miksi en laihdu ?
Vuoden alussa aloitin uudet elämäntavat. Jätin karkit ja joka iltaiset herkut pois ja siirryin karkkipäivään kerran viikossa. Olen lopettanut aterioiden välillä napostelun kokonaan ja jättänyt aterioistani pastan ja perunan kokonaan pois. Ateriat koostuvat siis kanasta/lihasta ja erilaisista salaateista ja kasviksista. Olen myös alkanut kävellä useana päivänä viikossa tunnin lenkkejä.Luulisi että tähän mennessä olisi tapahtunut jo jotain muutosta alaspäin. Mitat 168/78
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:13"]Syötkö kunnollista, ravintorikasta ruokaa? Ravintosisällöltään kelvoton ruoka lihottaa, vaikka sen sisältämä kalorimäärä mahtuisikin dieettiin. Elimistö ei tiedä mitä mössöllä tekisi ja varastoi sen sisältämän energian, varsinkin jos energiaa tulee paljon kerralla. Voisitko ajatella, että jakaisit karkkipäivän karkit tasaisemmin pitkin viikkoa ja söisit ne aterian yhteydessä. Saisit vähän huijattua elimistöäsi ja se ei varastoisi koko tuhatta kaloria, minkä 300 grammasta karkkia saat. [/quote] Syön yleensä maustamatonta kanaa tai lihaa ja lisäksi erilaisia salaatteja ja keitettyjä kasviksia. Aamulla syön puuron ja raejuustoa sekä kahvin. Toisinaan syön aamulla kahvin ja leivän jonka päällä kukkurallinen kurkkua ja paprikaa. Iltapala on yleensä joku hedelmä tai activia jogurtti. Ap
[/quote]
Missäs rasvat on?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:00"] Onhan se mahdollista että karkkipäivä sitten nollaa kaiken. Se kävi itselläkin mielessä. Pitää kokeilla niin että karkkia vain kahden viikon välein tai kerran kuussa. Paras olisi päästä kokonaan eroon mutta siihen en usko tässä vaiheessa pystyväni. Ap [/quote] Paljonko syöt sitä karkkia sillon karkkipäivänä? Meinaan jumalattoman määrän saat vetää että sillä tuhoat koko viikon laihiksen. [/quote] n.300g Ap
[/quote]
Tuskin tuolla määrällä pystyt tuhoamaan koko hommaa. Eli luultavasti sulla kulutus on niin pientä, että siihen nähden kaloreita tulee päivittäin sen verran paljon ettei laihtuminen ala. Syöt minkä kulutat, eli joko lisäät kulutusta tai vähennät kaloreita. Kai se niin yksinkertaista sitten on :)
Osta atkins kirja ja lue. T. 3kk aikana 25kg tiputtanut. Normaalipaino pysynyt yli 2vuotta.
300g karkkia on paljon laihduttajalle. 100g karkkia keskimäärin 400kcal ja se kerrotaan kolmella. 1200kcal ylimääräistä.
Puolen kilon viikkotahti vaatii -500kcal vajeen päivässä eli 3500kcal viikossa. Siispä jos vedät karkkia 1200kcal edestä niin laihdut viikossa vain pari sataa grammaa...
Niin se on sitten oltava että kulutukseni on niin vähäistä. Katselen nyt tällä systeemillä kuun loppuun ja jos mitään ei ole tapahtunut alan miettiä lisäkeinoja esim leivän jättäminen kokonaan pois. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:33"]300g karkkia on paljon laihduttajalle. 100g karkkia keskimäärin 400kcal ja se kerrotaan kolmella. 1200kcal ylimääräistä.
Puolen kilon viikkotahti vaatii -500kcal vajeen päivässä eli 3500kcal viikossa. Siispä jos vedät karkkia 1200kcal edestä niin laihdut viikossa vain pari sataa grammaa...
[/quote]
Jätän siis karkkipäivänkin pois ainakin näin alussa tai sitten pidän karkkipäivän vain kerran kuussa. Ap
Mahtava logiikka joillain. Ennen ap söi 7000+ kaloria ylimääräistä viikossa. Nyt syömällä yhtenä päivänä viikossa 1000 kcal ylimääräistä hän tuhoaa dieettinsä ja tämä karkkipussi on syynä sille, ettei hän laihdu. Juuri näin!
Mä söin ennen vääränlaista ruokaa ja liian pitkillä ruokailuväleillä enkä juonut vettä tarpeeksi. Viime vuonna rupesin treenaamaan salilla 4 kertaa viikossa, tein välillä aamulenkkejä tai treenien päälle HIIT-treenejä, siistin ruokavalion mutta söin määrällisesti enemmän puhdasta ruokaa ja useamman kerran päivässä. Tuloksena -15kg, lähtöpainoni oli 75kg. Sitä ennen luulin syöväni oikein ja liikkuvani riittävästi. Paino kyllä tippuu siinä vaiheessa kun sen homman tekee oikein, sitten se on jopa helppoa. Itse tiputin siis
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"]
Niin se on sitten oltava että kulutukseni on niin vähäistä. Katselen nyt tällä systeemillä kuun loppuun ja jos mitään ei ole tapahtunut alan miettiä lisäkeinoja esim leivän jättäminen kokonaan pois. Ap
[/quote]
Älä nyt hölmöilemään ala, mistä meinaat energiaa saavasi,jos leivän poistat. Kun et rasvaa syö yhtään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:19"]
ketoosi on karppaajien orgastinen tila.
laihtuu ilmankin, syö vähemmän kuin kuluttaa.
[/quote]
Heh, ei ketoosia ole suinkaan rajattu karppaajien yksinoikeudeksi. Ketoosiin pääsee/joutuu kun ravinnosta ei tule tarpeeksi hiilihydraattia, jolloin elimistö alkaa muuttaa rasvaa glukoosiksi.
Ketoosin etuna on ettei verensokeri heittele, jolloin siitä aiheutuva nälän tunne jää pois.
Yleensä kun laihdutuksen ainoa päämäärä on päästä ylimääräisestä rasvasta eroon, niin tämän on kätevin keino siihen.
AP:n ruokavalio vaikuttaa muuten tosi niukkahiilihydraattiselta, mutta karkkipäivä vetää maton jalkojen alta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"]
[/quote]
Älä nyt hölmöilemään ala, mistä meinaat energiaa saavasi,jos leivän poistat. Kun et rasvaa syö yhtään.
[/quote]
Salaattini sisältää usein avocadoa joten siitä saan rasvoja. Myös erilaisia siemeniä käytän usein saalatissa. Ap
Liiku enemmän niin paljon että et JAKSA stressata. Yritä unohtaa syöminen (siis oikes ruoka) ja syö kun sinun on nälkä.. ei sokeria karkkiä tai alkoholia jos stressaat olet liikkunut liian vähän, käytä energiasi.
Stressi haittaa sokeri-aineenvaihduntaasi.. unohda lopeta elä ja kuluta.
Lisäisin nesteiden juontia. Vesi olisi tietysti paras, mutta itse en saa sitä myöskään juotua tarpeeksi. Aloin juoda aamulla ja illalla kupillisen vihreää teetä, nopeuttaa aineenvaihduntaa ainakin minulla, 4 kg tippunut vaikka en paljon muuten ole parempaan elämään siirtynyt (ehkä vähemmän sokeriherkkuja, mutta en niitäkään kokonaan ole jättänyt).
En usko, että se yhden leivän syöminen päivässä voi olla se vaikuttava asia tässä, tai edes se karkkipäivä. Kun se aineenvaihdunta lähtee kunnolla käyntiin, niin varmaan lähtee painokin tippumaan. Älä jää tuijottamaan vakaa näin alkuvaiheessa vielä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:34"]Valmistaudu hitaaseen painonpudotukseen. Minulla on samoilla metodeilla pudonnut paino noin 500 g kuukaudessa. Ennen söin valtavasti karkkia ja ateriarytmiä ei ollut, joten odotin painonkin putoavan rajusti muutoksen myötä. Eipä pudonnut. [/quote] Vain puoli kiloa kuukaudessa ????
[/quote]
No usko tai älä. Lihoin vuodessa 20 kiloa, mutta pois eivät kilot lähde, vaikka kaloriensaanti on pudonnut arviolta 2/3. Onhan se turhauttavaa, mutta olen jo tosi iloinen siitä, että sokerikoukku on nujerrettu. Ennen olin herkkujen kanssa pakkomielteinen ja niitä oli saatava joka ikinen päivä. Ehkä viiden vuoden päästä vaaka näyttää entisiä lukemia. :o)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"] Niin se on sitten oltava että kulutukseni on niin vähäistä. Katselen nyt tällä systeemillä kuun loppuun ja jos mitään ei ole tapahtunut alan miettiä lisäkeinoja esim leivän jättäminen kokonaan pois. Ap [/quote] Älä nyt hölmöilemään ala, mistä meinaat energiaa saavasi,jos leivän poistat. Kun et rasvaa syö yhtään. [/quote] Salaattini sisältää usein avocadoa joten siitä saan rasvoja. Myös erilaisia siemeniä käytän usein saalatissa. Ap
[/quote]
Ne ei riitä, saat liian vähän kaloreita.
Minä syön vain kourallisen salaattia päivässä ja olen lihava, koska syön niin vähän, että olen säästöliekillä. Niin se menee, että lihava syö kuin lintu siro pikkuinen ja on lihava. :'( Laiha ahmii roskaruokaa ja makaa sohvalla suupielet rasvasta kiiltäen ja on laiha.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:05"]
Suosittelen jotain ihan dieettiä, jos haluat ennen kesää nuo kilot pois. Juttaile vaikka maaliskuusta eteenpäin. Sillä pitäisi kilot lähteä nopeastikin.
[/quote]
Joo, ja sitten kesän jälkeen palaavat kilot rymisten takaisin ja kavereiden kanssa. En oikein usko noihin ihmedieetteihin.
[/quote]
Ei gfg ole sinänsä mikään ihmedieetti. Siinä syödään aamulla puuroa, syödään lihaa ja kalaa, jopa pastaa saa syödä kerran päivässä, rasvoja unohtamatta. Eli tuo on sellainen ruokavalio, jolle jokaisen ravinnonsaannin tulisi perustua. Omaan makuuni rahkaa on liikaa, mutta muuten hyvä ruokavalio. Googlaa ap "go fat go", niin löydät ruokavalio-ohjeet.
Jännä kuinka sen erään bloggaajan ketjuissa sanotaan, kuinka ei coi johtua liian vähästä syömisestä laihtumisen epäonnistuminen, ja tässä taas muka käy juuri niin.
Pitäisi syödä noin 3h välein, ja tuo nami/herkkupäivä ei kyllä mitään kaada, olen laihduttanut just niin pari vuotta sitten 10 kg 2 kk:ssa enkä ollut juuri ylipainoinen. No nyt ollaan samassa tilanteessa, mutta en ole päässyt oikein kunnon vauhtiin ja motivaatioon...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:10"]
Ja onko tosiaan niin että en voi laihtua ilman jotain kuuria ? Eikö karkin sipisen pullan ja leivosten sekä hese/ mäkki ruokien pois jättäminen tosiaan riitä mihinkään ? Ap
[/quote]
Kyllä mulla ainakin riitti ihan se että jätin kaiken ylimääräisen pois. Ei karkkia, pullaa, sipsiä, roskaruokaa. Eli ihan tavallista kotiruokaa, pieniä annoksia ja reilusti salaattia lisäksi. Säännöllinen ateriarytmi, neljä ruokailua päivässä. Tällä hetkellä -25kg, vielä muutama jäljellä.