Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro kuinka laiska olet pahimmillasi ollut!

Vierailija
17.01.2015 |

itse olen ollut niin laiska, että olen nälissäni miettinyt teenkö voileipiä vai en, kun tarvikkeiden ottaminen kaapista on niin vaivalloista ja leipien teon jälkeen tarvikkeet jäävät pöydälle, kun niiden laittaminen takaisin on paljon vaivalloisempaa.

Kommentit (330)

Vierailija
61/330 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä vietin kaksi viikkoa näin: ostin pakastepitsaa, maitoa ja pinaattilettuja, hilasin patjan ja vein koneen ja kasan puhtaita vaatteita olohuoneeseen. Siitä sitten laiskottelemaan.

Söin kolmesti päivässä mikrossa lämmitetyn ruoan, kävin suihkussa ja vaihdoin vaatteet joka toinen päivä ja kaiken muun ajan istuin/makasin koneen ääressä. Liikkuma-alueeni oli halkaisijaltaan n. 10 m.

Ultimaattinen laiskottelu oli ihana kokemus ja oli todella levännyt olo tämän kaksiviikkoisen jälkeen.

Vierailija
62/330 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 20:47"]

Mulla on ollut pöytäliina paketissa n. 8 vuotta

[/quote] on edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/330 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin joskus jauhelihapihvin ja perunat blenderiin kun en jaksanut pureskella. 

Vierailija
64/330 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika paljon samoja kuin täällä muillakin.

- En ikinä jaksa laittaa läppäriä pistokkeeseen, vaan surffailen niin kauan kunnes akku loppuu ja on pakko laittaa virtapiuha kiinni. Ihan sama vaikka joudun sit käynnistämään koneen ja kaikki ohjelmat uusiks, EI VAAN JAKSA laittaa sitä piuhaa koneeseen kiinni jos makoilen mukavasti sängyllä/sohvalla.

- En aina jaksa viedä roskia ulos, vaikka kävelisin ulkoroskiksen ohi. Jos alkaa haisemaan, laitan talvella roskiksen parvekkeelle niin ei haise siellä. Tälläkin hetkellä useampi roskis siellä + edelleen muuton jäljiltä kaikki pahvilaatikot yms siellä (muutin tähän asuntoon 3 vuotta sitten)

- En jaksa myöskään tyhjentää kylppärin roskista, tälläkin hetkellä roskiksen ympärillä vessapaperirullia ja kyllä, käytettyjä siteitä. Siivoan ne siitä pois jos tulee vieraita, mutta itse roskista en silloinkaan jaksa tyhjentää ellei haise. Argh!

- Meen myös bussilla paljon pidemmän matkan laiskuuden vuoksi, töistä kotiin pääsisin yhdellä bussilla n. 20 minuutissa, mutta pitäis kävellä n. 1km. Ei jaksa. Meen mieluummin pidempää reittiä, kesto n. 50 min, pitää mennä kahdella bussilla ja yhdellä junalla mutta ei tarvi kävellä vaan pääsee ovelta ovelle.

- Oon meikannut yli 10 vuotta päivittäin ja oon pessy meikit illalla ehkä max. 10 kertaa pois tän reilu 10 vuoden aikana yhteensä. Ei jaksa. Pesen vasta aamulla ennenkuin laitan uudet meikit. Mulla on siis käytännössä meikit naamassa 24/7. Silti mun iho on priimakunnossa. En myöskään jaksa PESTÄ meikkejä pois, vaan käytän meikinpuhdistusliinoja AINA.

- En sheivaa, ellei oo pakko. Mulla on siis jopa törkeet kainalokarvat aina. Paitsi siis kesällä ja silloin kuin esim. tapaan jonkun miehen.

- Oon tosi monta kertaa ostanu uuden astiasarjan, koska en oo jaksanu tiskata. Oon siis heittäny kaikki astiat roskiin ja ostanu uudet. Tiskit saattanu lojua kuukausia haisemassa, ja jos oon tarvinnu lautasta nii oon tiskannu yhden lautasen. Sit kun ei jaksa sitäkään, kaikki roskiin ja uudet tilalle. En jaksa tiskata vaikka tulis vieraita, oon tunkenu likaiset astiat uuniin piiloon siksi aikaa. :D

- Jos ei jaksa kaivaa imuria kaapista mutta lattia on pölyinen/roskainen, vedän suihkulastalla pölyt/murut sohvan tai sängyn alle piiloon ja sit joskus kun jaksan imuroida nii imuroin ne sieltä sit kerralla pois.

- Mun parvekkeella on tällä hetkellä kahdeksan tyhjää limupulloa tuhkakuppina, koska en jaksa tyhjentää niitä tai heittää roskiin. Kun yks täyttyy, otan sit vaan uuden tilalle.

- Oon saanu potkut töistä, koska en jaksanu toimittaa sairaslomatodistusta. Mulla siis oli kyllä se sairaslomatodistus oikeasti ja olin oikeasti kipeänä mutta en vaan jaksanu viedä sitä saikkulappua postiin. Tosin se oli muutenkin paska duunipaikka, ja sain heti uuden paikan tilalle, että eipä ne fudut haitannu. Mutta harmitti kyllä kun en tietenkään saanu siltä sairasajalta palkkaa ihan vaan oman laiskuuden takia.

- Oon maksanu monet kerrat myöhästymis- ja muistutuskuluja laskuista, kun en oo vaan jaksanu maksaa laskuja eräpäivänä, vaikka tilillä olisikin rahaa. Liian työlästä avata kone ja hakea verkkopankkitunnukset lipaston laatikosta ja etsiä lasku ja maksaa se. Maksan mieluummin sen 5e muistutuskulun siitä että saan lykätä laskun maksamista.

- Oon myös maksanut pikapassista (vai mikä lie onkaan nimeltään nykyään) hemmetin törkykalliin hinnan vaan koska en jaksanu hakea passia tarpeeksi ajoissa. Sit kun matka lähestyi ja tajusin että passi on pakko saada mutta sitä ei ehdi enää saamaan ennen reissua, oli pakko turvautua siihen superkalliiseen pikapassiin.

- Oon juonu viikon verran yöpöydällä lasissa ollutta vettä, kun heräsin yöllä enkä jaksanu hakea raikasta vettä ja yöpöydällä sattui olemaan viikon verran siinä lasissa olleet vedet.

- Oon heittäny pantillisia pulloja roskiin, kun en oo jaksanu viedä niitä kauppaan.

Näitä olis lisääkin mutta nyt EI JAKSA keksiä :D

Oon välillä miettiny oonko masentunut, mut toisaalta mitään muita masennuksen oireita ei oo ku tää järjetön laiskuus. Ehkä oon sit vaan megalaiska. :D Ja en oo mikään laiska ja saamaton muuten, oon hyvin toimeentuleva, korkeasti koulutettu, työskentelen asiantuntijatehtävissä ja töissä oon tehokas ja aikaansaava. Jaksan kyllä käydä suihkussa päivittäin ja käyttää joka aamu yli tunnin verran laittautumiseen ja ehostautumiseen ja jaksan pestä pyykkiä ja käydä salilla yms, joten näytän kyllä hyvältä, mutta... :D

Vierailija
65/330 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut avata ovea koska se oli kiinni.

Vierailija
66/330 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 01:48"]

Tämähän on ihana ketju. =) Nyt pikkulapsen yh-äitinä tulee joskus ikävä sitä ihanaa laiskuutta, jota sai vuosia sitten harrastaa. Nykyään, jos minulla on joskus päivä, etten tehnyt mitään, se tarkoittaa vähintäänkin sitä, että olen syöttänyt lapseni, pukenut, vaihtanut vaipat, nukuttanut ja leikkinyt, mutta mitään muuta en ole tehnyt.

[/quote]

Samma här! En ole yh mut mies pitkiä päiviä töis

Vierailija
67/330 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 01:10"]Mä oon heittänyt kaikki lautaset roskiin ja.ostanut uudet kun ei jaksanut tiskata. Joku kertoi pissanneensa lasipurkkiin ja huuhdelleensa sen keittiön viemäristä. Sama, kyseessä oli vain lapsen potta. En myöskään jaksanu kävellä yläkertaan vessaan.
[/quote]
Eikös tuo tuu aika kalliiksi ostaa aina uudet astiat? O_o

Vierailija
68/330 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
69/330 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain suikkarin kun eräänä aamuna kerroin että panettaa enkä jaksa tehdä asialle mitään. Laiskuus voi myös kostautua. Entinen tyttöystävä oli antanut äidilleen avaimet että pääsee sisälle. Kuulin kun tuli ja pyysin heti sohvalle toiminnan merkeissä. Niin kylmää ja nopeasti munaa kutistavaa katsetta en ole sen koommin nähnyt.

Vierailija
70/330 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese meikkejä illalla. Joo, iho ei tykkää, mutta kun ei vaan viitsi/jaksa pestä.

Vierailija
71/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
72/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytin tiskaamista niin kauan, että kaikki astiat oli käytetty kaapista. Kun lautaset loppui, saatoin syödä pakasterasiasta. :) Sitten olikin sellainen vähintään tunnin tiskaussessio kun ne astiat viimein oli pakko pestä. Tätä jatkui vuosia. Onneksi nykyään meillä on tiskikone, kerran se hajosi ja voi luoja että kahden lapsen kanssa tulee tiskiä...

Vierailija
73/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani todella laiska, ehkä jotenkin huojentavaa tietää etten ole ainoa.. Tässä muutamia mitä itselle tulee mieleen

- Vihataan miehen kanssa molemmat tiskaamista eikä meillä tietenkään ollut astianpesukonetta, muutimme asuntoon jossa on joten veimme kaikki astiat likaisena uuteen kämppään ja pesimme astianpesukoneessa. Ollaan myös joskus heitetty astioita roskiin kun ei olla jaksettu tiskata.

- Mun on pakko viettää noin kerran viikossa laiskottelupäivä jolloin makaan vain sängyssä ja katon tv:tä ja nukun päikkäreitä vähän väliä. Jos olen oikein ahkera, raahaudun olohuoneeseen noin 7 metrin matkan.

- Tietokoneen näytönohjain pitäisi päivittää, mutta en vain jaksa klikata paria nappia ja odottaa noin 20 sec kun kone käynnistyy uudelleen vaikka roikun päivät koneella.

- Sohvalla odottaa pyykkivuori viikkaamista, mutta en vaan jaksa joten otan siitä vaatteita päälle sitä mukaa kun tarvitsen.

- Joskus harvoin kun ostan leikkokukkia ja kun ne nuukahtavat, nököttävät ne kuivuneina maljakossa vielä useita kuukausia ennen kuin jaksan heittää roskiin.

- Sama kuin 203:lla, eli maksoin (vielä opiskelijana) törkeän hinnan pikapassista, koska en jaksanut hoitaa asiaa ennen kuin oli ihan pakko.

Siinä muutamia vaikka lista voisi olla vaikka kuinka pitkä.. Tosin joidenkin asioiden suhteen olen melko ehdoton eli pyykit nostan heti kuivumaan ja roskat vien heti, mutta jossain niin laiska että irl en kehtaisi ikinä myöntää..

Vierailija
74/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:07"]

Tiedän olevani todella laiska, ehkä jotenkin huojentavaa tietää etten ole ainoa.. Tässä muutamia mitä itselle tulee mieleen

- Vihataan miehen kanssa molemmat tiskaamista eikä meillä tietenkään ollut astianpesukonetta, muutimme asuntoon jossa on joten veimme kaikki astiat likaisena uuteen kämppään ja pesimme astianpesukoneessa. Ollaan myös joskus heitetty astioita roskiin kun ei olla jaksettu tiskata.

- Mun on pakko viettää noin kerran viikossa laiskottelupäivä jolloin makaan vain sängyssä ja katon tv:tä ja nukun päikkäreitä vähän väliä. Jos olen oikein ahkera, raahaudun olohuoneeseen noin 7 metrin matkan.

- Tietokoneen näytönohjain pitäisi päivittää, mutta en vain jaksa klikata paria nappia ja odottaa noin 20 sec kun kone käynnistyy uudelleen vaikka roikun päivät koneella.

- Sohvalla odottaa pyykkivuori viikkaamista, mutta en vaan jaksa joten otan siitä vaatteita päälle sitä mukaa kun tarvitsen.

- Joskus harvoin kun ostan leikkokukkia ja kun ne nuukahtavat, nököttävät ne kuivuneina maljakossa vielä useita kuukausia ennen kuin jaksan heittää roskiin.

- Sama kuin 203:lla, eli maksoin (vielä opiskelijana) törkeän hinnan pikapassista, koska en jaksanut hoitaa asiaa ennen kuin oli ihan pakko.

Siinä muutamia vaikka lista voisi olla vaikka kuinka pitkä.. Tosin joidenkin asioiden suhteen olen melko ehdoton eli pyykit nostan heti kuivumaan ja roskat vien heti, mutta jossain niin laiska että irl en kehtaisi ikinä myöntää..

[/quote]

Voi voi, nettiriippuvuus aiheuttaa tämmöistä...

Vierailija
75/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuo pissallakäymislaiskuus.
Saatan pidättää tunteja ja sitten sännätä vessaan kun ei enää pysty. Jotenkin se vessassa käyminen on vain niin rasittavaa.

Nukun myös usein meikit naamalla, koska nukahdan illalla niin salakavalasti etten muita koko meikinpesua.

Pyöritän myös pesukonetta sillointällöin monta kertaa. Erityisesti silloin kun on puhtaita vaatteita ja on näppäränä pessyt jonkun "turhan" koneellisen.

Vetkutan myös kaikkia tylsiä puolitärkeitä asioita aivan viimetippaan. Joku lapun vienti, tai mikä tahansa, niin on varmaa että minut näkee 5min "viimeistään" aikamääreen jälkeen.

Toisaalta olen ärsyttävän pikkutarkka esim.siivouksessa. Jos rupean imuroimaan, niin on pakko imuroida kaikki kolot ja raot..siksi se imuri lojuukin jossakin odotellen aika kauan.
Kaikissa hommissa vaikeinta on se aloittaminen.

Vierailija
76/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat pyykit ehtivät kertyä isoiksi vuoriksi ennen kuin jaksan laittaa ne kaappiin.

Vierailija
77/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta ei ole olemassa. Jotkut vaan osaa ottaa rennosti paremmin kuin muut.

Vierailija
78/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa varmaan tosi ylimieliseltä, mutta mulle tuli tästä ketjusta todella hyvä mieli. Olen aina haukkunut itseäni saamattomaksi ja laiskaksi. Sairastan masennusta, ja se heikentää toiminta- ja aloitekykyä, joten kohtaan joka päivä yhä uusia syitä haukkua itseäni. Nyt tulin ajatelleeksi, että hei, mähän jaksan pitää kotini siistinä ja sammuttaa valot ja pestä hampaat mennessäni nukkumaan. Ehken mä olekaan läpikotaisin laiska paska tyyppi? Ihana, hauska ketju, ihanaa että uskallatte olla noin rehellisiä itsellenne ja meille muille! Laiskuus on luovuutta! :)

Vierailija
79/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:17"]

Tää kuulostaa varmaan tosi ylimieliseltä, mutta mulle tuli tästä ketjusta todella hyvä mieli. Olen aina haukkunut itseäni saamattomaksi ja laiskaksi. Sairastan masennusta, ja se heikentää toiminta- ja aloitekykyä, joten kohtaan joka päivä yhä uusia syitä haukkua itseäni. Nyt tulin ajatelleeksi, että hei, mähän jaksan pitää kotini siistinä ja sammuttaa valot ja pestä hampaat mennessäni nukkumaan. Ehken mä olekaan läpikotaisin laiska paska tyyppi? Ihana, hauska ketju, ihanaa että uskallatte olla noin rehellisiä itsellenne ja meille muille! Laiskuus on luovuutta! :)

[/quote]

En usko, että kukaan tämän ketjun ihmisistä on laiska jokaisessa asioissa. Jokaisella on varmasti joku elämän osa-alue tai pieni juttu jossa laiskottaa. Kyllä meistä kaikista hitunen ahkeruuttakin löytyy, uskon niin ;)

Vierailija
80/330 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä aloin öisin tekoitkeä, että äiti heräisi ja tulisi kysymään mikä hätänä. Ja hätä oli aina että on jano.. En vaan jaksanut mennä ite hakemaan vaikka itkuherättämisessä saattoi kestää joskus kauankin.
Nykyään jätän vanulaput vessan tasoille koska roskikseen laittaminen on kovin haastavaa. Roskikset jätän ulko-oven eteen että avopuoliso veisi ne. Aina se pyytää muakin osallistumaan niiden roskiin viemisessä mutta se on niiiiin hankalaa, ei jaksa.
Opiskeluaikoina ostin myös kertakäyttöastioita, tiskaaminen oli ylitsepääsemätöntä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän