Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Kohta jo tuo joulukin jo poistetaan noista ja julistetaan sitten lomapäiviä.
Ihan kuten kaikki muukin maailmassa menee vuosi vuodelta överimmäksi.
Överiä on sekin että kauppoihin tuli joukusuklaat jo lokakuun puolessa välissä. Sairasta. Ja vielä joku ihmettelee miten me lihotaan niin paljon. Minun mielestä pitäisi lailla kieltää koko saa.... k.. in jouluhössötys ennen marraskuun viimeistä viikkoa. Ei oo ihme ettei itse joulu tunnu enää miltään kun tuota härdelliä on seurannut 2 kk ennen oikeaa joulua.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa joulukalenterin luukun takana oli vain kuva ja joulu jälkeen laitettiin luukut kiinni ja alettiin taas vuoden päästä availla uudestaan. Se oli aina yhtä hienoa!
Silloin ne kalenterit olivatkin sitä ihanaa joulun odotusta. Lapset voivat seurata sen avulla kuinka monta päivää jouluun on vielä. Nykymaailmasta puuttuu sadun taika.
Miten olisi joulukalenteri josta jokaisesta luukusta tulee uusi joulukalenteri.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuten kaikki muukin maailmassa menee vuosi vuodelta överimmäksi.
Överiä on sekin että kauppoihin tuli joukusuklaat jo lokakuun puolessa välissä. Sairasta. Ja vielä joku ihmettelee miten me lihotaan niin paljon. Minun mielestä pitäisi lailla kieltää koko saa.... k.. in jouluhössötys ennen marraskuun viimeistä viikkoa. Ei oo ihme ettei itse joulu tunnu enää miltään kun tuota härdelliä on seurannut 2 kk ennen oikeaa joulua.
Ajattelitko yhtään että joulun saapuminen ehkä työllistää ihmisiä? Luulitko että kauppojen henkilökunta koostuu supertalenttisista yksilöistä jotka ehtivät olemaan kassalla, hyllyttämään ja rakentamaan ja pystyttämään monet kymmenet ständit ja esillepanot ja palvelemaan asiakkaita siinä sivussa? Ei, ne ständit pystyttää ja niistä huolehtii joku ulkopuolinen firma.
Mulla on jo useamman vuoden ollut teekalenteri, ja semmoisen ostan tänäkin vuonna.
Me ei olla tohon lähdetty. Kyllähän lapset pyytää ja vaatii ja kiukutteleekin. Mä ostan kaikille partiolaisten kuvakalenterit edelleenkin. Sitten kotiin teen joulukalenterin. Se on yleensä jotain yhteistä tekemistä tai pieni satu. Meillä kun on viisi lasta, niin kukin saa viisi kertaa avata kotiluukun.
Saahan kaupoilla myydä mitä markkinatyypit tahtovat. Ei ne multa ole pois.
Kyllä.
Eikä niissä ole tunnelmaa. Kuvitus.
Ei Joulun sanomaa juuri kukaan enää tunnustakaan tai muista.
Ostin sohvakalenterin,joka päivä uusi sohva, kivaa mihin pistän vanhat?