Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi

Vierailija
03.11.2021 |

Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?

Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?

Kommentit (431)

Vierailija
381/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan. Uskomattominta on että suurin osa menee aikuisille.

Hyvä bisnesidea kyllä. 

Vierailija
382/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö kuvajoulukalentereita vielä? Viime vuonna niitä oli tarjolla jossain, mutta kukaan ei ottanut. Siis ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viimeaikoina bongannut mitä ihmeellisimpiä joulukalentereita. Yks kiinnostelis (itselleni siis, koska olen lapseton sinkkunainen), mut 40 euroa on aika suolainen hinta ja voi jäädä ostamatta siksi. Toisaalta, joskus tekisi mieli ostaa överikalenteri (toi ei ole syötävää tai kosmetiikkaa), kun kerran aikuisena voi ja mulla ei yli 10 vuoteen oo sellaista ollut...

N31

Vierailija
384/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Eräässäkin oli 25 luukkua.

Vierailija
385/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä. En tarvitse joulukalenteria. Minulla on almanakka, jota käytän ympäri vuoden.

Joulukalenteri voisi olla ns. "Vuoden turhake".

Vierailija
386/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä joku on mielensä pahoittanut toisten joulukalentereista.

Meillä oli viime vuonna kahvikalenteri ja se oli aika kiva, joka aamu makusteltiin vähän erilaista kahvia, joulukuun pimeät aamut lähtivät paremmin käyntiin.

Joku ökyluksuskalenteri voisi olla kiva, mutta tuohon Diorin 600 euroon en ihan lähde mukaan. Ainakin Chanelin viime vuotinen kalenteri sai paljon kritiikkiä kun siellä oli jotain turhaa roinaa, kuten tarroja sisällä. 

Vierailija
387/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu vaan pahenee. Nytkin kalenterit ja kaikki muu krääsä laitettu esille jo lokakuussa. 

Vierailija
388/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joku vuosi sitten  mummu toi meidän 3 lapselle kalenterin, jossa piti olla ylläri joka päivälle jokaiselle oma kalenteri. Oli kaikille täyttänyt 3 ensimmäistä päivää,sanoi täytä itse loput. En täyttänyt. Maailmain surkein lahja!

Vierailija
389/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älytöntä. En tarvitse joulukalenteria. Minulla on almanakka, jota käytän ympäri vuoden.

Joulukalenteri voisi olla ns. "Vuoden turhake".

No, pääasiassa joulukalenterit on tarkoitettu lapsille.

Vierailija
390/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kyllä hyvin jo noistakin poistettu ja mene enään pitkään kun Jouluakin täytyy kutsua jo vapaapäiviksi taikka lomaksi.

Vierailija
391/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin jo viski-joulukalenterin, samanlainen oli viime vuonna. Mikä on mukavampaa kuin aloitttaa päivä kunnon paukulla!

https://www.whiskyshop.com/the-whisky-advent-calendar-2023

Vierailija
392/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lelukalenterit on jo kauan olleet överiä, mutta esim. leho-kalentereissa ne päivän yllätykset on niin pieniä, suunnilleen yksi pikkufiguuri, ettei ne mun mielestä ole mitenkään överiä. Ja jos käyttää kosmetiikkaa, niin kalenteri on hyvä tapa tutustua eri tuotteisiin. Toki jos sulle riittää apteekin perusvoide, niin älä ihmeessä osta kosmetiikkakalenteria!

Törkeän kalliita nuo kyllä on, ite ajattelen että ehkä euro per päivä olisi kohtuullinen kalenterihinta, en ikinä ostaisi monen kympin saatikka yli satasen kalenteria! Tai sit se pitäis ajatella omana joululahjanaan itselle.

Mun legofani ystävä oli laskeskellut, ettei ne legokalenterit edes niin kovin kalliita ole sisältöön nähden, siis että ihan hyvän vastineen saa rahoilleen ja sellaisia erikoisukkeleita joita ei muuten saa. Mutta legokalenterit alkaakin olla jo edullisimmasta päästä joulukalentereita... 

Vierailija
393/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 10 sisarusta, me 3 nuorinta saatiin avata sanomalehden välissä tullutta pahvijoulukalenteria vuoropäivinä. Suloinen muisto lapsuudesta. 

Vierailija
394/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa joulukalenterin luukun takana oli vain kuva ja joulu jälkeen laitettiin luukut kiinni ja alettiin taas vuoden päästä availla uudestaan. Se oli aina yhtä hienoa!

Vierailija
395/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Minä, hieman alle nelikymppinen nainen, haluaisin kauniisti kuvitetun perinteisen kartonkisen joulukalenterin, jossa kuva täydentyy luukun takaa löytyvällä yksityiskohdalla. Kosmetiikalla, herkuilla, pikkutavaroilla tms. en tee yhtikäs mitään.

Miksi konditionaali? Mene ja osta sellainen, jos haluat eikä 5-10 euron kalenteri vie budjettiasi perikatoon. Itsekin ostin söpön paperikalenterin juuri viime viikolla. 

Partiolaisten kalenterit on just kuvauksen mukaisia, yleensä kauniita ja rahatkin menee lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemiseen. Sen saa nykyään tilattua netistä jos ei tunne ketään partiolaisia. 

Vierailija
396/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kosmetiikkakalenteri vois ollakin kiva, jos sieltä tulisi jotain järkevää ja hinta ois kohtuullinen. Saisi kokeilla vähän eri tuotteita. Mutta yleensä niissä on kosmetiikkanäytteiden lisäksi jotain turhaa krääsää ja hinta suolainen joten ei kiitos. 

Vierailija
397/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki. Eihän niitä ole pakko ostaa. Kaupoissa on paljon muutakin ns turhaa.

Vierailija
398/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi kyllä houkuttanut ostaa kosmetiikkakalenteri, mutta järkytyin hinnasta: 359 euroa!!! Oli siis Sensain kalenteri. Onhan ne toki kalliita tuotteita, mutta silti kyllä tuo on liikaa kalenterista. Vähän liian överiä mulle.

Vierailija
399/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kiva joskus ostaa sellainen uudenlainen tuotekalenteri, joita nykyään tehdään aikuisille. Ne on vaan niin kalliita, etten vielä ole suuttanut ostaa. Asun yksin, eikä lahjojenostajia juuri ole, saan yleensä vain vanhemmiltani mm. kahvia, suklaata ja kukan, joten kalenteri olisi ihan oiva hemmottelulahja itselle. Yleensä nimittäin jotain kuitenkin ostan itselleni "lahjaksi" jouluksi eli sallin jonkun erityisen hemmottelun itselleni joulunaikaan.

Lapsena en juuri saanut kalentereita kuin niitä kuvalla varustettuja. Suklaakalenterin sain harvoin. Nykyajan mukuloille ei mikään tunnu riittävän. Mutta ei se ole mukuloitten vika, vaan niiden aikuisten, jotka totuttavat mukulansa saamiseen.

Vierailija
400/431 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukalenterit voisivat tulla myyntiin vasta marraskuun puolenvälin jälkeen. Muksut ovat kuin tulisilla hiilillä, kun kalenteri odottaa avaamista pari kuukautta. Mutta myöhempään ei voi ostaa, että saa sen minkä lapsi tahtoo.