Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
Kuka tohon ohjelmaan edes enää haluais? Varmaan kiva lukea/kuulla itsestään tuntemattomilta niin paljon paskaa sen takia että ohjelmassa näytetään koko ajan jotain tiettyä puolta susta ja tekis mieli huutaa kaikille et "Mä en ole yhtään tuollainen", tai "se ei menny yhtään noin! Ette nähnet mitä tuo toinen teki/sanoi just ennen tuota tlannetta"
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:06"]
pia haluaa varmaankin yrittää sen takia, että asiantuntijat ovat jussin valinneet hänelle ja he ovat menneet naimisiin. hän haluaa yrittää siis, vaikka heti kemiaa ei ole. kuvatun perusteella he ovat jussin kanssa enemmän kavereita, mutta silti tuntuu että täysillä he eivät ole heittäytyneet mukaan. jo jussin kommentit, että lähtee alttarilta kävelemään kertoo, että täysillä ei ole ollut mukana, mikä on käsittämätöntä tällaisessa ohjelmassa, jossa he ovat meneet oikeasti naimisiin.
mutta siis mitch-match noi on, ei se kummankaan vika ole. pia on parjattu turhaan täällä ja syyttä. hän on enemmänkin kaupunkilaishipsteri, ollut ravintolapäivässä mukana ja silmälasit kuuminta trendiä. en tajua ihmisiä, jotka sanovat että hänen pitäisi leikata luomensa pois, niin voisi löytääkin jonkun, eihän toi uomi ole edes häiritsevä, mutta kai se niin on että parempi ulkonäkö kuin sisältö..
ja tuo on ihan totta mistä jengi on kuittaillut, jos juo eteläeurooppalaisesti pari lasia niin heti ollaan juopoksi haukkumassa mutta jos jussi menee vetämään perseet olalle kavereidensa kanssa, niin se on ihan ok. OK. ehkä nyt ymmärrän, miksi on olemassa lasikatto. nainen on naiselle susi...
[/quote]
Pia juo huomattavasti enemmän kuin Jussi. Häissäänki ihan päissään. Ei ole mikään sukupuolijuttu. Tuo vääristely jostain eteläeurooppalaisesta juomistavasta ei auta asiaa. muutama annos/aktiviitti ohjelmassa. Kaikkeen toimintaan liittyy alko.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:43"]
[/quote] Olli on KTM ja saanut hyvän työpaikan niin johan nyt kaksi reissua tekee vuodessa. Joku kertoi että Olli asuu Westendissä mutta Miian kanssa asuvat jossain muualla. Olli on vähän empiväisellä kannalla Mian suhteen.
[/quote]
Olipas epäselvää ilmaisua: siis asuuko Olli yksin ja Miia jossain muualla, vai oliko asiana, että eivät asu Westendissä vaan yhdessä jossain muualla?
[/quote]
Tuossa ohjelmassa Olli ja Miia muuttivat uuteen asuntoon kun molemmilla oli kämppikset. Ja tuon ohjelman aikana asuivat Vallilassa Sturenkadun ja Hämeentien risteyksessä ja lenkkeilevät Vallilan siirtolapuutarhan lenkkipoluilla. En ole kyllä ikinä livenä törmännyt heihin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:59"]Sitten se oli tosi omituista, kun Olli ei papin istunnossa sanonut, että oli miettinyt asioita Miian oltua reissussa, kun häneltä sitä kysyttiin. VAIKKA Miia oli itse heti huomannut selkeän eron, että Olli oli pyytänyt häntä häihin ja matkalle. Olli on suosikkini, mutta silti raivostuttaa, ettei hän MUKA ollut ajatellut suhdetta Marbellan aikana, kun selkeästi oli. Jos mulla olisi tollainen tuppisuu mies, niin kyllä sanoisin, että sano nyt perkele suoraan, että mitä ajattelet. Vai voiko tosiaan olla, ettei hän tiedä!!?? No nythän hän sitten vähän avautui, onneksi. Ehkä tässä painaa se, miten itse reagoi asioihin, kuten Miialla ja Ollilla, jotka reagoivat/lämpenevät toisiinsa eri tavalla. Kun itse tietää, että on aika varma, että Olli on se match, ja sitten vastapuoli ei ole varma, niin kummastuttaahan se, et "miten sä et muka voi vieläkään tietää, oonko mä hyvä nainen vai en".
[/quote]
Joo mua kans ärsytti toi! "Emmätiiä, emmää, emmääainakaahuomannumitää" Voi helevetti ku oliskin ollut tosi noloa myöntää, että on miettinyt asioita! Tuntuu, että Olli haluaa pitää Miiaa otteessansa ja antaa vaan sen verran, että Miia kerjää lisää. Sepäs vasta noloa olisikin Ollin kaltaiselle alfaurokselle myöntää, että on kiinnostunut Miiasta. Ihme pelaamista.
[/quote]
Tuo miettiminen oli Miian tulkinta. Olli itse oli selvästi sitä mieltä, että ei ollut loman aikana miettinyt mitään sen kummempia. Ehkä tila hengittää ja välimatka oli saanut Ollin vain rentoutumaan? Ja kun Olli on ollut alusta asti jutussa mukana, niin mitä pohdintaa omisi pitänyt suorittaa? Miia ei näytä ymmärtävän, että eri temperamentilla varustetut ihmiset toimivat eri tavoin.
[/quote]
Ei se ilmeisesti kuitenkaan ihan tuulesta temmattu tulkinta ollut, jos Olli oli poissaolon aikana tehnyt suunnitelmia syksyn ja talven yhteisten menojen osalta, kuten kyläreissun kommenteista selvisi.
yhdessähän he juovat, joten miten niiin ei sukupuolijuttu? jussi juo iha siinä kanssa. ja nämä on kuvattu vielä kesällä! lomalla! ja leikattu vielä sopivasti, ei tiedetä missä aikavälissä, joten.. ja ei ollut häissään umpikännissä, vähän huppelissa. varmaan aika yleistä olla hääpäivänä..ja varsinkin jos ollut hermostuttava päivä...
Toi Pian alkoholin kittaus on vastenmielistä. Koko ajan pitää olla pullo/lasi kädessä. Ottais Jussista mallia ja vaihtais viinilasin välillä maitolasiin
Vähän tökeröä Jussilta, kun hän paljasti tuon, että olisi lähtenyt kävelemään, jos sieltä olisi joku epäsopiva tullut alttarille. Toisaalta todella rehellistä! Koska miettikää nyt, jos sieltä olisi tullut kaikinpuolin jotenkin ulkoisesti vastenmielisen näköinen tai OLOINEN tyyppi, josta olisi heti katseista vaikkapa tullut tosi paskat fibat, niin kyllä mäkin olisin varmaan perunut koko jutun. Toisaalta se olisi ollut hirveän noloa sanoa siinä alttarilla, että en tahdo. Toki kandidaattien ulkonäköä olivat kaikki arvioineet etukäteen, eli tuskin kukaan huonoimman arvosanan saanut olisi paritettu kenellekään. Kyllä mä ainakin myönnän, että ulkonäkö oli itselle tosi tärkeä juttu, kun nykyisen avopuolisoni löysin. Jos hän olisi ollut toisen näköinen, en olisi kiinnostunut koko tyypistä alkujaankaan. Toki myöhemmin paljastui, että hän on mukava ihmisenäkin.
En ole Pian fani, mutta tuntuu todella pahalta jo etukäteen ensi jakso, jos hän kyynelsilmin pyytää Jussia vielä yrittämään :( Jos miettis, että olisi itse siinä tilanteessa, niin tulisi kyllä sellainen olo, etten mä näin vanhana (jos lapsia haluaa) enää löydä ketään, kun eivät asiantuntijatkaan löytäneet. Mielestäni Piasta on kuitenkin kuoriutunut ohjelmassa ihan mukava tyyppi, kaikillahan meillä on kaikkia outoja minigrip-tapoja. Ja toisaalta muovia ei tarvitse yhtään liikaa laittaan roskiin/luontoon, että siinä mielessä olen samaa mieltä Pian kanssa, vaikken itse ainakaan (vielä) ole ruvennut pusseja pesemään.
Sitten se oli tosi omituista, kun Olli ei papin istunnossa sanonut, että oli miettinyt asioita Miian oltua reissussa, kun häneltä sitä kysyttiin. VAIKKA Miia oli itse heti huomannut selkeän eron, että Olli oli pyytänyt häntä häihin ja matkalle. Olli on suosikkini, mutta silti raivostuttaa, ettei hän MUKA ollut ajatellut suhdetta Marbellan aikana, kun selkeästi oli. Jos mulla olisi tollainen tuppisuu mies, niin kyllä sanoisin, että sano nyt perkele suoraan, että mitä ajattelet. Vai voiko tosiaan olla, ettei hän tiedä!!?? No nythän hän sitten vähän avautui, onneksi. Ehkä tässä painaa se, miten itse reagoi asioihin, kuten Miialla ja Ollilla, jotka reagoivat/lämpenevät toisiinsa eri tavalla. Kun itse tietää, että on aika varma, että Olli on se match, ja sitten vastapuoli ei ole varma, niin kummastuttaahan se, et "miten sä et muka voi vieläkään tietää, oonko mä hyvä nainen vai en".
Ohjelmaan osallistujat saavat kyllä kantaa tuota ohjelmaa mukanaan varmaan kauan, kuittia tulee niin tuntemattomilta kuin tutuiltakin,..Olli on laittanut Facebookissa kommenttia jostain ääliöistä naisesta joka oli raivonnut Espoossa bussikuskille kun bussi oli mennyt "väärää reittiä", vaikka siis vika oli naisen joka oli mennyt väärään bussiin. No, sinne oli sitten joku Ollin ystävä kommentoinut, että jospa se nainen oli vaan jo valmiiksi pahalla päällä kun oli varmaan kotona vaan jotain Rainbow-öljyä :) Olli vaikuttaa kyllä somen kautta varsin rennolta ja mukavalta tyypiltä, eikä myöskään ota itseään kovin vakavasti. Hyvä tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 02:49"]
2493: Kerro lisää siitä usa:n versiosta! Oliko jyvät matchit? Millaisia pareja? Tuliko ero vai jatkoivatko? Montako kautta jenkeissä tehty?
[/quote]Ruotsissa Gift vid första ögonkastet tuli viime vuonna. Neljän filmausviikon jälkeen yksi pari päätti erota. Toinen pari päätyi eroon myöhemmin ja kolmas oli ainakin vuoden vaihteessa vielä naimisissa. Jaksot nähtävissä netissä ja johonkin jaksoon törmäsin muistaakseni yle femmalla.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 20:40"]
Varmaan noi eri tyypit suhtautuvat temperamenttinsa ja persoonansa mukaisella tavalla kameroiden läsnäoloon. Ehkä Violan ja Esan on helpompi olla välittömiä ja "luonnollisia" kameroiden edessä? Ehkä joku voi jännittää tai olla hämillään kun kamerat pörrää ympärillä, eikä siksi voi olla rento oma itsensä ja silloin suhde toiseen ei näyttäydy samanlaisena kuin silloin, kuin saa olla kahden?
[/quote]
Itse asiassa Esa ja Viola ei mun mielestä ole kovin luontevia kameran edessä, vaikuttaa että jännittävät tai pidättelevät vähän. Silti niistä näkee, että niillä on mukavaa yhdessä toistensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]
Itse asiassa Miia piti Ollia komeana, hän ei vaan ollut tumma mies minkä tyyppisiä Miia on ennen tapaillut. Olli on itse asiassa ensimmäinen suomalainen, jonka kanssa Miia on suhteessa! Miia on ollut naimisissa turkkilaisen kanssa, ja liäks ollut pari vuotta ranskalAisen miehen kanssa, ja vielä on ollut suhde amerikkalaiseen. Olli on nyt mitä Miia haluaa, turvallinen ja kiltti mies, sellainen jonka kanssa voi perustaa perheen.
[/quote]
Minä en olisi Miia huolinut ikinä juuri tästä syystä. On suomalaisen naisen perustyyppi, ainoastaan ulkomaalainen kelpaa ja suomalainen sitten, kun on sisältä rikki niiden ulkomaalaissuhteiden jäljiltä. Ainoa positiivinen puoli on se, ettei ole lasta tehnyt. Tatuointi muuten on ihan hirveä.
[/quote]
Nää on hauskoja, jotka tykkää tehdä yleistyksiä omien ennakkoluulojensa ja inhojensa pohjalta. Tatuointi ja ulkomaalainen mies naisella: HYI!
Miksi Viola, tai Piia ei ole suomalaisen naisen perustyyppi? Tai miksi Maaret Kallio, ei ole suomalaisen naisen perustyyppi, vaan juuri Miia, joka pitkin maailmaa kiertävänä lentoemona elää tosiasiassa aika harvinaista elämää. Suurin osa suomalaisista naisista kun valitsee ihan sen supisuomalaisen kumppanin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:03"]
Olli ei tuo ihastusta esille sanallisesti, sen näkee muuten Ollista. Valokuvien otossa teki pieniä juttuja, esim. kun tuijottivat kuvaajan käskystä toisiaan, Olli hieroi nenäänsä Miian nenää vasten, pusutteli spontaanisti, tempaisi Miian olkapäälleen ja pyöritti ja taputti pyllylle jne.. Kyllä se Miiasta tykkää, se ei vain oikein uskalla myöntää sitä, edes itselleen!
[/quote]
Mietin että liittyisikö Ollin varautuneisuus pistää kaikkea peliin, vaikka kiinnostaisikin, siihen että heillä kahdella on aika erilaiset parisuhdehistoriat? Eikö Olli aikajanahommassa maininnut vain yhden parisuhteen, joka sekin oli hiipunut itsestäänselvyytenä pitämiseen, eli kai jonkunlaiseen kämppistelymeininkiin. Aika nörttimäinen tausta siis verrattuna Miian, jolla on takana kansainvälisiä miessuhteita ja viime jakson sanomisten perusteella kai renttusuhteitakin. Voihan tuollainen ero laittaa miettimään, että onko tässä sellainen nainen, josta on asettumaan aloilleen, joten heittäytyminen on melkoinen henkisesti turpaan ottamisen riski.
[/quote]
Voi käydä pikemminkin niin että kuluttavia juttuja kokenut nainen rakastuu ikihyviksi kotimaiseen, rauhallisempaan ja kiltimpään tapaukseen.
Mua on alkanut ärsyttää Miian jatkuva salaatinväsääminen. Ja niitä salaatteja pitää nirsosti nyppiä ja hipelöidä. Okei, oli siel etana. Mutta ärsyttää silti. Siskon mies oli samanlainen jörrikkä kuin Ollikin.
Vaivaannuttavaa katsoa Piaa ja Jussia. Heistä tulee aina mieleen omia kiusallisia muistoja siitä, kuinka olen ollut treffeillä tai yrittänyt väkisin tapailla sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa ei ollut kunnolla kemiaa ja yhdessäolo oli jollain tavalla jäykkää.
Omista kokemuksistani opin sen, että jos kanssakäyminen ei alusta lähtien ole melko helppoa ja luontevaa, niin ei se siitä paremmaksi muutu. Sen takia olisikin aika kauheaa väkisin hengailla viisi viikkoa vääränlaisen ihmisen seurassa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 00:08"]
Mua on alkanut ärsyttää Miian jatkuva salaatinväsääminen. Ja niitä salaatteja pitää nirsosti nyppiä ja hipelöidä. Okei, oli siel etana. Mutta ärsyttää silti. Siskon mies oli samanlainen jörrikkä kuin Ollikin.
[/quote]
Ei mun mielestä toi niiden salaatinsyönti vaikuta mitenkään liialliselta. Helteellä ei tee mieli syödä raskaasti. Se kotilo vaan harmittaa, miksi sitä ei voitu pelastaa? Olisihan sen voinut viedä autolla vaikka johonkin sellaiseen maastoon, josta se ei olisi osannut, tai jaksanut kävellä takaisin niiden puutarhaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 00:17"]
[/quote]
Ei mun mielestä toi niiden salaatinsyönti vaikuta mitenkään liialliselta. Helteellä ei tee mieli syödä raskaasti. Se kotilo vaan harmittaa, miksi sitä ei voitu pelastaa? Olisihan sen voinut viedä autolla vaikka johonkin sellaiseen maastoon, josta se ei olisi osannut, tai jaksanut kävellä takaisin niiden puutarhaan.
[/quote]
hyväntahtoisesti olen huvittunut, kun jaksat välittää pienestä kotilosta :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
hyväntahtoisesti olen huvittunut, kun jaksat välittää pienestä kotilosta :)
[/quote]
se oli paljon enemmän kuin pieni kotilo, koska sitä ZOOMATTIIN. Sen ois voinut jättää tekemättä, niin siitä ei olisi ehtinyt tulla katsojalle niin läheinen.
Olli on sellaista miestyyppiä, jolla ei energia riitä tunnetilojen analysointiin. Tunne välittyy sillä, että tekee ruokaa, kaataa viiniä, hakee lentokentältä tai ostaa salikortin. Sellaista räikkösmäistä menoa ja ulosantia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 00:26"]
Olli on sellaista miestyyppiä, jolla ei energia riitä tunnetilojen analysointiin. Tunne välittyy sillä, että tekee ruokaa, kaataa viiniä, hakee lentokentältä tai ostaa salikortin. Sellaista räikkösmäistä menoa ja ulosantia.
[/quote]
joo mut sellaisia miehiä tosiaan on aika paljonkin, jotka eivät tarvitse mitään muuta kuin sen menneillään olevan hetken, yhden kerrallaan, ja jonkun vakavan keskustelun liittäminen sellaiseen yksittäiseen kevyesti rullaavaan hetkeen muuttaa kaiken kaaokseksi, jonka ansiosta toi miestyyppi menee lukkoon. Esa on taas aivan päinvastainen, eli tunteista ja ihmisten välisistä suhteista aidosti kiinnostunut tyyppi, jonka kuviot eivät mene sekaisin siitä, että asioista keskustellaan.
pia haluaa varmaankin yrittää sen takia, että asiantuntijat ovat jussin valinneet hänelle ja he ovat menneet naimisiin. hän haluaa yrittää siis, vaikka heti kemiaa ei ole. kuvatun perusteella he ovat jussin kanssa enemmän kavereita, mutta silti tuntuu että täysillä he eivät ole heittäytyneet mukaan. jo jussin kommentit, että lähtee alttarilta kävelemään kertoo, että täysillä ei ole ollut mukana, mikä on käsittämätöntä tällaisessa ohjelmassa, jossa he ovat meneet oikeasti naimisiin.
mutta siis mitch-match noi on, ei se kummankaan vika ole. pia on parjattu turhaan täällä ja syyttä. hän on enemmänkin kaupunkilaishipsteri, ollut ravintolapäivässä mukana ja silmälasit kuuminta trendiä. en tajua ihmisiä, jotka sanovat että hänen pitäisi leikata luomensa pois, niin voisi löytääkin jonkun, eihän toi uomi ole edes häiritsevä, mutta kai se niin on että parempi ulkonäkö kuin sisältö..
ja tuo on ihan totta mistä jengi on kuittaillut, jos juo eteläeurooppalaisesti pari lasia niin heti ollaan juopoksi haukkumassa mutta jos jussi menee vetämään perseet olalle kavereidensa kanssa, niin se on ihan ok. OK. ehkä nyt ymmärrän, miksi on olemassa lasikatto. nainen on naiselle susi...