Kuivaatko kylpyhuoneen lattian suihkun jälkeen?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuivannut. Jätän kylpyhuoneen oven auki suihkun jälkeen niin kosteuttaa asunnon ilmaa. Varsinkin talvella hyvä juttu.
Olet aivan tollo
Kuivaan aina lattian ja lisäksi seinän suihkun kohdalta.
En todellakaan. Laitan lattialämmituksen täysille, niin kuivuu suht nopeasti.
Mulla menee aina sellainen pari tuntia kun olen polvillani hiusten kuivaajan kanssa.
Kuivaan perseen kun paskakokkare nostattaa roiskeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuivannut. Jätän kylpyhuoneen oven auki suihkun jälkeen niin kosteuttaa asunnon ilmaa. Varsinkin talvella hyvä juttu.
Olet aivan tollo
En
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan tollo
Ihan idiootti. sitä varten on ilman kostuttimet ettei tarvii suihkussa käydä talvella.
Kyllä, ja lattian lisäksi myös seinät ja suihkuseinän. Ei tuohon mene kuin minuutti eikä tarvitse siivota niin usein eikä jynssäillä pinttyneitä tahroja.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Laitan lattialämmituksen täysille, niin kuivuu suht nopeasti.
Sehän se. Lopputulos on sama eli kuiva lattia. Mutta jos viitsii pari kertaa vetäistä irtoveden kaivoon, niin se ei maksa mitään. Jos sen sijaan lattialämmöllä kuivaa haihduttamalla, niin sähkön joutuu rahalla ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan tollo
Ihan idiootti. sitä varten on ilman kostuttimet ettei tarvii suihkussa käydä talvella.
Siis ootko sä koko talven peseytymättä?
En. On lattialämmitys kylppärissä ja lattia kuivuu suht nopeasti. On sen verran iso kylppäri ettei vesi pääse esim vessanpöntön lähelle.
Aina, jo vuosia tehnyt noin aina suihkun jälkeen. Myös lyhyellä lastalla seinän kaakelit suihkun kohdalta.
Olen alkanut kuivaamaan kylpuyhuoneen lattian ja myös laatat suihkutilan ympäriltä suihkun jälkeen eikä minun ole enää sen jälkeen tarvinnut käyttää kalkinpoistoainetta kylpyhuoneessa. Olen alkanut myös imuroimaan viikkosiivouksen yhteydessä kylpyhuoneen lattian ja pyyhin lattian miedolla yleispesuaineella nykyään vain n. kerran kuukaudessa.
Miksi nuo kuivaisivat kun vuokramurjut eikä itse tarvitse vuokraa maksaa?
Tuon välttämättömyys riippuu ihan siitä, kuinka kalkkipitoinen vesi on ja kuinka hyvin ilma vaihtuu kylpyhuoneessa. Jos vedessä ei ole juurikaan kalkkia ja kylpyhuoneen ilma vaihtuu nopeasti, huoneilma on kuivaa ja kylpyhuone kuivaa nopeasti, en pitäisi kovinkaan välttämättömänä.
Mutta esimerkiksi täällä on äärimmäisen kalkkipitoinen vesi. Jos kylppärin pintoja ei kuivaisi, olisi ne nopeasti kalkkitöhnässä ja älytön siivousoperaatio luvassa kalkinpoiston muodossa. Kaikkialla ei toki näin ole, olen asunut myös paikoissa, joissa vesi ei ole näin kalkkista.
Asuntojen myynti-ilmoituksista näkee usein, että onko kylppärille viitsitty tehdä mitään muuta kuin kuivattaa ovi auki lattialämmöt täysillä. Niin iljettäviä seiniä näkee, että hyi hitto. Meillä kuivataan lattia, suihkun seinät sekä lasiset taitto-ovet. Meillä on kalkkinen vesi, joten kylppäri näyttäisi nopeasti todella härskiltä. Kun viitsii kuivata, se helpottaa myös ylläpitosiivousta. Kylppäri on remontoitu 3 vuotta sitten ja näyttää edelleen kuin uudelta.