Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies viestittelee salaa exälleen

Vierailija
04.11.2021 |

Myönnän, tutkin eilen kännykkää kun mies on viime aikoina käyttäytynyt oudosti. Tiedän että se oli väärin, mutta ensin mun oli tarkoitus vaan katsoa kenen kanssa viestittelee (eli yhteystietolista) mutta exän nimi loisti kärjessä niin tartti ne viestit avata. Kaikkia en lukenut, mutta viestien sisältö oli kuin säästä olisi keskustellut, eli ei ollut mitään "raskauttavaa" minkä takia tarttisi minulta salata viestittely.

Nyt mulla on ongelma että "annanko asian olla" ja jatkan kun mitään ei olisikaan tapahtunut, vai nostan kissan pöydälle ja kysyn viesteistä. Tosin tiedän jo valmiiksi (ja oikeutetusti) mies takertuu vaan siihen että olin käyttänyt hänen puhelintaan ilman lupaa.

Tämän varjolla en saa kuitenkaan vastausta itse kysymykseen: miksi exän kanssa viestittely tarttee tehdä salaa mm vessassa?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole ilmoitusvelvollisuus kenen kanssa viestittelee, varsinkin jos viestit on arkisista aiheista.

Ahdistaisi jos tyttöystävä kyyläisi mitä teen ja kenen kanssa viestittelen.

Luottamukseen perustuvassa suhteessa luottamus rakennetaan, ei se synny tyhjästä  eikä pidä syntyäkään.

Jos toisella on kiire vessaan viestittelemään ex:lle, se ei edesauta luottamuksen syntyä tai ylläpitoa.

Ei tarvitse kyylätä, mutta silmät on hyvä pitää auki ja ymmärtää mitä tällaiset salaiset vessasessiot kertoo viestittelijän riippuvuudesta ex-kumppaniinsa.

Luottamus on perusoletus ja lähtökohta toimivalle ja aidolle parisuhteelle. Toiseen lähtökohtaisesti luotetaan eikä epäillä koko ajan kaikesta. Epäileväisyys kielii mustasukkaisuussairaudesta. Sellainen on yleensä suhteelle tuhoksi ennen pitkää. Jossain vaiheessa mustasukkaisuussairaan vimma toivottomaan epäilystensä hälventämiseen toisen loukkaamisen kustannuksella kasvaa itsehillinnän ylittäväksi ja sitten mennään syöksykierteeseen. Terveessä suhteessa luottamus on siis automaattisesti oletus. Jos se rikkoutuu pahoilla teoilla, sitten sitä aletaan uudelleen rakentamaan. 

Terve aikuinen osaa ajatella kriittisesti, maailma ei ole hattaraa ja sokeria. Liiallisesta sinisilmäisyydestä tai suoranaisesta naiivisuudesta joutuu usein maksamaan itsetunnon menetyksenä. 

Terve, ajatteleva aikuinen osaa paremmin suojella itseään sudenkuopilta ja ei sitoudu suhteeseen sokean luottamuksen tunteen viemänä, vaan katsoo ja odottaa onko toinen luottamuksen arvoinen. 

Olettamalla ja odottamalla pahaa heijastelee suhteeseen sellaisen ilmapiirin ettei tervepäinen ihminen sitä kestä

Vierailija
102/102 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni aloitti exänsä kanssa viestittelyn selkäni takana. Muutama viikko sitä kestikin ennenkuin jäi kiinni. Eikä ollut mitään viattomia viestejä. En olisi ikinä miehestäni uskonut. Koko elämäni ja samalla lasten elämä romahti. Nämä kaksinaamaiset kusipääpettäjät eivät ottaneet mitään vastuuta teoistaan. Tällä exällä oli miesystävä, jolle soitin ja kerroin tilanteesta. Tämä surkimus ei uskonut mitään, vaan käski minun katsoa peiliin. Jospa tämä velliperse tunnistaa itsensä tästä kirjoituksesta. Tämä ex muuten on varsinainen sarjapettäjä ja aina ukkomiesten kimpussa. Joten.. Seuraa miehesi touhuja, älä usko mitään selityksiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla