Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen huollosta (isän suusta)

Vierailija
19.01.2015 |

Moro, vauva-ihmiset. 

Olen 6-vuotiaan tytön isä. Olen pienessä pulassa, kun minulta loppuu käytännössä toimivalta lapseni suhteen. Olemme eronneet lapsen äidin kanssa, mutta minä olen lähivanhempi. En ole mikään super-isä, mutta avulla, jonka saan, pyrin parantamaan taitojani ja kotini tilaa.

Ongelmaksi muodostuu tällä hetkellä lapsen äidin luona vallitsevat olot. Lapsen suusta kuulin, että hän nukkuu "koiranpedissä" eli siis sohvalla, jossa koira nukkuu. Ei välttämättä mikään vaarallinen asia, kunnes kuulin, että lakanoita ei ole vaihdettu hänen mielestään koskaan. Lapsella on huoli siitä, että "koirankarvat menevät pimppiin ja pyllyyn". Sohva on kuulemma takkien ja laukkujen säilytyspaikka lapsen ollessa siitä pois.

Oltuani sosiaalipäivystykseen yhteydessä, epäsin äidiltä lapsen tapaamisen, sillä hän ei päästänyt minua tarkistamaan nukkumaoloja asunnossaan. Sosiaalityöntekijä ei perjantai-iltana suostunut lähtemään tarkistamaan niin triviaalia asiaa kuin sänky.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun lapsen äiti valinpitämättömyydellä aiheuttaa lapselle mielipahaa tai riskejä. Joulun alla lapsen pitkät hiukset jouduttiin leikkaamaan, koska hiukset olivat olleet viikon sairaalla lapsella harjaamatta. Leikkasin siis äitini kanssa lapselle polkkatukan.

Lapsi palautetaan viikonloppuvuoroilta pienissä, likaisissa vaatteissa, samoissa pikkuhousuissa, käymättömänä suihkussa. Minun hoitotaidoissani on paljon vikaa, josta syystä hain lastensuojelusta asiakkuutta, jotta saisin perhetyöntekijän ja/tai sosiaalineuvojan palveluksia. Minulla on myös hankaluuksia hoitaa kaikkia asioita täydellisesti. Yritän kuitenkin parantaa tapojani ja olla yhteydessä sekä päiväkotiin että sosiaalityöntekijöihin.

Miten siis voin varmistaa, että lapselle taataan turvallinen, hygieninen koti äitinsä luona? Omalta osaltani pyrin takaamaan sitä apujoukkojen muodossa sekä elämäni uudelleenpriorisoinnissa. Välimme äidin kanssa ovat niin tulehtuneet, että keskustelumme taso on lähempänä kolmasluokkalaista kuin lapsen vanhempaa.

T: "iskä"

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä muuta voit tehdä kuin jatkaa yhteydenpitoa sosiaalitoimen kanssa, kunnes asia selviää. 6-vuotiaskin onneksi osaa jo kertoa sen verran, että hänenkin sanoja kuunnellaan. Sosiaalitoimi ei tee kotikäyntiä heti, jos ei ole kyse kriittisemmän tilanteen epäilyistä. Kyllä tilanne vielä selviää, kunhan olet aktiivinen osaltasi.

Vierailija
22/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:37"]

Eh... mä en nyt hiffaa miksi se tukka piti leikata? Leikkaatteko te aina hiukset sairaalta ja miten se harjaamattomuus niihin liittyy. Et taida käydä ihan täysillä sinäkään.

[/quote]

Jos lapsella on niin hampputukka että menee takkuun, niin polkkatukka voi olla aivan loistava ratkaisu. Ei ole sekään lastensuojeluilmoituksen syy.

Kaikkea sitä kuulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:49"]

Ap, itse olen ollut lähivanhempi ja kun lapset selkeästi ilmoittivat etteiuvät isän luo menneet niin eivät sitten menneet. Eli voisitko vaan pitää tytön sinun luona etenkin jos EI halua äidin luo? Ilmoita sinne lastensuojeluun että tyttö ei halua mennä (siis jos asia niin on). Miten teillä muuten? Siis sopiiko kysyä, ootko minkä ikäinen? Oletko töissä? Miten pärjäätte rahallisesti? Missäpäin asu (jos voit sanoa). Ajattelin vain että jos ehkä voisin ees vähän auttaa. Minusta kuulosta ihan järkevältä, joskin nuorelta. Hyvää on sem, että et edes kuvittele tietäväsi kaikkea kaikesta vaabn sinulle kelpaa apu. Toivon sinulle ja tytöllesi KAIKKEA HYVÄÄ!

[/quote]

Lähivanhemman tehtävä on tukea lapsen ja etävanhemman suhdetta eikä vieraannuttaa tästä. Oletteko te av-mammat jumankauta tulleet kaikki ihan hulluiksi?

Vierailija
24/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, itse olen ollut lähivanhempi ja kun lapset selkeästi ilmoittivat etteiuvät isän luo menneet niin eivät sitten menneet. Eli voisitko vaan pitää tytön sinun luona etenkin jos EI halua äidin luo? Ilmoita sinne lastensuojeluun että tyttö ei halua mennä (siis jos asia niin on). Miten teillä muuten? Siis sopiiko kysyä, ootko minkä ikäinen? Oletko töissä? Miten pärjäätte rahallisesti? Missäpäin asu (jos voit sanoa). Ajattelin vain että jos ehkä voisin ees vähän auttaa. Minusta kuulosta ihan järkevältä, joskin nuorelta. Hyvää on sem, että et edes kuvittele tietäväsi kaikkea kaikesta vaabn sinulle kelpaa apu. Toivon sinulle ja tytöllesi KAIKKEA HYVÄÄ!

[/quote]

Tyttö haluaa äitinsä luo kysyttäessä, kyllä. Jos on vaihtoehto, esim. yökylä isovanhemmilla tai kummeilla, valitsisi sen mielummin. Pyrin kuitenkin aina antamaan äidille päätäntävallan omien viikonloppujen hoitovuoroista. Kahta viikonloppua peräjälkeen tyttö vastustaa kyllä.

Apua saan kohtalaisen paljon sukulaisiltani sekä naisystävältäni. Koska hankimme exäni kanssa lapsen kohtuu nuorena (23v) sekä hieman kyseenalaisessa elämäntilanteessa, vanhemmuuden ja perusasioiden opettelu oli laihanpuoleista. Arki oli kaaoksen hallintaa, lapsi ns. eli mukana. Kun tapasin naisystäväni, hän periaatteessa pieksi minuun järkeä ja sanoi, että lapseni ei pidä joutua kasvamaan sellaisessa ympäristössä. Eron jälkeen olenkin pyrkinyt asteittain parantamaan osa-alueita elämässäni, jotta lapsi voisi saada hyvän lapsuuden ja nuoruuden.

Raha on siinä mielessä kimurantti juttu, että emme ole avioeron aikana pystyneet osittamaan mitään ilman riitaa. Velkaa on siis suuntaan jos toiseenkin, mutta tilanne paranee kyllä. En ole huolissani omasta rahallisesta selviämisestä.

En ole oikeastaan koskaan ollut vanhemmuuskritiikin kohteena, joten olen kuvitellut olevani melko pätevä kaveri. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että en ole sellainen kaikilla mittapuilla. Kritiikki ja arvostelu minun suuntaani on siis tervetullutta.

Vierailija
25/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:24"]

[/quote]

Tyttö haluaa äitinsä luo kysyttäessä, kyllä. Jos on vaihtoehto, esim. yökylä isovanhemmilla tai kummeilla, valitsisi sen mielummin. Pyrin kuitenkin aina antamaan äidille päätäntävallan omien viikonloppujen hoitovuoroista. Kahta viikonloppua peräjälkeen tyttö vastustaa kyllä.

Apua saan kohtalaisen paljon sukulaisiltani sekä naisystävältäni. Koska hankimme exäni kanssa lapsen kohtuu nuorena (23v) sekä hieman kyseenalaisessa elämäntilanteessa, vanhemmuuden ja perusasioiden opettelu oli laihanpuoleista. Arki oli kaaoksen hallintaa, lapsi ns. eli mukana. Kun tapasin naisystäväni, hän periaatteessa pieksi minuun järkeä ja sanoi, että lapseni ei pidä joutua kasvamaan sellaisessa ympäristössä. Eron jälkeen olenkin pyrkinyt asteittain parantamaan osa-alueita elämässäni, jotta lapsi voisi saada hyvän lapsuuden ja nuoruuden.

Raha on siinä mielessä kimurantti juttu, että emme ole avioeron aikana pystyneet osittamaan mitään ilman riitaa. Velkaa on siis suuntaan jos toiseenkin, mutta tilanne paranee kyllä. En ole huolissani omasta rahallisesta selviämisestä.

En ole oikeastaan koskaan ollut vanhemmuuskritiikin kohteena, joten olen kuvitellut olevani melko pätevä kaveri. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että en ole sellainen kaikilla mittapuilla. Kritiikki ja arvostelu minun suuntaani on siis tervetullutta.

[/quote]   No, minusta sinulla on kyllä ihan järki päässä ainakin mitä nykyhetkeen tulee, koska suhtaudut itseesi, osaamiseesi jne kriittisesti. On myös hienoa huomata, että vaikka jotkut täällä heittää lokaa sinun päälle, niin et vedä siitäkään pultteja...joten naisystävälläsi on mitä ilmeisimmin ollut sinuun erittäin hyvä vaikutus. Eli sellaiset terveiset hänelle että hyvää työtä on tehnyt ja että jatkaa vaan samaa rataa :)   

Elämä ei aina mene niinkuin on suunniteltu, lapsi tulee vaikka ei olisi tarkoitettu, voi olla ongelmia alkon tms suhteen jne mutta TÄRKEINTÄ ON OTTAA VIRHEISTÄ OPIKSI. Ei meistä kukaan täydellinen ole. Uskon kumminkin että olette ihan hyvään suuntaan menossa. Toivon, että lapsen äitikin saisi elämänsä hallintaan. Mutta jos nyt sitten siltä näyttää, ettei niin ala ollenkaan tapahtua niin sinnikkäästi yrittäisi lastensuojelun kanssa asiasta jutella!

Vierailija
26/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:08"]

Eli mitä haet tällä? Valvotut tapaamiset, vai varmisteletko omaa asemaasi lähivanhempana? Hyvä, että itse tunnet hygienian merkityksen. Jospa sossut kävisivät neuvomassa tätä äitiäkin sen suhteen. Ja kai avioliittonne aikana jo olit se, joka hygieniasta huolehti?  Paha virhe on pitää kuulustelut tapaamisen sisällöstä ja odottaa lapselta tiettyjä vastauksia, siitä lapsi aina kärsii.

[/quote]

En odota lapselta mitään muuta kuin, että hän on nauttinut olostaan. Keskustelu koiranpedistä tuli, kun lapsi kertoi nukkuneensa huonosti sohvalla. Hänen aloitteestaan keskutelimme asiasta. Ymmärrän enemmän kuin paremmin sen, että johdattelevilla kysymyksillä saa lapsesta ulos juuri sitä, mitä haluaa. minun ei oikeastaan tarvitse varmsitella asemaani, sillä äidin mukaan hänelle sopii paremmin se, että lapsi ei ole hänellä. Hän käy iltatöissä ja hänellä on vilkas iltaelämä. Tätä se oli ennen eroammekin, josta syystä minä muodostuin lapselle eräänlaiseksi "äidiksi". En usko, että tämä lähivanhemmuuden menetys on se mitä haluan välttää.

Haluan välttää sen, että kun lapsi on 25 ja tajuaa, että hänen äitinsä nukutti häntä koiran sängyssä plus kaikki muu laiminlyönti, lapsi katkeroituu äitiinsä suunnattomasti. En halua, että hän katkeroituu minuunkin, kun en yrittänyt estää näitä laiminlyöntejä.

Vierailija
27/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun etäisä käyttäytyy noin ja palauttaa lapset paskaisissa vaatteissa, se on ihan ok. Jos lapset katsovat koko viikonlopun telkkaria eivätkä tee isän kanssa mitään, asiaan ei saa puuttua, koska se nyt vaan on isän tapa olla isä ja isällä on vähän rennompaa. Pitää olla onnellinen, että lapsilla ylipäätään on isä, joka tapaa heitä.

Tuli vaan mieleen.

Vierailija
28/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tapaamiset olla päiväkäyntejä?

Vierailija
29/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:53"]

[/quote]

Lähivanhemman tehtävä on tukea lapsen ja etävanhemman suhdetta eikä vieraannuttaa tästä. Oletteko te av-mammat jumankauta tulleet kaikki ihan hulluiksi?

[/quote]  Vanhemman tehtävä on kuunnella LASTA ja pitää huolta LAPSEN hyvinvoinnista. Jos toinen vanhempi ei pidä lapsesta huolta eikä lapsesta välitä niin miksi lapsi pitäisi PAKOTTAA menemään sellaisen ihmisen luokse. Pakotatko sinä lapsesi esim yökylään sellaiseen paikkaan jota lapsi inhoaa? Mietippä KUKA tässä on se "vähemmän järkevä"!

Vierailija
30/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna iskä asian olla. Ei lapsesi siihen kuole että nukkuu koiran pedissä silloin tällöin. Älä tuhlaa energiaasi enää ollenkaan lapsen äidin miettimiseen. Käytä kaikki voimasi vanhemmuuteen niinä aikoina, kun lapsi on sinun luonasi. Tiedän, mistä puhun. Lähipiirissä on ollut vielä hiukan vaikeampi tapaus. Jos äiti on vain etävanhempi, eivät sossut puutu tilanteeseen, koska lapsi ei tosiaan ole missään vakavassa vaarassa siellä. Lähivanhempana sinulla on täysi oikeus käyttää omaa harkintakykyäsi siinä, annatko lapsen äidille vai et. Sinun velvollisuutesi on tukea lapsen ja äidin suhteita, mutta vielä sen edelle menee velvollisuutesi turvata lapsen henki ja terveys. Siltä kuitenkin tosiaan vaikuttaa, etteivät ne ole vaarassa.

Vierailija
31/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:53"]

[/quote]

[/quote]  Vanhemman tehtävä on kuunnella LASTA ja pitää huolta LAPSEN hyvinvoinnista. Jos toinen vanhempi ei pidä lapsesta huolta eikä lapsesta välitä niin miksi lapsi pitäisi PAKOTTAA menemään sellaisen ihmisen luokse. Pakotatko sinä lapsesi esim yökylään sellaiseen paikkaan jota lapsi inhoaa? Mietippä KUKA tässä on se "vähemmän järkevä"!

[/quote] Se lapsi hyvin helposti "inhoaa" jo pelkkää paikanvaihdosta jatkuvasti, saati sitä että etällä on usein huonosti tilaa eikä siellä välttämättä ole kaikkia harrastus- ja viihdevälineitä joita ei voi matkassa kuljettaa tietenkään kaikkea. Elämä on, ja lapsellekin on hyvä tajuta että elintasoja on erilaisia, ja siihen on nyt sopeuduttava. Ei etällä ole mahdollisten elareiden jälkeen, ja kun tukia ei asumiseen saa, usein muuta mahdollisuutta kuin laittaa lapselle nukkumapaikka sohvalle tai lattialle.

Myös voi olla että kasvatustavat ovat erilaiset, lapsi helposti kieltäytyy menemästä sille vanhemmalle jolla on rajat, jos lähin kanssa voi elää pellossa. 

Jos on käymässä vanhemmalla joka toinen viikonloppu pari päivää tai harvemmin, se on se ja sama vaikka sen ajan on telttaretkellä ja nukkuu jollain retkipatjan tapaisella, kunhan olisi kesä.

Vieraannuttajamammat täällä komppaa yhtä kiusaa tekevää isää. Perjantai-iltana hoksataan että lapsen mielestä sohvalla on aina sama lakana ja sossu ei tee mitään... Ja että ihan oikeen 2 päivää käymättä suihkussa ja vaihtamatta vaatteita...

Sossu mielellään puuttuu liikaan hygieniaan ennemmin.

[/quote]Mitä v**ua? Ne elarit ovat yleensä aika pienet ja todellakin vain murto-osa niistä menoista joita LÄHIVANHEMMALLA lapsesta on. Ruoka, asuminen, vaatteet, lääkkeet, harrastukset, päivähoito, iltapäivähoito, tarvikkeet (reput, askarteluvälineet, tietokone ja kaikki muu), huonekalut, mahd. silmälasit, kaikki kavereihin liittyvä (synttärit, ulkona syöminen), matkakortit, ....siis helpollahan ETÄ pääsee kun siirtää sen tietyn summan tilille kuukausittain (tai aina ei edes siirrä vaan Kela maksaa). Lähivanhemman on maksettava kaikki ja ruokaa oltava pöydässä riippumatta siitä onko ne elarit edes  tulleet. Jos ETÄllä ei ole varaa sänkyyn niin asiallinen, siisti ja pedattu sohva tai patja on ok mutta näinhän tässä ap:n tapauksessa ei ole vaan lapsi nukkuu koirankarvojen keskellä. 

Ja kyllä, suihku ja vaatteiden vaihtaminen päivittäin kuuluu normaaliin elämään. Tai edes alapesu ja pikkareiden vaihtaminen. Missä pellossa tuon kommentin kirjoittaja itse asuu? "Sossu mielellään puuttuu liikaan hygieniaan ennemmin." 

Ihan taatusti joo....

[/quote]

Etälläkin pitäisi olla varaa ostaa ne sängyt, ja maksaa huone sille lapselle ja ruokkia hänet/hakea tapaamisiin ja viedä takaisin. Ei vain aina ole, ei tule asumistukia ja lapsilisiä.

Ja lapsensa voi menettää bakteerikammon vuoksi, katsotaan paremmaksi vanhempi joka pidä tarpeellisena käydä useammin kuin kerran viikkoon pesulla, kuin niuho siisteysintoilija jolla on liian siistiä.

6-vuotias lapsi tuskin on kykenevä arvioimaan sitä kuinka usein lakanat vaihdetaan, ja toisella vanhemmalla ei missään olosuhteissa varmasti ole oikeutta tehdä tarkistuskäyntejä ja evätä lapsen tapaamisia omien kuvitelmiensa perusteella. Yleensä tätä valtaa yrittävät käyttää väärin äidit, mutta mahtuupa sinne joku isäkin, joka luulee että hän voi päättää mihin lapsen päästää, ja ketä siellä paikalla on, ja minkälaisen miehen kanssa se äiti seurusteleekaan...

Vierailija
32/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhempien vastuulla huolehtia lakanoista ja hiusten harjauksesta, ei siihen meidän kaikkien verorahoista palkkansa saavia sossuja tarvita apuun, ja onneksi he eivät edes ehdi tuollaiseen puuttua. Jos on valinnut lapselleen p-an äidin tai isän niin sen asian kanssa täytyy vain elää. Elämä nääs on just sellaista että niin makaa kuin petaa. Kestä nyt ap tämä asia kuin mies. Neuvottelet lapsen äidin kanssa ja jos et siihen pysty, hyväksyt asian ja päästät siitä irti. Lopetat vatvomisen ja huolehtimisen. Kyllä lapsesta sitten näkyy jo kauas päältä, jos hänelle on äidin tapaamisesta oikeasti haittaa. Niin kauan kuin ainut haitta on koirankarvat, anna asian olla. Päästä irti. Luovuta. Saat paljon energiaa lapsesi rakastamiseen.

Vierailija
34/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nukkuuko se koiran pedissä vai sohvalla? Päätä jo. Ja ei, lähillä ei ole oikeutta olla antamatta lasta tapaamisiin, kerran sossuun on ilmoitettu ja sossu ei ole mitään tehnyt vaikka tietää nuo asiat, pitää tyhmemmänkin tajuta etteivät ne ole syy estää tapaamisia.

Vierailija
35/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
37/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kaikki suhtautuu aina kivasti yh-isään :)

Olen itsekin yh-isä mutta en tämä ap. Olen huomannut että meihin yh-isiin suhtautuminen on poikkeuksetta ihan älyttömän positiivista, vaikka meidän joukossa on myös huonoja vanhempia. Siitä ei kuitenkaan ikinä joudu kuulemaan, koska ainoastaan yh-äitejä huoritellaan ja haukutaan ja käsketään tappamaan itsensä :)

Sen sijaan on kivaa olla yh-isä. Huomenna avuliaat naapurit tuovat taas valmiiksi pakasterasioihin pakattua kotiruokaa ovelle ja hakevat likaiset pyykkimme koteihinsa pestäväksi :)

Vierailija
38/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:12"]Moro, vauva-ihmiset.    Olen 6-vuotiaan tytön isä. Olen pienessä pulassa, kun minulta loppuu käytännössä toimivalta lapseni suhteen. Olemme eronneet lapsen äidin kanssa, mutta minä olen lähivanhempi. En ole mikään super-isä, mutta avulla, jonka saan, pyrin parantamaan taitojani ja kotini tilaa.   Ongelmaksi muodostuu tällä hetkellä lapsen äidin luona vallitsevat olot. Lapsen suusta kuulin, että hän nukkuu "koiranpedissä" eli siis sohvalla, jossa koira nukkuu. Ei välttämättä mikään vaarallinen asia, kunnes kuulin, että lakanoita ei ole vaihdettu hänen mielestään koskaan. Lapsella on huoli siitä, että "koirankarvat menevät pimppiin ja pyllyyn". Sohva on kuulemma takkien ja laukkujen säilytyspaikka lapsen ollessa siitä pois.   Oltuani sosiaalipäivystykseen yhteydessä, epäsin äidiltä lapsen tapaamisen, sillä hän ei päästänyt minua tarkistamaan nukkumaoloja asunnossaan. Sosiaalityöntekijä ei perjantai-iltana suostunut lähtemään tarkistamaan niin triviaalia asiaa kuin sänky.   Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun lapsen äiti valinpitämättömyydellä aiheuttaa lapselle mielipahaa tai riskejä. Joulun alla lapsen pitkät hiukset jouduttiin leikkaamaan, koska hiukset olivat olleet viikon sairaalla lapsella harjaamatta. Leikkasin siis äitini kanssa lapselle polkkatukan.   Lapsi palautetaan viikonloppuvuoroilta pienissä, likaisissa vaatteissa, samoissa pikkuhousuissa, käymättömänä suihkussa. Minun hoitotaidoissani on paljon vikaa, josta syystä hain lastensuojelusta asiakkuutta, jotta saisin perhetyöntekijän ja/tai sosiaalineuvojan palveluksia. Minulla on myös hankaluuksia hoitaa kaikkia asioita täydellisesti. Yritän kuitenkin parantaa tapojani ja olla yhteydessä sekä päiväkotiin että sosiaalityöntekijöihin.   Miten siis voin varmistaa, että lapselle taataan turvallinen, hygieninen koti äitinsä luona? Omalta osaltani pyrin takaamaan sitä apujoukkojen muodossa sekä elämäni uudelleenpriorisoinnissa. Välimme äidin kanssa ovat niin tulehtuneet, että keskustelumme taso on lähempänä kolmasluokkalaista kuin lapsen vanhempaa.   T: "iskä" [/quote] Onko lapsen molemmat vanhemmat kehitysvammaisia tai heikkolahjaisia tms?

[/quote]

Sama tuli mulle mieleen...

Vierailija
39/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta outoutta sun tarinassa. Äiti on siis etä, jolla lapsi joka toinen vkl. Kuitenkin lapsi sairasti viikon juuri äidin luoda (tukka harjaamatta) missä sä silloin olit?

Miksi lapsella on tukka polviin asti? Sinänsä ihan sama, mutta tosi epäkäytännöllistä enkä omalle tytölleni suosisi noin pitkää tukkaa.

Nukkuu sohvalla juu, mutta pääkysymys on miksi? Eikö ole sänkyjä talossa?  Mulla oli lapsena vuodesohva sänkynä, olin sen ite valinnut, jotta yökylä-kaverit mahtuu nukkumaan kans)... joten en näe sohvalla nukkumisessa mitään erityistä. koiran karvat toki voivat ärsyttää, ja tästä voisi mainita, että puhtaat lakanat pitää olla. 

Miksi lapsella on erikseen jotkut liian pienet äidin luona - vaatteet? miksei hän käytä omia normi vaatteitaan myös äidillä?

Ja jos 6-vuotias lapsi haluaa peseytyä, eikö hän voi mennä pesulle? Kieltääkö äiti? Meillä ainakin lapset iltaisin (jollen joku ilta pyydä saunaan/pesulle) itse kysyvät "eikö tänään mennä suihkuun. Mä haluun suihkuun..." (iät 5,7)

Mutta onneksi olet huolehtivainen isä. Sitä ei kuitenkaan tarvitse olla mustamaalaamalla toista vanhempaa, olet riittävän hyvä ilmankin, että haukut äitiä. 

Vierailija
40/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:42"]

Kun etäisä käyttäytyy noin ja palauttaa lapset paskaisissa vaatteissa, se on ihan ok. Jos lapset katsovat koko viikonlopun telkkaria eivätkä tee isän kanssa mitään, asiaan ei saa puuttua, koska se nyt vaan on isän tapa olla isä ja isällä on vähän rennompaa. Pitää olla onnellinen, että lapsilla ylipäätään on isä, joka tapaa heitä.

Tuli vaan mieleen.

[/quote]

Tää on totta ja mun kohdalla ihan lastenvalvojan suusta kuultu. Lastenvalvoja jopa kysyi, pystyisinkö itse SIIVOAMAAN etäisän luona ja laittamaan lapselle ruokaa ja juomaa valmiiksi mukaan, kun harmittelin ettei siellä ole lapsen saapuessa edes ruokaa ja kaikki on yhtä kaaosta. Jouduin valitettavasti siihen toteamaan, että lapsen isän uusi naisystävä ei sitä hyväksyisi.

Niin se vaan menee, että lähiäiti on aina paska ja aina vieraannuttaja, vaikka tanssisi täysin etäisän pillin mukaan ja veisi lasta jokaiseen tapaamiseen, siitä huolimatta että etä ilmaantuu paikalle silloin kuin huvittaa ja tekee ohareita jatkuvasti. Etäisä on aina uhri, jopa silloinkin kun on ilmoittanut eron jälkeen ettei ole enää paskaakaan kiinnostunut lapsistaan, vaan keskittyy tästä eteenpäin vain uuteen naiseensa. Yh-äiti on tietty myös aiheuttanut eron vain omalla tyhmyydellään, kun ei osannut paremmin valita ja jokainen yh-äiti tietenkin on huora. Vieraannuttaja-luuseri-huora, riippumatta siitä pitääkö mikään noista haukkumasanoista paikkaansa.

Yh-isä on aina sankari ja jolle apua, myötätuntoa ja sympatiaa tulvii ovista ja ikkunoista.