Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
On todellakin mennyt överiksi. Silti salaa haaveilen jostain ökykosmetiikkakalenterista 😀 olisi mulla varaa ostaa semmoinen, mutta en vaan raaski pistää satasia semmoiseen. Olispa ihanaa, jos saisi semmoisen lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just osti itteleen viski joulukalenterin
Ryyppäämiseks menee koko joulukuu
Taitaa mennä minullakin överiksi tämän merkeissä
Naisoletettu kalenteri olis kiva,joka päivä uus.ja vanhan voisi heivata
kaikki muukin on nykyään överiä. ihmisille ei riitä enää mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, hieman alle nelikymppinen nainen, haluaisin kauniisti kuvitetun perinteisen kartonkisen joulukalenterin, jossa kuva täydentyy luukun takaa löytyvällä yksityiskohdalla. Kosmetiikalla, herkuilla, pikkutavaroilla tms. en tee yhtikäs mitään.
Kuvailit juuri partiolaisten adventtikalenterin, se on paras. Vieläkin joka vuosi sen hankimme vaikka lapset ovat jo lentäneet pesästä.
Eihän se ole lainkaan kaunis eikä jouluinen. Mitähän tarkoitusta varten lie painettu, tuskin ainakaan joulua.
Ihan liian vähän joulukalentereita edelleen ja suurin osa lapsille suunnattuja. Kaipaamme lisää aikuisille suunnattuja kalentereita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Fazerin suklaapatukkakalenteri on kyllä kaupallisuuden huipentuma. Samat 24 suklaapatukkaa saa hyllystä puolta halvemmalla mutta kalenterina hinta on kaksinkertainen. Ja ihmiset ostaa hyllyt tyhjiksi. Se pahvikotelo tuskin maksaa yhtä paljon kuin suklaat. Ihan naurettavaa, mutta myyntihän onkin täysin psykologista toimintaa, ei siinä enää rahalla ole merkitystä. Idea myy ja joulu etenkin.
Toinen mitä en ymmärrä on ne itse kootut ja pakatut lahjat joita joulukalenterina esitellään. Eli ostetaan jopa satojen eurojen edestä pieniä lahjoja, paketoidaan jokainen erikseen erilaisiin papereihin ja numerot päälle. "Kalenteri" on sitten sellaisen banaanilaatikollisen kokoinen röykkiö lahjoja. Vieläkö sitten aattona lahjotaan lisää? Luultavasti. Ekologisuudesta puhutaan paljon mutta jouluna koko ajatus heitetään romukoppaan ja mällätään hirvittävästi kaikella turhuudella.
Löysin omista jemmoistani kaksi kuvakalenteria parinkymmenen vuoden takaa, niissä on iloa ihan riittävästi ja tuskin edes niitäkään avaan. Tulee se joulu ilman kalenteriakin.
Olen samaa mieltä noista patukka ym. kalentereista, ovat tylsiä ja kalliita: maut/tuotteet ovat jo olemassa, edes kääre ei ole erilainen. Olisiko liikaa pyydetty jos Fazer tekisi kalenterin, johon tulisi esim. naapurimaassa myytäviä tuotteita (Ruotsin markkinoilla on useampi tuote, joita ei saa Suomesta)?
Mä tilasin teineille nuo Fazerin patukkakalenterit. On kiva yllätys heille Suomesta. Niissä on varmaan monia suklaapatukoita, mitä eivät ole ikinä maistaneet.
Kiva tuo suomikauppa, että saa jotain suomalaista jouluksi ulkomaillekin.
Vierailija kirjoitti:
On todellakin mennyt överiksi. Silti salaa haaveilen jostain ökykosmetiikkakalenterista 😀 olisi mulla varaa ostaa semmoinen, mutta en vaan raaski pistää satasia semmoiseen. Olispa ihanaa, jos saisi semmoisen lahjaksi.
Mä ostin itselle viime vuonna MAC:n kalenterin. Kallis, mutta on siinä kyllä paljon meikkejäkin. Osan otin itse käyttöön, tytär otti osan ja osan annoin joululahjaksi eli säästin siinä, kun ei tarvinnut lahjaa ostaa enää erikseen.
Ei tarvi itse pitkään aikaan ostaa meikkejä,
Tämän ketjun innoittamana laitan ruokatilaukseeni tee-kalenterin ja puuro-kalenterin. Kiitos ketjusta , muuten en olisi hoksannutkaan!
Vierailija kirjoitti:
Tästä muuten löytyy <a href="https://joulukalenteri-arvostelut.fi/alkoholi-joulukalenteri/#viski-jou…">viski joulukalenteri</a>
Ostin cliniquen kosmetiikkakalenterin, tämä on joululahjani myös. Muuta en saa, koska ei ostella aikuisille lahjoja. Tuotteet ovat sellaisia, joita muutenkin käyttäisin. Pari siinä oli sellaista, jota en ehkä tule käyttämään ja annan ne jollekin paikallisessa kierrätysryhmässä.
Statussymboliksi nämä on selvästi ainakin joidenkin kohdalla muodostuneet: Kuka ostaa eniten kalliita kalentereita ja kerskailee niillä pitkin nettiä? Ei ero millään tavalla mistään muusta kerskakulutuksesta, oman ilon ja huvin vuoksi tuhlataan ja vielä aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki keskustelupalstat ovat täynnä kirjoituksia mua ahdistaa jne.
Ei ahdista tippaakaan. Jos naapurin Jani-Petteri saa jotain, ei se oo multa pois.Meillä lapset sai valita kalenteri tai 30 euroa. Ottivat rahat.
Mä voiton teekalenterin ja oon jo aloittanut sen juomista, kun ne aina kestää pitkään.
Elän muuten hyvin minimalistisesti. Kyllä jouluna saa irrotella. Ostin Tigeristä yhden joulukoristeenkin, 2 euroa.
Fiksuja lapsia, kyllähän 30 eurolla saa jo montakin kalenteria.
Vierailija kirjoitti:
Ostin cliniquen kosmetiikkakalenterin, tämä on joululahjani myös. Muuta en saa, koska ei ostella aikuisille lahjoja. Tuotteet ovat sellaisia, joita muutenkin käyttäisin. Pari siinä oli sellaista, jota en ehkä tule käyttämään ja annan ne jollekin paikallisessa kierrätysryhmässä.
Clinique on mulla ollut yhtenä vuotena ja se oli mun mielestä hyvä kalenteri ja hintansa arvoinen. Käytin monia tuotteista matkoilla. Pikkupurkit on käteviä ja riitti hyvin aina reissun ajaksi.
Kyllä mä olen kaikkia niitä tuotteita siitä käyttänyt. Käsirasva kului hitaimmin, kun mä en ole sitä tottunut käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Waudeee. Ois ihku.
Minulla on seurakunnan lahjoittama pahvikalenteri, jossa luukusta löytyy piirretty kuva ja lyhyt mietelause. Tykkään kovasti tästä kalenterista. Kaupan kalenterit ovat liian ökyjä, vaikka karkkeja syönkin.
Huh, onneksi ihmislaji ei enää ole täällä kauaa. Ei siis pärjätä yhtä kuukautta niin, ettei saisi joka päivä suklaata, kynsilakkaa tai huulipunaa.
Miksi me edes kierrätetään pattereita eikä heitetä niitä luontoon, kun kerskakulutus ajaa saman asian?