Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!

Vierailija
13.01.2015 |

Keskustelua kehiin... :)

Kommentit (4307)

Vierailija
1181/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ekaa jaksoa. Pia näyttää tosi hyvältä laitettuna eli ilman hipsterivirityksiä.

Vierailija
1182/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ensi jaksossa kuulemme asiantuntijoiden suusta kuolemattoman neuvon: "Parempi yksin kuin huonossa suhteessa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:59"]Sitten se oli tosi omituista, kun Olli ei papin istunnossa sanonut, että oli miettinyt asioita Miian oltua reissussa, kun häneltä sitä kysyttiin. VAIKKA Miia oli itse heti huomannut selkeän eron, että Olli oli pyytänyt häntä häihin ja matkalle. Olli on suosikkini, mutta silti raivostuttaa, ettei hän MUKA ollut ajatellut suhdetta Marbellan aikana, kun selkeästi oli. Jos mulla olisi tollainen tuppisuu mies, niin kyllä sanoisin, että sano nyt perkele suoraan, että mitä ajattelet. Vai voiko tosiaan olla, ettei hän tiedä!!?? No nythän hän sitten vähän avautui, onneksi. Ehkä tässä painaa se, miten itse reagoi asioihin, kuten Miialla ja Ollilla, jotka reagoivat/lämpenevät toisiinsa eri tavalla. Kun itse tietää, että on aika varma, että Olli on se match, ja sitten vastapuoli ei ole varma, niin kummastuttaahan se, et "miten sä et muka voi vieläkään tietää, oonko mä hyvä nainen vai en".
[/quote]

Joo mua kans ärsytti toi! "Emmätiiä, emmää, emmääainakaahuomannumitää" Voi helevetti ku oliskin ollut tosi noloa myöntää, että on miettinyt asioita! Tuntuu, että Olli haluaa pitää Miiaa otteessansa ja antaa vaan sen verran, että Miia kerjää lisää. Sepäs vasta noloa olisikin Ollin kaltaiselle alfaurokselle myöntää, että on kiinnostunut Miiasta. Ihme pelaamista.
[/quote]

Tuo miettiminen oli Miian tulkinta. Olli itse oli selvästi sitä mieltä, että ei ollut loman aikana miettinyt mitään sen kummempia. Ehkä tila hengittää ja välimatka oli saanut Ollin vain rentoutumaan? Ja kun Olli on ollut alusta asti jutussa mukana, niin mitä pohdintaa omisi pitänyt suorittaa? Miia ei näytä ymmärtävän, että eri temperamentilla varustetut ihmiset toimivat eri tavoin.

Vierailija
1184/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:04"]

Jotenkin mulla tulee sellanen fiilis, että Jussi haluais sellaisen tyrkkyblondin, jolla on isot tissit ja paljastava pukeutuminen ja saikin Pian. Voin niiiin kuvitella sellasen heilumassa Jussin kainalossa. Mitä muut ootte mieltä, millainen nainen sopisi Jussille?

[/quote]

No ainakin juuri sellaiset tuntuu häntä yöelämässä vetävän eniten puoleensa, nuoret, pienikokoiset ja sirot (Jussin eräs tärkeä kriteeri naiselle) mutta kurvikkaat blondit. Lisäksi pitäisi olla menestyvä ja hyvin toimeentuleva.

t. eräs tuttava

[/quote]

No ei tämä sitten ihan onnistunut.

Vierailija
1185/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ohjelmaa ja tätä ketjua mielenkiinnolla. Tässä oma analyysini:

PIA

Tyypillinen vahvuuteen "sairastunut" nainen. En sinänsä mollaa häntä, vaikka tv:stä katsottuna onkin helppo nähdä, miten tuollainen jyrääminen ja kuittailu vaikuttaa. Haluaa aina hallita ja olla kontrollissa, viedä tilanteita ja asioita itse haluamaansa suuntaan. Siksi ei ole yllätys, ettei ole nähnyt exänsä tyytymättömyyttä. Pääasia että hän itse on tyytyväinen. Ei ole osoittanut juurikaan aitoa mielenkiintoa ja lämpöä saati ihastusta Jussia kohtaan, joten sikäli ihmettelen mitä hänkään tältä haluaa. Omalla tavallaan kuitenkin ihan sympaattinen tyyppi, varsinkin jos oppisi hellittämään vähän ja päästämään myös herkkyyttään enemmän näkyviin.

JUSSI

Ei ole selvästikään yhtään kiinnostunut Piasta naisena. Omalla tavallaan rehti ja aito, vaikken epäile myöskään pelimies-arvioita. En ihmettele että menetti mielenkiintonsa Piaan tämän käytöksen ja asennoitumisen takia. Suhtautui ihan rakentavasti sarjan alkuosan, rakentavammin kuin Pia.

(Ihmettelen suuresti myöskin, miksi nämä kaksi on pantu yhteen. Ovat niin eri maailmoista.)

MIIA

Sympaattinen ja vähän bimbo blondi, herkkä, perusturvaton, toisaalta määrätietoinen ja vahva. Herättänyt eniten "eeeeiiii älä tee noin" -tuntemuksia löysä hirsi -juttuineen ja asioiden edelle menemisineen. Jaksossa 7 puhui kuitenkin fiksuja siitä, miten oma asennoituminen vaikuttaa suhteen kehittymiseen (ts. jos pelkäät koko ajan eroa, se johtaa eroon). Sama pätee häneen itseensäkin, eli hänkin voisi tosiaan Ollin tapaan lopettaa sen pelkäämisen ja olla vähän luottavaisempi.

OLLI

Sympaattinen tavismies. Ei maailman paras ilmaisemaan itseään, mutta ei maailman huonoinkaan. Kulkee omaa tietään vääjäämättömästi mutisten. Osaa tarvittaessa repäistä reippaastikin.

(Näiden välillä on paitsi yhdistäviä tekijöitä, myös selvästi kemiaa. Muodostavat varmasti hyvän, tasaisen ja tasaisen varmasti motkottavan pariskunnan :)

VIOLA

Positiivinen, itsenäinen ja tasapainoinen nuori nainen. Osaa arvostaa Esan hyviä ominaisuuksia.

ESA

Positiivinen, itsenäinen ja tasapainoinen nuori mies. Osaa arvostaa Violan hyviä ominaisuuksia.

(Selvästikin yhteensopiva pari, ainakin monella tavalla jos ei kaikilla. Ovat ohjelmassa ihastumisvaiheessa ja kaikki on edennyt kitkatta, joten siksi ristiriitoja ei ole vielä tullut.)

Asiantuntijoiden lätinät ovat enimmäkseen aivan turhia.

Vierailija
1186/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sarja on kyökkipsykologien unelma :D Jokainen esittää vuorotellen omia "varmoja tulkintojaan", jotka kaikki poikkeavat toisistaan.

Vierailija
1187/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no snhän takia just tää on paras sarja! hauska nähdä miten toisenlaiset tulkitsevat erilain ja miten tästä saa omiinkiin suhteisiin erilaista näkökulmaa. voisiko omaa kätöstä muuttaa vai etsiikö toisen..

Vierailija
1188/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:41"]Jussista oli aika huonot fibat, jo esittelyvideon perusteella pelimies. Joka on nyt siten herännyt että perhekin pitäisi perustaa, tai ainakin julkisuutta kiva saada. Aivan toisen tyyppinen mies, kun vertaa Olliin ja Esaan, jotka ovat molemmat hurmaavia ja huomioonottavia.  Jussin tilalle olisi voinut valita jonkun toisen. Tuntuu, että Jussi on sellainen tyyppi, joa ensi vaikutelmassa pystyi naruttamaan asiantuntijatkin luulemaan itsestään liikoja aviomiesaineksena. Olisin suonut Pialle jonkun, joka olisi ollut kiinnostuneempi, joku Jussi vanhempi ja rauhallisempi mies olisi voinut sopia. Toivottavasti Pia on saanut muitakin kandidaattiehdokkaita ohjelman tekijöiltä/ ohjelman kautta.

Pia kyllä on naisena tosi epäsiistin oloinen, sen luomen kun poistaisi ja hankisi fiksut silmälasit, ni paljon parannusta tapahtuisi! Ilmeisesti myös aika pihi, vai miten se lompakko aina oli kotona? Kyllä nykyään pitää lähteä siitä ajatuksesta, että kulut puoliksi ja nainenkin voi tarjota miehelle. Minusta Viola on tässä suhteessa ihana ja tuntuu satsaavan Esaan.

Miia on tosi kaunis, mutta hirveän epävarma ja takertuva, joka kyllä karkoittaa miehet aika tehokkaasti. Jos asenne olisi välinpitämättömämpi, että soittakoon tai ei, ei se mitään, maailma on miehiä täynnä minua varten, olisi varmaan jo aikoja sitten varattu. Aika rasittavaakin lienee tuollainen jatkuva tykäätkö sä musta-jauhaminen. Senkun eläisi hetkessä ja uskoisi itseensä, kaunis ja muutoin mukava kun on. 

[/quote]
Häh? Miia epävarma? Miiahan tietää ja määrää jopa mitä toinen ajattelee ja tuntee, eikä paljon kuuntele kun toinen yrittää niistä oikeista ajatuksista ja tuntemuksista kertoa. Miia jankkaa ja jankkaa niin kauan, että toinen on hiljaa. ohjelman ärsyttävimmät kohtaukset on ollut Miian öljy ja nyt sulla tuli kyllä mittatäyteen ja jankkaus. sekä Miian eilinen tieto Ollin ajatuksista yksin lomalla ollessa, jotka Ollin ilmeestä päätellen ei pitäneet lainkaan paikkaansa. mutta eipä Miia paljon kysellyt tai kuunnellut.

Vierailija
1189/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hiukkasen tylsää, että Esasta ja Violasta on näytetty lähinnä vain kuvaa siitä, miten kaikki on yhtä auringonpaistetta. Sen ainoan kerran, kun on tullut esiin, että tilanne vaatii heiltäkin sopeutumista, Viola taisi mainita jotain olevansa itse melkoinen taivaanrannanmaalari, jossa on järjestelmälliselle Esalle haastetta. Olisi ollut kiva nähdä, miten tämä pariskunta noita haastavampia tilanteita käytännössä käsittelee, kun selvästi ovat siinä onnistuneet.

Vierailija
1190/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munki! Jospa se on se mikä Jussiakin häiritsee.

Vierailija
1191/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Miian pilaa kyllä se tatuointi :(

Mies

Vierailija
1192/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:09"]Mun niin tekis mieli mennä siistimään Piian kulmakarvat.
[/quote]siis tähän piti vastata, että niin munki!

Vierailija
1193/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:56"]Tiedän kyllä tuon Miian löysässä hirressä olon, se on kamalaa.[/quote] Kun on tuntenut toisen vasta pari viikkoa, ei edes voi olla löysässä hirressä. Siihen joutuu vasta sitten, kun tilanne pitkittyy vuosien mittaiseksi. En ihmettele, että naiset löytävät huonoja miehiä, jos he odottavat näiltä heti varmoja tunteita ja tunnustuksia. Tunteiden kehittyminen ja jäsentyminen vaatii paljon aikaa. Jos mies on heti valmis lupaamaan yhtä ja toista ja lepertelemään kuin kyyhky, pitäisi hälytyskellojen soida. [/quote] Olen eri mieltä. Jos kolahtaa, niin ainakin mun tapauksessa miehet ovat sen kyllä heti näyttäneet ja kertoneet, ilman mitään jäsentelyaikoja.

[/quote]

Sillä kolahduksella nyt ei ole mitään tekemistä pitkän parisuhteen kanssa. Kysymyshän on juuri siitä, pystyykö siirtymään ihastuksesta tai mieltymyksestä pitkään sitoutuneeseen liittoon. Siinä kolmekin vuotta on vielä lyhyt aika.
[/quote]
Puhuinkin siitä, että kyllä se mies voi ihan tosissaankin leperrellä alussa jo, kun on löytänyt sen oikean. Uskomatonta lepertelyä minä ainakin olen saanut kuulla ha ne suhteet on myös sitten kestäneet, minä olen lopulta ollut se jättävä osapuoli.

Vierailija
1194/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:39"]

Mies

[/quote]

TUO Mia

SE tatuointi

Ai missä? No SIINÄ ohjelmassa.

Vierailija
1195/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:39"]

Mies

[/quote]

Ei nyt pilaa, mutta kyllä tatuoinnit voivat olla ongelmallisia. Mitä sitten kun niistä haluaa eroon? Kun on noinkin isot tatuoinnit, niin voiko niitä poistaa niin, ettei niistä jää jälkiä? Myös Esalla on isoja tatuointeja.

Vierailija
1196/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdessä oli juttua ensi viikon jaksosta:
.
"Pian mielestä suhteella olisi potentiaalia, mutta hänestä tuntuu, että Jussi on luovuttamassa. Kyynelsilmin hän pyytää aviomieheltään, että ei heitettäisi vielä kirvestä kaivoon.

- Mulla on tyyni ja rauhallinen olo, kun katson sinua. On helppo olla, Pia itkee." :(

Vierailija
1197/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:21"]

Jussi oli ainoa, joka oli uhannut, että lähtee kävelemään alttarilta jos sinne saapuva nainen vaikuttaa heti väärältä. Muut olivat vähän kärsivällisemmällä asenteella ohjelmassa mukana ja luottivat asiantuntijaraatiin enemmän.

[/quote]

Sehän tarkoittaa, että Jussi ei ollut jutussa mukana 100 %. Hän olisi ollut valmis nöyryyttämään naisen totaalisesti, koska tuo pakeneminenhan tarkoittaa sitä, että naisen ulkoinen olemus olisi ollut Jussin mielestä vastenmielinen. Aika karu viesti naiselle, joka on panostanut asiaan. Epäempaattista, itsekästä. En arvosta. 

Vierailija
1198/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:09"]Mun niin tekis mieli mennä siistimään Piian kulmakarvat. [/quote]siis tähän piti vastata, että niin munki!

[/quote]

Mä olen kyllä tässä ajan kuluessa tottunut niihin. Tuo persoonallisuutta ja särmää, ilman niitä Pia olisi ihan tavis nätti nainen. Tykkään kyllä Pian tyylistä muutenkin paljon, persoonallinen ja kiva, ikäiselleen sopiva mutta kuitenkin nuorekas eikä tätimäinen tai liian trendikäs.

Vierailija
1199/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:04"]

Jussista tulee tosi huonot fibat, ei voi mitään. Ne silmät on kylmät ja pelottavat. Lisäksi inhottaa tapa, jolla aliarvioi Piaa, esim. toinen halusi pestä minicrip-pussit ja selitteli vielä että hän voi kyllä ne itse pestä niin Jussi vaan naureskeli ivallisesti..

[/quote]

Ilmeisesti Pialla on ajatus, että mitään ei tuhlata, siis ajatuksena säästää luontoa ja luonnon resursseja. Hän varmaan myös arvostaa lähiruokaa. Eli elämäntapa on hyvin ekologinen. Olen itse samanlainen. Muistan kun jo kauan sitten pesin muovipusseja, jopa leipäpusseja ja joku nauroi minulle. 

Vierailija
1200/4307 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:33"]

Minusta on hiukkasen tylsää, että Esasta ja Violasta on näytetty lähinnä vain kuvaa siitä, miten kaikki on yhtä auringonpaistetta. Sen ainoan kerran, kun on tullut esiin, että tilanne vaatii heiltäkin sopeutumista, Viola taisi mainita jotain olevansa itse melkoinen taivaanrannanmaalari, jossa on järjestelmälliselle Esalle haastetta. Olisi ollut kiva nähdä, miten tämä pariskunta noita haastavampia tilanteita käytännössä käsittelee, kun selvästi ovat siinä onnistuneet.

[/quote]

Esa ja Viola eivät oikeessa elämässä asu kovin kaukana toisistaan, tavarathan haettiin ratikalla. Mulla on sellanen olo, et heillä on ollu kaikkein helpointa vetäytyä hetkeks omiin oloihin (tyyliin Viola hakee jotain tavaraa omalta kämpiltä, käy kastelemassa kukkia jne.). Lisäksi molemmilla muukin elämä Helsingissä, helpottaa varmasti kun ei tarvitse sopeutua ihan uusiin kuvioihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan