miksi kakkosista aina kuvitellaan...
...että he uskovat miehen lässytystä eroamisesta ja seksittömästä liitosta?
Eikö ole käynyt mielessä, että kaikki miehet eivät ole eroamassa, eivätkä myöskään valehtele asiasta? Ja kaikki kakkoset eivät hae miehestä parisuhdetta, vaan läheisyyttä ja seksiä. Pitkän yksinolon jälkeen, jos ketään sopivaa puolisoehdokasta ei tule vastaan etsimisestä huolimatta, saattaa olla niin, että sekin on juhlaa, kun joskus on toisen ihmisen sylissä. Ei se ole välttämättä ihannetilanne tai jotakin, mitä kakkonen preferoisi, mutta aina ei valitettavasti ole hyviä vaihtoehtoja.
Kakkoset eivät ole mikään oma ihmislajinsa ilman moraalia. Jotkut varmaan ovat piittaamattomia, mutta enemmän sellainen suhde mielestäni kertoo ihmisen nälästä ja seksin kaipuusta kuin mistään veemäisestä vaimon/miehen kanssa kilpailusta.
Pettäjä voi olla myös ihan hyvä vaimo/mies muuten, mutta jotkut eivät 100% uskollisia. Ei kovin ihailtava piirre, mutta ei se tee automaattisesti naisesta huonoa äitiä tai miehestä isää. Pettäjä voi olla pääosin ihan hyvä puoliso siitä huolimatta, että ei ole uskollinen.
Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Vai ovatko kaikki ihmiset mustavalkoisia moralisteja?
Huom: en puolustele pettämistä tai varatun kanssa olemista tai pidä sitä tavoiteltavana. Näen vain sen, että niihin tilanteisiin päädytään monenlaista syistä. En vain usko, että on olemassa ihmislajit "pettäjät" ja "uskolliset", joihin voi liittää tukun muita ominaisuuksia tuosta vain, kuten täällä usein vaikuttaa olevan.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:04"]
On myös olemassa oikeasti seksittömiä liittoja, ei ainoastaan "lässytystä" niistä. (Vaikka monet asiasta varmasti valehtelevatkin.) Olen itse nainen, eikä aviomieheni ole halunnut kanssani seksiä seitsemään vuoteen. Mies ei muutenkaan ollut mikään maailman seksuaalisin ihminen, mutta en osannut kuvitella seksin loppuvan lapsen syntymään kokonaan. Minä yritin kaikkeni. Pidin itsestäni huolta, treenasin, ostin kauniita alusvaatteita, huomioin miestä ja pidin hyvänä. Yritin myös saada miestä terapeutille keskustelemaan asioista - turhaan.
Viiden vuoden seksittömyyden jälkeen aloitin suhteen. En ole asiasta ylpeä, mutta en kestänyt enää sitä läheisyyden puutetta. Eroa en ole hakenut, koska aviomieheni on muuten arjessa hyvä kumppani ja täydellinen isä lapselle, joka murtuisi erosta. Ilman sivusuhdetta olisin todella masentunut. Nyt jaksan paremmin arjessa, kun saan läheisyyden muualta. Ei tämä täydellistä ole, mutta näin tämä toistaiseks menee.
[/quote]
Voin kokemuksesta kertoa, että se lapsi murtuu myös siitä kun selviää millainen kiero pettäjä vanhempi on. Se halveksunta ei poistu koskaan lapsen mielestä, aikuisenakaan. Ero olisi parempi ratkaisu. Itsekäs ratkaisu sinulta.
Mun varattu rakastettuni ei ole koskaan puhunut pahaa vaimostaan tai seksielämästään. Vain sen tiedän ettei toinen ole hirveän innostunut sängyssä(suostuu toki joskus) eikä koskaan ole ollut kokeilunhaluinen vaan hyvin estoinen. Alunperinkin suhde alkoi väärin, ns pakkoavioliitto mutta kumpikin on tehnyt parhaansa. Ystäväni on loistava isä, äärimmäisen kunnollinen ja vastuuntuntoinen.
Se mitä meillä on on meidän oma asiamme. Emme satuta kumppaneitamme vaan hoidamme asian hyvin diskreetisti. Perheemme saavat kaiken sen hyvän mitä heille kuuluu! Vain pienen siivun elämästä pidämme itsellämme.
Ja 10, olen hoikka, koulutettu ja hyvännäköinen. 8 vuotta vanhempi kuin rakkaani vaimo.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:32"]
...että he uskovat miehen lässytystä eroamisesta ja seksittömästä liitosta?
Eikö ole käynyt mielessä, että kaikki miehet eivät ole eroamassa, eivätkä myöskään valehtele asiasta? Ja kaikki kakkoset eivät hae miehestä parisuhdetta, vaan läheisyyttä ja seksiä. Pitkän yksinolon jälkeen, jos ketään sopivaa puolisoehdokasta ei tule vastaan etsimisestä huolimatta, saattaa olla niin, että sekin on juhlaa, kun joskus on toisen ihmisen sylissä. Ei se ole välttämättä ihannetilanne tai jotakin, mitä kakkonen preferoisi, mutta aina ei valitettavasti ole hyviä vaihtoehtoja.
Kakkoset eivät ole mikään oma ihmislajinsa ilman moraalia. Jotkut varmaan ovat piittaamattomia, mutta enemmän sellainen suhde mielestäni kertoo ihmisen nälästä ja seksin kaipuusta kuin mistään veemäisestä vaimon/miehen kanssa kilpailusta.
Pettäjä voi olla myös ihan hyvä vaimo/mies muuten, mutta jotkut eivät 100% uskollisia. Ei kovin ihailtava piirre, mutta ei se tee automaattisesti naisesta huonoa äitiä tai miehestä isää. Pettäjä voi olla pääosin ihan hyvä puoliso siitä huolimatta, että ei ole uskollinen.
Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Vai ovatko kaikki ihmiset mustavalkoisia moralisteja?
Huom: en puolustele pettämistä tai varatun kanssa olemista tai pidä sitä tavoiteltavana. Näen vain sen, että niihin tilanteisiin päädytään monenlaista syistä. En vain usko, että on olemassa ihmislajit "pettäjät" ja "uskolliset", joihin voi liittää tukun muita ominaisuuksia tuosta vain, kuten täällä usein vaikuttaa olevan.
[/quote]
Nainen saa seksiä sinkuiltakin. Turha selittää että pitää nussia varattuja saadakseen seksiä
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:02"]
Mikään tilanne elämässä ei ole mustavalkoinen. Koulukiusaaja harvoin kiusaa siksi että vain nauttii kiusaamisesta. Edes murhaaja ei yleensä murhaa vain murhan tuottaman tyydytyksen takia. Kaikilla on syynsä ja selityksensä ja jotkut yksilöt ovat vain sairaita ja nauttivat muiden satuttamisesta.
Kaikissa tapauksissa teot, joilla satutetaan toista, huijataan, valehdellaan ja pakotetaan elämään elämää jota ei itse ole valinnut, ovat ilkeitä, piittaamattomia ja itsekeskeisiä tekoja. Ei niitä voi mielestäni mitenkään saada positiivisiksi tai edes tavoiteltaviksi teoiksi. Minulle on aivan sama, millä joku oikeuttaa puolisonsa pettämisen, teko on minusta silti äärimmäisen inhottava juuri siksi, että sillä itsekeskeisellä teolla satutetaan tahallaan ja tietoisesti muita (yleensä puolisoa ja lapsia, joskus laajempaakin perhettä ja myös sitä salarakasta).
En arvosta enkä kunnioita valehtelijoita enkä ihmisiä, jotka aina laittavat omat tarpeensa muiden edelle ja oikeuttavat sillä ikävät tekonsa. Näin ollen en myöskään arvosta enkä kunnioita niitä, jotka tällaiset teot sallivat, seuraavat vierestä ja kenties vielä yllyttävät. Jokainen ihminen valitsee tekonsa ja kantaa niistä seuraukset. Jos kannustaa toista pettämään ja valehtelemaan, ei ole kovin miellylttävä ihminen itsekään. Monesti kiusaamista ei tapahtuisi tai ei ainakaan samalla laajuudella, jos kiusaajalla ei olisi niitä hymistelijöitä ympärillään. Sama asia pätee pettämiseen. Jos pettämistä ei hyväksy vaan vaatii, että sekä puolisoa että aiottua pettämiskumppania kohdellaan arvokkaasti, voisi moni pettäminen jäädä alkutekijöihinsä. Ja samalla se muiden satuttaminen vähenisi.
Minusta muuten monet salarakkaat vääntävät pettämisen mustavalkoiseksi. Se pettäjä on onneton ja seksittömässä liitossa, puoliso hirviö. Mikä voisi olla tämän mustavalkoisempaa ajattelua? Toinen yleinen mustavalkoisuus liittyy siihen, että muita saa satuttaa, kun ei itse näitä tunne eikä ole heille luvannut olla satuttamasta. Harmaan sävyt otetaan silloin huomioon, kun kyetään myöntämään, että jokainen on vastuutta tekojensa seurauksista ja että seuraukset voivat olla hyvinkin laajoja ja pitkävaikutteisia.
[/quote]
Itseasiassa moni asia on mustavalkoinen. Jos joku murhaa niin syyllä ei ole merkitystä. Se ihminen on ihmissaasta.
Pettämiseen ei ole mitään syytä ikinä. Se on aina tahallista ja harkittua
On myös olemassa oikeasti seksittömiä liittoja, ei ainoastaan "lässytystä" niistä. (Vaikka monet asiasta varmasti valehtelevatkin.) Olen itse nainen, eikä aviomieheni ole halunnut kanssani seksiä seitsemään vuoteen. Mies ei muutenkaan ollut mikään maailman seksuaalisin ihminen, mutta en osannut kuvitella seksin loppuvan lapsen syntymään kokonaan. Minä yritin kaikkeni. Pidin itsestäni huolta, treenasin, ostin kauniita alusvaatteita, huomioin miestä ja pidin hyvänä. Yritin myös saada miestä terapeutille keskustelemaan asioista - turhaan.
Viiden vuoden seksittömyyden jälkeen aloitin suhteen. En ole asiasta ylpeä, mutta en kestänyt enää sitä läheisyyden puutetta. Eroa en ole hakenut, koska aviomieheni on muuten arjessa hyvä kumppani ja täydellinen isä lapselle, joka murtuisi erosta. Ilman sivusuhdetta olisin todella masentunut. Nyt jaksan paremmin arjessa, kun saan läheisyyden muualta. Ei tämä täydellistä ole, mutta näin tämä toistaiseks menee.
[/quote]
Olet tekopyhä paska. Eroa sillä se on ainoa oikea teko. Yrität vain saada kummankin maailman parhaat puolet.
Seksittömyys ei ole mikään syy pettää. Eroa jos ei liitto ole onnellinen. Mutta pettäjä on aina halveksittava ihminen.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:16"]
Mun varattu rakastettuni ei ole koskaan puhunut pahaa vaimostaan tai seksielämästään. Vain sen tiedän ettei toinen ole hirveän innostunut sängyssä(suostuu toki joskus) eikä koskaan ole ollut kokeilunhaluinen vaan hyvin estoinen. Alunperinkin suhde alkoi väärin, ns pakkoavioliitto mutta kumpikin on tehnyt parhaansa. Ystäväni on loistava isä, äärimmäisen kunnollinen ja vastuuntuntoinen.
Se mitä meillä on on meidän oma asiamme. Emme satuta kumppaneitamme vaan hoidamme asian hyvin diskreetisti. Perheemme saavat kaiken sen hyvän mitä heille kuuluu! Vain pienen siivun elämästä pidämme itsellämme.
Ja 10, olen hoikka, koulutettu ja hyvännäköinen. 8 vuotta vanhempi kuin rakkaani vaimo.
[/quote]
Älä selitä. Edes itse et usko tuota roskaa mitä tänne kirjoitat. Sen "rakkkaasi" vaimo ei saa mitään muuta kuin paskaa niskaansa: valehtelua ja pettämistä. Jos olette niin helvetin hyviä niin miksi teillä ei ole selkärankaa tuoda asia julki?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:25"]
[/quote]
Olet tekopyhä paska. Eroa sillä se on ainoa oikea teko. Yrität vain saada kummankin maailman parhaat puolet.
Seksittömyys ei ole mikään syy pettää. Eroa jos ei liitto ole onnellinen. Mutta pettäjä on aina halveksittava ihminen.
[/quote]
Etkö lukenut edellisen kirjoitusta? Liitto ja perhe-elämä on hyvää ja onnellista, seksittömyys ei. Eikä se ole yksinään mikään syy lopettaa avioliittoa. Mun mielestä täysin oikein että hakee muualta jos kotoa ei saa.
Meillä ainakin kotona on tehty selväksi se että seksi kuuluu parisuhteeseen ja jos se lopahtaa pitää asia selvittää. Sairauden tai vammautumisen takia seksittömyys on hyväksyttävää mutta ei muuten! Silti ei tulisi mieleenkään heittää hyvää avioliittoa ja onnelllista perhe-elämää mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:30"]
[/quote]
[/quote]
Etkö lukenut edellisen kirjoitusta? Liitto ja perhe-elämä on hyvää ja onnellista, seksittömyys ei. Eikä se ole yksinään mikään syy lopettaa avioliittoa. Mun mielestä täysin oikein että hakee muualta jos kotoa ei saa.
Meillä ainakin kotona on tehty selväksi se että seksi kuuluu parisuhteeseen ja jos se lopahtaa pitää asia selvittää. Sairauden tai vammautumisen takia seksittömyys on hyväksyttävää mutta ei muuten! Silti ei tulisi mieleenkään heittää hyvää avioliittoa ja onnelllista perhe-elämää mihinkään.
[/quote]
Onko se oikein myös puolisosi mielestä? Esitähän kysymys myös hänelle. Pelkkä kulissi teillä on, ei onnellista eikä hyvää liittoa. Suosittelen eroa mahdollisimman pian.
Seksittömyys liitossa ja siitä puhumattomuus on merkki täysin rikkoutuneesta liitosta, josta pidetään hampaat irvessä kiinni koska ei uskalleta aloittaa alusta. Ystäväni elää seksittömässä liitossa ja alun itkujen jälkeen totesi lopulta selväsanaisesti puolisolleen, ettei pysty elämään ilman seksiä eikä aio elää ilman seksiä ja että miehen on nyt tehtävä päätös: hoitoon tai ystäväni saa seksin muualta. Mies mietti aikansa, kävi lääkärilläkin ja päätti lopulta, että vaimo saa seksinsä muualta. Näin ovat nyt menneet pari vuotta. Mies on tosin aloittanut hoitosuhteen ja vaimo on laittanut hetkeksi seksihalunsa hyllylle kun kokevat molemmat, että hyvään parisuhteeseen kuuluu myös seksi nimenomaan toistensa kanssa. Seksi on parisuhteessa hyvin oleellinen osa-alue, ja sen puutteesta on kyettävä puhumaan ja keskustelemaan avoimesti.
Se, että yhdestä osa-alueesta keksii tekosyyn valehtelulle, on julmaa. Siinä kun vastuu omasta itsekkäästä teosta sysätään puolison niskaan. Se on näitä klassisisa "kun sinä et tee/muutu, niin ...." vaikka tosiasiassa se pettäjä on vastuussa omista teoistaan ja niiden seurauksista. Parisuhde voi olla huonossa kunnossa seksittömyyden vuoksi mutta pettäminen on asia aivan erikseen. Se on ikään kuin kosto eikä hyvään parisuhteeseen voi kuulua kostoa. Jos mieheni sairastuu eikä kykene toimimaan parisuhteessa minua tyydyttävällä tavalla, niin en mene sitä kostamaan hänelle pettämällä ja sysäämällä vastuun teostani hänelle. Hän on vastuussa vain siitä, että parisuhteessamme on särö, minä olen vastuussa omista teoistani. Kenenkään ei tarvitse kärsiä seksittömästä liitosta, mutta jokaisella pitää olla sen verran suoraselkäisyyttä ja arvostusta puolisoa kohtaan että osaa asiasta puhua ja kertoa omat tarpeensa ja mahdolliset aikomuksensa.
On raukkamaista syyttää puolisoa omista teoistaan, kun ne eivät ole mitään väistämättömiä seurauksia ja kun asiasta voitaisiin keskustella ja tehdä täysin tiettäväksi, mitkä ovat kummankin tarpeet parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:16"]
[/quote]
Älä selitä. Edes itse et usko tuota roskaa mitä tänne kirjoitat. Sen "rakkkaasi" vaimo ei saa mitään muuta kuin paskaa niskaansa: valehtelua ja pettämistä. Jos olette niin helvetin hyviä niin miksi teillä ei ole selkärankaa tuoda asia julki?
[/quote]
Mitä ei tiedä se ei satuta. Näin rakaani vaimo voi elää elämäänsä tyytyväisenä ilman että hänen täytyy nähdä vaivaa miehensä tyydyttämiseksi. Hän pitää liittoaan hyvin onnellisena. win win.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko se oikein myös puolisosi mielestä? Esitähän kysymys myös hänelle. Pelkkä kulissi teillä on, ei onnellista eikä hyvää liittoa. Suosittelen eroa mahdollisimman pian.
[/quote]
Luepa tekstini eteenpäin. Minä olen keskustellut puolisoni kanssa ja sopinut mitä tapahtuisi jos meiltä seksi loppuisi. Toistaiseksi olemme äärettömän onnellisia ja seksiä riittää.
Ap korjaa: takoitus oli sanoa, että pettäjä voi olla hyvä kumppani pettämisestä huolimatta monella saralla, ja LISÄKSI hyvä äiti tai isä. Täälläkään ei ole toki väitetty, että pettäminen veisi aina kyvyn vanhemmuuteen.
Minkälainen tarina sinulla on, kun näin todistelet asiaa täällä? On ilmeisesti tullut aika syvällisesti mietittyä omaa pettämistään ja nyt on pupu pöksyssä. :)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:38"]
Minkälainen tarina sinulla on, kun näin todistelet asiaa täällä? On ilmeisesti tullut aika syvällisesti mietittyä omaa pettämistään ja nyt on pupu pöksyssä. :)
[/quote]
Jos sinä pohdit vain omaa elämääsi ja omia tekojasi niin se ei tarkoita etteikö muilla olisi resursseja pohtia myös yleisiä elämän ilmiöitä. En ole ap, mutta lisään tämän laajennuksen maailmankuvaasi.
Viesti 3 kuvastaakin hyvin mielipiteiden polarisoitumista, josta kirjoitin. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla mustavalkoinen tai sitten on itse pettäjä. ^_^
ap
Nelonen sanoi saman asian toisin sanoin kuin minä vitosviestissä, yleiselläkin tasolla VOI pohtia asioita. :)
ap
Kakkosillakin on erilaisia motiiveja.
Osa vilpittömän sinisilmäisiä osa narsistin uhreja.
Tottakai on miehiä jotka pettävät: osalla huono suhde ja osa ei saa seksiä. Yhteenveto: pettää rakkaintaan ja käyttää toisia hyväkseen, syyt yksilöllisiä.
Valitettavaa mutta osa ei ehkä ajattele pettävänsä kun on hyvä, itsekäs syy.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luepa tekstini eteenpäin. Minä olen keskustellut puolisoni kanssa ja sopinut mitä tapahtuisi jos meiltä seksi loppuisi. Toistaiseksi olemme äärettömän onnellisia ja seksiä riittää.
[/quote]
Ette ole onnellisia. No ehkä sinä, mutta puolisoltasi sinä kiristät seksiä. Olet halveksuttava olento, ali-ihminen, jonka pitäisi saada tavatessa heittää kaivoon ja kansi päälle.
26, et ole sen parempi kuin ylläoleva ali-ihminen, noin satutat lastasi pahemmin kuin eroamalla. Ja minäkin olen eroperheestä, eikä ole valittamista, parempi että erosivat, kun vain tappelivat.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:32"]...että he uskovat miehen lässytystä eroamisesta ja seksittömästä liitosta?
[/quote]
Olen pitkäaikaissinkku (omasta tahdostani) ja välillä tulee sekaannuttua varattuihin miehiin. Vastoin ennakko-odotuksia, he ovat usein todella fiksuja ja miellyttäviä tyyppejä. Rakastavat aidosti vaimojaan vaikka seksi-elämä kotona ei luistakaan, TAI kaipaavat siihen vain uutta säpinää kodin ulkopuolelta. Seksi on joskus vain seksiä! Löysätkää pipojanne! Ja se mitä et tiedä, ei voi sinua loukata:) Terveiset Keski-Suomesta
Minä en tajua, miksi kakkosia kuvitellaan aina kauniiksi ja upeiksi. Yleensä ne ovat niitä lihavia siiderilöllöjä, jotka eivät saa miestä sinkkumarkkinoilta, ja siksi lähtevät varattujen matkaan baari-illan jälkeen ja jäävät tähän roikkumaan.