Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:14"]
Täällä laitetaan Pian ja Jussin epäonninen matchaus folkloristin piikkiin. Pian ja Jussin oli laittanut pariksi myös Maaret Kallio (pariutus näkyy 1. jaksossa Katsomossa).
[/quote]
Mites naiset ovat olleet niin huonoja "näkijöitä"?
Pia on älykäs, juu, mutta sosiaalisen älykkyyden ja ehkä myös tunneälyn puolella on puutteita. Edellisessä suhteessa hän luuli olleensa elämänsä miehen kanssa, mutta mies ei ollut voinut hyvin enää kahteen vuoteen.
Onko Viola suomenruotsalainen ? Nimi viittaisi siihen suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:33"]
Muistaako joku, millä tavoin sitä Pian ja Jussin parittamista perusteltiin? Nyt tuntuu siltä, että ainoa yhdistävä tekijä on se, että molemmilla on kokemusta pitkästä/vakavasta parisuhteesta. Mitään muuta yhdistävää ei oikein tunnu olevan. Voihan ne kemiat kohdata, vaikka ei olisi mitään yhteistä tai päinvastoin ei kohdata, vaikka kuinka oltaisi muutenkin samankaltaisia. Nyt vaan tuntuu, että ei ole mitään järkevää syytä, että nämä kaksi paritettiin.
Paitsi jos tv-ohjelmasyistä on haluttu tuo mismatch.
[/quote]
Eihän me tiedetä, mitä osallistujat ovat haastatteluissa tai kyselylomakkeessa toivoneet. Jos tämän pariskunnan osapuolet esim. ovat molemmat ruksineet kohdat "miehen tulee suhteessa viedä" niin muodollisesti on tullut match, vaikka se ei käytännössä olekaan toiminut.
[/quote]
Joo, tämän tajusin, mutta pohdin vain, että oliko siinä ekassa jaksossa vähän avattu sitä, miksi asiantuntijat valitsivat Pian ja Jussin pariksi. Eli että mitä ne asiat oli, joita P ja J olivat lomakkeisiin ruksineet ja haastatteluissa sanoneet, joiden perusteilla sitten match tehtiin. Olisi kiinnostava tietää.
Kun esim. Miian ja Ollin matchiin on ihan selkeä syy. Samoja kiinnostuksenkohteita ja vaikka mitä yhdistävää. Kemioiden kohtaamiset sen jälkeen on tietenkin henkimaailman asioita, se tapahtuu, jos tapahtuu :) Piassa ja Jussissa se epä-match oli vain niin selvää ohjelman ensihetkistä lähtien. Ja sen jälkeen onkin ollut aivan kamalaa myötähäpeää katsoa tätä "ei yhtään toisilleen sopivaa" avioparia. tai ei -häpeää, mutta enemmän tuntuu pahalta toisten puolesta.
[/quote]
Varmasti kaikki parit ovat aika pian keskustelleet läpi haastattelutilanteet ja kelanneet, mitä ovat kysymyksiin vastanneet. Minkähänlainen hetki näiden asioiden kelailu on ollut Pialla ja Jussilla. Kaipa sieltä jotain yhteistä on löytynyt.
Jos kumppani vaikka olisi sanonut olevansa herkästi innostuva ja lapsirakas, niin minä suhtautuisin aika myönteisesti tähän ihmiseen, vaikka alku kangertelisi ja jäisin odottamaan, miten nämä piirteet myöhemmin tulisivat esiin.
Piassa mielestäni selvästi näkyy parisuhdeuupumus eli hän oli valmis sellaiseen liittoon, jossa tärkeintä olisi halu pysyä yhdessä ja sitä myötä hioutuminen. Häntä ei häiritse se, että Jussin kanssa hiottavaa on aika paljon, myös hänessä itsessään, mutta Jussi on tässä eri linjoilla ainakin Pian kanssa.
Kuvitelkaapa tilanne, jossa Jussi ja Pia oikeasti käyttäytyisivät niin kuin heillä olisi halu saada juttu toimimaan, miltä se silloin näyttäisi. Minun mielikuvitus ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:56"]
Ohjelman psyko Kari Kiianmaan kelpaisi mulle tuollaisenaan. Analyyttinen, rauhallinen, kiva ääni ja tyyli.
[/quote]
Tuota ööh.. lienet siis seniori-ikäinen itsekin? kiianmaahan on ulkonäöstä päätellen jo pitkästi seitsemännellä vuosikymmenennellään...
Siksi vaan, että itse olen mieltänyt tämän foorumin lapsiperheikäisten kesustelupaikaksi, eikä Kiianmaa puolisoaineksena heti avaudu näin reilusti kolmelymppisen näkökulmasta. Mutta juu, ihan lutuinen vaarihan se on.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:33"]
Minusta on hiukkasen tylsää, että Esasta ja Violasta on näytetty lähinnä vain kuvaa siitä, miten kaikki on yhtä auringonpaistetta. Sen ainoan kerran, kun on tullut esiin, että tilanne vaatii heiltäkin sopeutumista, Viola taisi mainita jotain olevansa itse melkoinen taivaanrannanmaalari, jossa on järjestelmälliselle Esalle haastetta. Olisi ollut kiva nähdä, miten tämä pariskunta noita haastavampia tilanteita käytännössä käsittelee, kun selvästi ovat siinä onnistuneet.
[/quote]
Entä jos niillä vain on mennyt hyvin? Nehän sanoivat jo silloin alussa jonkun asiantuntijahaastiksen yhteydessä, että olivat jo puhuneet kaikenlaista läpi, se on voinut auttaa monessa. Kumpikaan ei vaikuta kovalta riitelijältä muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 03:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:23"]
Mä aion pyrkiä! En pelkää kameroita, tai julkisuutta. Haluun tohon mukaan ja ottaa jutun vakavissaan. Olen 33 v, ei lapsia, ei avioliittoja, ihan ok näköinen ja tosimielellä etsimässä elämänkumppania. Aion sanoa, että floristin pitää mennä toiseen huoneeseen siksi aikaa kun pareja päätetään, mutta muuten kaikki käy.
[/quote]
Lähetä meille palstalaisille jokin salainen vinkki, jos pääset! Joku sovittu koodisana. Mutta koska ei voi tietää, miten jaksot leikataan, kannattaa hokea sitä ihan koko ajan, niin ainakin pari pääsee sitten läpi.
Itse ehdotan että koodi olisi "löysä hirsi".
[/quote]
Hyvä idea! Tai ehkäpä viesti voisi välittyä meille vaikkapa jonkin vaatekappaleen avulla. Esim. käytä kuvauksissa jatkuvasti samaa t-paitaa, jossa lukee "proud av-mamma" tai kuljeta mukanasi kangaskassia, jossa on kotilon kuva ja teksti: "jätä se sika! ota tilalle kotilo". Näin varmistaisit ehkä paremmin, ettei tätä koodia leikattaisi pois.
[/quote]
Minusta t-paitoja voisi olla useampikin, vaikka teksti olisi sama. En haluaisi, että mamma joutuisi käyttämään useita päiviä vaatetta, johon on läikkynyt viintä tai punaista maitulia.
Outoa että kiinnostavuus ihmisissä syntyy siitä, että on riitoja, eripuraa ja epävarmuutta. Minä nautin tuosta Esan ja Violan tavasta kohdella toisiaan, olla luontevasti yhdessä, piikittelemättä toisiaan. Meidän perheemme ehdoton suosikkipari!
[/quote]
Tämä on tv-ohjelma. Ihan eri asia on se, että pariskunta on kiinnostunut toisistaan kuin se, että siitä välittyisi katsojillekin jotain mietittävää.
[/quote]
Ehkä kannattaa miettiä miksi on kiinnostavaa nahistella, puhua epäselvästi ja olla epävarma. Eri ihmiset varmaan peilaavat pareissa omia asioitaan , itseään ja elämäänsä, siksi ihmiset kokevat eri asiat kiinnostavina.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:20"]
Äh, en millään malta odottaa ensi viikkoon. Ja kohta tämä jo loppuu, nouh! Toivottavasti tehdään toinen toinen tuotantokausi ensi kesänä.
[/quote]
Mä aion pyrkiä! En pelkää kameroita, tai julkisuutta. Haluun tohon mukaan ja ottaa jutun vakavissaan. Olen 33 v, ei lapsia, ei avioliittoja, ihan ok näköinen ja tosimielellä etsimässä elämänkumppania. Aion sanoa, että floristin pitää mennä toiseen huoneeseen siksi aikaa kun pareja päätetään, mutta muuten kaikki käy.
[/quote]
Sano tärkein ominaisuus, jonka haluaisit kumppanissa olevan. (paitsi älä sano rehellisyys, sillä perusteella ei voida etsiä kumppania, koska kukaan ei myönnä olevansa epärehellinen tai etsivänsä toista epärehellistä)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:57"]
Piia on jo sen ikäinen pian 40, että hänelle kelpaa kuka vaan ok mies, joka haluaa lapsia, vaikka Jussi, jonka kanssa ei ole muuten mitään yhteistä. Jussilla ei ole mikään kiire, ja on jo huomannut ettei Pia ole sopiva.
[/quote]
Miksi nelikymppinen nainen aina kuvaillaan jotenkin epätoivoisena? Minä sanoisin, että edes lasten takia aika harva on valmis huolimaan kenet tahansa. Lapsia voi sitä paitsi hankkia yksinkin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:22"]
Onko Esalla tai Jussilla Instagramia?
[/quote]
Esalla ainakin on, mutta ei ole julkinen.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:04"]
Jussista tulee tosi huonot fibat, ei voi mitään. Ne silmät on kylmät ja pelottavat. Lisäksi inhottaa tapa, jolla aliarvioi Piaa, esim. toinen halusi pestä minicrip-pussit ja selitteli vielä että hän voi kyllä ne itse pestä niin Jussi vaan naureskeli ivallisesti..
[/quote]
Piassa ja Jussissa onkin tässä mielessä jotain yhteistä. Arvostus ei kovin kauas paista, ei edes Piasta, vaikka on se kiinnostuneempi osapuoli.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:03"]
Olli ei tuo ihastusta esille sanallisesti, sen näkee muuten Ollista. Valokuvien otossa teki pieniä juttuja, esim. kun tuijottivat kuvaajan käskystä toisiaan, Olli hieroi nenäänsä Miian nenää vasten, pusutteli spontaanisti, tempaisi Miian olkapäälleen ja pyöritti ja taputti pyllylle jne.. Kyllä se Miiasta tykkää, se ei vain oikein uskalla myöntää sitä, edes itselleen!
[/quote]
Mietin että liittyisikö Ollin varautuneisuus pistää kaikkea peliin, vaikka kiinnostaisikin, siihen että heillä kahdella on aika erilaiset parisuhdehistoriat? Eikö Olli aikajanahommassa maininnut vain yhden parisuhteen, joka sekin oli hiipunut itsestäänselvyytenä pitämiseen, eli kai jonkunlaiseen kämppistelymeininkiin. Aika nörttimäinen tausta siis verrattuna Miian, jolla on takana kansainvälisiä miessuhteita ja viime jakson sanomisten perusteella kai renttusuhteitakin. Voihan tuollainen ero laittaa miettimään, että onko tässä sellainen nainen, josta on asettumaan aloilleen, joten heittäytyminen on melkoinen henkisesti turpaan ottamisen riski.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:08"]
Ohjelman psyko Kari Kiianmaan kelpaisi mulle tuollaisenaan. Analyyttinen, rauhallinen, kiva ääni ja tyyli.
[/quote]
Tuota ööh.. lienet siis seniori-ikäinen itsekin? kiianmaahan on ulkonäöstä päätellen jo pitkästi seitsemännellä vuosikymmenennellään...
Siksi vaan, että itse olen mieltänyt tämän foorumin lapsiperheikäisten kesustelupaikaksi, eikä Kiianmaa puolisoaineksena heti avaudu näin reilusti kolmelymppisen näkökulmasta. Mutta juu, ihan lutuinen vaarihan se on.
[/quote]
Mulle ihan sama, vaikka Kiianmaa täyttäisi huomenna 125 v, hyvältä vaikuttaa joka tapauksessa.
Katselin uudestaan ekaa jaksoa ja Saana olisi varmasti ollut Jussille parempi vaihtoehto ulkonäön perusteella, jos hän kauniista naisista pitää
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]
Itse asiassa Miia piti Ollia komeana, hän ei vaan ollut tumma mies minkä tyyppisiä Miia on ennen tapaillut. Olli on itse asiassa ensimmäinen suomalainen, jonka kanssa Miia on suhteessa! Miia on ollut naimisissa turkkilaisen kanssa, ja liäks ollut pari vuotta ranskalAisen miehen kanssa, ja vielä on ollut suhde amerikkalaiseen. Olli on nyt mitä Miia haluaa, turvallinen ja kiltti mies, sellainen jonka kanssa voi perustaa perheen.
[/quote]
Miia piti Ollia myös lyhyenä. Jos on Pian luomi kaatanut toisen parin suhteen, niin kyllä on vakava hidaste tämäkin.
[/quote]
[/quote]
On yli 60 vee ja livenä mun mielestäni aika puiseva ja yksitotinen, ei erityisen oivaltava psykologi. Toistelee muutamia vakilauseita.
[/quote]
[/quote] Teen paljastuksen: tätä foorumia seurailee moni lapseperheiän reippaasti ohittanutkin!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:16"]
Käytännön älykkyys, sosiaalinen älykkyys ja ns. kirjallinen älykkyys ovat kaikki eri asioita. Mielestäni sosiaalisesti Pia ei ole älykäs, muuten hän jättäisi nuo piikittelyt pois puheistaan ja olisi hienotunteisempi. Kirjoja on varmaan lukenut ja ympäristöstä kovin tietoinen; siinä mielessä on kai älykäs.
[/quote]
Jussi muuten harrastaa sitä piikittelyä ihan yhtä paljon, tosin aina Pian selän takana (kivasti on onneksi tarttunut kameroille). Että on niillä siis jotain yhteistä ;)