Pohjanmaa-elokuva tulee tänään kakkoselta klo:22.02
Olen nähnyt sen monesti ja aion nytkin katsoa. Onhan siinä väkivaltaa, ryyppäämistä ja typerääkin uhoa, mutta silti näin eteläpohjalaasena sitä pohjalaasta sielunmaisemaa. Eihän tuo touhu tuollaista ole nykypäivänä ja uho on enää oikeastaan legendaa, mutta onhan tuo elokuva hyvä.
Murrehan noilla muualta olevilla ei mene oikein, mutta kyllä sen kestää. Nikkari lapulaisena ja Haapoja kauhavalaisena toki puhuu oikein murretta. Haapoja on paremmin esillä Häjyt-elokuvassa.
Ihiminen voi lähtiä pois pohojammaalta, mutta pohojammaa ei lähere pois ihimisestä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Typerää paskaa.
Itse olet typerä paska. Kukaan ei pakota sua katsomaan mitään. Anna muiden tykätä mistä tykkää.
eli pian tuloo lakeuren kutsu ja talvisota.
Vierailija kirjoitti:
Junttikuva junteista.
Ole hiljaa juntti.
Vierailija kirjoitti:
Junttikuva junteista.
Huvittavia nämä jotka haukkuu junteiksi tiettyjä suomalaisia vaikka todellisuudessa koko Suomi on aika junttila ja kaikki suomalaiset ovat juntteja enemmän tai vähemmän. :D
Mä ainakin mielummin olen juntti kuin tyhmä.
Ehkä paras suomalainen elokuva ikinä, ei turhia tekotaiteellisia möllötyksiä vaan joka kohtaus vie tarinaa eteenpäin.
Ei kiinnosta analysoida onko tämä nyt sitten tragedia vai komedia vaiko peräti tragikomedia?
Jännällä tavalla koko elokuvan ajan pysyy fiilis että on loppukesän helteinen päivä, äijät käyttäytyvät pösilöllä tavalla, mikä varsin hupaisaa suorastansa!
Vierailija kirjoitti:
Kukas siellä Lummukassa ampui?
Lummukkalaaset nyt tiäretään.
On hyvä leffa. Hyviä näyttelijöitä.
Siinä elokuvassa on meidän ikivanha raamattu josta Erkki lukee pätkän.
Ai että. En ehdi tänään katsomaan, mutta katson Areenasta sopivan tilaisuuden tullen.
Typerää paskaa.