Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pupulandian uusin asiapostaus "Bloggaaja vie työpaikkasi?"

Vierailija
13.01.2015 |

Mitä mieltä olitte Pupulandian uusimmasta asiapostauksesta, eli "Bloggaaja vie työpaikkasi?"?

Teksti oli oodi sille, kuinka tutkinto on aivan toisarvoinen, ja hyvät tyypit saa aina töitä. Kehotettiin myös aloittamaan blogi, koska se on parasta mainosta tulevalle työnantajalle. Näin kärjistettynä.

Olen samaa mieltä siitä, että kateus ei vie eteenpäin ja muiden menetys ei ole minulta pois, mutta oli jotenkin aikuiselta ihmiseltä todella naiivi ja omaa napaa tuijottava kirjoitus. Koko ajan korostettiin vain sitä kuinka blogin pitäminen näyttää ihmisen olevan pitkäjänteinen, ahkera, ja kaikella tapaa upea ja osaava työntekijä. Korostettiin myös todella paljon sitä miten HYVÄ TYYPPI saa työn eikä esimerkiksi vaadittavan koulutuksen käynyt. 

Kommenteissa oli hyvin paljon "mahtava kirjoitus" lässytystä. Ne muutamat ketkä kyseenalaistivat Jennin sanat, saivat todella nirppanokkaiset vastaukset teksteilleen vaikka mielestäni useimmat puhuivat asiaa. 

Linkkaan tähän kirjoituksen vaikka luulen, että keskusteluni lähtee täältä lentoon hyvin nopeasti kunhan bloggaaja itse näkee vauvan liikenteen lähteenä:

http://www.lily.fi/blogit/pupulandia/bloggaaja-vie-tyopaikkasi

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks iso lappu (Ei varmistettu) 13.1.2015 14:33

47 

Kyllä tässä gradua vääntäessä mieltä lämmittää kun luonnehdit vuosien pitkäjänteisen työn ja uhrauksien tuloksena saatavaa vaativaa yliopistotutkintoa sanalla tutkintolappu. Kiitos tästä.

VASTAA KOMMENTTIIN

Jenniii Pupulandia 13.1.2015 14:52

14 

Ja kylläpä taas kannattaa vetää herne syvälle sieraimeen ja loukkaantua henkilökohtaisesti tästäkin pohdinnasta. Kyllä tosiaan oli yhtä suurta yliopistotutkinnon vähättelyä tämä koko postaus. Eikun... :D T: yliopistotausta minullakin

Vierailija
142/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, no niin no. Kyllä minua hieman kaivertaa tuo "tutkinto on vaan (turha) lappu, hyville tyypeille on joka tapauksessa aina töitä!" -asenne. Itse olen sairastanut masennuksen, käynyt (osittain) Kelan korvaamassa terapiassa 5 vuotta ja nyt olen aivan maisteritutkintoni loppusuoralla: kirjoitan gradua. Ja siihen minulle on myönnetty Kelalta kuntoutusrahaa. Siis nimenomaan olen saanut apua ja tukea siihen että saan opintoni loppuun (kandin paperit minulla on jo taskussa). Sen takia ärsyttää lukea tuollaisia naiiveja tekstejä, sillä ainakin kaikki (lääkärit, Kela, terapeutti) ovat olleet sitä mieltä että nimenomaan on tärkeää saada tehtyä tutkinto loppuun.

Sitkeys ja sinnikyys ovat arvostettavia asioita, ja kuten Jennikin sanoo, se osoittaa myös sitkeyttä että on monta vuotta kirjoittanut blogia jne. Miksi ei esim. hän valjastaisi sitä sitkeyttä sen gradun tekemiseen, jos kerta sitä on tekemättä "muutaman kymmentä sivua"? Luulisi että jos monta vuotta jaksaa tuottaa monia kymmeniä (ellei satoja) liuskoja tekstiä blogiinsa, voisi naputtaa sen gradunsakin valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

belse (Ei varmistettu) 13.1.2015 18:00

22 

Mikäs tutkinto sinulla olikaan?

"Yliopistotaustalla" ei ole mitään merkitystä, kun asetetaan rinnakkain valmistunut ja "taustaa" hankkinut työnhakija (jos siis muuten tasavertaiset työnhakijat). Mitä kaikkea voikaan jättää tuon tutkinnon suorittamisen lisäksi kesken? Pitkäjänteisyys... my ass.

Lisäksi haluaisin tietää, mitä konkreettisia taitoja bloggaaminen vaatii/opettaa. Käsittääkseni tätäkin blogia raapustellaan valmiille alustalle... ihan vaan yhtenä esimerkkinä vaadituista taidoista.

t: yliopistotausta minullakin

VASTAA KOMMENTTIIN

Jenniii Pupulandia 13.1.2015 18:40

6 

Oi, mikä ihana ylenkatsova asenne sieltä rivien välistä huokuukaan. :D

Sitä pelkkää tutkintoa vartenko sinun mielestäsi opiskellaan? Olen itse humanististen tieteiden kandi puheviestinnältä sekä sellainen tyypillinen viittä vaille maisteri, jonka työt veivät mennessään ennen kuin ehdin saada gradun valmiiksi. Käytännössä kaikki muu on siis tehty, mutta gradusta puuttuu muutaman kymmenen sivua ja saapa nähdä, miten sen kanssa käy. Toistaiseksi ei ole ollut aikaa eikä motivaatiota ryhtyä vääntämään sitä loppuun töiden ohella. Uskaltaisin silti väittää, että niiden viiden yliopistovuoteni aikana jotain tietoa ja osaamista on jäänyt päähän, vaikka gradu onkin jäänyt kesken. 

Vierailija
144/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:57"]

Miten todistaa työnantajalle olevansa "hyvä tyyppi", kun ei ikärasismin takia (olen yli 40) pääse koskaan edes haastatteluun hyvyttään esittelemään? Työkokemusta on melkein 20 vuotta ja koulutustakin löytyy. Kiitos edellisen työpaikan ainakin kymmenensien YT-neuvottelujen siirryin "ei-niin-hyvien-tyyppien" joukkoon, kun en ole vuodessa uutta työtä saanut. Blogia en kirjoita, koska en ole valmis jakamaan itseäni koko maailmalle, vaan olen yksityinen ihminen.

[/quote]

Se todistetaan sillä että on oikeat kaverit joita tapaa juuri oikeissa kissanristiäisissä Etelä-Helsingissä  

[/quote]

Juuri niin, osaamisesta ja työhistoriasta viis, riittää, että tuntee pintaliitoporukan.

Vierailija
145/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:50"]belse (Ei varmistettu) 13.1.2015 18:00 22 

"Yliopistotaustalla" ei ole mitään merkitystä, kun asetetaan rinnakkain valmistunut ja "taustaa" hankkinut työnhakija (jos siis muuten tasavertaiset työnhakijat). Mitä kaikkea voikaan jättää tuon tutkinnon suorittamisen lisäksi kesken? Pitkäjänteisyys... my ass.

Lisäksi haluaisin tietää, mitä konkreettisia taitoja bloggaaminen vaatii/opettaa. Käsittääkseni tätäkin blogia raapustellaan valmiille alustalle... ihan vaan yhtenä esimerkkinä vaadituista taidoista.

VASTAA KOMMENTTIIN Jenniii Pupulandia 13.1.2015 18:40 6 

Sitä pelkkää tutkintoa vartenko sinun mielestäsi opiskellaan? Olen itse humanististen tieteiden kandi puheviestinnältä sekä sellainen tyypillinen viittä vaille maisteri, jonka työt veivät mennessään ennen kuin ehdin saada gradun valmiiksi. Käytännössä kaikki muu on siis tehty, mutta gradusta puuttuu muutaman kymmenen sivua ja saapa nähdä, miten sen kanssa käy. Toistaiseksi ei ole ollut aikaa eikä motivaatiota ryhtyä vääntämään sitä loppuun töiden ohella. Uskaltaisin silti väittää, että niiden viiden yliopistovuoteni aikana jotain tietoa ja osaamista on jäänyt päähän, vaikka gradu onkin jäänyt kesken. 

[/quote]

Oi miten ystävällisesti se puppumuija vastaakaan!

Vierailija
146/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:26"] Mä ymmärsin tuon niin että jennin mielestä blogista voi olla hyötyä, mutta ei sekään mitään takaa kuten ei koulutuskaan. Mitä enemmän kanavia auki työnantajien suuntaan, sitä enemmän mahdollisuuksia. [/quote]   No tietenkin, mutta koko ajan hoettiin sitä miten kuka tahansa voi aloittaa blogin ja sitten ollaan samalla viivalla. Kommentissa yksi sanoi että kun työhakemuksen ei saisi laittaa edes kuvaa kun se ei saisi vaikuttaa päätökseen mutta silti bloggaajia suositaan SEN TAKIA kun heistä tiedetään kaikki. Jotenkin vaan todella naiivi ja "yksinkertainen" kuva jäi kirjoittajasta.      Sanoi myös että on itse suhteilla päässyt noin hyvään elämäntilanteeseen. Nainen kirjoittaa blogia tasan omasta elämästään... Enpä nyt maatamullistavaksi uraksi kutsuisi.  [/quote] Luettiinkohan me sama teksti? Tuo bloginaloittamiskehoitushan oli minusta hyvin verhoiltu piikki kaikille niille jotka valittavat että bloggaajat vie toimittajien tai nyt uudemmin tuottajien työt. Että olkaa hyvä ja tehkää sama niin näette miten helppoa se bloggaamalla työllistyminen on. Ja kyllä minusta Jennin ura on vähintäänkin hatunnoston arvoinen - hän kirjoittaa elämästään ja itseään kiinnostavista asioista blogissaan sekä valitsee itse muut media-alan projektinsa, ja siten elättää itsensä ilmeisesti varsin leveästi. Mitä sinä teet työksesi?

[/quote]

Kuinka omaan napaan tuijottavan itsekeskeinen ja pinnallinen voi olla jos pelkästään omasta elämästä kirjoittaminen nettiin on hatunnoston arvoinen ura?! Ehkä ne on sitten niitä eri elämänarvoja... Minä autan muita ihmisiä työkseni. Siihen vaadittiin yliopistokoulutus ja töitä ei saa pelkästään olemalla hyvä tyyppi eikä puhumalla itsestään ja viikon lempihuulipunasävystä. 
[/quote]
Eli kaikkien pitäisi haluta tehdä samaa työtä kuin sinä? Oletko ikinä ajatellut että eri ihmiset saattavat haluta elämältä tai työltä erilaisia asioita? Ja että vaikka huulipunasta kirjoittaminen on sinun mielestäsi turhanpäiväinen asia, se on monen muun mielestä niin kiinnostavaa että tässäkin maassa siitä maksetaan ihmisille palkkaa?
Edelleen, minun mielestäni on hienoa että joku saa tehdä työkseen sellaista mikä häntä itseään kiinnostaa, ja että saa siitä palkkaa. Mielestäni on surkeaa että joku sanelee mikä on tärkeää ja mikä ei. Se on myös melkoisen itsekeskeistä tuolta joltakulta.

Vierailija
147/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se, että kun itse olen kamppaillut ja saanut yhteiskunnan tukea maisterin papereiden saamiseen (kiitos siitä!) niin kyllähän se ketuttaa kuunnella "hyvät tyypit saa töitä, tutkintolaput on suurimmaksi osaksi turhia!!". 

Alani on siinä mielessä vielä hankala, että pääaineeni on luonnontieteelliseltä puolelta, mutta kaikki sivuaineeni ovat humanistisia. Sitten kun vihdoin olen pakertanut tutkintoni loppuun, saankin vissiin huomata että työt menevät näille oikeaan aikaan verkostoineille ja TUURILLA oikeaan aikaan bloggauksen aloittaneille. Olisi kannattanut myöntää myös se, miten suuri vaikutus ihan tuurilla on.

t. 64

Vierailija
148/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:49"]

Noh, no niin no. Kyllä minua hieman kaivertaa tuo "tutkinto on vaan (turha) lappu, hyville tyypeille on joka tapauksessa aina töitä!" -asenne. Itse olen sairastanut masennuksen, käynyt (osittain) Kelan korvaamassa terapiassa 5 vuotta ja nyt olen aivan maisteritutkintoni loppusuoralla: kirjoitan gradua. Ja siihen minulle on myönnetty Kelalta kuntoutusrahaa. Siis nimenomaan olen saanut apua ja tukea siihen että saan opintoni loppuun (kandin paperit minulla on jo taskussa). Sen takia ärsyttää lukea tuollaisia naiiveja tekstejä, sillä ainakin kaikki (lääkärit, Kela, terapeutti) ovat olleet sitä mieltä että nimenomaan on tärkeää saada tehtyä tutkinto loppuun.

Sitkeys ja sinnikyys ovat arvostettavia asioita, ja kuten Jennikin sanoo, se osoittaa myös sitkeyttä että on monta vuotta kirjoittanut blogia jne. Miksi ei esim. hän valjastaisi sitä sitkeyttä sen gradun tekemiseen, jos kerta sitä on tekemättä "muutaman kymmentä sivua"? Luulisi että jos monta vuotta jaksaa tuottaa monia kymmeniä (ellei satoja) liuskoja tekstiä blogiinsa, voisi naputtaa sen gradunsakin valmiiksi.

[/quote]

Totta, mielestäni kertoo niin paljon enemmän pitkäjänteisyydestä että kymmenen vuoden tauon jälkeen painaa gradun kasaan, kun että kymmenen vuotta analysoi huulipunia ja kasvorasvoja blogiin. Tsemppiä sulle graduun! Todella ihailtavaa että suoritat tutkintosi loppuun ja mielestäni tuo pieni tekstinpätkä teki sinusta miljoona kertaa halutumman työnhakijan (minun silmissäni) kuin kukaan joka tienaa leipänsä blogia pitämällä. 

Vierailija
149/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:50"]belse (Ei varmistettu) 13.1.2015 18:00 22 

[/quote]

Tämä kommentti ja vastaus jotenkin kiteytti kaiken sen mitä tuosta tekstistä ja kriittisestä kommentoinnista ja siihen vastaamisesta olisin halunnut sanoa. 

Vierailija
150/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:57"] Miten todistaa työnantajalle olevansa "hyvä tyyppi", kun ei ikärasismin takia (olen yli 40) pääse koskaan edes haastatteluun hyvyttään esittelemään? Työkokemusta on melkein 20 vuotta ja koulutustakin löytyy. Kiitos edellisen työpaikan ainakin kymmenensien YT-neuvottelujen siirryin "ei-niin-hyvien-tyyppien" joukkoon, kun en ole vuodessa uutta työtä saanut. Blogia en kirjoita, koska en ole valmis jakamaan itseäni koko maailmalle, vaan olen yksityinen ihminen. [/quote]   Se todistetaan sillä että on oikeat kaverit joita tapaa juuri oikeissa kissanristiäisissä Etelä-Helsingissä     [/quote] Juuri niin, osaamisesta ja työhistoriasta viis, riittää, että tuntee pintaliitoporukan.

[/quote]

Riittää kun tuntee tarpeeksi oikeita ihmisiä. Kannattaa alottaa blogi, silloin kutsutaan kaikkialle. 

Vierailija
151/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:58"]

[/quote]

Tämä kommentti ja vastaus jotenkin kiteytti kaiken sen mitä tuosta tekstistä ja kriittisestä kommentoinnista ja siihen vastaamisesta olisin halunnut sanoa. 

[/quote]

Niin mikähän se sun kommentti mahtoi olla?

Vierailija
152/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:57"] Miten todistaa työnantajalle olevansa "hyvä tyyppi", kun ei ikärasismin takia (olen yli 40) pääse koskaan edes haastatteluun hyvyttään esittelemään? Työkokemusta on melkein 20 vuotta ja koulutustakin löytyy. Kiitos edellisen työpaikan ainakin kymmenensien YT-neuvottelujen siirryin "ei-niin-hyvien-tyyppien" joukkoon, kun en ole vuodessa uutta työtä saanut. Blogia en kirjoita, koska en ole valmis jakamaan itseäni koko maailmalle, vaan olen yksityinen ihminen. [/quote]   Se todistetaan sillä että on oikeat kaverit joita tapaa juuri oikeissa kissanristiäisissä Etelä-Helsingissä     [/quote] Juuri niin, osaamisesta ja työhistoriasta viis, riittää, että tuntee pintaliitoporukan.

[/quote]

Riittää kun tuntee tarpeeksi oikeita ihmisiä. Kannattaa alottaa blogi, silloin kutsutaan kaikkialle. 
[/quote]

On muuten tuhansittain bloggaajia, joita ei kutsuta yhtään mihinkään.

Vierailija
153/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:41"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:26"] Mä ymmärsin tuon niin että jennin mielestä blogista voi olla hyötyä, mutta ei sekään mitään takaa kuten ei koulutuskaan. Mitä enemmän kanavia auki työnantajien suuntaan, sitä enemmän mahdollisuuksia. [/quote]   No tietenkin, mutta koko ajan hoettiin sitä miten kuka tahansa voi aloittaa blogin ja sitten ollaan samalla viivalla. Kommentissa yksi sanoi että kun työhakemuksen ei saisi laittaa edes kuvaa kun se ei saisi vaikuttaa päätökseen mutta silti bloggaajia suositaan SEN TAKIA kun heistä tiedetään kaikki. Jotenkin vaan todella naiivi ja "yksinkertainen" kuva jäi kirjoittajasta.      Sanoi myös että on itse suhteilla päässyt noin hyvään elämäntilanteeseen. Nainen kirjoittaa blogia tasan omasta elämästään... Enpä nyt maatamullistavaksi uraksi kutsuisi.  [/quote] Luettiinkohan me sama teksti? Tuo bloginaloittamiskehoitushan oli minusta hyvin verhoiltu piikki kaikille niille jotka valittavat että bloggaajat vie toimittajien tai nyt uudemmin tuottajien työt. Että olkaa hyvä ja tehkää sama niin näette miten helppoa se bloggaamalla työllistyminen on. Ja kyllä minusta Jennin ura on vähintäänkin hatunnoston arvoinen - hän kirjoittaa elämästään ja itseään kiinnostavista asioista blogissaan sekä valitsee itse muut media-alan projektinsa, ja siten elättää itsensä ilmeisesti varsin leveästi. Mitä sinä teet työksesi? [/quote]   Kuinka omaan napaan tuijottavan itsekeskeinen ja pinnallinen voi olla jos pelkästään omasta elämästä kirjoittaminen nettiin on hatunnoston arvoinen ura?! Ehkä ne on sitten niitä eri elämänarvoja... Minä autan muita ihmisiä työkseni. Siihen vaadittiin yliopistokoulutus ja töitä ei saa pelkästään olemalla hyvä tyyppi eikä puhumalla itsestään ja viikon lempihuulipunasävystä.  [/quote] Eli kaikkien pitäisi haluta tehdä samaa työtä kuin sinä? Oletko ikinä ajatellut että eri ihmiset saattavat haluta elämältä tai työltä erilaisia asioita? Ja että vaikka huulipunasta kirjoittaminen on sinun mielestäsi turhanpäiväinen asia, se on monen muun mielestä niin kiinnostavaa että tässäkin maassa siitä maksetaan ihmisille palkkaa? Edelleen, minun mielestäni on hienoa että joku saa tehdä työkseen sellaista mikä häntä itseään kiinnostaa, ja että saa siitä palkkaa. Mielestäni on surkeaa että joku sanelee mikä on tärkeää ja mikä ei. Se on myös melkoisen itsekeskeistä tuolta joltakulta.

[/quote]

Mielestäni on hienoa, että ihmiset saavat palkkaa työstä josta tykkäävät, mutta mielestäni on hassua kutsua hatunnoston arvoiseksi uraa jonka on luonut ilman mitään erikoisia taitoja, kirjoitellen välttelevää tekstiä ja on noussut suosioon olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Suurelta osin tämä ura on siis tuuria. Nyt näitä samanlaisia (minun mielestäni) turhanpäiväisiä blogeja on kolmetoista tusinassa ja uusia nousee kuin sieniä sateella. Suosion saavuttamiseen vaaditaan nyt paljon enemmän kuin 8 vuotta sitten kun muotiblogeja oli noin 10 kappaletta. Tämä "ura" ei ole verrattavissa niihin jotka ovat käyneet koulut, tehneet samalla työtä kartuttaakseen kokemusta ja sitten pääsevät oman alan töihin koska he ovat sen omalla työllä ansainneet. 

Vierailija
154/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tyypillinen teksti "gradua vaille valmiilta maisterilta". Tutkintolappu jne.

Antoi kyllä ikävän ja nirppanokkaisen kuvan Jennistä.

Vierailija
155/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:58"]

[/quote]

[/quote]

Niin mikähän se sun kommentti mahtoi olla?

[/quote]

Vierailija
156/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:50"]belse (Ei varmistettu) 13.1.2015 18:00

22 

VASTAA KOMMENTTIIN

Jenniii Pupulandia 13.1.2015 18:40

6 

[/quote]
Auts, olenko ainoa josta tällainen vastailu on noloa?

Vierailija
157/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alallani on pätevyysvaatimukset. Siitä pätevöitymisestä pitää vielä erikseen maksaa. Itsellä on koulutus vielä kesken, mutta blogilla ei takuulla oikaista tällä alalla, kun lainsäädäntö määrää monta seikkaa.Työpaikka kyllä on jo.  

Vierailija
158/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:50"]belse (Ei varmistettu) 13.1.2015 18:00 22  Mikäs tutkinto sinulla olikaan? "Yliopistotaustalla" ei ole mitään merkitystä, kun asetetaan rinnakkain valmistunut ja "taustaa" hankkinut työnhakija (jos siis muuten tasavertaiset työnhakijat). Mitä kaikkea voikaan jättää tuon tutkinnon suorittamisen lisäksi kesken? Pitkäjänteisyys... my ass. Lisäksi haluaisin tietää, mitä konkreettisia taitoja bloggaaminen vaatii/opettaa. Käsittääkseni tätäkin blogia raapustellaan valmiille alustalle... ihan vaan yhtenä esimerkkinä vaadituista taidoista. t: yliopistotausta minullakin VASTAA KOMMENTTIIN Jenniii Pupulandia 13.1.2015 18:40 6  Oi, mikä ihana ylenkatsova asenne sieltä rivien välistä huokuukaan. :D Sitä pelkkää tutkintoa vartenko sinun mielestäsi opiskellaan? Olen itse humanististen tieteiden kandi puheviestinnältä sekä sellainen tyypillinen viittä vaille maisteri, jonka työt veivät mennessään ennen kuin ehdin saada gradun valmiiksi. Käytännössä kaikki muu on siis tehty, mutta gradusta puuttuu muutaman kymmenen sivua ja saapa nähdä, miten sen kanssa käy. Toistaiseksi ei ole ollut aikaa eikä motivaatiota ryhtyä vääntämään sitä loppuun töiden ohella. Uskaltaisin silti väittää, että niiden viiden yliopistovuoteni aikana jotain tietoa ja osaamista on jäänyt päähän, vaikka gradu onkin jäänyt kesken.  [/quote] Auts, olenko ainoa josta tällainen vastailu on noloa?

[/quote]

Tulipa muuten mieleen, että sillä työnhaulla ja -saannilla on kyllä merkitystä, miten käyttäytyy sosiaalisessa mediassa. En nyt tiedä onko tämä kyseinen bloggaaja ääritapaus, mutta en yhdistäisi tätä vastaustapaa eri mieltä oleviin kommentteihin "hyvään tyyppiin". 

Vierailija
159/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni työtä hakeville on se, että pitäkää silmät ja korvat auki. Jutelkaa mielenkiintoisten ihmisten kanssa (vaikka saattaisi ujostuttaa). Tutustukaa vaikka joka päivä johonkin uuteen tyyppiin pienen small talkin kautta. Tapasin tänään ensimmäistä kertaa naapurin hississä, ja hissin liikkumisen aikana sain tietää naapurini nimen, asuinkerroksen, ammatin ja sen, missä kuntosalilla hän käy. :D Sen sijaan, että molemmat olisimme tuijottaneet seiniä, aloimmekin jutella. Siitä se lähtee. Tutkinto on hyvä olla, mutta hyvät puhelahjat ja nöyrä asenne siihen kylkeen tekee paketin vielä paremmaksi. Ja onneksi puhumistakin voi harjoitella, se on taito siinä missä muutkin.

Vierailija
160/179 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:50"]belse (Ei varmistettu) 13.1.2015 18:00 22  Mikäs tutkinto sinulla olikaan? "Yliopistotaustalla" ei ole mitään merkitystä, kun asetetaan rinnakkain valmistunut ja "taustaa" hankkinut työnhakija (jos siis muuten tasavertaiset työnhakijat). Mitä kaikkea voikaan jättää tuon tutkinnon suorittamisen lisäksi kesken? Pitkäjänteisyys... my ass. Lisäksi haluaisin tietää, mitä konkreettisia taitoja bloggaaminen vaatii/opettaa. Käsittääkseni tätäkin blogia raapustellaan valmiille alustalle... ihan vaan yhtenä esimerkkinä vaadituista taidoista. t: yliopistotausta minullakin VASTAA KOMMENTTIIN Jenniii Pupulandia 13.1.2015 18:40 6  Oi, mikä ihana ylenkatsova asenne sieltä rivien välistä huokuukaan. :D Sitä pelkkää tutkintoa vartenko sinun mielestäsi opiskellaan? Olen itse humanististen tieteiden kandi puheviestinnältä sekä sellainen tyypillinen viittä vaille maisteri, jonka työt veivät mennessään ennen kuin ehdin saada gradun valmiiksi. Käytännössä kaikki muu on siis tehty, mutta gradusta puuttuu muutaman kymmenen sivua ja saapa nähdä, miten sen kanssa käy. Toistaiseksi ei ole ollut aikaa eikä motivaatiota ryhtyä vääntämään sitä loppuun töiden ohella. Uskaltaisin silti väittää, että niiden viiden yliopistovuoteni aikana jotain tietoa ja osaamista on jäänyt päähän, vaikka gradu onkin jäänyt kesken.  [/quote] Auts, olenko ainoa josta tällainen vastailu on noloa?

[/quote]

Tulipa muuten mieleen, että sillä työnhaulla ja -saannilla on kyllä merkitystä, miten käyttäytyy sosiaalisessa mediassa. En nyt tiedä onko tämä kyseinen bloggaaja ääritapaus, mutta en yhdistäisi tätä vastaustapaa eri mieltä oleviin kommentteihin "hyvään tyyppiin". 

[/quote]

Ja jos jotain laittaa nettiin niin sitä ei valitettavasti koskaan ehkä saa pois. Pitää siis aina miettiä sitö haluaako ehkä joskus tulevaisuudessa hakea töitä joita Tälläinen kiukuttelukäyttäytymine saattaisi vaikeuttaa. En välttämättä näiden kommenttien vastausten perusteella valitsisi bloggaajaa tiimiini koska vaikuttaa vähän juuri sellaiselta vaikealta työkaverilta jolle oma menestyminen on noussut hattuun. Eli juuri sellaiselta hyvän tyypin vastakohdasta mitä itsekin luetteli tuolla kommenteissa.