Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

velkaa jo 30 tonnia ja vakituinen työ.. elämä pilalla

Vierailija
03.11.2021 |

Masennus.. yksinäisyys.. velkaa noin 30 tuhatta.. pienet tulot vakituinen työ kyllä.. enkä tiedä jaksanko olla vuosia töissä vai saanko potkut.. epävakaa persoona... yksinäinen.. kaverit menny jo vuosia sitte.. peli ongelmia ollut... naista en tuskin koskaan saa.. mitään ei kai ole tehtävissä enää.

Kommentit (680)

Vierailija
661/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soitit kuntasi talous- ja velkaneuvontaan?

Sieltä saat apua velan maksuun ja muutenkin neuvoja tilanteeseesi.

Vierailija
662/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko soitit kuntasi talous- ja velkaneuvontaan?

Sieltä saat apua velan maksuun ja muutenkin neuvoja tilanteeseesi.

En ole soittanut koska tulen pärjäämään.. luultavasti saan tehdä 2 vuoroa lisää kk jatkossa se tekee jo 2000 € nettona niin hyvin pärjään.. mutta varmasti tulen käymään jos en saa rahoja takaisin tietystä paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen pärjäämään niin kauan kunnes on palkkatuloa ja töitä. Potkuja en saa ja en lopetakkaa töitä.

Vierailija
664/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eti sitten joku komistus.. varakas johtaja.. ja koulutettu fiksu mies.. jos tällänen ei kelpaa.. siinähän etit :D Ei paljo kiinnosta.

Vierailija
665/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaaminen loppuu kun ei pelaa....alkoholin juominen loppuu kun ei juo....velaksi eläminen loppuu kun ei tee velkaa. Eikö ole yksinkertaista. Saat nämä neuvot ilmaiseksi.

vittuku et tajua.. tässä mun menot ja tulot:

674 € vuokra

324 € pankkilaina

158 € ferratum laina

100 € luotolle

19 € lääkkeet

30 € puhelin

25 € elisa viihde

7 € ruutu +

120 € terapia

20 € fitness

ja tulot on jotain 1700 € kk.

Haet takuusäätlön takausta yhdistelylainalle. Ja halvempaa vuokrakämppää. Ja luovut maksullisista viihdepalveluita. Tai annat kaikki mennä ulosottoon ja maksat niitä lopun ikäs. Onnea matkaan!

En todellakaa laita ulosottoon.. enkä myy autoa.. enkä vaihda asuntoa.. kumma jotta se ei teidän päähän mene???!!!

Kyllä ne sinne menee laittamattakin ennen pitkää. Ja sit ne pakottaa myymään sen autonkin. Kumma, että se ei sun päähän mene.

Vierailija
666/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota myymään mitään autoa.. enkä vaihda asuntoa.. tajua nyt jo se?

Vierailija
667/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjään hyvin kun en käy baareissa enkä juo ja syön vähempi ruokaa ja ostan järkevästi enkä tuhlaile niin makselen pikkuhiljaa velkoja pois.

Vierailija
668/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on ilkeitä eikä tajua yhtää mitää.. myykää ite autot ja muuttakaa johki asuntolaa missä asuu juoppoja?

Vierailija
669/680 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama en jaksa koko ketjua hyvästi kaikki ihmiset.

Vierailija
670/680 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin viime yönä huonosti ja kun heräilin, niin tää ap:n kuvio pyöri mielessä. Ja olin päässy vasta sivulle 8.

Mut oikeesti, ulosotto on se järkevin veto tässä tilanteessa. Se on ainoa mikä pomminvarmasti katkaisee lisävelkaantumisen, ettei tuu taas jollain heikolla hetkellä 10000€ lisää, kun pelihimo vie. 

Ilman luottotietoja tietyt asiat vaikeutuu ja varsinkin asunnon vaihtaminen. Mutta ap ei ollut vaihtamassa asuntoa muutenkaan eikä 694€ oo paha vuokra. Jos käviskin niin että remontin tai muun takia ap joutuu siitä asunnosta lähtemään, niin kyllä monet vuokranantajat vuokraa luottotiedottomallekin, koska heitä on niin paljon. Tärkeintä on, ettei ne luottotiedot ole menny sen vuoksi, että vuokrat on jätetty maksamatta. Vuokraa ei saa jättää maksamatta vaikka mikä olisi, koska sen jälkeen ei saa asunnottomana asuntoa edes kaupungilta ja seuraava osoite on joku yömaja tai teltta. 

Ulosotosta tulee tietenkin kuluja. Mutta niiden velkojenkin korot tippuu oliko se ekan 18kk jälkeen siihen, mikä on yleinen viivästyskorko, onko se 7-8%. Niissä ap:n veloissa voi olla paljon suurempi korko. Ja ennen kaikkea niihin luottoihin alkaa mennä paaaaljon vähemmän rahaa kuin nyt. Tulee tilaa hengittää, kun ne laskut ei kurista kurkkua. 

Ulosottoa vastaan taisteleminen sellaisessa tilanteessa, kun sitä ei voi enää välttää, tekee vaan lisää kustannuksia. Niin kauan kun ei ole ulosotossa, niistä koroista menee ne korkeat korot. Ja menee käsittelykuluja ja muistutuskuluja. Mutta se ulosottoon päästäminenkin pitää tehdä jotenkin fiksusti, sille velkojalle pitää jotenkin ilmoittaa että en maksa, pistä ulosottoon. Tää pitää joltain paremmin tietävältä tarkistaa. Ettei anna niiden jatkaa sitä perintää ja muistutusmaksujen keräämistä. 

Ulosotto kestää maksimissaan sen 15 vuotta, mutta eiköhän ap saa lainat pois sitä ennen. Ja ainakaan se tilanne ei pääse menemään pahemmaksi, kun uutta lainaa ei saa. 

Lisäksi toimeentulotuessa ulosotto huomioidaan menona. Itse maksettuja lainanlyhennyksiä ei huomioida. Ap voi tarkistaa olisko ulosoton jälkeen mahdollisuus asumistukeen ja/tai toimeentulotukeen. 

Jos nyt vänkää sitä ulosottoa vastaan, niin vähin mitä voi ja pitää tehdä, on oma luottokielto. Asiakastiedon kautta ostettuna se maksaa 20€ ja on voimassa kaksi vuotta. Sanoisin, että money well spent! 

Vierailija
671/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni lisää kusessa oon.. autoon tuli vika ja nyt menee yli 200 korjaukseen.. ei en mä kestä tätä elämää.

Vierailija
672/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti enää ei jaksa.. ei mitää järkee käydä töissä.. en tiedä ees pitävätkö mua monta vuotta.. ja jaksanko tehdä töitä... en mä silti pärjää kun tarvisin ainaski 2-3 työn tulot.. että selviän ja pystyn elämää ja makselee velkoja pois.

Vierailija
673/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukuin viime yönä huonosti ja kun heräilin, niin tää ap:n kuvio pyöri mielessä. Ja olin päässy vasta sivulle 8.

Mut oikeesti, ulosotto on se järkevin veto tässä tilanteessa. Se on ainoa mikä pomminvarmasti katkaisee lisävelkaantumisen, ettei tuu taas jollain heikolla hetkellä 10000€ lisää, kun pelihimo vie. 

Ilman luottotietoja tietyt asiat vaikeutuu ja varsinkin asunnon vaihtaminen. Mutta ap ei ollut vaihtamassa asuntoa muutenkaan eikä 694€ oo paha vuokra. Jos käviskin niin että remontin tai muun takia ap joutuu siitä asunnosta lähtemään, niin kyllä monet vuokranantajat vuokraa luottotiedottomallekin, koska heitä on niin paljon. Tärkeintä on, ettei ne luottotiedot ole menny sen vuoksi, että vuokrat on jätetty maksamatta. Vuokraa ei saa jättää maksamatta vaikka mikä olisi, koska sen jälkeen ei saa asunnottomana asuntoa edes kaupungilta ja seuraava osoite on joku yömaja tai teltta. 

Ulosotosta tulee tietenkin kuluja. Mutta niiden velkojenkin korot tippuu oliko se ekan 18kk jälkeen siihen, mikä on yleinen viivästyskorko, onko se 7-8%. Niissä ap:n veloissa voi olla paljon suurempi korko. Ja ennen kaikkea niihin luottoihin alkaa mennä paaaaljon vähemmän rahaa kuin nyt. Tulee tilaa hengittää, kun ne laskut ei kurista kurkkua. 

Ulosottoa vastaan taisteleminen sellaisessa tilanteessa, kun sitä ei voi enää välttää, tekee vaan lisää kustannuksia. Niin kauan kun ei ole ulosotossa, niistä koroista menee ne korkeat korot. Ja menee käsittelykuluja ja muistutuskuluja. Mutta se ulosottoon päästäminenkin pitää tehdä jotenkin fiksusti, sille velkojalle pitää jotenkin ilmoittaa että en maksa, pistä ulosottoon. Tää pitää joltain paremmin tietävältä tarkistaa. Ettei anna niiden jatkaa sitä perintää ja muistutusmaksujen keräämistä. 

Ulosotto kestää maksimissaan sen 15 vuotta, mutta eiköhän ap saa lainat pois sitä ennen. Ja ainakaan se tilanne ei pääse menemään pahemmaksi, kun uutta lainaa ei saa. 

Lisäksi toimeentulotuessa ulosotto huomioidaan menona. Itse maksettuja lainanlyhennyksiä ei huomioida. Ap voi tarkistaa olisko ulosoton jälkeen mahdollisuus asumistukeen ja/tai toimeentulotukeen. 

Jos nyt vänkää sitä ulosottoa vastaan, niin vähin mitä voi ja pitää tehdä, on oma luottokielto. Asiakastiedon kautta ostettuna se maksaa 20€ ja on voimassa kaksi vuotta. Sanoisin, että money well spent! 

Pelihimo on nyt katkolla.. otin kiellot maksusiirtoihin ilmoitin että en pysty mihkää peliin siirtään enää rahaa.. mutta nyt tuli yli 200 e lisää velkaa kun autoon tuli vikaa ja pakko korjata.. mutta elämä on tällästä taistelua ja tuskaa koko elämä ja veloissa.

Vierailija
674/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene laskut ulosottoon.. sain sovittua 6 kk maksusopimuksen pankinkaa maksan yli 100 € kk.. ja olen jo maksanut etukätee muut luotot ja nyt vaa lyhennän palkasta pikkuhiljaa.. tätä menoa ne joskus katoaa.. ei tarvi myydä autoa eikä vaihtaa asuntoa ja ei mene luottotiedot.

Vierailija
675/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs ei jotenki ole mitää järkee.. kohta 37 v ja aivan pohjalla.. koskaa tehny töitä ja vain velkaa ja velkaa ja vippejä ottanut.. sit pelannut.. kokoajan velkaa tulee lisää autoon vikoja.. ja ei pysty parempaa autoa ostaan.. hävettää tässä iässä ajaa jollain 2000 € romulla.. kun ei pysty ostaa kalliimpaa.. ei pysty saamaa parempaa palkkaa.. menee 20 v velkojen maksussa.

Vierailija
676/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki en jaksa enää lisäks oon niin yksinkertainen en saa ees kavereita ja tyttöystävää.. mun elämä on kaaosta ollut vuosikausia.. mä en tajua joku karma tässä on ja jatkuu vaikka on työpaikka.

Vierailija
677/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAKKO SE ON VAIN KÄRSIÄ KOKO ELÄMÄ JA MAKSELLA VELKOJA KOKO ELÄMÄ TUSKIN ENÄÄ SAA TYTTÖYSTÄVÄÄ.. SAMA ONKO ELOS VAI EI

Vierailija
678/680 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ketään kiinnosta heido.. omapa on taisteluni ja elämäni

Vierailija
679/680 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole mitää järkee saan 200 e kk velkoja pois.. maksan tätä menoa 10 v ja elämä on aika lailla sekasin ja pilalla.

Vierailija
680/680 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytki tulee 2 viikon palkka 680 € siitä jää just elämiseen bensat ja ruoka kk... kyllä ottaa niin päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi