Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi kakkosista aina kuvitellaan...

Vierailija
14.01.2015 |

...että he uskovat miehen lässytystä eroamisesta ja seksittömästä liitosta?

Eikö ole käynyt mielessä, että kaikki miehet eivät ole eroamassa, eivätkä myöskään valehtele asiasta? Ja kaikki kakkoset eivät hae miehestä parisuhdetta, vaan läheisyyttä ja seksiä. Pitkän yksinolon jälkeen, jos ketään sopivaa puolisoehdokasta ei tule vastaan etsimisestä huolimatta, saattaa olla niin, että sekin on juhlaa, kun joskus on toisen ihmisen sylissä. Ei se ole välttämättä ihannetilanne tai jotakin, mitä kakkonen preferoisi, mutta aina ei valitettavasti ole hyviä vaihtoehtoja.

Kakkoset eivät ole mikään oma ihmislajinsa ilman moraalia. Jotkut varmaan ovat piittaamattomia, mutta enemmän sellainen suhde mielestäni kertoo ihmisen nälästä ja seksin kaipuusta kuin mistään veemäisestä vaimon/miehen kanssa kilpailusta.

Pettäjä voi olla myös ihan hyvä vaimo/mies muuten, mutta jotkut eivät 100% uskollisia. Ei kovin ihailtava piirre, mutta ei se tee automaattisesti naisesta huonoa äitiä tai miehestä isää. Pettäjä voi olla pääosin ihan hyvä puoliso siitä huolimatta, että ei ole uskollinen.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Vai ovatko kaikki ihmiset mustavalkoisia moralisteja?

Huom: en puolustele pettämistä tai varatun kanssa olemista tai pidä sitä tavoiteltavana. Näen vain sen, että niihin tilanteisiin päädytään monenlaista syistä. En vain usko, että on olemassa ihmislajit "pettäjät" ja "uskolliset", joihin voi liittää tukun muita ominaisuuksia tuosta vain, kuten täällä usein vaikuttaa olevan. 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:32"]Ei kovin ihailtava piirre, mutta ei se tee automaattisesti naisesta huonoa äitiä tai miehestä isää. Pettäjä voi olla pääosin ihan hyvä puoliso siitä huolimatta, että ei ole uskollinen.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Vai ovatko kaikki ihmiset mustavalkoisia moralisteja?

[/quote]

Mä en koe olevani mustavalkoinen moralisti, mutta olisi vaikea ajatella miehestäni, että hän on "muuten hyvä puoliso", jos hän kävisi tuolla koinimassa jotain kaveriaan. No tekisikö se hänestä ihmissaastan? Ei, mutta en pitäisi häntä HYVÄNÄ PUOLISONA. 

Sen sijaan hän voi olla ihan hyvä puoliso ja isä, vaikka ei olekaan täydellinen sellaisissa asioissa, kuten esimerkiksi hän on toisinaan lapsellinen, pikkumainen, väsynyt, huolimaton, unohtelevainen, ei niin läsnä, laiska... 

Vierailija
62/66 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:04"]

On myös olemassa oikeasti seksittömiä liittoja, ei ainoastaan "lässytystä" niistä. (Vaikka monet asiasta varmasti valehtelevatkin.) Olen itse nainen, eikä aviomieheni ole halunnut kanssani seksiä seitsemään vuoteen. Mies ei muutenkaan ollut mikään maailman

seksuaalisin ihminen, mutta en osannut kuvitella seksin loppuvan lapsen syntymään kokonaan. Minä yritin kaikkeni. Pidin itsestäni huolta, treenasin, ostin kauniita alusvaatteita, huomioin miestä ja pidin hyvänä. Yritin myös saada miestä terapeutille

keskustelemaan asioista - turhaan.

Viiden vuoden seksittömyyden jälkeen aloitin suhteen. En ole asiasta ylpeä, mutta en kestänyt enää sitä läheisyyden puutetta. Eroa en ole hakenut, koska aviomieheni on muuten arjessa hyvä kumppani ja täydellinen isä lapselle, joka murtuisi erosta. Ilmansivusuhdetta olisin todella masentunut. Nyt jaksan paremmin arjessa, kun saan läheisyyden muualta. Ei tämä täydellistä ole, mutta näin tämä toistaiseks menee.

[/quote]

Olet tekopyhä paska. Eroa sillä se on ainoa oikea teko. Yrität vain saada kummankin maailman parhaat puolet.

Seksittömyys ei ole mikään syy pettää. Eroa jos ei liitto ole onnellinen. Mutta pettäjä on aina halveksittava ihminen.

[/quote]

Etkö lukenut edellisen kirjoitusta? Liitto ja perhe-elämä on hyvää ja onnellista, seksittömyys ei. Eikä se ole yksinään mikään syy lopettaa avioliittoa. Mun mielestä täysin oikein että hakee muualta jos kotoa ei saa.

Meillä ainakin kotona on tehty selväksi se että seksi kuuluu parisuhteeseen ja jos se lopahtaa pitää asia selvittää. Sairauden tai vammautumisen takia seksittömyys on hyväksyttävää mutta ei muuten! Silti ei tulisi mieleenkään heittää hyvää avioliittoa ja onnelllista perhe-elämää mihinkään.

[/quote]

Onko se oikein myös puolisosi mielestä? Esitähän kysymys myös hänelle. Pelkkä kulissi teillä on, ei onnellista eikä hyvää liittoa. Suosittelen eroa mahdollisimman pian.

[/quote]

Luepa tekstini eteenpäin. Minä olen keskustellut puolisoni kanssa ja sopinut mitä tapahtuisi jos meiltä seksi loppuisi. Toistaiseksi olemme äärettömän onnellisia ja seksiä riittää.[/quote]

Ette ole onnellisia. No ehkä sinä, mutta puolisoltasi sinä kiristät seksiä. Olet halveksuttava olento, ali-ihminen, jonka pitäisi saada tavatessa heittää kaivoon ja kansi päälle.

26, et ole sen parempi kuin ylläoleva ali-ihminen, noin satutat lastasi pahemmin kuin eroamalla. Ja minäkin olen eroperheestä, eikä ole valittamista, parempi että erosivat, kun vain tappelivat.

[/quote]

Kiristän kuinka niin? Perustelut? Me haluamme toisiamme ihan vapaaehtoisesti, nautimme toistemme läheisyydestä usein ilman mitään vaatimuksia.

[/quote]

Tietääkö sun mies sun petturuudesta? Miten luulet että hän suhtautuisi? Niin kauan kuin hän ei tiedä missä mennään, et voi puhua hänen osaltaan vapaaehtoisiuudesta. Jos tiedät itsekin että hän lähtisi, jos tietäisi ei teidän liitto ole yhtään sitä mitä kuvasit. Pelkkää kulissia jota sä kaikessa itsekkyydessäsi pyörität.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:28"] Ja se mitä et tiedä, ei voi sinua loukata:) Terveiset Keski-Suomesta

[/quote]

Niin sitä voisi kuvitella, mutta yleensähän sen tavallaan kyllä tietää. Pettäjillä käy yleensä melkein aina niin, että se oma teko oikeutetaan sillä lailla, että aletaan etsiä syitä olla toiselle vihainen: kun se teki näin, eikä tehnyt niin, se on paska puoliso ja siksi minulla on oikeastaan oikeuskin tehdä miten minä teen!

Sitten se petetty alkaa syyllistyä ja ihmetellä, että voi kauheeta, miten minä voin ajaa kivan kumppanini tuollaiseen epätoivoon, kylläpä nyt olisi paras muuttua. Yritetään vielä kerran! Mutta yrittäminen siinä pisteessä on enää tuhoon tuomittua.

Tämä kuvio on tullut tähän viiteenkymppiin mennessä nähtyä ja kuultua useammankin kerran... on niitä muunkinlaisia tapauksia, mutta tämä on aika klassikko.

Vierailija
64/66 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:16"]

Mun varattu rakastettuni ei ole koskaan puhunut pahaa vaimostaan tai seksielämästään. Vain sen tiedän ettei toinen ole hirveän innostunut sängyssä(suostuu toki joskus) eikä koskaan ole ollut kokeilunhaluinen vaan hyvin estoinen. Alunperinkin suhde alkoi väärin, ns pakkoavioliitto mutta kumpikin on tehnyt parhaansa..[/quote]

Joskus ne miehet on vaan sellaisia siinä pitkässä suhteessa, että vaimosta tulee "estoinen" eikä kovin innokas. Yleensähän ne on ne arkielämän pettymykset, jotka sänkyyn tulee. Kaikki eivät niitä osaa selvittää. Aika harvat kyllä loppujen lopuksi.

Vierailija
65/66 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Vai ovatko kaikki ihmiset mustavalkoisia moralisteja?" Aika mustavalkoisesti ajateltu.

Vierailija
66/66 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up