Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitteko tällaisesta pettämisestä?

Vierailija
16.01.2015 |

Eli olen naimisissa unelmieni miehen kanssa ja meillä on ihana pieni 5-vuotias poika. Minulla oli kuitenkin viikon kestävä työmatka ulkomailla, ja siellä sitten erehdyin sänkyyn erään paikallisen kollegani kanssa... En tiedä, miten näin pääsi käymään, sillä rakastan ihan oikeasti miestäni! Olin humalassa, mutta lievässä :/ En oikeasti halua kertoa miehelleni, sillä tulisin varmasti jätetyksi. En halua menettää miestä tai tuhota perhettämme. Ja en todellakaan ikinä aio enää pettää häntä! En myöskään saanut mitään sukupuolitautia/tullut raskaaksi, niin ei senkään puolesta pitäisi kertoa...

Mutta, pitäisikö teidän mielestänne ihan muodon vuoksi vaan kertoa? Kertoisitteko te itse?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:22"]Ruma temppu AP...mutta jos oikeesti kadut etkä varmasti tule tekemään tuota toista kertaa niin älä kerro.

Tarpeeksi jo siinä rangaistusta että tuo kaivertaa omaa tuntoasi viimeiseen henkäykseesi asti...jos sen kestät niin älä kerro.
[/quote]

Kyllä, kadun ihan koko sydämeni pohjasta enkä ikinä aio tehdä toiste!

Ja näköjään vastausten mukaan kannattaisi pitää salassa. Luultavasti pidänkin, en halua tuhota perhettämme yhden mokan takia. Jos mies pettäisi KERRAN ja katuisi sitä oikeasti, niin antaisin hänellekin anteeksi. AP
[/quote]
Entäs, jos asia selviäisi vuosien päästä tai joku muu olisi kertoja kuin miehesi? Niinpä. Suosittelen rehellisyyttä.
[/quote]

Kuka muu tietäisi kys. asiasta? AP

Vierailija
22/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:13"]

JÄTÄ SE SIKA!!! MIEHESI SIIS!!

[/quote]

Miksi olet noin raivoissasi sinulle tuntemattomien ihmisten yksityisistä asioista? Onko lääkityksesi nyt aivan kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nuo kuulostavat NIIN tekosyiltä. Olisi miehesi OIKEUS tietää asiasta ja päättää, antaako sinulle anteeksi vai ei. Koetat vain väistellä asiaa ja hakea tukea täältä ratkaisullesi. Jos sanot itse oleasi valmis antamaan moisen anteeksi, niin mikset luota miehesi kykenevän samaan? Kukaan täällä ei sinulle voi hyvää omaatuntoa antaa, sen voit saada vain käymällä sen vaikeamman tien.

Vierailija
24/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä uudelleen oletko oikeasti onnellinen miehesi kanssa. Olen pannut useita onnettomia parisuhteessa olevia. Turha miettiä tuollaista KERRAN. Jos miehes on pettänyt jo kaksi kertaa niin nyt sinun pitäisi erota. Pääasia, että pidätte toisistanne. Päätät itse kerrotko vai et, tiedät oikean vastauksen ilman palstaa.

Vierailija
26/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:30"]Ap, nuo kuulostavat NIIN tekosyiltä. Olisi miehesi OIKEUS tietää asiasta ja päättää, antaako sinulle anteeksi vai ei. Koetat vain väistellä asiaa ja hakea tukea täältä ratkaisullesi. Jos sanot itse oleasi valmis antamaan moisen anteeksi, niin mikset luota miehesi kykenevän samaan? Kukaan täällä ei sinulle voi hyvää omaatuntoa antaa, sen voit saada vain käymällä sen vaikeamman tien.
[/quote]

Ne eivät ole tekosyitä. Olen omaan mieheeni ihan umpirakastunut ja kun meillä on tuo lapsikin! Ja jos yhden kerran petän ja KADUN, niin eihän se nyt edes ole niin kovin paha asia. Eri asia, jos pettäisin jatkuvasti enkä tuntisi mitään pistoja omatunnossa. AP

Vierailija
27/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla tulee olemaan raskas taakka kannettavanasi. Tunnet miehesi parhaiten, on Sinun päätöksesi, jaatko taakkasi miehesi kanssa vai kärsitkö siitä yksin. Raskasta se tulee olemaan jokatapauksessa. Jaksamisia.

Vierailija
28/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole "jeesustelua" ja itsensä nostamista virheettömäksi antaa sinulle selvästikin epämieluisaa vastausta kysymykseesi. Sen sijaan osoittaa melkoista moraalista selkärangattomuutta, jos ensin pettää kumppaniaan eikä siten kykene ottamaan vastuuta teostaan toisen edessä ja pyytää anteeksi rakastamaansa ihmistä loukannutta tekoaan.

Vierailija
29/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Ensin pettää ja sitten valehtelee. Se ei ole rakkautta tuo vaan hyväksikäyttöä.

Vierailija
30/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:22"]Ruma temppu AP...mutta jos oikeesti kadut etkä varmasti tule tekemään tuota toista kertaa niin älä kerro.

Tarpeeksi jo siinä rangaistusta että tuo kaivertaa omaa tuntoasi viimeiseen henkäykseesi asti...jos sen kestät niin älä kerro.
[/quote]

Kyllä, kadun ihan koko sydämeni pohjasta enkä ikinä aio tehdä toiste!

Ja näköjään vastausten mukaan kannattaisi pitää salassa. Luultavasti pidänkin, en halua tuhota perhettämme yhden mokan takia. Jos mies pettäisi KERRAN ja katuisi sitä oikeasti, niin antaisin hänellekin anteeksi. AP
[/quote]
Entäs, jos asia selviäisi vuosien päästä tai joku muu olisi kertoja kuin miehesi? Niinpä. Suosittelen rehellisyyttä.
[/quote]

Kuka muu tietäisi kys. asiasta? AP
[/quote]
Monesti tuppaa joku aina tietämään.

Vierailija
31/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kysyisi koko asiasta tai miettisi sitä, ellei omatuntosi käskisi kertoa. Kerro niin saat rauhan.

Vierailija
32/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miehesi ja jotenkin saisin myöhemmin tietää, ehkä retkikirveelle löytyisi käyttöä.

Tavallinen ihminen voi myös menettää kontrollin

Vierailija
33/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma puolisoni pettäisi ja kertoisi siitä itse, mitä pikemmin sen parempi, niin en uskoisi jättäväni häntä. Jos asia selviäisi vasta vuosien jälkeen tai jäisi tunne valehtelusta niin olisi paljon vaikeampaa antaa anteeksi. Luulen ettei hän itsekään voisi antaa itselleen anteeksi jos salaisi asian.

Vierailija
35/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi, mutta ei se silti ole oikein olla kertomatta. Olen aika itsekäs tyyppi ja tiedän sen. En haluaisi riskeerata liittoa kännipanon takia, vaikka tietäisin, ettei käytökseni ole oikein miestä kohtaan.

Vierailija
36/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Periaatteessa rehellisyys on suhteen perusta. Mutta sitten tällainen kertatapaus... jota kadut enemmän kuin mitään. Jos kerrot miehellesi, suurin kärsijä on miehesi. Asiaa voisi miettiä siltä kannalta, että miksi kaataisit tämän huonon omatuntosi miehesi niskaan. Jos ihan todella tiedät ettet enää hölmöile, mielestäni ei kannata aiheuttaa hänelle turhaa kärsimystä. Vallankin noin turhan tapauksen vuoksi.

Minun mielestäni voisit sovittaa syntisi muutoin kuin kertomalla miehellesi. Tee jotain konkreettisia hyviä tekoja suhteessanne. Anna itsestäsi vähän enemmän kuin ennen, huomioi miestä enemmän kuin ennen. Toteuta hänen toiveitaan jos mahdollista paremmin kuin ennen. Olkoon se sitten seksiä, hellyyttä tai omaa aikaa, mitä vain. 

Miettisin näissä että onko kertomisella enemmän rakentava kuin hajottava vaikutus. Se on varmaa että kertomalla aiheutat erittäin hitaasti paranevan haavan, joka ei välttämättä koskaan mene umpeen. En neuvoisi tätä, ellet olisi niin varma ettet enää koskaan tee niin. Silloin pitää kertoa jos pettäminen on tapana tai epäilee uusivansa teon.

Siis: älä käytä viatonta miestäsi huonon omatuntosi puhdistajana. Käsittele asia itseksesi ja tee konkreettisia sovituksia. Sinä tässä olet hölmöillyt eikä miehesi. Häntä ei kannata rankaista kertaluontoisesta hölmöilystäsi.

Vierailija
37/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:44"]

En kertoisi, mutta ei se silti ole oikein olla kertomatta. Olen aika itsekäs tyyppi ja tiedän sen. En haluaisi riskeerata liittoa kännipanon takia, vaikka tietäisin, ettei käytökseni ole oikein miestä kohtaan.

[/quote]

Itsekäs ratkaisuhan tuollainen on. Vaikka monesti perusteet ovat tässäkin ketjussa kuultuja "mitä ei toinen ei tiedä, ei häntä voi satuttaa" ja "en halua rikkoa perhettäni", "antaisin itsekin anteeksi miehelleni" yms, niin on itselleen ja muille rehellisintä myöntää tällaisen ratkaisun itsekkyys ja pohjimmainen halu päästä helpolla itsensä jo aiheuttamasta tilanteesta, väistää jo tapahtuneen teon seuraukset kantamalla tekonsa itse. Todellisuudessa tekonsa seurauksien kantaminen tarkoittaisi kuitenkin toisenlaista ratkaisua.

Vierailija
38/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Mieti, mitä miehesi vastaisi, haluaisiko hän tietää asiasta?

Vierailija
39/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakaan en haluaisi tietää.

t. Mies40

Vierailija
40/57 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän