Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

velkaa jo 30 tonnia ja vakituinen työ.. elämä pilalla

Vierailija
03.11.2021 |

Masennus.. yksinäisyys.. velkaa noin 30 tuhatta.. pienet tulot vakituinen työ kyllä.. enkä tiedä jaksanko olla vuosia töissä vai saanko potkut.. epävakaa persoona... yksinäinen.. kaverit menny jo vuosia sitte.. peli ongelmia ollut... naista en tuskin koskaan saa.. mitään ei kai ole tehtävissä enää.

Kommentit (680)

Vierailija
101/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä enää miten jaksan elää tää on aivan kamalaa.. ei kannata tehdä töitä ja mitää.. kodittomaksi juopoksi vain

Vierailija
102/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu ja sain yhteyden velkaneuvontaan.

Sanoivat tylysti, että päästä laskut ulosottoon, kpska muuta apua et saa, koska velkasi on liian pieni (20t).

Että näin.

Velkaneuvontaa en suosittele, ellei sulla ole velkaa ihan v. tusti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otan pelikiellot ja kaikki.. vuosiksi... en juo enää.. mutta ongelmia on miten maksaa velkaa kun ei riitä rahat elämiseen.

Itsellä meni 15 vuotta maksamiseen, työttömyyttä ja pätkätyötä matalapalkka-aloilla, velat olisi vanhentuneet 20 vuodessa, mutta sinnikkäästi maksoin. Nyt luottotiedot puhtaat, opin käyttämään rahaa ja kohtuullinen asuntolaina. Toki velkaa oli vain 20te enkä elänyt luottokorteilla tai ollut peli taikka juomisongelmaa. Vakituisesta työstä vouti vie omansa aina, mutta maksa aina lisäksi kokonaisia laskuja jos suinkin mahdollista, se lyhentää pottia enemmän kuin uo-miehen ottama tilitys. Ehdota akordeja velkojille ja pidä suunnitelmista kiinni. Hoidata masennus ja peli ja juomisongelma, ota yhteys velkaneuvojaan.

eI SE AUTA VAIKKA EN JUO ENÄÄ JA PELAA.. MUN MENOT JA TULOT EI RIITÄ.. VUOKRA JA LYHENNYKSET JA TERAPIA.. LASKIN ETTÄ MULLE JÄÄ 200 E KK

Noh, tapa ittes sitten niin loppuu kärsimys tai sitten ota itseäsi niskasta kiinni, sisuunnu ja muuta asennetta. Ei paljoa vaihtoehtoja. Oletko sama suomi24 tyyppi joka nillitti ettei saa naista vaikka on pitkä? Asennevamma ainakin yhtä paha.

Vierailija
104/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten kun ei ole saanut töitä ja rahaa.. olen alkanu ottamaa lainaa netistä ja samalla maksanu uusilla vanhoja pois tullut kierre,, ja nyt oon pelannu jo yli 10 tuhatta.. ja mitää ei ole enää tehtävissä.

Pelannu eli olet mies?

Juu sinulla ei ole toivoa. Kaunis nainen taas... Sanotaanko että naisilla on keinonsa ansaita nopeasti

Olen mies ja pelannut kk sisällä yli 10 tuhatta euroa

Vierailija
105/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otan pelikiellot ja kaikki.. vuosiksi... en juo enää.. mutta ongelmia on miten maksaa velkaa kun ei riitä rahat elämiseen.

Itsellä meni 15 vuotta maksamiseen, työttömyyttä ja pätkätyötä matalapalkka-aloilla, velat olisi vanhentuneet 20 vuodessa, mutta sinnikkäästi maksoin. Nyt luottotiedot puhtaat, opin käyttämään rahaa ja kohtuullinen asuntolaina. Toki velkaa oli vain 20te enkä elänyt luottokorteilla tai ollut peli taikka juomisongelmaa. Vakituisesta työstä vouti vie omansa aina, mutta maksa aina lisäksi kokonaisia laskuja jos suinkin mahdollista, se lyhentää pottia enemmän kuin uo-miehen ottama tilitys. Ehdota akordeja velkojille ja pidä suunnitelmista kiinni. Hoidata masennus ja peli ja juomisongelma, ota yhteys velkaneuvojaan.

eI SE AUTA VAIKKA EN JUO ENÄÄ JA PELAA.. MUN MENOT JA TULOT EI RIITÄ.. VUOKRA JA LYHENNYKSET JA TERAPIA.. LASKIN ETTÄ MULLE JÄÄ 200 E KK

Noh, tapa ittes sitten niin loppuu kärsimys tai sitten ota itseäsi niskasta kiinni, sisuunnu ja muuta asennetta. Ei paljoa vaihtoehtoja. Oletko sama suomi24 tyyppi joka nillitti ettei saa naista vaikka on pitkä? Asennevamma ainakin yhtä paha.

Olen sama tyyppi joo.. niin ajattelin tehdä en jaksa enää

Vierailija
106/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama juttu ja sain yhteyden velkaneuvontaan.

Sanoivat tylysti, että päästä laskut ulosottoon, kpska muuta apua et saa, koska velkasi on liian pieni (20t).

Että näin.

Velkaneuvontaa en suosittele, ellei sulla ole velkaa ihan v. tusti!!

Joo en ole päästämässä laskuja ulosottoon

Vierailija
107/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt pikavipit, kulutusluotot, klarna, collector menossa sinne ulosottoon.

Hieman helpottanut, mutta eihäm tämä kivaa ole.

Kulutusluotot sun muut pitää kieltää!!!

Itse opiskelin 3v ja olen yksinhuoltaja, joten rahaa ei todellakaan ollut ostella lapselle esim vaatteita.

Itselleni löysin kyllä kirppareilta.

Tv,sänky, ruokapöytä ja muita tärkeitä huonekaluja, puhelin. netti, polkupyörät, koska auton möin... siinähän sitä.

Vierailija
108/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo ihan sekasin tää elämä.. mitää ei ole tehtväissää oon pilannu elämäni en saa naista ja mietin että lopettaisko työt ja alkais juopoksi.. ottais niin paljo velkaa kun saa

Vierailija
109/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo no elämä on helvettiä.

Vierailija
110/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit rahaa nyt yhtä-äkkiä 15k mitä tekisit?

Vierailija
111/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käydä pankissa kysymässä, voiko pankkilainaan sisällyttää ferratum lainan. Sit ehkä pankkilaina nousee vaan tyyliin 20e kuussa ja loput mitä maksat nyt ferratumiin jää käteen. Mekin ollaan yhdistetty lainoja.

Vierailija
112/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, tilanne ei ole paha, rahaa se vain on, asiat muuttuvat suhteettoman suuriksi oman pään sisällä.

Hae apua kunnan velkaneuvonnasta, pistä kaikki pelisulut päälle, jos et voi lopettaa juomista hae siihenkin apua. Tulo ja menopuoli on huonosssa kunnossa mutta ei vielä mitenkään mahdotonta korjata. Pahimmassakin tapauksessa menee vain luottotiedot muttei sekään elämää pysäytä.

Moni muukin on ollut samassa tilanteessa tai pahemmassakin ja selvinnyt, pala kerrallaan elämä kuntoon ja eteenpäin.

Mutta hae apua, kerro ongelmistasi avoimesti, asiat paisuu turhaan jos niitä yksin märehtii.

Vierailija
113/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ++ on siitä vmäinen, että sitö vaan tuijottaa seinän mustaa pistettä, että jestas kun on musta piste. musta piste. musta piste musta piste. Aina vaan siinä. Ja sit tuijottaessa se vaan tuntuu kasvavan. Ei auta vaikka toiset on silleen että ei ole mustaa pistettä, maalataan se pois, pestään pois, osta taulu päälle. Eli kuten tää keskustelu. Piiri pieni pyörii.

Sinulla on työ, sinulla on asunto, tuo ei ole vielä loputon summa velkaa. Kävelet omin jaloin.

Velkaneuvonta? Terapiassa voisi pohtia lääkitystä tuohon pohjattomaan pimeyteen? Seurakunnalla voi myös käydä keskustelemassa (eivät tyrkytä uskontoa auttaessaan, käyty)? Kysy velkaneuvonnassa saako itselleen luottokiellon, ettei tulisi enempää velkaa.

Jos oikeasti käyt ahkerasti salillla tms, niin 20e kannattaa siihen käyttää, mutta liikkua voi ilmaiseksikin. 2 viihdepalvelua ei ole järkevä sijoitus nyt, itsekin peruin spotifyt, äänikirjat, kun säästölinja. Kirjastosta löytyy keittokirjoja miten venyttää penniä ruokien kanssa.

Väkisin ei voi vääntää itseään positiiviseksi, mutta palastele ongelmia pienemmäksi. Minä myin pois pöytäkoneen, jolla tuli pelattua. Lainasin kirjastosta kirjoja itsensä rakastamisesta, luonto-oppaita, kokkauskirjoja. Viikon suunnitelma oli käydä töissä, 2 kertaa suihkussa ja 2 kertaa lenkillä...

Harmittaa, usein tuntuu että miehet eivät apua hae, hyvä että olet terapiaan päässyt. Exäkin oli uupunut, ja tarvitsisi lääkäriä muutenkin, mutta apua ei voinut hakea. Hieno mies jäi tuleen makaamaan, ja lopulta nakkasi minutkin pihalle elämästään, kun ahdisti. Juuri tuollainen negaatiokierre, mitä tässä keskustelussa jatkat.

Vierailija
114/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaa ei anna mulle enää lainaa vaikka vakituinen työ.. emmä tajua

Vierailija
115/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käydä pankissa kysymässä, voiko pankkilainaan sisällyttää ferratum lainan. Sit ehkä pankkilaina nousee vaan tyyliin 20e kuussa ja loput mitä maksat nyt ferratumiin jää käteen. Mekin ollaan yhdistetty lainoja.

ei pankki korota enää joustoluottoa olen kysynyt kokoajan kieltävä korotus vastaus vaikka vakituinen työ.. emmä oikee ymmärrä nykyää ei saa mistää rahaa

Vierailija
116/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yksinkertainen sille en voi mitää.. en osaa käyttää rahaa,, en osaa elää nuukasti... en osaa istua kotona yksin. ku ei oo kavereita.. aikoina ollut vuosia työtön ja siitä se velkaantuminen lähti.. ennen en pelannu.. kaikki asiat oli hyvin.. kunnes palkka tippu niin pahasti että on niin vaikeeta.

Ihan keskinkertaisillakin ihmisillä on ongelmia talouden hallinnan kanssa.

Vierailija
117/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku mitään ei ole tehtävissä.. lainaa ei vain mistään enää irtoa.

Vierailija
118/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tee kouluistasi jako. 1) välttämättömät menot 2) asiat joita et tarvitse. Jos rahaa jää puuttumaan, kun valitset vain välttämättömät kulut, etsi siihen ratkaisuja.

1) Voisiko kulutusluottoon saada lisäaikaa tai voisitko saada pankista halpakorkoisen kulutusluoton, johon voisi yhdistää myös nykyisen luottokorttivelan.

2) Saisitko lisätyötä.

3) Tee tiukka päätös, ettet osta mitään luotolle.

4) Näin opit selkeästi oivaltamaan mikä on taloudessa tärkeätä.

Fitsness ei ole tärkeää, koska voit kävellä raittiissa ilmassa. Maksulliset tv-kanavat eivät ole tärkeitä, kun telkkarista tulee koko ajan ohjelmaa ja kirjastot ovat ilmaisia . Iso plussa on, että sinulla on vakituinen työ.

Vierailija
119/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pankki korota enää joustoluottoa olen kysynyt kokoajan kieltävä korotus vastaus vaikka vakituinen työ.. emmä oikee ymmärrä nykyää ei saa mistää rahaa

Töistä sitä rahaa saa. Sillä nyt lyhennellään lainoja. Sit ku ne on maksettu, jää käteen enemmän. Toista työpaikkaakin voi hakea. Sillä toisen työpaikan tuloilla maksetaan lainat.

Vierailija
120/680 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotolle ostaminen on perkeleestä suurelle osalle väestöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme