velkaa jo 30 tonnia ja vakituinen työ.. elämä pilalla
Masennus.. yksinäisyys.. velkaa noin 30 tuhatta.. pienet tulot vakituinen työ kyllä.. enkä tiedä jaksanko olla vuosia töissä vai saanko potkut.. epävakaa persoona... yksinäinen.. kaverit menny jo vuosia sitte.. peli ongelmia ollut... naista en tuskin koskaan saa.. mitään ei kai ole tehtävissä enää.
Kommentit (680)
Elämä on jo ihan pilalla.. ei mitään toivoa enää.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa se elämän kumppani niin ei tarvitse kärsiä.
No en saa naista.. ketää nainen ei musta ole vuosiin kiinnostunut.
Emmä tajua miks oon olemassa.. oon kaikki itse pilannut ja velkaantunut ja kehityshäiriön takia mut aina heitetää töistä ulos ja saan joka ikinen kerta potkut ja joudun taas raha ongelmiin
Emmä niinku jaksa enää ees elää.. meen takas nukkumaa.. elämä on jo vuosia vituttanu velkakierteessä vuosikauset rahattomana ja työttömänä vielä
Naista en saa ja mitään en saa enää koskaa... hirveetä elämää tää kaikki on
Tee kuten muutkin järkevät tuossa tilanteessa. Lopeta työnteko ja elä tuilla. Odotat vuosikymmenen, että velat vanhenee ja alotat alusta.
emmä tajua enää mistää mitää oon niin sekasin.. ei kannata mikää enää.. makselen koko elämäni velkoja ja ajan romulla autolla
Mitä sä haluat, että ihmiset sanovat sulle, kun mikään ei tunnu kelpaavan?
Annatko sä rahan olla syy sun onnelle? Kaikesta päätellen sä olet kuitenkin fyysisesti terve, pystyt käymään töissä, harrastaa kuntoilua jne. Ja sulla on henkisen terveyden edistämiseen terapiasuhdekin, jossa varmasti voit käsitellä pelaamisongelmaakin. Vaali enemmän sun terveyttä kuin rahaa!
Naista et varmasti tuolla asenteella saa (kuin sillä tuntitaksalla). Jos oot mielestäsi lihonut, niin miksipä et käyttäisi sitä seinien tuijottelu -aikaasi kuntoiluun. Sullahan on se fitness-korttikin. Käytä energiasi siihen. Samalla saat itseluottamusta, josta kaikki tykkää, oli mies tai nainen. Ruikuttajat jää rannalle.
Velka-asiaan: kunnan velkaneuvontaan aika saman tien. Helpottaa, kun saa ammattilaisen avun talousongelmiin. Tuo sun velkamäärä on vielä aika lokinkakka.
Sä tunnistat sun ongelman ja osaat sanoittaa ne. Miksi et käyttäisi samaa energiaa niiden ongelmien ratkomiseen?
Kaikkea hyvää!
En todellakaa odota ja pilaa asioita lopullisesti.. haluan todellaki tehdä töitä vuosia jos saan.. ellen saa potkuja.
Nainen isolla ännällä kirjoitti:
Mitä sä haluat, että ihmiset sanovat sulle, kun mikään ei tunnu kelpaavan?
Annatko sä rahan olla syy sun onnelle? Kaikesta päätellen sä olet kuitenkin fyysisesti terve, pystyt käymään töissä, harrastaa kuntoilua jne. Ja sulla on henkisen terveyden edistämiseen terapiasuhdekin, jossa varmasti voit käsitellä pelaamisongelmaakin. Vaali enemmän sun terveyttä kuin rahaa!
Naista et varmasti tuolla asenteella saa (kuin sillä tuntitaksalla). Jos oot mielestäsi lihonut, niin miksipä et käyttäisi sitä seinien tuijottelu -aikaasi kuntoiluun. Sullahan on se fitness-korttikin. Käytä energiasi siihen. Samalla saat itseluottamusta, josta kaikki tykkää, oli mies tai nainen. Ruikuttajat jää rannalle.
Velka-asiaan: kunnan velkaneuvontaan aika saman tien. Helpottaa, kun saa ammattilaisen avun talousongelmiin. Tuo sun velkamäärä on vielä aika lokinkakka.
Sä tunnistat sun ongelman ja osaat sanoittaa ne. Miksi et käyttäisi samaa energiaa niiden ongelmien ratkomiseen?
Kaikkea hyvää!
Kaikkea hyvää niin jokainen vastaa noin.. ei kiinnosta yhtään.. tunnistan kyllä mutta ongelma on se että tulot ei riitä edes minimivelkoihin nyt.. että ei voi enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sä ettiä osa-aikasta työtä. Pikkasen lisätuloja siitä. Vai löytyykö sillekkin este?
Löytyy.. en saa töitä mistään muualta.. oon mustalla listalla ja mut tunnetaan.. oon joskus menny töihin ja lopettanu kesken kaiken tai mulle on varattu työvuoro ja oon nukkunut ja pannut puhelimen kii.. oon mustalla listalla ja mulle ei anneta töitä monesta rekryfirmasta.
No se oli sit sillä taputeltu. Jos se kirves on kaivoon tiputettu, eikä aikomustakaan nostaa sitä sieltä. Ei se kukaan rahaa kouraan laita, kun siellä suossa ollaan, sieltä pitäisi itse haluta pois, ei sieltä kukaan kanna.
Ps. Mulla lainaa reilusti yli 190 000e ja painan töitä sen eteen, että saan ne maksettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sä ettiä osa-aikasta työtä. Pikkasen lisätuloja siitä. Vai löytyykö sillekkin este?
Löytyy.. en saa töitä mistään muualta.. oon mustalla listalla ja mut tunnetaan.. oon joskus menny töihin ja lopettanu kesken kaiken tai mulle on varattu työvuoro ja oon nukkunut ja pannut puhelimen kii.. oon mustalla listalla ja mulle ei anneta töitä monesta rekryfirmasta.
No se oli sit sillä taputeltu. Jos se kirves on kaivoon tiputettu, eikä aikomustakaan nostaa sitä sieltä. Ei se kukaan rahaa kouraan laita, kun siellä suossa ollaan, sieltä pitäisi itse haluta pois, ei sieltä kukaan kanna.
Ps. Mulla lainaa reilusti yli 190 000e ja painan töitä sen eteen, että saan ne maksettua pois.
No en saa lisätöitä ja töitä mistään.. on muitaki hakijoita.. pakko tehdä tätä työtä koko elämä varmaa
emmä tajua miten tästä eteenpäin.. en yhtään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no vaihtoehtoina on jäädä kotiin, erakoitua, velkaantua ja elää koko loppuelämä sen tilanteen kanssa, rahattomana, yksinäisenä, toivottomana.
Toinen vaihtoehto voisi olla yrittää. Käydä velkaneuvojalla, talousneuvojalla, tehdä täällä annettujen ohjeiden mukaan, hyväksyä että muutama vuosi tulee olemaan tiukkaa ja todella vaikeaa, mutta jossain vaiheessa elämä saattaa alkaa tuntua mielekkäältä ainakin taloudellisesti.
Jos sinulla ei ole ystäviä eikä rahaa tehdä mitään hauskaa, niin mikset yhtä hyvin käyttäisi aikaasi ottamalla toisen työn, saisit nopeammin tilanteesi järkevämmäksi.
Et ole ainoa tilanteessasi, pikavipit ovat vihoviimeinen keino pilata ihmisten elämät. Jos jotain positiivista, sinä olet nyt perusteellisesti herännyt ongelmaasi, tämä voi olla se päivä, kun olet elämäsi pohjalla ja pieni porras kerrallaan alat nousta kohti valoa. Tai toisaalta, voit päättää jatkaa läpi sen pohjankin, jonnekin niin syvälle, että et näe edes portaita enää. Valinta on sinun. Tuntuu, että säännöllisesti torppaat vain kaikki neuvot mitä olet saanut ja takerrut vain yhteen ajatukseen "en saa lisää rahaa mistään ja lainoja ei yhdistetä". Lisää rahaa saat tekemällä lisää töitä JA karsimalla menoistasi. Mitä teet viihdepaketeilla, ovatko ne todella tarpeellisia, että et voisi ilman elää? Saisit heti useamman kympin enemmän käteen kuussa.
Ei se auta mitää vaikka karsin.. kuten sanoin monet rekryfirma tuntee jo mut ja valitettavasti oon saanu ikuisen leiman ettei mua oteta mihkään töihin
Huomaatko, taas poimit tästä kaikesta vain sen, mihin voit sanoa suoraan EI ONNISTU. Entä ne asiat, missä voisit onnistua, jos edes yrittäisit? Kuten velkaneuvonta? Ja miten niin ei auta mitään, jos karsit menoja? Sehän konkreettisesti juuri auttaa, sinulle konkreettisesti jää viihdepakettien hinnan verran lisää rahaa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla riittää hyvin rahat
2 600€ netto
- 420€ vastike + vesi
- 30€ puhelin + netti
- 25€ sähkö
- 10€ kotivakuutus
- 100€ ruoka
- 80€ julkinen lippu
Niin sulla nettona tommoset tulot.. mun nettotulot on 1700 € vähän eriasia!!
Siihen on uhrattu paljon aikaa ja muita asioita että näin on. Tuolla sun palkallakin säästäisin noin 1 000€/kk tai käyttäisin ihan mihin vaan. Elämä on valintoja. Joskus joutuu vähän kärsimään että saa myöhemmin vähän parempaa, itsestä kiinni.
valehtele nyt vähän lisää.. sä et kyl ymmärrä että mun tulot on 1700 nettona!!
Niin oli minunkin tulot joskus 15 vuotta sitten. Sitten menin opiskelemaan. Pikkuhiljaa ne tulot on nousseet kun työpaikka on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Joudun maksaa velkoja 20 v tätä menoa.. ei ne lyhene koskaa.. ja ei tässä mitää järkee.. niinku elää enää tätä elämää yksinäisenä heikkolahjaisena todella pahasti velkaantuneena miehenä
Ihminenhän on just sitä millaisena itsensä näkee ja kokee. Sitä ei ulkopuolelta voi kukaan muuttaa. Sitä ei muuta kaverit, ei tyttöystävä eikä työnantaja tai terapeutti. Jokaisen oma luomus. Ainoa ihminen joka voi tilanteeseesi vaikuttaa on sinä itse. Jos hoet olevasi heikkolahjainen niin ilmeisesti se on sitä mitä haluat olla. Nyt pieni niskaperss ote tuohon sun jumahtaneeseen ajattelumalliin ihan ensiksi.
Sen jälkeen otat yhteyttä velkaneuvontaan. Tai oikeastaan ensin ja heti. On aivan turha yksin vatvoa asiaa johon on saatavissa tukea.
Voin kertoa että on vielä vaikeampi elää jos on 20te velkaa ulosotossa, kun palkasta liukenee jättimäinen siivu, varsinkin jos kk-palkka on isompi... Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa. Lyhenee se velka niinkin, paljon isommista lukemista lähdetty kuin sinä ja tällä määrällä alan olla jo voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
emmä tajua miten tästä eteenpäin.. en yhtään tiedä.
No sinulle on tässä ketjussa moneen kertaan neuvottu, miten voit päästä tästä eteenpäin. Sinä vain päätät olla tarttumatta näihin.
Kyllä, ymmärrämme että olet masentunut, sinulla on paljon velkaa, koet ettet saa ikinä naista ja et saa muita töitä, koska olet mustalla listalla. Näiden jankuttamisen jälkeen sinulle jäisi vielä monta vaihtoehtoa, mitä tässä ketjussa sinulle on esitetty, mutta sinä päätät ettei nekään kelpaa. Kukaan ei voi sinua kädestä taluttaa apua saamaan, voimme vain ohjata ja neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa se elämän kumppani niin ei tarvitse kärsiä.
No en saa naista.. ketää nainen ei musta ole vuosiin kiinnostunut.
Lopeta se terapiassa käyminen nyt ainakin alkuun, hyvämies, ja varmaan myös ne lääkkeet. Säästät jo sillä melkein 200€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no vaihtoehtoina on jäädä kotiin, erakoitua, velkaantua ja elää koko loppuelämä sen tilanteen kanssa, rahattomana, yksinäisenä, toivottomana.
Toinen vaihtoehto voisi olla yrittää. Käydä velkaneuvojalla, talousneuvojalla, tehdä täällä annettujen ohjeiden mukaan, hyväksyä että muutama vuosi tulee olemaan tiukkaa ja todella vaikeaa, mutta jossain vaiheessa elämä saattaa alkaa tuntua mielekkäältä ainakin taloudellisesti.
Jos sinulla ei ole ystäviä eikä rahaa tehdä mitään hauskaa, niin mikset yhtä hyvin käyttäisi aikaasi ottamalla toisen työn, saisit nopeammin tilanteesi järkevämmäksi.
Et ole ainoa tilanteessasi, pikavipit ovat vihoviimeinen keino pilata ihmisten elämät. Jos jotain positiivista, sinä olet nyt perusteellisesti herännyt ongelmaasi, tämä voi olla se päivä, kun olet elämäsi pohjalla ja pieni porras kerrallaan alat nousta kohti valoa. Tai toisaalta, voit päättää jatkaa läpi sen pohjankin, jonnekin niin syvälle, että et näe edes portaita enää. Valinta on sinun. Tuntuu, että säännöllisesti torppaat vain kaikki neuvot mitä olet saanut ja takerrut vain yhteen ajatukseen "en saa lisää rahaa mistään ja lainoja ei yhdistetä". Lisää rahaa saat tekemällä lisää töitä JA karsimalla menoistasi. Mitä teet viihdepaketeilla, ovatko ne todella tarpeellisia, että et voisi ilman elää? Saisit heti useamman kympin enemmän käteen kuussa.
Ei se auta mitää vaikka karsin.. kuten sanoin monet rekryfirma tuntee jo mut ja valitettavasti oon saanu ikuisen leiman ettei mua oteta mihkään töihin
Huomaatko, taas poimit tästä kaikesta vain sen, mihin voit sanoa suoraan EI ONNISTU. Entä ne asiat, missä voisit onnistua, jos edes yrittäisit? Kuten velkaneuvonta? Ja miten niin ei auta mitään, jos karsit menoja? Sehän konkreettisesti juuri auttaa, sinulle konkreettisesti jää viihdepakettien hinnan verran lisää rahaa käteen.
20 e lisää käteen.ei auta mitään. Elän velkarahalla piste.
Eli tilanne on nyt se että joudun elää puurolla muuten oon kusessa.. ja jokainen penni palkasta laitettava lainoihin 30 v