Inhoan Suomalaisuuttani :<
Siinähän se. Inhoan sitä että olen suomalainen. En ole ylpeä tästä maasta ollenkaan. Johtuuko tämä siitä että olen viimeaikoina kiinnittänyt huomiota uutisiin ja muihin keskusteluihin. Verorahoista valitetaan koko ajan. Kaikki jotka eivät osallistu tähän omaisuuden kerryttämiseen rahan kiilto silmissä ovat arvottomia vapaamatkustajia. Toisaalta ne jolla on lopulta vapaus käyttää näitä rahoja käyttävät ne kaikkeen pelleilyyn, kuten tämä alkoholi mainonta-juttu. Olen jopa harkinnut tekeväni sukututkimusta jos löytäisin edes jonkun toisen maan haaran itsestäni niin minun ei tarvitse kutsua itseäni suomalaiseksi. Sen toisen maan ei tietenkään tarvitse olla mikään taivas maan päällä, mutta olin teini-ikäisenä erittäin isänmaallinen ja kannoin suomalaisuutta ylpeydellä. Sen sijaan olen myöhemmin sairaana ja heikkona päätynyt luukulta toiselta eikä kukaan ole lopulta ottanut vastuuta mistään vaikka lupauksia on tehty. Olen aina jäänyt yksin tässä hienossa hyvinvointivaltiossa. Byrokratiaa ja papereita joka puolella. Koen että minun luottamukseni on petetty. Muutenkin ihmiset ampuvat kilpaa toistensa jalkoihin. En halua sanoa olevani suomalainen, koska en halua edustaa sitä Suomea mikä se on tänään. Kokeeko kukaan vastaavaa irrallisuutta tai ajatuksia?
Kommentit (141)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:21"]
Mua hävettää suomalaisuudessa kaikki nolot jutut. Joidenkin vaatteet, saunominen, pahanmakuiset ruuat, se että joku hiihtää, ihan pimeät toisten tappamiset, junttimusiikki tyyliin popeda yms, puhumattomuus, joidenkin rumuus ja mauton tyyli, suomalaiset tuotteet jotka vaan on ihan hirveitä aina, kaikki junttius. Kansainvälisistä suomalaisista mä tykkään kaikista ja ne erottaa tyyliltään. Suomen kielikin hävettää se on niin ruma kieli ja oltaisiin vaan puhuttu ruotsia niin olis itsetuntokin ja tunnelma ihan toinen.
[/quote]
Kerropa sellainen valtio, jossa ei ole mitään noloa jos nuo ovat sinusta sellaisia asioita? :D
Monet, jotka eivät ole juurikaan matkustaneet tai tunne muita kuin suomalaisia kuvittelevat, että Suomi on ainut valtio jossa asuu juntteja. Totuus on se, että valtaosa maailman ihmisistä on juntteja! Heitä et pääse pakoon, missään valtiossa.
Mua hävettää suomalaisuudessa kaikki nolot jutut. Joidenkin vaatteet, saunominen, pahanmakuiset ruuat, se että joku hiihtää, ihan pimeät toisten tappamiset, junttimusiikki tyyliin popeda yms, puhumattomuus, joidenkin rumuus ja mauton tyyli, suomalaiset tuotteet jotka vaan on ihan hirveitä aina, kaikki junttius. Kansainvälisistä suomalaisista mä tykkään kaikista ja ne erottaa tyyliltään. Suomen kielikin hävettää se on niin ruma kieli ja oltaisiin vaan puhuttu ruotsia niin olis itsetuntokin ja tunnelma ihan toinen.
[/quote]
Vuoden vitsi! Tai sitten olet ehkä aika nuori?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:21"]Mua hävettää suomalaisuudessa kaikki nolot jutut. Joidenkin vaatteet, saunominen, pahanmakuiset ruuat, se että joku hiihtää, ihan pimeät toisten tappamiset, junttimusiikki tyyliin popeda yms, puhumattomuus, joidenkin rumuus ja mauton tyyli, suomalaiset tuotteet jotka vaan on ihan hirveitä aina, kaikki junttius. Kansainvälisistä suomalaisista mä tykkään kaikista ja ne erottaa tyyliltään. Suomen kielikin hävettää se on niin ruma kieli ja oltaisiin vaan puhuttu ruotsia niin olis itsetuntokin ja tunnelma ihan toinen. [/quote] Ryve ryve kohta teet kansallisliikuntata itsemurhan muodossa.
[/quote]
Täh?? Eihän tosta ymmärrä edes mitään. Kalpeus ja jopa vältetään aurinkoa ja se ettei hampaita vaalenneta vaan ne on keltaiset. Se on ihan hirveen rumaa oikeesti.
Peukutusten perusteellaa kukaan suomalainen ei saa inhota Suomea ja suomalaisuutta ;)
Olet varmaan kuitenkin tietoinen siitä, että Suomi on toistaiseksi ja kaikkine vikoineenkin yksi maailman parhaista valtioista. Eli hyvin monien eri mittareiden mukaan sellainen paikka, missä ihmisen on turvallisinta ja onnellisinta elää ja suurin todennäköisyys nousta sosiaaliluokastaan.
Minkälainen valtio sinulle kelpaisi? Toki aina on varaa parantaa Suomessakin, mutta unelmiesi valtiota ei taida olla olemassa. Raha ratkaisee useimmissa valtioissa paljon enemmän kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:33"]
Peukutusten perusteellaa kukaan suomalainen ei saa inhota Suomea ja suomalaisuutta ;)
[/quote]
Oletko hieman yksinkertainen? Kaikkea saa toki inhota mutta kun perustelun taso on alakoulusta niin ei ehkö kannata odottaa suurta suosiota...
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:28"]
[/quote]
Kerropa sellainen valtio, jossa ei ole mitään noloa jos nuo ovat sinusta sellaisia asioita? :D
Monet, jotka eivät ole juurikaan matkustaneet tai tunne muita kuin suomalaisia kuvittelevat, että Suomi on ainut valtio jossa asuu juntteja. Totuus on se, että valtaosa maailman ihmisistä on juntteja! Heitä et pääse pakoon, missään valtiossa.
[/quote]
No minun mielestäni on aika lapsellista ruveta itkupotkuraivoamaan tällaisesta, kun kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna Suomi on kuitenkin maailman parhaimpien maiden joukossa. Epäkohtia on taatusti Suomessakin ja paljon, mutta joku suhteellisuudetaju olisi hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:21"]Mua hävettää suomalaisuudessa kaikki nolot jutut. Joidenkin vaatteet, saunominen, pahanmakuiset ruuat, se että joku hiihtää, ihan pimeät toisten tappamiset, junttimusiikki tyyliin popeda yms, puhumattomuus, joidenkin rumuus ja mauton tyyli, suomalaiset tuotteet jotka vaan on ihan hirveitä aina, kaikki junttius. Kansainvälisistä suomalaisista mä tykkään kaikista ja ne erottaa tyyliltään. Suomen kielikin hävettää se on niin ruma kieli ja oltaisiin vaan puhuttu ruotsia niin olis itsetuntokin ja tunnelma ihan toinen. [/quote] Ryve ryve kohta teet kansallisliikuntata itsemurhan muodossa.
[/quote]
Täh?? Eihän tosta ymmärrä edes mitään. Kalpeus ja jopa vältetään aurinkoa ja se ettei hampaita vaalenneta vaan ne on keltaiset. Se on ihan hirveen rumaa oikeesti.
[/quote]
Tämä kommentti kertoo kirjoittajastaan kaiken. Tiedoksesi vaan, että esimerkiksi tavallinen amerikkalainen ei näytä pätkääkään siltä mitä olet tv-sarjoista oppinut. Esimerkiksi harvat tavalliset ihmiset valkaisevat hampaitaan, se maksaa Amerikassakin. En epäile yhtään, varmaan Suomi tuntuukin junttilalta, jos ainut kosketus muihin maihin on elokuvat ja tv-sarjat.
[/quote]
[/quote]
Tämä on muuten totta. Joka valtiossa. Junttien piirteet vain vaihtelevat kulttuureittain, tuskin esimerkiksi osaisimme tunnistaa nopeasti japanilaista junttia.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:21"]Mua hävettää suomalaisuudessa kaikki nolot jutut. Joidenkin vaatteet, saunominen, pahanmakuiset ruuat, se että joku hiihtää, ihan pimeät toisten tappamiset, junttimusiikki tyyliin popeda yms, puhumattomuus, joidenkin rumuus ja mauton tyyli, suomalaiset tuotteet jotka vaan on ihan hirveitä aina, kaikki junttius. Kansainvälisistä suomalaisista mä tykkään kaikista ja ne erottaa tyyliltään. Suomen kielikin hävettää se on niin ruma kieli ja oltaisiin vaan puhuttu ruotsia niin olis itsetuntokin ja tunnelma ihan toinen.
Mua kans! Onneks pian pääsee pois
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:35"]
[/quote]
[/quote]
No minun mielestäni on aika lapsellista ruveta itkupotkuraivoamaan tällaisesta, kun kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna Suomi on kuitenkin maailman parhaimpien maiden joukossa. Epäkohtia on taatusti Suomessakin ja paljon, mutta joku suhteellisuudetaju olisi hyvä olla.
[/quote]
mitä :D
[/quote]
Huvittavaa, kun suomalaisilla se suhteellisuudentajua on aina vertaus jonnekin nigeriaan, pakistaniin, afganistaniin jne.
:D mitä se kertoo, että suomalainen automaattisesti lähtee vertaamaan suomea kehitysmaihin? Oikeita vertailukohtia on sveitsi, saksa, norja jne. ei kehitysmaat.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:10"]Siinähän se. Inhoan sitä että olen suomalainen. En ole ylpeä tästä maasta ollenkaan. Johtuuko tämä siitä että olen viimeaikoina kiinnittänyt huomiota uutisiin ja muihin keskusteluihin. Verorahoista valitetaan koko ajan. Kaikki jotka eivät osallistu tähän omaisuuden kerryttämiseen rahan kiilto silmissä ovat arvottomia vapaamatkustajia. Toisaalta ne jolla on lopulta vapaus käyttää näitä rahoja käyttävät ne kaikkeen pelleilyyn, kuten tämä alkoholi mainonta-juttu. Olen jopa harkinnut tekeväni sukututkimusta jos löytäisin edes jonkun toisen maan haaran itsestäni niin minun ei tarvitse kutsua itseäni suomalaiseksi. Sen toisen maan ei tietenkään tarvitse olla mikään taivas maan päällä, mutta olin teini-ikäisenä erittäin isänmaallinen ja kannoin suomalaisuutta ylpeydellä. Sen sijaan olen myöhemmin sairaana ja heikkona päätynyt luukulta toiselta eikä kukaan ole lopulta ottanut vastuuta mistään vaikka lupauksia on tehty. Olen aina jäänyt yksin tässä hienossa hyvinvointivaltiossa. Byrokratiaa ja papereita joka puolella. Koen että minun luottamukseni on petetty. Muutenkin ihmiset ampuvat kilpaa toistensa jalkoihin. En halua sanoa olevani suomalainen, koska en halua edustaa sitä Suomea mikä se on tänään. Kokeeko kukaan vastaavaa irrallisuutta tai ajatuksia?
[/quote]
Suomalaisuutta enemmän häpeäisin sinuna enemmän sitä, ettet tiedä, milloin käytetään isoa/pientä alkukirjainta. Suomalaisuus kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Minä työskentelen sekä Helsingissä että Tukholmassa, ja tiedän ap mitä tarkoitat.
Aina kun saavun Tukholmaan niin tunnen positiivisisen ympäristön, ihmiset hymyilevät, liikkeissä palvelu pelaa, ruoka on kaupoissa laadukkaampaa ja n. 25% edullisempaa joten siksi ihmiset eivät ostele eineksiä ja liho, eivätkä näytä niin sairailta ja huonovointisilta kuin Suomessa. Kaikkialla tuoksuu hyvälle, porukka juo alkoholia ruuan yhteydessä eikä yhtä paljon humalahakuisesti kuin Suomessa, musiikki on pirteämpää ja saa hyvälle tuulelle.
Aina kun saavun Helsinkiin niin lattea, masentava ympäristö iskee kuin vasten kasvoja, musiikki on melankolista itsemurhamusiikkia, ihmiset tuijottavat toisiaan joko liian uteliaina tai v-ttuuntuneina ja jos joku hymyilee niin kuvitellaan että tuolla on lääkkeet loppu tai että se on karannut mt-potilas, kaikilla on kiire ja kaikki ajattelevat vain minäminäminä ja ovat kateellisia toisilleen ja kuvittelevat että toisen ostamat jutut ovat itseltä pois, ja kaikki pitäisi saada helposti valmiina ja mitään ei olla valmiita tekemään sen eteen, koska minäminä. Kauppojen ruoka on ala-arvoista, vihannekset ja hedelmät huonokuntoisia tai jopa ala-arvoisia, ja liha ja kala näyttää vanhalta ja haiseekin sille. Silti saat maksaa itsesi kipeäksi täällä, huomaan sen niinä kuukausina kun olen täällä niin voin huonommin ja olen useammin flunssassa ja joudun ottaa vitamiinitabletteja tai vaihtoehtoisesti hakea flunssalääkityksen eli rahaa menee enemmän sekä ruokaan, vitamiineihin että lääkkeisiin. Liikkeiden palvelu tylyä itäblokkityylistä, näyttävät siltä että kokevat että maksava asiakas vain häiritsee heitä työpaikallaan. Jos et osta mitään niin valitettavasti myös näyttävät tyytymättömyytensä ilmein, elein, tiuskaisuin tai eivät edes hyvästele vaikka moikkasivat kun astuit liikkeeseen. Ruotsissa tai muualla maailmassa asiakasta ei olisi varaa kohdella niin vaan päämääränä se että asiakas tulee joskus takaisin ja löytää vielä etsimänsä tuotteen.
Vaikka Ruotsissa on ollut paljon mellakoita niin ne eivät näy kuin tietyissä kaupunginosissa, kaukana Tukholman keskustasta, eli alueella jossa en muutenkaan käy koskaan. En pelkää kulkea kaupungilla, ne maahanmuuttajat jotka pyörivät keskustassa puhuvat hyvää ruotsia, ovat hankkineet koulutusta, työtä ja sekoittuvat ruotsalaiseen yhteiskuntaan. Heitä ei ole hyysätty muuten kuin koulutusten ja työllisyysohjelmien muodossa joten ovat joutuneet tsemppaamaan. Ainakin minun ikäiset ja minusta vanhemmat. Tukholman kaduilla ei näe porukkaa piikittämässä itseään. Helsingissä näkee, valitettavasti ja ovat hyvin nuoria ihmisiä, tulevia veronmaksajia?
En uskalla liikkua Helsingissä pimeän tultua, minun päälleni on käyty ja onneksi paikalle tullut porukkaa jotta ahdistelija on lähtenyt karkuun. Joka paikassa juoppoja ja narkkareita ja sen näköistä porukkaa että hautovat itsemurhaa. Mihin tämä maa on mennyt 10 vuodessa?
Samoja tuntemuksia kuin ap:llä. Inhoan Suomea ja suomalaisia. Inhoan, että olen suomalainen, koska toivoisin olevani jostakin muualta. Toivon, että vielä joskus pääsen muuttamaan täältä pois.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinpä niin. Minusta taas on lapsellista itkeä, että Suomi on maailman oksettavin junttila koska saunomme ja kielemme on ruma yhyy! Rakentavampaa olisi vaikka pohtia, miten voitaisiin parantaa epäkohtia ja miten saataisiin apua ap:n kaltaisille tyypeille, jotka eivät sosiaaliturvasta huolimatta meinaa selvitä.
Itse uskon siihen, ettei täysin aukotonta jräjestelmää ole. Vaikka ruoka ostettaisiin ja pureskeltaisiin valmiiksi ja annettaisiin jokaiselle sossun asiakkaalle 2000 e/kk käteistä niin aina löytyy joku, joka onnistuu mokaamaan omat asiansa, haluaa asua palatsissa ilmaiseksi ja syyttää valtiota heitteillejätöstä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:41"]
[/quote]
Huvittavaa, kun suomalaisilla se suhteellisuudentajua on aina vertaus jonnekin nigeriaan, pakistaniin, afganistaniin jne.
:D mitä se kertoo, että suomalainen automaattisesti lähtee vertaamaan suomea kehitysmaihin? Oikeita vertailukohtia on sveitsi, saksa, norja jne. ei kehitysmaat.
[/quote]
Miksette käytä sitten niitä esimerkkeinä? Kertokaa asia, joka on konkreettisesti parempi noissa valtioissa, vai ovatko kenties kaikki asiat paremmin? ;) Monissa noissa valtioissa on ainakin fiksumpi verotus, eikä valtio elätä ap:n kaltaisia luusereita. Minusta se on ehdottomasti noissa parempi asia kuin Suomessa, mitä mieltä te olette? :)
Suomen ilmapiiri se vaan latistaa yrittelijäisyyden ja halun päästä eteenpäin ja pärjätä paremmin. Muistaisin että näin on ollut siitä lähtien kun valmistuin. Lähdin ulkomaille ja pärjäsin siellä, palasin Suomeen ulkomaan meriitein ja vasta sitten minua alettiin huomioida. Ulkomailla minussa nähtiin sitä potentiaalia mitä Suomessa yritettiin lytätä ja väheksyä hyvin pitkään.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:27"]
[/quote]
Sä olet selvästi 11-v pissaliisa jolle kaikki jenkkijutut on vitun cooleja. Olet siinä starbucks/hollister/gossip girl-iässä. Onneksi kun kasvat ja vedät pään pois perseestä (tarkoittaen sitä, että toivottavasti saat tilaisuuden matkailla) niin sivistyt ja ymmärrät miten hieno maa Suomi loppujen lopuksi kaikkine virheineen on. Tekstistä ja asenteestasi päätellen olet köyhä wt, joten tuskin saat ikinä mahdollisuutta sivistää itseäsi ja avartaa maailmaa, mutta tiedäkin se, että sinä noine 12-vuotiaan pissaliisan kuluneine, naiiveine ja typerine mielipiteidesi kanssa (joista kuultaa vahvasti läpi jersey shore ja koko mtv) olet se pahin junttien juntti.
P.S tiesitkö, että kaltaisesi wt-ihmiset eivät monissa maissa pääse kouluun tai saa kunnollista sairaanhoitoa yms.?
[/quote]
Voi kuule olen ihan täysikäinen ollut jo kauan. En mä ole yksin tän asian kanssa ja se on aika yleinen puheenaihe. Mä ainoastaan sanoin niitä mistä en tykkää ja mitkä on noloa. Suomessa on kansainvälisiä vaateketjuja niin vois jokainen käydä edes ostamassa ne vaatteensa niistä ja se kuva suomesta muuttuis paljon. Sitten junttielokuvat kiellettäisiin ja tehtäisiin samanlaisia leffoja mitä kaikki muutkin. Renny harlin tekee kansainvälisiä leffoja. Osalla suomalaisista on ihan pakko yrittää olla jotain tosi erilaista mitä missään muualla on ja sitten ne hakee sillä huomiota maailmalla. se on tosi noloa ja muualla tollaset hullut ei pääse esiintymään.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:22"]
Afganistanissa kaikki on paremmin! Haleja!
[/quote]
Minusta tätä asiaa ei voi lähestyä joko-tai ajattelulla. Vanhempi, joka repii lasta hiuksista on yhtälailla huono vanhempi kuin vanhempi, joka repii hiuksista ja lyö. Yhteiskuntakin voi olla huono, vaikka naapurissa näyttää huonommalta.