Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies viestittelee salaa exälleen

Vierailija
04.11.2021 |

Myönnän, tutkin eilen kännykkää kun mies on viime aikoina käyttäytynyt oudosti. Tiedän että se oli väärin, mutta ensin mun oli tarkoitus vaan katsoa kenen kanssa viestittelee (eli yhteystietolista) mutta exän nimi loisti kärjessä niin tartti ne viestit avata. Kaikkia en lukenut, mutta viestien sisältö oli kuin säästä olisi keskustellut, eli ei ollut mitään "raskauttavaa" minkä takia tarttisi minulta salata viestittely.

Nyt mulla on ongelma että "annanko asian olla" ja jatkan kun mitään ei olisikaan tapahtunut, vai nostan kissan pöydälle ja kysyn viesteistä. Tosin tiedän jo valmiiksi (ja oikeutetusti) mies takertuu vaan siihen että olin käyttänyt hänen puhelintaan ilman lupaa.

Tämän varjolla en saa kuitenkaan vastausta itse kysymykseen: miksi exän kanssa viestittely tarttee tehdä salaa mm vessassa?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huteralla pohjalla tämän ketjun kirjoittajien suhteet jos kaikesta pitää raportoida. Onneksi on olemassa myös tasapainoisia ihmisiä.

Vierailija
62/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt jeesustelko. Kuka olisi niin tyhmä, että ei tutkisi puhelinta jos epäilee pettämistä?? Mikä h*lvetin pyhä lehmä se puhelin on? Suurimmat sympatiat minulta menee petetyn puolelle. Jos jää tunnustamista odottamaan, saakin odotella aika kauan.

Myös pitää lyödä niin saa totuuden esiin. Ja kieltää kaverit, niin ei pääse salaa muka poikien iltaan panemaan. Tyhmät jos ette tajuu tätä. Mies on koira, sitä pitää kouluttaa.

Noista ehdottamistasi keinoista valitsisin kuitenkin puhelimen tutkimisen. Olisi tehokkain. Ja onpa minunkin puhelimeni tutkittu mieheni toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuat että todennäköisin syy miksi et löytänyt mitään on että mies on poistanut viestejä.

Vierailija
64/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on inhimillinen tunne. Lapset ja jopa miehetkin tuntevat mustasukkaisuutta vaikka tälle yhdelle vaahtoajalle se tuleekin yllätyksenä.

Vierailija
65/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, ettet vedä kilareita siitä, että hän pitää yhteyttä eksäänsä.

Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.

Ap

Millainen itse olet ihmisenä? Sairaalloisen mustasukkainen? Huono itsetunto?

Vierailija
66/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.

Ap

En ole pitänyt itseäni mustasukkaisena ihmisenä. Sinisilmäsenä kylläkin kun 5 vuotta sitten mun edellinen orastava parisuhde (eli oltiin tapailtu hetki ja alettiin oikeasti seurustelemaan) petti mua. Hänellä oli jopa salainen perhe, eli kun väitti olevansa vuorotöissä, olikin työtön (perintörahoilla) elävä 1 lapsen isä. Vaimokin luuli että mies oli löytänyt töitä.

Tuota kesti onneksi vain 3 viikkoa, mutta siitä olen kokenut huonoa omaatuntoa kun olin sinisilmäinen. Tapasin siis tämän nykyisen mieheni 4 vuotta sitten ja siihen asti olen luullut että on ihan luotettava tapaus. Mutta tuo eilinen vessasekoilu sai mut epäileväiseksi.

Ehkä ne on nämä raskaushormoonit, mutta oli niin vahva tunne ekan kerran suhteemme aikana että tartti vaan tarkistaa mitä siellä puhelimella on.

Vierailija
67/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää ex kanssa olla kaveria. Ap on outo nainen

Vierailija
68/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin joku toinen täällä, että entisen kumppanin ghostaaminen elämästä on todella väkinäistä eikä tee hyvää kellekään. Mä en halua puolisokseni ihmistä, joka on niin epävarma itsestään että kokee menneisyyteni uhaksi. Sellainen ihminen hakee usein parisuhteelta jotain, mitä ei ole omassa lapsuudenkodissaan saanut, ja minä haluan tasapuolisen, kunnioittavan ja vahvan liiton enkä lapsuudenmallien traumaattista toistoa.

Mä viestittelen yhden eksän kanssa just tollasia. Oltiin todella rakastuneita mutta erottiin lopulta mun päätöksestäni, koska suhde ei olisi eri halujen tähden kestänyt seuraavaa elämänvaihetta (lapsia ja muuta aikuisten elämään kuuluvaa). Eron jälkeen oltiin enemmän tekemisissä seuraavat vuodet, oltiin vaikka molemmat olivat sitten jo uusissa suhteissa. Sitten, ihan kuten kavereiden kanssa joskus käy, alettiin erkaantua ihan luonnostaan kun yhteisiä tilaisuuksia jne oli vähemmän.

Nykyään soitellaan ehkä kerran vuoteen ja viestitellään, jos elämässä tapahtuu isoja juttuja. Mun miehelle ei todellakaan kuulu esim. eksän terveysongelmat, jotka on vaikeuttaneet hänen elämäänsä. Siks olisi ihan todella kova luottamuksen pettäminen saada kuulla, että mies olis vakoillut meidän viestittelyä, jossa käsitellään vaik sitä miten ex on viimeinkin päässyt sairaseläkkeelle tapeltuaan vuosia Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa.

Tollanen viesti työn saamisesta voi hyvinkin olla iso asia ap:n kumppanin exälle syystä jota ap ei voi ymmärtää. Koko vessaepisodi kuulostaa mun korvaan sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen tekemältä päättelyvirheeltä, jossa syytetään toista valehtelusta kun on sanonut vatsan olevan sekaisin.

Red flag koko suhde!

Vierailija
69/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole pitänyt itseäni mustasukkaisena ihmisenä. Sinisilmäsenä kylläkin kun 5 vuotta sitten mun edellinen orastava parisuhde (eli oltiin tapailtu hetki ja alettiin oikeasti seurustelemaan) petti mua. Hänellä oli jopa salainen perhe, eli kun väitti olevansa vuorotöissä, olikin työtön (perintörahoilla) elävä 1 lapsen isä. Vaimokin luuli että mies oli löytänyt töitä.

Tuota kesti onneksi vain 3 viikkoa, mutta siitä olen kokenut huonoa omaatuntoa kun olin sinisilmäinen. Tapasin siis tämän nykyisen mieheni 4 vuotta sitten ja siihen asti olen luullut että on ihan luotettava tapaus. Mutta tuo eilinen vessasekoilu sai mut epäileväiseksi.

Ehkä ne on nämä raskaushormoonit, mutta oli niin vahva tunne ekan kerran suhteemme aikana että tartti vaan tarkistaa mitä siellä puhelimella on.

Jos tämä oli ap, niin pliis puhu noista jutuista neuvolassa. Ei oo normaalia tollanen.

Vierailija
70/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Miltä sinusta tuntuisi jos kävisi ilmi, että miehesi ei olisi kertonut raskaudestasi tai vauvasta eksälleen, jonka kanssa on aiemmin ollut jonkun verran neutraalisti tekemisissä?

Vierailija
71/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

Miltä sinusta tuntuisi jos kävisi ilmi, että miehesi ei olisi kertonut raskaudestasi tai vauvasta eksälleen, jonka kanssa on aiemmin ollut jonkun verran neutraalisti tekemisissä?

Nyt vasta tajusin ettei noissa miehen viesteissä ollut mitään mun raskaudesta 😱 toki ei se pakollista ole kertoa, mutta kyllä luulis et niitä-näitä viesteissä mainitsisi että saa ekan lapsen.

Mun tarttee nostaa siis kissa pöydälle kun mies tulee kotiin

Ap

Vierailija
72/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua noille vessaviesteille. Jos saisin tietää että exä kykkisi jossain vessassa lähettelemässä mulle salaa viestejä niin estäisin tyypin välittömästi ja olisin iloinen että tyyppi on exä.

Sama! En suostu kekenkään salaystäväksi. Tätäkin on yritetty, kun jollain entisellä mieskaverilla on tullut pinetä riitaa suhteeseensa. Kyseessä siis sellaiset exkaverit joiden kanssa ei ole ikinä ollut kaveruutta enempää, ja jotka ovat tämän kaveruuden hyläänneet kun on tullut tyttis kuvioihin. En muutenkaan lähtisi enää uudestaan kaveeraamaan, koska minulle kaveruus on sellaista ettei kaveria dumpata seukkailun takia, saati sitten sillä tavalla että exkaveri kirjoittelisi vessasta minulle mitä-kuuluu-viestejä.

Vierailija
73/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt jeesustelko. Kuka olisi niin tyhmä, että ei tutkisi puhelinta jos epäilee pettämistä?? Mikä h*lvetin pyhä lehmä se puhelin on? Suurimmat sympatiat minulta menee petetyn puolelle. Jos jää tunnustamista odottamaan, saakin odotella aika kauan.

Myös pitää lyödä niin saa totuuden esiin. Ja kieltää kaverit, niin ei pääse salaa muka poikien iltaan panemaan. Tyhmät jos ette tajuu tätä. Mies on koira, sitä pitää kouluttaa.

Noista ehdottamistasi keinoista valitsisin kuitenkin puhelimen tutkimisen. Olisi tehokkain. Ja onpa minunkin puhelimeni tutkittu mieheni toimesta.

Valitset siis ratkaista tunne-elämän ongelmasi sillä väkivallan muodolla, joka on tavoitteesi kannalta tehokkain. Selvä.

Väkivallattomuus on se todellinen vaihtoehtoinen valinta, eikä väkivallan keinojen välillä valitseminen.

Vierailija
74/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin joku toinen täällä, että entisen kumppanin ghostaaminen elämästä on todella väkinäistä eikä tee hyvää kellekään. Mä en halua puolisokseni ihmistä, joka on niin epävarma itsestään että kokee menneisyyteni uhaksi. Sellainen ihminen hakee usein parisuhteelta jotain, mitä ei ole omassa lapsuudenkodissaan saanut, ja minä haluan tasapuolisen, kunnioittavan ja vahvan liiton enkä lapsuudenmallien traumaattista toistoa.

Mä viestittelen yhden eksän kanssa just tollasia. Oltiin todella rakastuneita mutta erottiin lopulta mun päätöksestäni, koska suhde ei olisi eri halujen tähden kestänyt seuraavaa elämänvaihetta (lapsia ja muuta aikuisten elämään kuuluvaa). Eron jälkeen oltiin enemmän tekemisissä seuraavat vuodet, oltiin vaikka molemmat olivat sitten jo uusissa suhteissa. Sitten, ihan kuten kavereiden kanssa joskus käy, alettiin erkaantua ihan luonnostaan kun yhteisiä tilaisuuksia jne oli vähemmän.

Nykyään soitellaan ehkä kerran vuoteen ja viestitellään, jos elämässä tapahtuu isoja juttuja. Mun miehelle ei todellakaan kuulu esim. eksän terveysongelmat, jotka on vaikeuttaneet hänen elämäänsä. Siks olisi ihan todella kova luottamuksen pettäminen saada kuulla, että mies olis vakoillut meidän viestittelyä, jossa käsitellään vaik sitä miten ex on viimeinkin päässyt sairaseläkkeelle tapeltuaan vuosia Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa.

Tollanen viesti työn saamisesta voi hyvinkin olla iso asia ap:n kumppanin exälle syystä jota ap ei voi ymmärtää. Koko vessaepisodi kuulostaa mun korvaan sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen tekemältä päättelyvirheeltä, jossa syytetään toista valehtelusta kun on sanonut vatsan olevan sekaisin.

Red flag koko suhde!

Jos exä jää eron jälkeen ystäväksi, niin silloinhan tämäkin ystävä tutustutetaan uuteen kumppaniin kun sellainen löytyy. Jos exä ystävänä ei käy uudelle kumppanille, niin sitten pitää joko heivata exä, tai uusi kumppani viheltää pelin poikki.

Sellainen vaihtoehto ei ole tarpeen että aletaan näiden toimien sijasta valehtelemaan puolin ja toisin. 

Kun toimii esellä mainitulla tavalla, niin ei ole mitään syytä viestitellä salaa exälle vessasta, eikä sen siivittämänä tule tarvetta toiselle kumppaneista kytsäillä puhelinta.

Vierailija
75/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli parisuhteen aikana tiiviisti exänsä kanssa yhteyksissä. Yritin selittää itselleni, että toki exät voivat keskenään olla hyviä kavereita, ja mustasukkaisuus turhaa.

No, arvaatte varmaan mitä sitten eron kynnyksellä paljastui.

Vierailija
76/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on inhimillinen tunne. Lapset ja jopa miehetkin tuntevat mustasukkaisuutta vaikka tälle yhdelle vaahtoajalle se tuleekin yllätyksenä.

Ihmisellä on tunteita. Yllätyksenä joillekin tuntuu tulevan vain se, että tunteet eivät ole oikeutus tehdä loukkaavia, vahingollisia tai rikollisia tekoja. Tunnekuohuissaan suurin osa henkirikoksista ja perheväkivallasta tehdään. Taustalla on aina tekijän ongelma käsitellä tunteitaan ja harkita tekojaan sekä hillitä impulssejaan. Usein kyse on persoonallisuushäiriöistä tai neuropsykiatrisista oireista. Tunnekuohussa typerien teko on vielä lapsille jossain määrin ymmärrettävää, mutta tasapainoinen aikuinen on kehittynyt sen vaiheen ohi eikä syyllisty henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan vaan pystyy analysoimaan tunteidensa alkuperän, käsittelemään ja hyväksymään ne ja tarvittaessa keskustellen rakentavasti myös ottamaan ne työn alle puolison kanssa. Mustasukkaisuus on tyypillisesti eräs sellainen tunne joka höiriintyneillä ottaa vallan eikä sen alkuperää tunnisteta. Jos on lähtökohtaisesti mustasukkainen ja epäilevä vaikka toinen ei olisi tehnyt mitään väärää, on syytä kehittyä ja tarvittaessa ammattilaisten avun turvin.

Normaali mustasukkaisuus herää vasta konkreettisista teoista, kuten jos saa tietää kumppanin pettävän tai näkee osoittavan rajat ylittävää kiinnostusta vieraisiin. Epäterve mustasukkaisuus on sitä että neutraaleista ihmiskontakteista tai jopa oman mielikuvituksen oikuista epäilee pakonomaisesti petoksellisuutta. Kaikissa tapauksissa silti tunne on eri asia kuin sen laukaisemat käytösmallit. Tunteen ollessa perusteltu ja aiheellinenkin, tasapainoinen aikuinen ei ryhdy väkivaltaisiin ja tuhoisiin toisia loukkaaviin tekoihin.

Vierailija
77/102 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että todennäköisin syy miksi et löytänyt mitään on että mies on poistanut viestejä.

Tämä. Ja jos aloittajan raskaudesta ei ole kertonut. Eli siis että itse saa lapsen. Melko epäilyttävää. Ja tuo jos pitää poistua kirjoittelemaan muualle. Jos olisi puhtaat jauhot pussissa voisi sanoa että jaa Marja-Liisa laittaa viestiä että on saanut töitä ja vastata siitä kahvipöydästä.

Vierailija
78/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja jos aloittajan raskaudesta ei ole kertonut. Eli siis että itse saa lapsen. Melko epäilyttävää. Ja tuo jos pitää poistua kirjoittelemaan muualle. Jos olisi puhtaat jauhot pussissa voisi sanoa että jaa Marja-Liisa laittaa viestiä että on saanut töitä ja vastata siitä kahvipöydästä.

Niin tämä!

Vierailija
79/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Miksi exälle ei kerrota noin tärkeitä asioita? Jos muka ollaan niin hyviä ystäviä ;) ei menisi minulla läpi. Kyllä siinä on muutakin.

Vierailija
80/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap,

Nyt vasta tajusin ettei noissa miehen viesteissä ollut mitään mun raskaudesta 😱 toki ei se pakollista ole kertoa, mutta kyllä luulis et niitä-näitä viesteissä mainitsisi että saa ekan lapsen.

Mun tarttee nostaa siis kissa pöydälle kun mies tulee kotiin

Ap

Luulisi tuollaisen olevan ensimmäinen asia, jonka onnellinen esikoistaan odottava vanhempi kertoo muille. Jos tuollaista ei kerro exälleen, niin kyllä se ex on jotain muuta, kuin vaan pelkkä kaveri.