Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies viestittelee salaa exälleen

Vierailija
04.11.2021 |

Myönnän, tutkin eilen kännykkää kun mies on viime aikoina käyttäytynyt oudosti. Tiedän että se oli väärin, mutta ensin mun oli tarkoitus vaan katsoa kenen kanssa viestittelee (eli yhteystietolista) mutta exän nimi loisti kärjessä niin tartti ne viestit avata. Kaikkia en lukenut, mutta viestien sisältö oli kuin säästä olisi keskustellut, eli ei ollut mitään "raskauttavaa" minkä takia tarttisi minulta salata viestittely.

Nyt mulla on ongelma että "annanko asian olla" ja jatkan kun mitään ei olisikaan tapahtunut, vai nostan kissan pöydälle ja kysyn viesteistä. Tosin tiedän jo valmiiksi (ja oikeutetusti) mies takertuu vaan siihen että olin käyttänyt hänen puhelintaan ilman lupaa.

Tämän varjolla en saa kuitenkaan vastausta itse kysymykseen: miksi exän kanssa viestittely tarttee tehdä salaa mm vessassa?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, ettet vedä kilareita siitä, että hän pitää yhteyttä eksäänsä.

Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.

Ap

Millainen itse olet ihmisenä? Sairaalloisen mustasukkainen? Huono itsetunto?

Salaa. Siis salaa!!! Ap:llä ei edes ole lapsia häiritsemässä noita miehen elintärkeitä ja useita kertoja päivässä tapahtuvia tekstailuja. Vaan silti pitää mennä vessaan salaa!! Miksi? Mikä ihmeen bestis se exä oikein on? Exien kanssa ei enää eletä mitään kaksoisperhe-elämää, kun ollaan uudessa suhteessa. 

Ja koska ap:tä tämä asia kaihertaa, on sille tehtävä jotain. Eli luovuttava tuosta toiminnasta. Piste.

Ei tässä ole kyse jostain mitä sulle nykyään kuuluu -kyselystä, mikä on täysin ok.   en ole ap

Vierailija
82/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, ettet vedä kilareita siitä, että hän pitää yhteyttä eksäänsä.

Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.

Ap

No vastaus kysymykseen kuitenkin on tuo. Hän olettaa sun vetävän kilarit yhteydenpidon takia, siksi tekee sen salaa.

Eli onko mun parempi unohtaa vaan koko juttu? Puhelimeen en tietenkään enää kajoa ilman lupaa

Ap

Etpä tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy panemassa exää, normi juttu.

Vierailija
84/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni oli parisuhteen aikana tiiviisti exänsä kanssa yhteyksissä. Yritin selittää itselleni, että toki exät voivat keskenään olla hyviä kavereita, ja mustasukkaisuus turhaa.

No, arvaatte varmaan mitä sitten eron kynnyksellä paljastui.

No ei  arvata. Mitä?

Vierailija
85/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette seurustelleet? Täytyy kyllä sanoa, että tuollainen salailu ja esimerkiksi se, ettei kerro tulevasta lapsesta saisi minut harkitsemaan eroa. Eikö muka mitään viitteitä mistään epämääräisestä ole ollut aiemmin?

Vierailija
86/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo jallua pöytään ja nyt jutellaan

Vierailija
87/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse sitten exästä tai mistä tahansa toisesta ihmisestä, jonka kanssa pitää viestitellä salassa, niin kyseessä on AINA jotain epärehellistä.

88/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin jossain vaiheessa asian puheeksi tunnustamalla, että olen viestit lukenut koska käytös herätti epäilystä, pyytäisin anteeksi omalta osaltani ja kysyisin, että kai hän ymmärtää, ettei itse viestittely häiritse, eikä sitä tarvitse tehdä salassa.

Itse olen kertaalleen hormonipuuskassa (esikoisen alkuraskaus) sortunut lukemaan ilman lupaa puolison viestit. Tunnustin tämän melko pian ja nyt vuosia myöhemmin mielestäni tuo tunnustaminen ja anteeksi pyytäminen on ollut keskinäisen luottamuksemme kehityksen kannalta äärimmäisen tärkeää, joten sinunan en sitäkään nyt salaisi, jos toivot suhteelle kestävää pohjaa. Mieskin korjasi käytöstään ja on nykyään avoimempi.

Niinhän sä luulet. Salaa vain nykyään paremmin.

Vierailija
89/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERO???

Vierailija
90/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex saa sen vatsan sekaisin jatkuvalla viestien lähettämisellä, pelkkä ajatus etoo? Miestä nolottaa että ex viestii jatkuvasti?

Vierailija
91/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salailu on aina luottamusta hajottavaa toimintaa parisuhteessa. Mies jäi aikanaan kiinni monistakin eri salaisuuksista, kyseessä ei todellakaan mitkään pikku jutut... Salailun ja käyttäytymisen muutoksen huomaa pitkässä parisuhteessa melko herkästi. Salailija itse ei sitä ehkä tajua. Tarkkailin touhua pitkän aikaa päästäkseni varmuuteen, että en kuvittele miehen käyttäytymisen muuttuneen. Kysyin kevyesti asioista, jotka olivat kiinnittäneet huomioni. Huomasin hänen valehtelevan vastatessa. Lopulta koko p*sk*kasa räjähti silmille, kun salaisuudet alkoivat peräperää paljastua. Hajosi avioliitto suurten kriisien läpikäymisen jälkeen. Osasin antaa anteeksi, mutta tunsin, että en tunnekaan miestäni yhtään. Luottamus oli kadonnut täysin. Sekin olisi varmasti aikanaan rakennettu uudelleen. En vain halunnut jäädä odottamaan niitä aikoja, että onnistunko itse luottamaan toiseen vielä joskus vai en. Voin niin huonosti, että oli vain pakko pelastaa itsensä tuosta sopasta. En ole päivääkään eropäätöstäni katunut, vaikka rakastin miestäni hullunlailla.

Vierailija
92/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salailu on aina luottamusta hajottavaa toimintaa parisuhteessa. Mies jäi aikanaan kiinni monistakin eri salaisuuksista, kyseessä ei todellakaan mitkään pikku jutut... Salailun ja käyttäytymisen muutoksen huomaa pitkässä parisuhteessa melko herkästi. Salailija itse ei sitä ehkä tajua. Tarkkailin touhua pitkän aikaa päästäkseni varmuuteen, että en kuvittele miehen käyttäytymisen muuttuneen. Kysyin kevyesti asioista, jotka olivat kiinnittäneet huomioni. Huomasin hänen valehtelevan vastatessa. Lopulta koko p*sk*kasa räjähti silmille, kun salaisuudet alkoivat peräperää paljastua. Hajosi avioliitto suurten kriisien läpikäymisen jälkeen. Osasin antaa anteeksi, mutta tunsin, että en tunnekaan miestäni yhtään. Luottamus oli kadonnut täysin. Sekin olisi varmasti aikanaan rakennettu uudelleen. En vain halunnut jäädä odottamaan niitä aikoja, että onnistunko itse luottamaan toiseen vielä joskus vai en. Voin niin huonosti, että oli vain pakko pelastaa itsensä tuosta sopasta. En ole päivääkään eropäätöstäni katunut, vaikka rakastin miestäni hullunlailla.

Tämähän tässä joka kerta niin traagista onkin, kun se salailija/pettäjä varmastikin tietää, että toinen rakastaa hullun lailla, mutta silti vie a) luottamuksen ja kenties aiheuttavaa kumppanilleen myös siitä koituvan pitkäkestoisen trauman, minkä vuoksi epäilys, epäluottamus jne. saattavat seurata siihen seuraavaankin suhteeseen, vaikka kuinka luulisi päässeensä exästään kokonaan eroon ja uuteen alkuun ja

b) petetty menettää juuri sen hullun lailla rakastamansa puolison, eikä ehkä enää ikinä löydä mieleistään kumppania. Ei nämä parisuhteet mitään itsestään selvyyksiä ole. Ikää kun tulee, niin parhaat ovat varattuja ja perheellisiäkin. Useat ovat sitten lopun elämäänsä joko yksin tai eroavat uudelleen petettyinä, kun hätäiseen etsitään vain jotain korvaavaa tilalle. Syö sisintä tällainen.

Vierailija
93/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin jossain vaiheessa asian puheeksi tunnustamalla, että olen viestit lukenut koska käytös herätti epäilystä, pyytäisin anteeksi omalta osaltani ja kysyisin, että kai hän ymmärtää, ettei itse viestittely häiritse, eikä sitä tarvitse tehdä salassa.

Itse olen kertaalleen hormonipuuskassa (esikoisen alkuraskaus) sortunut lukemaan ilman lupaa puolison viestit. Tunnustin tämän melko pian ja nyt vuosia myöhemmin mielestäni tuo tunnustaminen ja anteeksi pyytäminen on ollut keskinäisen luottamuksemme kehityksen kannalta äärimmäisen tärkeää, joten sinunan en sitäkään nyt salaisi, jos toivot suhteelle kestävää pohjaa. Mieskin korjasi käytöstään ja on nykyään avoimempi.

Niinhän sä luulet. Salaa vain nykyään paremmin.

Tämä! Kyllä ihminen, joka on epärehellinen ja salaileva luonteeltaan on sellainen aina. Ei se muuksi muutu. Joku vaan osaa peittää sen paremmin. Ei tuollainen ihmisluonne sovi parisuhde-elämään.

Vierailija
94/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin joku toinen täällä, että entisen kumppanin ghostaaminen elämästä on todella väkinäistä eikä tee hyvää kellekään. Mä en halua puolisokseni ihmistä, joka on niin epävarma itsestään että kokee menneisyyteni uhaksi. Sellainen ihminen hakee usein parisuhteelta jotain, mitä ei ole omassa lapsuudenkodissaan saanut, ja minä haluan tasapuolisen, kunnioittavan ja vahvan liiton enkä lapsuudenmallien traumaattista toistoa.

Mä viestittelen yhden eksän kanssa just tollasia. Oltiin todella rakastuneita mutta erottiin lopulta mun päätöksestäni, koska suhde ei olisi eri halujen tähden kestänyt seuraavaa elämänvaihetta (lapsia ja muuta aikuisten elämään kuuluvaa). Eron jälkeen oltiin enemmän tekemisissä seuraavat vuodet, oltiin vaikka molemmat olivat sitten jo uusissa suhteissa. Sitten, ihan kuten kavereiden kanssa joskus käy, alettiin erkaantua ihan luonnostaan kun yhteisiä tilaisuuksia jne oli vähemmän.

Nykyään soitellaan ehkä kerran vuoteen ja viestitellään, jos elämässä tapahtuu isoja juttuja. Mun miehelle ei todellakaan kuulu esim. eksän terveysongelmat, jotka on vaikeuttaneet hänen elämäänsä. Siks olisi ihan todella kova luottamuksen pettäminen saada kuulla, että mies olis vakoillut meidän viestittelyä, jossa käsitellään vaik sitä miten ex on viimeinkin päässyt sairaseläkkeelle tapeltuaan vuosia Kelan ja vakuutusyhtiön kanssa.

Tollanen viesti työn saamisesta voi hyvinkin olla iso asia ap:n kumppanin exälle syystä jota ap ei voi ymmärtää. Koko vessaepisodi kuulostaa mun korvaan sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen tekemältä päättelyvirheeltä, jossa syytetään toista valehtelusta kun on sanonut vatsan olevan sekaisin.

Red flag koko suhde!

Red flag myös tuollainen exissä roikkuminen.

Vierailija
95/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että viestejä on editoitu, ts. useampi riskaabeli viesti on poistettu ja viattomat jätetty siltä varalta että nyksä ratsaa puhelimen. Tai sitten viattomilta näyttävät viestit ovat salasanomia joiden todellisen merkityksen ymmärtävät vain nuo kaksi. Huisi miten jännää.

Jos ei ole mitään salailtavaa, niin vessaan ei normaali ihminen katoa viestittelemään kenellekään vaan tekee sen ihan normaaleissa paikoissa ja avoimesti sen kummemmin salailematta. Kun alkaa luimistella nurkissa ja kadota suljettujen ovien taakse kännykkää räpläämään niin kyllä siinä jotain kummallista on tekeillä.

Mitähän mies tuumaisi jos ap katoaisi vessaan tämän tästä puhelin mukana ja mies saisi tietää että entisen miehen kanssa siinä vaihdellaan viestejä. Miehet tuntien ei varmaan tykkäisi vaikkei viesteissä olisi päälle päin mitään sutinaa. Jos olisin ap, alkaisin luultavasti viettää aikaa pois kotoa epämääräisissä tyttöjen illoissa (kirjastossa) tai muissa kissanristiäisissä (ostoskeskuksessa kiertelemässä). Puhelin pois päältä niin ettei sijainti selviä. Ja kotiin tultua katoaisin oitis vessaan puhelimen kanssa vähintään vartiksi ja supisisin itsekseni. Saisi mies  maistaa omaa lääkettään.

Vierailija
96/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on jo tuhoon tuomittu. Sulla ei riitä luottamus mieheen ja olet tutkinut salaa hänen puhelintaan ja avannut jopa viestejä ja silti epäilet. Miehellä ei riitä luottamus kun selviää mitä olet tehnyt. Exän kanssa saa ja voi olla tekemisissä eronkin jälkeen. Kasvata itsetuntoa ja mieti miksi muut naiset ovat sinulle uhka.

Mihin te sitä luottamusta oikein tarvitsette kun sitä pitää itse osoittaa jatkuvasti, mutta toisen ei näemmä tarvitse olla luotettava?

Sehän on valehdellut, eli aloitti olemalla epäluotettava.

Vierailija
97/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessasta viestejä lähettävä mies olisi kyllä epärehellisyyden huippu. Ja todella nolo esitys.

Onhan se ihan järjelläkin ajatellen outoa miksi ei voi vain siitä paikasta laittaa vastaviestiä missä sen lukeekin.

Turha nyt provosoida, että aloittaja on epärehellinen.

Kyllä se on se kuuluisa "joku muu" kun luikkii häntä koipien välissä luimuillen piiloon vessaan.

Tulee mieleen onkohan häntä ollut vielä nykyäänkin myös exän koipien välissä, muuten en ymmärrä salailua.

Vierailija
98/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ap nosti kissan pöydälle?

Vierailija
99/102 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde on jo tuhoon tuomittu. Sulla ei riitä luottamus mieheen ja olet tutkinut salaa hänen puhelintaan ja avannut jopa viestejä ja silti epäilet. Miehellä ei riitä luottamus kun selviää mitä olet tehnyt. Exän kanssa saa ja voi olla tekemisissä eronkin jälkeen. Kasvata itsetuntoa ja mieti miksi muut naiset ovat sinulle uhka.

Mihin te sitä luottamusta oikein tarvitsette kun sitä pitää itse osoittaa jatkuvasti, mutta toisen ei näemmä tarvitse olla luotettava?

Sehän on valehdellut, eli aloitti olemalla epäluotettava.

No tuota mietin minäkin. Puoliso saa käyttäytyä vaikka miten kummallisesti mutta aina vaan pitäisi sinisilmäisesti luottaa. Missä vaiheessa on sitten lupa antaa täydellisen luottamuksen horjua? Kun saa puolison kiinni housut kintuissa rysän päältä? Ja senkin kiinnijäämisen pitää tietenkin tapahtua ihan vahingossa, ei esim. niin että esimerkiksi seuraisi mihin puoliso reissuillaan aina katoaa. Koska sellainenhan olisi aivan kauhean tuomittavaa käytöstä sitä petturipuolisoa kohtaan.

Tässä ketjussa iso lauma pettäjiä yrittää syyllistää niitä joita petetään. Ei tarvitse uskoa, heillä on oma lehmä ojassa.

Vierailija
100/102 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan ap nosti kissan pöydälle?

Nostin kissan pöydälle. Tosin jätin kertomatta että luin viestit, sillä vaikka se on väärin, niin tiedän että jos outo käytös jatkuu niin voin tarkistaa sitten onko pitänyt lupauksensa.

Eli kerroin miehelle että en ole tyhmä, jos kännykkä piippaa ja hän kesken kahvin juonnin katoaa vessaan viestittelemään, ei se ole normaalia. Myönsi että ex pisti viestiä eikä ollut varma miten nyt raskaana siihen suhtautuisin. Kertoi että ex oli ottanut yhteyttä koska on saanut vihdoin oman alan töitä, on kuulemman vuosia etsinyt.

Sanoin että ei tollasia juttuja tartte salailla, olin sitten raskaana tai en. Ja arvostan rehellisyyttä kun sitä että salaa jotain "suojellakseen" minua.

Tosin en luota 100% että mulle kerrottiin todellinen versio, siksi ajattelin nyt vähän tarkkailla mitä tapahtuu. Jos epäilyttävä käytös jatkuu, ero on väistämätön, jos käyttäytyy normaalisti annan asian olla.

Ap