Mies viestittelee salaa exälleen
Myönnän, tutkin eilen kännykkää kun mies on viime aikoina käyttäytynyt oudosti. Tiedän että se oli väärin, mutta ensin mun oli tarkoitus vaan katsoa kenen kanssa viestittelee (eli yhteystietolista) mutta exän nimi loisti kärjessä niin tartti ne viestit avata. Kaikkia en lukenut, mutta viestien sisältö oli kuin säästä olisi keskustellut, eli ei ollut mitään "raskauttavaa" minkä takia tarttisi minulta salata viestittely.
Nyt mulla on ongelma että "annanko asian olla" ja jatkan kun mitään ei olisikaan tapahtunut, vai nostan kissan pöydälle ja kysyn viesteistä. Tosin tiedän jo valmiiksi (ja oikeutetusti) mies takertuu vaan siihen että olin käyttänyt hänen puhelintaan ilman lupaa.
Tämän varjolla en saa kuitenkaan vastausta itse kysymykseen: miksi exän kanssa viestittely tarttee tehdä salaa mm vessassa?
Kommentit (102)
exä on osa elämää ja täydellinen välien katkisu on sama asia, kuin jos läheinen ystävä tai sisarus kuolee ta katoaa. Siinä riistää osan minuutta ja historiaa, ja sydäntä. Sori siitä, mutta se on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettet vedä kilareita siitä, että hän pitää yhteyttä eksäänsä.
Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.
Ap
No vastaus kysymykseen kuitenkin on tuo. Hän olettaa sun vetävän kilarit yhteydenpidon takia, siksi tekee sen salaa.
Eli onko mun parempi unohtaa vaan koko juttu? Puhelimeen en tietenkään enää kajoa ilman lupaa
Ap
Syö sinua sisältä jos et voi luottaa nyksään 100%, minä sanoisin tack och adjö.
Eipä nyksänkään kannattaisi luottaa Ap:hen.
Joo ja faktathan ovat nyt 6-0 vain ja ainoastaan ap:n luotettavuutta vastaan. Mies ei ole tehnyt mitään väärää, ainoastaan ollut ap:n mielestä epäilyttävä. Siis ap:n omassa mielessään luomansa tulkinnan vuoksi. Sen sijaan AP meni jo törkeästi rikollisin tavoin pettämään miehen luottamuksen tietomurrollaan. Mutta tätä tämä aina on kun kipeästi mustasukkaiset kumppanit alkavat touhuamaan. Mikään tosiasia ei koskaan riitä osoittamaan kumppania luottamuksen arvoiseksi, vaikka epäluottamukseen ei olisi mitään aiheellista syytäkään, ja mikä tahansa törkykeino on itselle sallittu, kun musta nyt tuntuu että jotain se varmasti salailee. Toivottavasti mies pääsee vapaaksi tuosta nopeasti.
Sinun reaktiosi sekä se, että menit tutkimaan puhelinta selän takia kertoo sen, miksi tekee tuota salassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettet vedä kilareita siitä, että hän pitää yhteyttä eksäänsä.
Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.
Ap
No vastaus kysymykseen kuitenkin on tuo. Hän olettaa sun vetävän kilarit yhteydenpidon takia, siksi tekee sen salaa.
Eli onko mun parempi unohtaa vaan koko juttu? Puhelimeen en tietenkään enää kajoa ilman lupaa
Ap
Syö sinua sisältä jos et voi luottaa nyksään 100%, minä sanoisin tack och adjö.
Joo ja faktathan ovat nyt 6-0 vain ja ainoastaan ap:n luotettavuutta vastaan. Mies ei ole tehnyt mitään väärää, ainoastaan ollut ap:n mielestä epäilyttävä. Siis ap:n omassa mielessään luomansa tulkinnan vuoksi. Sen sijaan AP meni jo törkeästi rikollisin tavoin pettämään miehen luottamuksen tietomurrollaan. Mutta tätä tämä aina on kun kipeästi mustasukkaiset kumppanit alkavat touhuamaan. Mikään tosiasia ei koskaan riitä osoittamaan kumppania luottamuksen arvoiseksi, vaikka epäluottamukseen ei olisi mitään aiheellista syytäkään, ja mikä tahansa törkykeino on itselle sallittu, kun musta nyt tuntuu että jotain se varmasti salailee. Toivottavasti mies pääsee vapaaksi tuosta nopeasti.
Tuo kesken kahvinjuonnin vessaan meno viestittelemään on siis ihan perus juttu parisuhteessa?
Ihme selityksiä ja oletuksia jostain naisten kilareista.
Kun kerran täytyy salassa viestitellä niin se kertoo ainoastaan siitä että äijä kyllä pettää heti tilaisuuden tullen. Ihan turha selitellä mistään oletetuista kilareista.
Miehesi puuhastelut ovat kyseenalaisia, luottamusta nakertavia. Kysy itseltäsi, voitko luottaa häneen.
Minulle ex:n pysyminen kuvioissa sopii, jos ex haluaa tutustua myös minuun ja pystyy viettämään aikaa minun kanssani tai me kaikki kolme yhdessä. Tuollaiset piilotellut viestimiset ovat vähintäänkin epäkunnioittavaa nykyistä kumppania kohtaan. Niistä ei koskaan mitään seuraa mitään hyvää.
Itse olen jättänyt ex-kumppanini rauhaan, en koe tarvetta häiritä ex:ni uutta suhdetta edes hyvän-päivän-toivotuksilla.
Märempää ymmärrä miksi pitää yhteyttä eksään.
Puhu suoraan. Kerro, että luit viestit.
Et menetä mitään.
Jos saatte luottamuksen välillemme, niin saatte ja jos ette, niin ette.
Noilla salailuilla ja kyttäilyillä ei Tuu Hyväö.
Ulos kuoresta vaan. Kerro suoraan..
Vierailija kirjoitti:
Sinun reaktiosi sekä se, että menit tutkimaan puhelinta selän takia kertoo sen, miksi tekee tuota salassa.
Tismalleen. Mies tuntee AP:n mustasukkaisen vainoharhaisuuden ja sen että tämä kilahtaa vastaavista asioista kohtuuttomasti.
Sanot että törmäsit exäön kaupungilla ja juttelitte. Oli kuulemma lähettänyt tekstariakin joskus, mutta en koskaan sitä saanut. Kysyt siinä sitten, että onko hän nähnyt tai kuullut exästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne sitten viestittelee? Lapsista? Jos heidän suhde on ohi eikä yhteisiä lapsia ole, niin en ymmärrä mitä asiaa heillä sitten toisilleen on?
Melkein toivon että olisi heillä yhteisiä lapsia, mutta ei ole. Ja kaikkia viestejä en lukenut, mutta viestit alkoi exällä sanoilla: mä sain töitä
Siitä sit mitä työtä ja miten menee keskustelut puolin ja toisin sellasta juttua mitä voisi ihan julkisesti jutella vaikka kaupan kassalla.
Ap
Ahaa, eli mies pitää rinnalla toista ihmistä jonka kanssa hänellä on sellainen suhde mikä pitäisi kuulua teille kahdelle. Eli mies luovuttaa suhteestaan exälle sellaisia paloja joiden pitäisi olla teidän suhteenne paloja. Tämä ei tee suhteelle hyvää, että on siinä salakaveri jolle jaetaan asiat jotka pitäisi jakaa puolison kanssa.
Omalla miehelläni tällainen kaveri ( ei toki salainen) oli miespuolinen kaveri. Homma vihellettiin yhdessä poikki, kun kesken meidän riitamme mies painui ulos soittamaan kaverilleen että meillä on riita käynnissä. Ei siis ensin selvittänyt riitaa kanssani, vaan jätti riitamme kesken ja lähti kaverilleen sadattelemaan asiaa.
Mies kyllä ymmärsi kun tuosta sitten puhuttiin, ja kaveri on nykyään normaali kaveri eikä yksi parisuhteemme osapuolista.
Kukaan ei ole ilmoitusvelvollisuus kenen kanssa viestittelee, varsinkin jos viestit on arkisista aiheista.
Ahdistaisi jos tyttöystävä kyyläisi mitä teen ja kenen kanssa viestittelen.
Vierailija kirjoitti:
Suhde on jo tuhoon tuomittu. Sulla ei riitä luottamus mieheen ja olet tutkinut salaa hänen puhelintaan ja avannut jopa viestejä ja silti epäilet. Miehellä ei riitä luottamus kun selviää mitä olet tehnyt. Exän kanssa saa ja voi olla tekemisissä eronkin jälkeen. Kasvata itsetuntoa ja mieti miksi muut naiset ovat sinulle uhka.
Suhde on tuhoon tuomittu korkeintaan siksi, että mies on salaa selän takana yhteydessä exäänsä. Jostain kumman syystä ohitit kaikkein oleellisemman.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole ilmoitusvelvollisuus kenen kanssa viestittelee, varsinkin jos viestit on arkisista aiheista.
Ja tyttöystävä saa salaa viestitellä exälleen?
Vierailija kirjoitti:
exä on osa elämää ja täydellinen välien katkisu on sama asia, kuin jos läheinen ystävä tai sisarus kuolee ta katoaa. Siinä riistää osan minuutta ja historiaa, ja sydäntä. Sori siitä, mutta se on totuus.
Juu ja sille osalle elämää sitten tekstaillaan salaa jostain vessasta kun ei pokeri riitä muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde on jo tuhoon tuomittu. Sulla ei riitä luottamus mieheen ja olet tutkinut salaa hänen puhelintaan ja avannut jopa viestejä ja silti epäilet. Miehellä ei riitä luottamus kun selviää mitä olet tehnyt. Exän kanssa saa ja voi olla tekemisissä eronkin jälkeen. Kasvata itsetuntoa ja mieti miksi muut naiset ovat sinulle uhka.
Suhde on tuhoon tuomittu korkeintaan siksi, että mies on salaa selän takana yhteydessä exäänsä. Jostain kumman syystä ohitit kaikkein oleellisemman.
Noin siis sairaalloisen mustasukkaisten logiikalla ja arvomaailmalla.
Sama se, joka tapauksessa tuhoon tuomittu kun toinen tekee loukkaavia ja rikollisia väkivallan tekoja. Asiaa ei muuta että tämä sama henkilö itse kuvittelee toisen tehneen jotain pahaa oikeuttaan sillä sekoilunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tyttöystävä saa salaa viestitellä exälleen?
Saa aivan vapaasti, ei ole mitään pois multa. Ihme kontrollifriikkejä.
Itse eroaisin. Mies salailee yhteydenpitoaan eksäänsä ja sinä luet salaa heidän viestittelyään. Olette kumpikin rikkoneet toisenne luottamuksen eikä ilman luottamusta voi olla toimivaa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Luottamukseen perustuvassa suhteessa luottamus rakennetaan, ei se synny tyhjästä eikä pidä syntyäkään.
Jos toisella on kiire vessaan viestittelemään ex:lle, se ei edesauta luottamuksen syntyä tai ylläpitoa.
Ei tarvitse kyylätä, mutta silmät on hyvä pitää auki ja ymmärtää mitä tällaiset salaiset vessasessiot kertoo viestittelijän riippuvuudesta ex-kumppaniinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamukseen perustuvassa suhteessa luottamus rakennetaan, ei se synny tyhjästä eikä pidä syntyäkään.
Jos toisella on kiire vessaan viestittelemään ex:lle, se ei edesauta luottamuksen syntyä tai ylläpitoa.
Ei tarvitse kyylätä, mutta silmät on hyvä pitää auki ja ymmärtää mitä tällaiset salaiset vessasessiot kertoo viestittelijän riippuvuudesta ex-kumppaniinsa.
Luottamus on perusoletus ja lähtökohta toimivalle ja aidolle parisuhteelle. Toiseen lähtökohtaisesti luotetaan eikä epäillä koko ajan kaikesta. Epäileväisyys kielii mustasukkaisuussairaudesta. Sellainen on yleensä suhteelle tuhoksi ennen pitkää. Jossain vaiheessa mustasukkaisuussairaan vimma toivottomaan epäilystensä hälventämiseen toisen loukkaamisen kustannuksella kasvaa itsehillinnän ylittäväksi ja sitten mennään syöksykierteeseen. Terveessä suhteessa luottamus on siis automaattisesti oletus. Jos se rikkoutuu pahoilla teoilla, sitten sitä aletaan uudelleen rakentamaan.