Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi en laihdu ?

Vierailija
19.01.2015 |

Vuoden alussa aloitin uudet elämäntavat. Jätin karkit ja joka iltaiset herkut pois ja siirryin karkkipäivään kerran viikossa. Olen lopettanut aterioiden välillä napostelun kokonaan ja jättänyt aterioistani pastan ja perunan kokonaan pois. Ateriat koostuvat siis kanasta/lihasta ja erilaisista salaateista ja kasviksista. Olen myös alkanut kävellä useana päivänä viikossa tunnin lenkkejä.Luulisi että tähän mennessä olisi tapahtunut jo jotain muutosta alaspäin. Mitat 168/78

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:22"]

Mulle riittää päivässä tilkkanen vettä ja yksi auringonkukansiemen.

[/quote]

Kai muistat oksentaa sen siemenen ettet vaan liho?

Vierailija
82/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun salaattis ei oo mtn ravintorikkaita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile..

Aamiainen

45g kaurahiutale
100g raejuusto, rasvaton
150g mehukeitto, sokeroimaton / 100g pakastemarjoja
+Fast Omega 3 2 kpl

Lounas

100g kana / 100g naudanliha max 10% / 100g kala
50g kananmunanvalkuainen / 25g raejuusto, rasvaton
200g vihanneksia vapaavalintaisesti
10g oliiviöljy

Välipala

1 kpl Pro-Fx 10-carp bar / 40g Fast Dietmix / 250g maitorahka + 100g pakastemarjoja

Päivällinen

100g kana / 100g naudanliha max 10% / 100g kala
40g riisi / 40g pasta / 170g peruna / Real-täysjyväleipä 2 viipaletta
200g vihanneksia vapaavalintaisesti

Iltapala

250g maitorahka / 150g raejuusto, rasvaton
150g mehukeitto, sokeroimaton / 100g pakastemarjoja
10g vehnälese
+Fast Omega3 2 kpl

Vierailija
84/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisesi ovat ihan kunnossa laihtumista silmälläpitäen. Anna ajan kulua ja jatka vanhaan malliin. Jos tulosta ei ajan kanssakaan tule: a) olet raskaana ja raskaus on jo aika pitkällä b) syöt huomaamattasi, esimerkiksi öisin unissasi etkä muista asiasta mitään c) olet laihduttanut jo koko syksyn ja loppuvuoden ja tiputtanut hurjasti painoa, nyt on ollut tasannevaihe, ei suinkaan laihduttamisen aloitus d) lasket/kerrot meille syömisesi väärin vahingossa tai tahallaan.

Vierailija
85/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:02"]

Syöt liian vähän?

[/quote]

Mä kyllä laihduin kun olin eron jälkeen miinuskaloreilla pari kk. Söin liian vähän ja liikuin liian paljon.

Vierailija
86/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iän myötä muuttunut laihduttaminen lähes mahdottomaksi (olen 35v), et kertonut ikääsi mutta IHAN OIKEASTI jojoilu tekee sen että laihtuminen on vaikeampaa joka kerta. Ennen riitti kun kevensi ruokavalion ja jätti karkit pois ja alkoholin, nyt tuntuu että ehkä 100g saa viikossa pois jos ahkerasti liikkuu ja on ruuan suhteen tarkkana. Tsemppiä.

Vierailija
87/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:01"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:38"] Mä söin ennen vääränlaista ruokaa ja liian pitkillä ruokailuväleillä enkä juonut vettä tarpeeksi. Viime vuonna rupesin treenaamaan salilla 4 kertaa viikossa, tein välillä aamulenkkejä tai treenien päälle HIIT-treenejä, siistin ruokavalion mutta söin määrällisesti enemmän puhdasta ruokaa ja useamman kerran päivässä. Tuloksena -15kg, lähtöpainoni oli 75kg. Sitä ennen luulin syöväni oikein ja liikkuvani riittävästi. Paino kyllä tippuu siinä vaiheessa kun sen homman tekee oikein, sitten se on jopa helppoa. Itse tiputin siis [/quote]   Lisään vielä, että ap:n luettelemat ruoka-aineet eivät sinällään kerro mitään. Pitäisi nähdä tarkat määrät, jokainen erikseen napsaistu nakinpalanen tai leipäsiivu pitää muistaa, millaisissa kastikkeissa ruoat ui, onko hiilarimäärät kuinka korkeat jne. [/quote] Tässä tarkka esimerkki yhden päivän ruuasta. Aamupala pikapuuro ja 100g raejuustoa, maitokahvi. Lounas 200g maustamatonta kanan filettä, itse laitoin mausteeksi suolaa ja pippuria. Paistoin uunissa ettei tarvitse käyttää rasvaa niin kuin pannulla. Lisäksi salaatti jossa oli kurkkua 200g, kirsikkatomaatteja 10kpl, ja jääsalaattinippu. Puolikas avocado. Päivällisellä sama paitsi salaattina lisäksi porkkanaraaste kahdesta keskikokoisesta porkkanasta. Iltapalalla appelsiini, activia jogurtti ja ruispala jossa flora levite ja 1/2 keltaista paprikaa. Ap [/quote] Ja rasvat puuttuu :)  Puolikkaasta avokadosta ja flooraa saa toki :D Ehkä nyt kokeilet noilla eväillä, tuu kertoo, miten kävi. Tosin ei kannata ihmetellä, jos et laihdu. [/quote] Päivässä menee siis 1 avocado kun syön puolet lounaalla ja puolet päivällisellä. Ap

[/quote]

:D:D:D

Vierailija
88/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 1.1 aloittanut, vähän alle 30 vuotias. Ja kyllä kerron rehellisesti mitä syön, mitä hyötyisin siitä että valehtelen. Ap

Vierailija
89/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:01"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:38"] Mä söin ennen vääränlaista ruokaa ja liian pitkillä ruokailuväleillä enkä juonut vettä tarpeeksi. Viime vuonna rupesin treenaamaan salilla 4 kertaa viikossa, tein välillä aamulenkkejä tai treenien päälle HIIT-treenejä, siistin ruokavalion mutta söin määrällisesti enemmän puhdasta ruokaa ja useamman kerran päivässä. Tuloksena -15kg, lähtöpainoni oli 75kg. Sitä ennen luulin syöväni oikein ja liikkuvani riittävästi. Paino kyllä tippuu siinä vaiheessa kun sen homman tekee oikein, sitten se on jopa helppoa. Itse tiputin siis [/quote]   Lisään vielä, että ap:n luettelemat ruoka-aineet eivät sinällään kerro mitään. Pitäisi nähdä tarkat määrät, jokainen erikseen napsaistu nakinpalanen tai leipäsiivu pitää muistaa, millaisissa kastikkeissa ruoat ui, onko hiilarimäärät kuinka korkeat jne. [/quote] Tässä tarkka esimerkki yhden päivän ruuasta. Aamupala pikapuuro ja 100g raejuustoa, maitokahvi. Lounas 200g maustamatonta kanan filettä, itse laitoin mausteeksi suolaa ja pippuria. Paistoin uunissa ettei tarvitse käyttää rasvaa niin kuin pannulla. Lisäksi salaatti jossa oli kurkkua 200g, kirsikkatomaatteja 10kpl, ja jääsalaattinippu. Puolikas avocado. Päivällisellä sama paitsi salaattina lisäksi porkkanaraaste kahdesta keskikokoisesta porkkanasta. Iltapalalla appelsiini, activia jogurtti ja ruispala jossa flora levite ja 1/2 keltaista paprikaa. Ap [/quote] Ja rasvat puuttuu :)  Puolikkaasta avokadosta ja flooraa saa toki :D Ehkä nyt kokeilet noilla eväillä, tuu kertoo, miten kävi. Tosin ei kannata ihmetellä, jos et laihdu. [/quote] Päivässä menee siis 1 avocado kun syön puolet lounaalla ja puolet päivällisellä. Ap

[/quote]

:D:D:D
[/quote]

Eihän avovadoa suositella kuin 1 päivässä?

Vierailija
90/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää pähkinöitä ruokavalioon, esim ns.aivopähkinöitä eli saksanpähkinää.

Vierailija
91/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"] Niin totta. Vasta vähän aikaa kulunut. Tavoite on kesään mennessä saada 10kg pois. Kaikki vaan sanovat että alussa lähtisi jopa kilo viikossa. Ap [/quote] Alussahan lähtee nesteitä. Itse tiputin parivuotta takaperin 14 kiloa kahdessa kuukaudessa ja alkuun lähti muutama kilo hujauksessa. Pari asiaa. Olethan jättänyt myös makeat juomat pois? Niistä kertyy melkoisesti kaloreita. Toisekseen, kuinka paljon mässytät karkkipäivänä ja voisko senkin jättää pois? Juomana pelkkä vesi ja ruuan kanssa maito, jos ei halua ruuan kanssa vettä juoda. Kuntoilu jokapäiväiseksi. Jos kävelet, niin kävele reippaasti sykkeen pyöriessä jossain 120 huitteilla ja tosiaan vähintään se tunti, mutta puoltoistakaan ei ole pahitteeksi. [/quote] En juo muuta kuin vettä. En mehuja enkä limsoja ole koskaan osannut juoda. Eli aamukahvi ja vesi on ainoat mitä juon. Ja karkkipäivinä karkkia sen 300g syön. Ap

[/quote]

Juomapuoli siis kunnossa, kunhan vaan juot vettä tarpeeksi. Tuo karkkimäärä on kyllä laihduttajalla melkoinen pläjäys. Fazerin sinisenä tuo tarkoittaa yli 1600 kilokaloria ja jonain lauantaimixeinäkin 1200 kilokaloria. Jos kerran pystyt olemaan viikon ilman mellejä, niin mikset pidempäänkin?

Jätä kuukaudeksi karkkipäivät kokonaan väliin ja lisää hieman liikuntaa. Varmasti lähtee tuolla sen pari kiloa kuukauden aikana. Myös piilosokerit pois. Esimerkiksi pikapuuropusseissa melko paljon sokeria. Tee puuro ihan normi hiutaleista. Ei vie juurikaan enempää aikaa, mutta on moninverroin halvempaa ja terveellisempää.

Vierailija
92/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:01"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:38"] Mä söin ennen vääränlaista ruokaa ja liian pitkillä ruokailuväleillä enkä juonut vettä tarpeeksi. Viime vuonna rupesin treenaamaan salilla 4 kertaa viikossa, tein välillä aamulenkkejä tai treenien päälle HIIT-treenejä, siistin ruokavalion mutta söin määrällisesti enemmän puhdasta ruokaa ja useamman kerran päivässä. Tuloksena -15kg, lähtöpainoni oli 75kg. Sitä ennen luulin syöväni oikein ja liikkuvani riittävästi. Paino kyllä tippuu siinä vaiheessa kun sen homman tekee oikein, sitten se on jopa helppoa. Itse tiputin siis [/quote]   Lisään vielä, että ap:n luettelemat ruoka-aineet eivät sinällään kerro mitään. Pitäisi nähdä tarkat määrät, jokainen erikseen napsaistu nakinpalanen tai leipäsiivu pitää muistaa, millaisissa kastikkeissa ruoat ui, onko hiilarimäärät kuinka korkeat jne. [/quote] Tässä tarkka esimerkki yhden päivän ruuasta. Aamupala pikapuuro ja 100g raejuustoa, maitokahvi. Lounas 200g maustamatonta kanan filettä, itse laitoin mausteeksi suolaa ja pippuria. Paistoin uunissa ettei tarvitse käyttää rasvaa niin kuin pannulla. Lisäksi salaatti jossa oli kurkkua 200g, kirsikkatomaatteja 10kpl, ja jääsalaattinippu. Puolikas avocado. Päivällisellä sama paitsi salaattina lisäksi porkkanaraaste kahdesta keskikokoisesta porkkanasta. Iltapalalla appelsiini, activia jogurtti ja ruispala jossa flora levite ja 1/2 keltaista paprikaa. Ap [/quote] Ja rasvat puuttuu :)  Puolikkaasta avokadosta ja flooraa saa toki :D Ehkä nyt kokeilet noilla eväillä, tuu kertoo, miten kävi. Tosin ei kannata ihmetellä, jos et laihdu. [/quote] Päivässä menee siis 1 avocado kun syön puolet lounaalla ja puolet päivällisellä. Ap [/quote] :D:D:D [/quote] Eihän avovadoa suositella kuin 1 päivässä?

[/quote]

Niin, mitä sitten? Onko se mielestäsi ainoa rasvanlähde flooran lisäksi?

Vierailija
93/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:38"]

Olen siis 1.1 aloittanut, vähän alle 30 vuotias. Ja kyllä kerron rehellisesti mitä syön, mitä hyötyisin siitä että valehtelen. Ap

[/quote]

Kerroit, mitä syöt ja kysyit, miksi et laihdu. Sulle vastattiin, mutta neuvot ei sulle kelpaa.

Vierailija
94/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:38"]

[/quote]

Kerroit, mitä syöt ja kysyit, miksi et laihdu. Sulle vastattiin, mutta neuvot ei sulle kelpaa.
[/quote]

Kyllä neuvot kelpaa. Nuo oli vastauksena sille joka epäili että kerron syömiseni väärin tai että olen todellisuudessa aloittanut jo aikaisemmin pudottamaan painoa! Tosiaan kaikille vinkkaajille kiitoksia neuvoista. Ap

Vierailija
95/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"] Niin totta. Vasta vähän aikaa kulunut. Tavoite on kesään mennessä saada 10kg pois. Kaikki vaan sanovat että alussa lähtisi jopa kilo viikossa. Ap [/quote] Alussahan lähtee nesteitä. Itse tiputin parivuotta takaperin 14 kiloa kahdessa kuukaudessa ja alkuun lähti muutama kilo hujauksessa. Pari asiaa. Olethan jättänyt myös makeat juomat pois? Niistä kertyy melkoisesti kaloreita. Toisekseen, kuinka paljon mässytät karkkipäivänä ja voisko senkin jättää pois? Juomana pelkkä vesi ja ruuan kanssa maito, jos ei halua ruuan kanssa vettä juoda. Kuntoilu jokapäiväiseksi. Jos kävelet, niin kävele reippaasti sykkeen pyöriessä jossain 120 huitteilla ja tosiaan vähintään se tunti, mutta puoltoistakaan ei ole pahitteeksi. [/quote] En juo muuta kuin vettä. En mehuja enkä limsoja ole koskaan osannut juoda. Eli aamukahvi ja vesi on ainoat mitä juon. Ja karkkipäivinä karkkia sen 300g syön. Ap

[/quote]

Juomapuoli siis kunnossa, kunhan vaan juot vettä tarpeeksi. Tuo karkkimäärä on kyllä laihduttajalla melkoinen pläjäys. Fazerin sinisenä tuo tarkoittaa yli 1600 kilokaloria ja jonain lauantaimixeinäkin 1200 kilokaloria. Jos kerran pystyt olemaan viikon ilman mellejä, niin mikset pidempäänkin?

Jätä kuukaudeksi karkkipäivät kokonaan väliin ja lisää hieman liikuntaa. Varmasti lähtee tuolla sen pari kiloa kuukauden aikana. Myös piilosokerit pois. Esimerkiksi pikapuuropusseissa melko paljon sokeria. Tee puuro ihan normi hiutaleista. Ei vie juurikaan enempää aikaa, mutta on moninverroin halvempaa ja terveellisempää.
[/quote]

Ja karkkipäivänä syön siis irtokarkkeja sen 300g. Ap

Vierailija
96/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus kyseessä voi olla liian vähäinen syöminen. Olen aina ollut oikea herkkuperse ja pystyn syömään paljon kerralla. Sitten kun jätin herkut paljon vähemmälle, niin olikin oikeasti tekemistä että sai oikeasta ruuasta tarpeeksi kaloreita. Paino ei hievahtanutkaan, vaikka herkut oli poissa. Aloin ihan todella kiinnittämään huomiota että syön tarpeeksi, ja vasta sitten alkoi pikkuhiljaa paino pudota.

Eli joskus ns. suursyömärikin saattaa syödä oikeaa ruokaa liian vähän ja elimistö hidastuu. Tosin minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, joten sitäkin kautta lähestyin painoa. Jos kilpirauhasen "totuttaa" niukalle syömiselle, kilpirauhanen säätää laiskaksi koko kehon. Sitten kun alkaa syömään enemmän, kilpirauhanen säätää elimistön toiminnan suuremman energian saannin tasolle. Riittävällä syömisellä keho ns. herää. Ilmeisesti näin kävi itselleni.

Vierailija
97/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, mielestäni ruokailusi ovat ihan ok! Viikottainen karkkipäivä tietenkin himmaa hyvää viikottaista kalorivajetta.

Itse voisin neuvoa vaihtamaan ne pikapuuropussit parempaan, esimerkiksi kunto kaura puuro on mielestäni hyvä valinta jota saa ihan perus marketeista ja vaatii aamulla 1 dl hiutaleita, 2 dl vettä ja 3min mikrossa. Sekaan voi laittaa mansikkaa, raejuustoa ja mehukeittoa. Hyvää :)

Eksoottisempi valinta voisi olla vaikka chia-"puuro".

Lasketko esimerkisi lihan kalorit oikein? Ne kalorit mitkä pakkauksen takana on, ovat raaka-tuotteen arvoja ellei toisin mainita.

Hyviä rasvoja avokadoista, oliiviöljystä, pähkinöistä (itse pidän cashew-pähkinöistä, usein hehkutetaan paljon myös saksanpähkinää).

Mielestäni 1200-1500 on ihan hyvä kalorimäärä. Tietysti jos olet normaalipainoinen ja haluat pudottaa 10 kiloa kesään mennessä eikä peruskulutuksesi ole kovin korkea niin... no ei se ainakaan varmaan tällä normaalilla -500 vajeella varmaankaan tule tapahtumaan. Tähän voi joku kommentoija tarttua "kylläpäs!", mutta siis omakokemus normaalipainon sisällä laihduttamisesta on sellainen, että vaatii kärsivällisyyttä :)

nimim. Karkiton 2015

Vierailija
98/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaappa pikapuuropussin sokerimääriä tavalliseen kaurapuuroon. Syöt 400g kanaa päivässä, puolita se.

Vierailija
99/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helkuttia, mikä ihme tää nykyinen trendi on et syömällä liian vähän ei laihdu? :D Faktahan se on, että syömällä vähemmän kun kuluttaa laihtuu. Keho tarvitsee energiaa ja mikäli ei sitä ruuasta tule, ottaa kroppa sen rasvasta/lihaksesta. Laihtuminen ei ole mikään nopea prosessi, joten ei voi olettaakaan heti kilojen mystisesti katoavan ja läskien sulavan. Fakta on kuitenkin se, että kun jaksaa tarpeeksi kärsivällisesti niin tuloksiakin syntyy. Siihen en ota kantaa, että mikä se paras tapa laihduttaa on. Onko se välttämättä se pelkän proteiinin lappaminen vai rasvan juominen suoraan pullosta ja hiilihydraattien karttaminen.

Mut sen sanon, että herkut esim. nuo irttarit ei kuulu laihduttajalle..

Vierailija
100/130 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut kalorit? Jos et niin laske kaikki (siis ihan kaikki) esim. viikonajan. Näin paljastuu usein ns. "piilokaloreita" ja todellisuudessa syötkin reilusti päälle 2000 kcal/vrk.