Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinussa ulkomaalaista verta?

Vierailija
17.01.2015 |

Minussa on! Isoisovanhempani oli norjalainen. Sain tämän tietooni jokunen aika sitten ja tuntuu aika siistiltä. Tajusin että mielestäni suomalaiselle aika epätyypilliset piirteet ulkonäössäni periytyvät tuolta norjalaiselta esivanhemmalta ja samoja piirteitä näkyy muissakin tuon haaran sukulaisissani.

Onko sinussa tietääksesi osin jotain muunmaalaista perimää kuin suomalaista? Näkyykö se sinussa tai esimerkiksi tavoissasi jotenkin?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaisista kulttuureista olevat on uussuomalaisia. Ei mamuja.

Vierailija
22/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tätä tutkia mistään? Sukuni on aika pirstaloitunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:49"]

Verenperintöä on noin pisaran verran ruotsista tuleelta esi-isoisältä, muuten olen juuriltani suomalainen. Iroonista koko hommassa on se, etten osaa ruotsia juuri ollenkaan, vaikka sukunimi on edelleen ruotsalaista perua.

[/quote]

Suomessa on paljon sukuja, joilla on ruotsinkielinen nimi, mutta kukaan suvun jäsen ei koskaan ole ollut ruotsinkielinen. Joskus 1800-luvulla, kun sukunimet yleistyivät rahvaankin keskuudessa, kaupunkilaiset valitsivat itselleen mahdollisimman hienon nimen. Hienoutta edusti silloin ruotsin kieli. Syntyivät limperit ja röönruusit, jotka tuskin itsekään osasivat nimeään oikein ääntää.

[/quote]

Sukututkimuksen mukaan tuo isoisoisoisoisä muutti Ruotsista Suomeen paetakseen velkojia. Näin on meille kerrottu. Yksi nutturapääsukulainen teki sukututkimuksen n. 15v. sitten ja jäljitti tämänkin tapauksen. Olen lukenut sen kerran läpi, se riitti. Laiskuuttani en vieläkään osaa ruotsia.

- 19

Vierailija
24/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25% saksalainen

Vierailija
25/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saksalaisverta

Vierailija
26/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 vuotta sitten yksi sukuhaara kotiutu suomeen norjasta. Näytän tosin slaavilaiselta.

Vierailija
27/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta 25 prosenttisesti ja isän puolelta 12,5 prosenttisesti venäläinen.

Vierailija
28/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on puoliksi saksalainen, eli olen 1/4 saksalainen. Äitini suvussa on ranskalaista verta, mutta aika monen sukupolven takana.
Mulla on iso nenä, vahva luusto kasvoissa ja kaikki karvat ripsistä ja kulmista säärikarvoihin tosi tummat..
Mut eipä muuta, en edes osaa saksaa.

Vierailija
29/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli karjalainen, ja hänen sukuunsa on varmasti naitu myös venäläisiä. Mummini suvussa oli Venäjältä tulleita juutalaisia, mutten tiedä heistä sen enempää, koska jatkosodan aikaan siitä ei ymmärrettävästi saanut puhua.

Vierailija
30/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä alapeuketetaan? Mitä hiton väliä sillä on, jos joku puoliks joku vinkuintialainen...

Vierailija
31/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisia sukulaisia skotlannissa. Se näkyy kyl musta ihan sika selvästi :) Jee! Musta on 0,001 aatelista!

Vierailija
32/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta ihan supisuomalainen. Isästäni ei mitään tietoa. Mutta ihan blondi ja tosi vaalea olen, joten jos isän puolelta jotain ulkkisverta löytyy, niin se vähän rajaa vaihtoehtoja.

Vierailija
33/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomessako muka sisäsiittoisuutta? Hyysärien propagandaa kaikki.

Vierailija
34/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaista ja juutalaista. En ole kyllä ollenkaan suomalaisen näköinen ja saan usein kuulla asiasta.

Vierailija
35/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50% venäläinen.

Vierailija
36/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on saksalaista verta aika kaukaa, jostain 1800-luvulta. Ilmeisesti yksi epäsuomalainen piirteeni tulee sieltä.

Vierailija
37/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härmäläänen. Ajan japanilaasella autolla ja oon käynyt pari kertaa Ruattis. Vaimo on Mustasaaresta. Moni väittää mua ihan suomalaasen näköseks, mutta se ei oo haitannu. Siniset silmät ja vahva otsaluu. Armeija meni hyvin: tein, mitä ylemmät käski ja alemmat teki, mitä mä käskin, enkä kyselly tyhymiä. Haluaasko joku muuten painia?

Vierailija
38/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esi-isistä löytyy virolainen 1500-luvulta ja juutalainen 1700-luvulta. Loput suomalaisia ja ruotsalaisia. Itse täysin vaalea sinisilmä, mutta isän puolen suvussa paljon ihmisiä, jotka moni sijoittaisi ulkonäön perusteella Välimerelle. Näitä on esimerkiksi siskoni, joka nuorempana pikkukaupungissa asuessaan sai osakseen rasistista huutelua. Tähän ilmeisesti riitti oliiviin vivahtava iho, tummanruskeat paksut hiukset ja ruskeat silmät.

Vierailija
39/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini isä oli puolan juutalainen

Vierailija
40/114 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolen sukuni on asunut samassa pohjalaiskylässä 1500-luvulta lähtien eikä isänkään puolella ulkomaalaisia sukujuuria ole. Kuitenkin minulle on esimerkiksi töissä (iso työpaikka) tultu puhumaan englantia kun en näytä niin suomalaiselta, vaan minulla on luonnostaan mustat hiukset ja "eksoottisemmat" piirteet muutenkin vaikka ihan 100 % suomalainen olen.