin närkästyttävää PUHUA TOISELLE IHMISELLE, ihan näitä perusasioita: Anteeksi, jään seuraavalla pois. Hei, voisiko tähän istua. Anteeksi, voisitko auttaa näiden rattaiden kanssa. Ja niin edelleen.
Nythän OSA kansasta tuntuu olevan sitä mieltä, että on kohteliasta ennakoida toisen hiljaa vieressä istuvan poisjääntiä esim siten, että jos toinen esim. ottaa laukun käteen, sitten pitää olla jo pystyssä (mieluiten katsomatta ko. henkilöä). Samoin pitäisi aina kerätä kaikki kassit syliin jo silloin kun bussissa on vielä useampi vapaa paikka jäljellä. Ihan vain jotta kenenkään ei tarvitsisi vain puhua kenellekään mitään. Nämä samat tyypit tietysti törmätessään toiseen esim. jossain tungoksessa eivät varmasti pyydä anteeksi (ehdottomasti korkeintaan "OHO", jos on ollut tosi paha törmäys ja selkeästi oma vika).
Nuoret naiset ovat monesti kaiken paskan kohde. En nyt tiedä sinun opiskeluistasi, mutta jotenkin ne samat valittajat haukkuvat myös nuorena lapsia hankkineita "sossupummeja", jotka "vievät vaunuillaan kaiken tilan julkisissa".
Viimeksi kun olin täpötäydessä bussissa, istui noin viiskymppoinen mies käytäväpaikalla j apiti tavaroitaan siinä ikkunapaikalla. Bussi tuli ihan täyteen, mutta kukaan ei pyytänyt päästä istumaan, seisoivat vaan käytävllä. Äijä luki koko ajan jotakin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:33"]
[/quote] No mutta tuskin se kuitenkaan ihan kuolemaan johtava virhe on pitää laukkua myöskin tyhjällä penkillä jos tilaa on!? Ei minusta.
[/quote]
No eipä se kuolemaan johtanutkaan, vaan arvoiseensa kohteluun ;)
[/quote] Ja arvon rouvat saivat myös arvoisensa kohtelun. :) kärpäsestä halusivat tehdä härkäsen!
[/quote]
Ne rouvat oli oikeassa. Kassia EI pidetä penkillä koskaan.
[/quote]
Ja rouvat oli väärässä. Kukaan vanha kurppa ei auo turhan takia mulle turpaansa. :)
[/quote]
Olet aika lapsellinen.