Kerro kuinka laiska olet pahimmillasi ollut!
itse olen ollut niin laiska, että olen nälissäni miettinyt teenkö voileipiä vai en, kun tarvikkeiden ottaminen kaapista on niin vaivalloista ja leipien teon jälkeen tarvikkeet jäävät pöydälle, kun niiden laittaminen takaisin on paljon vaivalloisempaa.
Kommentit (330)
Olin Tallinnan reissulla heinäkuussa 2014 ja edelleen on käyttämäni pieni matkalaukku purkamatta. Alusvaatteet ja sukat olen sieltä ottanut pesuun mut kaikki muu sisällä. Huoh
Tämähän on ihana ketju. =) Nyt pikkulapsen yh-äitinä tulee joskus ikävä sitä ihanaa laiskuutta, jota sai vuosia sitten harrastaa. Nykyään, jos minulla on joskus päivä, etten tehnyt mitään, se tarkoittaa vähintäänkin sitä, että olen syöttänyt lapseni, pukenut, vaihtanut vaipat, nukuttanut ja leikkinyt, mutta mitään muuta en ole tehnyt.
Vastaus kysymykseen: Kuukausikaupalla käänsin ja liimasin työhousujen lahkeet aina pesun jälkeen, kun ne oli liian pitkät, enkä jaksanut ommella. Pyykit oon huuhdellut koneessa uudestaan seuraavana päivänä, kun en oo jaksanut tyhjentää konetta. Ja tiskivuoret on ollut viikkoja pesemättä.
Numero 50:kö se oli, laiskuudesta oli siis todellista hyötyä, kun jouduit lopettamaan polttamisen! =)
Nyt olen niin laiska, etten jaksaisi nousta tuolilta, vaikka väsyttää ja pitäisi mennä nukkumaan. =D
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:03"]
Opiskeluaikana asuin 7-kerroksisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa solussa ja vappuna talon hissi oli rikki. En jaksanut käydä hakemassa ruokaa krapulassa, joten pyysin yhtä tapailemaani miestä tuomaan minulle kebabia. Talon alaovi oli aina lukossa, eikä talossa ollut ovipuhelinta tms, joten alaovi piti käydä avaamassa itse jos tuli vieraita. Mies soitti alhaalta, että voinko tulla avaamaan, hänellä on kebabit, mutta koska tiesin, että hissi on rikki en jaksanut mennä. Pyysin miestä odottamaan, että joku muu kulkee ovesta, että hän pääsee sisälle. Hän joutui odottamaan ainakin 15 min ennen kuin nälkä voitti laiskuuden ja menin avaamaan oven.
Tuo mies on nykyään avopuolisoni, ihme kyllä :D
[/quote]Ahahahah nauroin! Ei tullu mieleen vaikka avainta tiputtaa ikkunasta/parvekkeelta? :) Voi raukka mies, suostui vielä oottamaan :D
Olen myös ostanut uusia alusvaatteita kun en ole jaksanut pestä pyykkiä. Käyttänyt kertakäyttöisiä mukeja, kun en ole jaksanut tiskata ja leipää syödessä en käyttänyt leipälautasta koska en olisi jaksanut tiskata niitä, nykyään on onneksi tiskikone. Joskus olen kirjoittanut tänne kommenttia ja jättänyt julkaisematta, koska en ole jaksanut kirjoittaa loppuun tai kirjoittaa numeroita lopuksi :D olen mennyt bussilla pysäkkini ohitse ja jäänyt pois vasta bussin käytyä päätepysäkillä ja käännyttyä takaisin, ettei tarvitse ylittää tietä... Olen myös tullut bussilla kaupasta kotiin kun matkaa on ollut yksi pysäkinväli, tosin silloin on ollut painavat kauppakassit mukana mutta kyllä silti pitäisi jaksaa se parisataa metriä kävellä :D
Hmmmm...no tälläkin hetkellä kämppä on täynnä likaisia astioita, sohvalla tyrhjiä ruokapakkauksia ja karkkipapereita ja limupulloja, samoin pöydillä ja lattialla. Tyhjä pyykkiteline on seissyt keskellä olkkarin lattiaa noin kuukauden, tosin se alkaa vähitellen peittyä likaisiin vaatteisiin. Remonttia kämpässäni tehtiin marraskuussa, en ole vielä purkanut syrjään siirtämiäni tavaroita takaisin paikalleen. Saamani joululahjat ovat edelleen kassissa makuuhuoneen lattialla, olin siis joulun vietossa muualla ja roudasin lahjat tuossa samaisessa muovikassissa tänne. Viikko sitten olin reissussa, laukku edelleen purkamatta, likavaatteet ym siis siellä vielä muhimassa. Vessan lattia on töynnä likaisia vaatteita, jotka vaan potkin syrjään suihkuun mennessäni. Vessan roskis on täyttynyt aika päiviä sitten ja nyt vaan pudottelen roskat siihen viereen. Eikä tässä vielä kaikki, mutta en viitsi järkyttää tunnollisia av-mammoja enempää. En ole mielenterveysongelmainen, vaan ihan korkeakoulutettu ja töissä käyvä ihminen, jolta pimeys ja kiivas työtahti vieneet mehut totaalisesti.
Välillä olen myös ollut niin laiska, että olen menettänyt sen takia rahaa. Siis en ole jaksanut korjata veroehdotusta, en ole jaksanut palauttaa postimyynnistä tilaamiani sopimattomia vaatteita takaisin, en ole jaksanut täyttää tuntilappuun ylitöitä, en ole jaksanut hyödyntää erilaisia etukuponkeja tarpeellisiin ostoksiin jne.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:24"]
Sama. Olen myös ollut syömättä koska en jaksa tehdä ruokaa, edes niitä leipiä :D
[/quote]
Sama täällä! en jaksa tehdä voileipiä, olen nälissäni.
Mä olen oikeastaan laiska vaan darrapäivinä (joita ei ole kovin usein te jupoksi kohta haukkujat)
Mulle ei baari-illan jälkeen tule paha olo, vaan totaalinen väsymys. Usein ollaan miehen kanssa yhdessä oltu liikenteessä eli lapset on ollu mummolassa. Kun haetaan muksut kotiin painutaan sohvalle katsomaan jotain hyvää ohjelmaa ja siinä lojutaan kunnes siirrytään nukkumaan. Lapset saa myös katsoa omia ohjelmiaan tai pelata koko päivän, ei laiteta ruokaa tai käydä ulkona. Haetaan roskaruokaa.
Tapoin kaksi hyttystä ikkunaan, enkä jaksanut raaputtaa niitä sitten enää irti. Raadot koristivat ikkunaa varmaan kuukauden.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 23:23"]Olen istunut perseelläni olkkarin sohvalla ja antanut likasia astioita (esim kahvimuki tai leipälautanen) 1,5-vuotiaalle esikoiselle ja käskenyt viedä tiskipöydälle. Palvelu pelaa. Harmi, että ei vielä osaa keittää kahvia tai tehdä voileipiä... Onneks mies osaa. Ilman miestäni kuolisin varmaan nälkään. Joisin vettäkin vaan suihkussa.
[/quote]
Kai ton ikänen kakara jo ruuan osaa tehdä äipälle?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:27"]Hmmmm...no tälläkin hetkellä kämppä on täynnä likaisia astioita, sohvalla tyrhjiä ruokapakkauksia ja karkkipapereita ja limupulloja, samoin pöydillä ja lattialla. Tyhjä pyykkiteline on seissyt keskellä olkkarin lattiaa noin kuukauden, tosin se alkaa vähitellen peittyä likaisiin vaatteisiin. Remonttia kämpässäni tehtiin marraskuussa, en ole vielä purkanut syrjään siirtämiäni tavaroita takaisin paikalleen. Saamani joululahjat ovat edelleen kassissa makuuhuoneen lattialla, olin siis joulun vietossa muualla ja roudasin lahjat tuossa samaisessa muovikassissa tänne. Viikko sitten olin reissussa, laukku edelleen purkamatta, likavaatteet ym siis siellä vielä muhimassa. Vessan lattia on töynnä likaisia vaatteita, jotka vaan potkin syrjään suihkuun mennessäni. Vessan roskis on täyttynyt aika päiviä sitten ja nyt vaan pudottelen roskat siihen viereen. Eikä tässä vielä kaikki, mutta en viitsi järkyttää tunnollisia av-mammoja enempää. En ole mielenterveysongelmainen, vaan ihan korkeakoulutettu ja töissä käyvä ihminen, jolta pimeys ja kiivas työtahti vieneet mehut totaalisesti.
Välillä olen myös ollut niin laiska, että olen menettänyt sen takia rahaa. Siis en ole jaksanut korjata veroehdotusta, en ole jaksanut palauttaa postimyynnistä tilaamiani sopimattomia vaatteita takaisin, en ole jaksanut täyttää tuntilappuun ylitöitä, en ole jaksanut hyödyntää erilaisia etukuponkeja tarpeellisiin ostoksiin jne.
[/quote]
Sä voisit paremmin, jos jaksaisit pestä ne pyykit.
Viikonloppureissulaukku ollut joskus purkamatta pari kuukautta :( Kaikista likaisimmat vaatteet sentään heitin päältä pyykkiin. Välillä on aikoja etten jaksa/viitsi pestä pyykkiä, koska se vaatisi raivaamaan pyykkitelineen päälle kerääntyneet vaatteet ym. roinat pois. Joskus en millään jaksaisi mennä suihkuun tai vaihtaa lakanoita. Samoin tiskikone on välillä päiviä tyhjentämättä, jolloin likaiset astiat kerääntyy altaaseen ja siihen vierustoille.
En jaksa ostaa uutta sohvaa koska vanhasta pitäisi hankkiutua eroon, ja sohvan kantaminen sisälle kuulostaa inhottavalta.
Myöskään en ole ostanut asuntooni hyllyjä, tai työpöytää koska tiedän muuttavani tästä asunnosta joskus pois ja joutuisin irroittamaan hyllyt seinästä ja purkamaan atk-pöydän (tai vähintäänkin kantamaan sen muuttokuormaan ja sieltä pois, ja inhoan muuttoja).
Asuessani yksin yksiössä en jaksanut laittaa lakanaa sänkyyn joten nukuin monta kuukautta sohvalla. Ei ollut muuta valoa kuin kattovalo ja nukkumaan alkaessa olisi pitänyt nousta sohvalta ylös ja sammuttaa valo. Otin sohvan viereen lattiamopin ja sen varrella aina kurotin valon sammuksiin ettei tarvinnut nousta.
Siskoni keräsi yhden talven roskiksia parvekkeelle ja antoi niiden jäätyä siellä (etteivät haise), kun ei viitsinyt viedä niitä roskiin. Käveli kuitenkin joka päivä ulkoroskiksen ohi kun lähti kotoa. Vei ne vasta keväällä pois.
Joskus, jos mulla on jollekin jotain asiaa, laiskottaa niin paljon etten vaan millään jaksa sanoa mitään. Suun avaaminen ja puhuminen tuntuu ihan ylivoimaiselta. Joskus onnistun päätämään jonkin epämääräisen "aooarlggh" -äännähdyksen...
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 02:18"]Olen myös ostanut uusia alusvaatteita kun en ole jaksanut pestä pyykkiä. Käyttänyt kertakäyttöisiä mukeja, kun en ole jaksanut tiskata ja leipää syödessä en käyttänyt leipälautasta koska en olisi jaksanut tiskata niitä, nykyään on onneksi tiskikone. Joskus olen kirjoittanut tänne kommenttia ja jättänyt julkaisematta, koska en ole jaksanut kirjoittaa loppuun tai kirjoittaa numeroita lopuksi :D olen mennyt bussilla pysäkkini ohitse ja jäänyt pois vasta bussin käytyä päätepysäkillä ja käännyttyä takaisin, ettei tarvitse ylittää tietä... Olen myös tullut bussilla kaupasta kotiin kun matkaa on ollut yksi pysäkinväli, tosin silloin on ollut painavat kauppakassit mukana mutta kyllä silti pitäisi jaksaa se parisataa metriä kävellä :D
[/quote] Ai niin ja paras unohtui! Ollaan miehen kanssa nukuttu nyt 3 yötä vuodesohvalla kun ei jakseta koota meidän uutta sänkyä :D
Ihana topa! Jotenkin tosi piristävää lukea, että muutkin on joskus laiskoja :)
Mä oon tosi laiska tiskaamaan, tiskit saattaa lojua kuukaudenkin pesemättä. Jätän usein syömättä, kun en jaksa tiskata tai tehdä ruokaa. Pyykkääminen yhtä vaivalloista. Kun saan vihdoin pyykit koneeseen, saatan pyörittää ne kolmenakin iltana peräkkäin, kun en vaan jaksa ripusta kuivumaan.. sitten kun ne on saatu kuivumaan, seisoo teline makkarissa niin pitkään, että oon ottanu kaikki vaatteet suoraan käyttöön siitä telineeltä. Kun vien roskat, en jaksa laittaa aina heti uutta pussia paikalleen, jonka seurauksena roskat kerääntyy ympäri kämppää. Laukut ja kassit jää lomareissujen jälkeen purkamatta siihen asti, kun niitä seuraavan kerran tarvii. Joskus oon viikon pesemättä hiuksia, kun se on niin vaivalloista. Siis vaikka käyn muuten päivittäin suihkussa. Joskus en jaksa avata verhoja, kun "kohta on kuitenkin taas pimee". Nuorempana kotona asuessa soitin pikkuveljelle viereiseen huoneeseen, että tulee sammuttamaan valot, kun en itse jaksa nousta sängystä enää. Onhan näitä, kun oikein alkaa miettimään.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:28"]
Pyyhkinyt vessassa takamukseni likaiseen vaatteeseen kun paperia ei jaksa kaapista hakea.
[/quote]
tämä laitetaan melkein jo "mielenterveysongelma"-lokeroon... ei voi olla enää laiskuutta. Tuohan on ihan pöljää.
[/quote]Olen samaa mielta. Kiinnostaa kuitenkin etta jahka ko. Henkilo heitti kakki-vaatteen vain koneeseen muiden vaatteiden kanssa tai edes huljautti vedessa ennen pesua.....ei varmaan kuitenkaan jos noin laiska.
Mä oon heittänyt kaikki lautaset roskiin ja.ostanut uudet kun ei jaksanut tiskata. Joku kertoi pissanneensa lasipurkkiin ja huuhdelleensa sen keittiön viemäristä. Sama, kyseessä oli vain lapsen potta. En myöskään jaksanu kävellä yläkertaan vessaan.