KATKERUUS miehelle 3. lapsen kieltämisestä - apua kaivataan!
Olen 35 v. kahden lapsen äiti ja haaveillut jo pari vuotta kolmannen hankkimisesta. Tämä tunne on voimistunut koko ajan ja TIEDÄN, että haluan sen lapsen!!! Mieheni on kuitenkin jo alusta lähtien sanonut ettei siihen aio suostua. Nyt kun alan ymmärtää, että hän on tosissaan eikä taatusti tule mieltään muuttamaan olen alkanut tuntea suunnatonta vihan ja katkeruuden tunnetta. Minusta on aivan helvetin epäreilua, että mieheni voi minulta riistää tämän suurimman haaveen.
Mikäli muut ovat olleet samanlaisessa tilanteessa, olisin äärettömän kiitollinen vertaistuesta/neuvoista. Ja korostettakoon tässä nyt vielä, että rakastan kyllä miestäni suunnattomasti enkä aio erota asian takia, joten tätä ei tarvitse nyt suositella ratkaisuksi.
Kommentit (32)
Aivan jokaisella lapsella, joka syntyy parisuhteeseen, pitäisi olla oikeus syntyä molempien vanhempien haluamana. Todella kurjaa lapsen kannalta, jos vanhemmista toinen ei ole häntä ollenkaan toivonut.
Helvetin epäreilua katkeroitua miehelle ja odottaa miehen joustettavan tässä epäreiluudessa, ettei sinusta tulisi hermorauniota kuin pikkulapsesta jolta on viety kaikki lelut ja karkit. Grow up!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:53"]
No minä sanoisin, että ehkäisyä en enää käytä, mies käyttäköön kondomeja tai hankkikkon vasektomian
[/quote]
Aivan älykääpiömäistä kiristää seksillä. Huh huh ja sitten ihmetellään kun parisuhteet voi huonosti.
Mitä noita kolmen lapsen perheitä katselee, niin ei järin onnellisilta tai elämää ihannoivilta näytä. Ilmeet myrtsit, kaupoissa rynnivät lapset eri suuntiin tai ovat hiljaa kun vanhemmat räjähdysalttiita, pitää olla isompi auto ja harrasteet jne jne.
Kyllä tuossa pitää huomioida myös toisen ihmisen mielipide ja tunteet. Jos kerran olet jo tiennyt ettei mies kolmatta halua niin minkä ihmeen takia alat nyt sittten kiukutella asiasta? Hanki muuta elämänsisältöä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:53"]No minä sanoisin, että ehkäisyä en enää käytä, mies käyttäköön kondomeja tai hankkikkon vasektomian
[/quote]
Tuossa vaiheessa miehen vasektomia olisi järkevin ratkaisu, kun lapsiluku on täysi. En todellakaan ymmärrä naisia, jotka jatkavat ehkäisyä.
Minusta se osapuoli joka ei halua lapsia myös huolehtii ehkäisystä eli ilmoittaisin miehelle, että minun puolesta lapsi on tervetullut ja jos mies ei lasta halua, niin toimii sen mukaan. Eikä tämä mielestäni ole seksillä kiristämistä, koska seksiä on tarjolla ihan entiseen malliin vain ehkäisyvastuu vaihtuu.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:53"]
No minä sanoisin, että ehkäisyä en enää käytä, mies käyttäköön kondomeja tai hankkikkon vasektomian
[/quote]
Aivan älykääpiömäistä kiristää seksillä. Huh huh ja sitten ihmetellään kun parisuhteet voi huonosti.
Mitä noita kolmen lapsen perheitä katselee, niin ei järin onnellisilta tai elämää ihannoivilta näytä. Ilmeet myrtsit, kaupoissa rynnivät lapset eri suuntiin tai ovat hiljaa kun vanhemmat räjähdysalttiita, pitää olla isompi auto ja harrasteet jne jne.
Kyllä tuossa pitää huomioida myös toisen ihmisen mielipide ja tunteet. Jos kerran olet jo tiennyt ettei mies kolmatta halua niin minkä ihmeen takia alat nyt sittten kiukutella asiasta? Hanki muuta elämänsisältöä.
[/quote]
Mä en kyllä tajua mitä kiristystä, tossa on kun vaan ilmoittaa, että mies saa itse hoitaa ehkäisyn. Kiristystä olisi kun sanoisi, että ei tipu!
Ihmisen mieli mukautuu ja sopeutuu, jos sen antaa sopeutua. Luota siihen. Ota nyt vastaan ne kaikki tunteet mitä tunnet, hyväksy ne jatka elämää eteenpäin. Sinullahan on jo paljon: jos on parisuhde ja lapsia, on jo enemmän kuin monilla ihmisillä. Ajan mittaan olet tyytyväinen tilanteeseen, jos et lähde aktiivisesti hellimään tätä pettymystäsi ja kasvata siitä suurella vaivannäöllä katkeruutta - täysin turhaan. Anna negatiivisten tunteiden tulla - ja ennen kaikkea mennä.
Ala aktiivisesti suunnata ajatuksia siihen, mihin kaikkeen sinulla on aikaa kun kolmatta lasta ei ole. On aikaa parisuhteelle, on aikaa jo olemassa oleville lapsille. Ja näin päin pois. Ihmiset kokevat perhe-elämän eri tavoin. Toiset kokevat sen rankempana kuin toiset, ja sen voimavaroja täytyy miettiä, kumpi kokee olevansa rasittuneempi.
Sinun (ja minun) ikäpolven vanhemmilla on ollut sellainen asenne, että nainen tekee lapset itselleen ja huolehtii korostetun itsenäisesti kaikesta, kodista, töistä ja lapsista miehen puuhastellessa omiaan. Silloin pidettiin miehen velvollisuutena antaa naiselle ne lapset, ja naiset sitten maksoivat tästä uhrautumisesta tekemällä itse kaiken vaatimatta mieheltä mitään. Nykyään miehet jakavat sitä vanhemmuutta niin täysipainoisesti useimmissa perheissä, ettei tällainen asenne enää kanna mihinkään. Mies ei ole mitään velkaa eikä nainen mitään velkaa, vaan päätökset tehdään yhdessä. Ja se on vaan hyvä juttu jos sitä yhtään syvemmin miettii.
Jos haluaisin 3. lapsen ja mies ei niin sitten mies hoitaisi ehkäisyn. Se ehkäisee joka ei lapsia halua. Ei se ole kiristystä vaan se on järkevää. Miksi tuuppaisin kehooni lääkkeitä tai kierukkahärpäkkeitä? Miehen vuoro tehdä osuutensa vaihteeksi jos hänen lapsilukunsa on täysi.
Mun mies ei vuosiin halunnut kolmatta lasta ja minä halusin. En kiristänyt enkä jankuttanut, pidin kierukkaa yli 5 vuotta. Kun tuli kierukan vaihdon aika, kysyin, että mitä tehdään. Että joko nyt tai ei koskaan enää lasta. Olin jo tehnyt selväksi, että vauva on suurin haaveeni elämässä, mikään ei mene sen ohi. Mies sanoi, että otetaan se kierukka pois. Nyt on keväällä kolmas syntymässä. Olen suht samaa ikää ap:n kanssa, 34v.
Kannattaa hoitaa parisuhde kuntoon, nauttia siitä mitä on. Minäkin olin jo sopeutumassa ajatukseen, että lapset ovat nyt tässä. Isompien kanssa matkustelu ym. onkin tosi helppoa ja kivaa, nyt menee rutiinit uusiksi.
Tsemppiä!
Minä ymmärrän ap:ta! Meillä täysin sama tilanne. Haluaisin kolmannen, mies ei. Sillä erotuksella, että mies on sanonut koko ajan, että myöhemmin, kun ollaan saatu tehtyä sitä ja tätä. No, nyt ne kaikki, mihin hän on vedonnut, on hoidettu. Edelleenkään hän ei halua.. Koen että minua on huijattu ja olen katkera. Miksi antaa tyhjiä lupauksia?
Ehkäisy on ollut miehen vastuulla kuopuksen syntymästä asti.
Tsemppiä ap! Tunnen suurta surua siitä, etten koskaan saa kolmatta. Ymmärrän sinua niin hyvin.