Terveyskeskuksesta ei saa apua, yksityiseen ei varaa?
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:33"]Niin, potilas vaatii hoitoa itsediagnosoituun (luulo)sairauteen. Yksityisellä raha kelpaa, joten saat dg:n ja hoidot.
[/quote]
Jos tämä on luulosairaus, otan mielelläni vaikka vastaan mielialalääkkeet tai mitkä vaan :D kaikki on lääkärin mielestä aina ok tau viitearvojen sisällä. Korkea leposyke? Ihan normaalia. Huono kunto, vaikka harrastaa liikuntaa? Ihan normaalia. Hengästyy kävellessä? Ihan normaalia. Rytmihäiriöt? Ihan normaalia. Hemoglobiini ei pysy normaalilla sekaruokavaliolla ylhäällä? Ihan normaalia. Ap
[/quote]
Palstalääkärin dg: nuorilla naisilla hb tuuppaa pysymään matalana kuukautisten vuoksi. Matala hb selittää huonon kunnon ja nopean sykkeen. Paljonko se hb on?
Rytmihäiriö: ihan totta, lisälyönnit ovat vaarattomia. Jos on SVT tykyttelyä, niin koeta valsalvata (googlaa), ei vaadi mitään ihmeempiä tutkimuksia eikä lääkkeitä. Rytmihäiriö olisi toki hyvä saada ekg:lle, että tiedettäisiin mistä puhutaan.
Hoito: hanki elämä, ala vaikka joogata ja koeta keskittyä muuhun kuin ko oireisiin + hb:n hoidoksi suosittelen verilettuja, rautatabletit aiheuttaa mahaoireita.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:33"]Niin, potilas vaatii hoitoa itsediagnosoituun (luulo)sairauteen. Yksityisellä raha kelpaa, joten saat dg:n ja hoidot.
[/quote]
Jos tämä on luulosairaus, otan mielelläni vaikka vastaan mielialalääkkeet tai mitkä vaan :D kaikki on lääkärin mielestä aina ok tau viitearvojen sisällä. Korkea leposyke? Ihan normaalia. Huono kunto, vaikka harrastaa liikuntaa? Ihan normaalia. Hengästyy kävellessä? Ihan normaalia. Rytmihäiriöt? Ihan normaalia. Hemoglobiini ei pysy normaalilla sekaruokavaliolla ylhäällä? Ihan normaalia. Ap
[/quote]
Mikä on mielestäsi liian korkea leposyke? Leposykettä voi olla itse hankala mitata jos hermostuttaa. Paljonko hemoglobiini sitten on? Laskeeko se laskemistaan kokoajan ja auttaako rauta siihen? Syötkö terveellisesti ja ulkoiletko? Ei näin maallikon korvaan kuulosta kovin kauheilta oireilta, jos se olisi sydänperäistä niin luulis oireiden jo ajaneen sinut sairaalaan...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"]Onko vaiva sellainen, että tarvitsisit enemmänkin hoitoa, kuin yhden käynnin? Jos, niin lainaa vaikka rahat siihen yksityislääkärikäyntiin ja pyydät häneltä sitten lähettee kunnalliselle hoitoihin. Voi ihan reilusti sanoa, että ei ole varaa jatkotutkimuksiin tms. yksityiselle..
[/quote]
Itse asissa yksityinen voi pelkästään tehdä lähetteitä yksityisille.... Eli sitä kautta ei pääse julkiselle
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"]Onko vaiva sellainen, että tarvitsisit enemmänkin hoitoa, kuin yhden käynnin? Jos, niin lainaa vaikka rahat siihen yksityislääkärikäyntiin ja pyydät häneltä sitten lähettee kunnalliselle hoitoihin. Voi ihan reilusti sanoa, että ei ole varaa jatkotutkimuksiin tms. yksityiselle.. [/quote] Itse asissa yksityinen voi pelkästään tehdä lähetteitä yksityisille.... Eli sitä kautta ei pääse julkiselle
[/quote]
Olen saanut yksityiseltä lähetteen ihan julkisen puolen sairaalaan.
Minä en saanut hoitoa. Kävin useita kertoja lääkärillä, koska huimasi, pyörryin usein, olo oli heikko enkä enää jaksanut mitään kun 2min ylhäällä ja jalat petti alta. Lääkäri väitti minun keksivän kaiken ja määräsi lääkkeet paniikkihäiriöön. Sanoi kaiken johtuvan vain luulosairaudesta jolla sain itselleni aikaan paniikkikohtauksen. Kävin useita kertoja. Sama juttu eikä kokeita ja olin pyörtynyt jo useita kertoja. Kerran sitten pyörryin keskellä tietä ja joku soitti ambulanssin. Kysyivät miksen ollut lääkärillä käynyt ja kerroin käyneeni usein. Kysyivät mitä kokeita oli otettu ja kerroin mitä lääkäri sanoi. Jouduin tarkkailuun ja verikokeisiin ja kappas, paniikkihäiriö ja luulosairaus olikin vakava anemia. Pitkällä rautakuurilla onneksi korjaantui enkä sen koomin pyörtyillyt. Tämä lääkäri kuulemma antaa aina ensimmäisenä kaikkeen diagnoosiksi paniikkihäiriön. Ihan tavalliseen pitkittyneeseen flunssaankin. Liekö enää edes töissä lääkärinä. Ei ole vuosiin kuulunut tai näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"]Onko vaiva sellainen, että tarvitsisit enemmänkin hoitoa, kuin yhden käynnin? Jos, niin lainaa vaikka rahat siihen yksityislääkärikäyntiin ja pyydät häneltä sitten lähettee kunnalliselle hoitoihin. Voi ihan reilusti sanoa, että ei ole varaa jatkotutkimuksiin tms. yksityiselle.. [/quote] Itse asissa yksityinen voi pelkästään tehdä lähetteitä yksityisille.... Eli sitä kautta ei pääse julkiselle
[/quote]
Olen saanut yksityiseltä lähetteen ihan julkisen puolen sairaalaan.
[/quote]
Sairaala ja tereysasema on eriasia. Ei ole yksityisiä sairaaloita
Lääkäreiden piittaamattomuudesta sain minäkin kärsiä. Ensimmäinen raskaus oli. Jossain rv. 10 paikkeilla alkoi kamalat mahakrampit todella kivuliaita. Lääkäri sanoi että mahatautia. En oksentanut, en ripuloinut. Sama jatkui pitkään. Aina syy mahatauti. Ei oksentelua eikä ripulia. Kysyin voiko johtua raskaudesta ja lääkäri nauroi minun olevan vain hysteerinen. Rv 24 lapsi kuoli kohtuun. Krampit jatkuivat kunnes tajusin että ne oli supistuksia. Synnytyksen jälkeen katosi täysin. Kun olin synnyttämässä sairaalassa (omalla paikkakunnalla ei siis voi synnyttää) ja asiasta kerroin siellä, niin lääkäri kauhistui ja sanoi että asiaan olisi pitänyt puuttua heti. Tuollaiset kivut ei ole normaaleja raskaudessa eikä mahataudissa. Lisäksi jos "mahatauti" kesti 14 viikkoa niin miksi siihenkään ei puututtu? En tiedä olisiko asialle voinut tehdä mitään muutenkaan, mutta nyt tämän raskauden kanssa olen todellakin hysteerinen.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"]Onko vaiva sellainen, että tarvitsisit enemmänkin hoitoa, kuin yhden käynnin? Jos, niin lainaa vaikka rahat siihen yksityislääkärikäyntiin ja pyydät häneltä sitten lähettee kunnalliselle hoitoihin. Voi ihan reilusti sanoa, että ei ole varaa jatkotutkimuksiin tms. yksityiselle.. [/quote] Itse asissa yksityinen voi pelkästään tehdä lähetteitä yksityisille.... Eli sitä kautta ei pääse julkiselle [/quote] Olen saanut yksityiseltä lähetteen ihan julkisen puolen sairaalaan. [/quote] Sairaala ja tereysasema on eriasia. Ei ole yksityisiä sairaaloita
[/quote]
Ai ei ole yksityisiä sairaaloita Suomessa? :D Perusterveydenhuoltoon ei tehdä lähetteitä vaan perusterveydenhuollosta tehdään erikoissairaanhoitoon lähetteitä. Toki lähetteen voi tehdä esim. PTH:n fysioterapiaan tai kuvantamistutkimukseen, mutta noin niinkuin muuten lähetteitä PTH:on ei kyllä lääkärille tehdä.
Mulla oli kans keuhkokuume,kävin useita kertoja viikossa päivystyksessä, mutta ei otettu tosissaan kun ei ollut kun hiukan lämpöä... Lopulta lanssilla sairaalaan pahojen hengitysvaikeuksien takia, rintakivut paheni hetkessä, oli kipuja ollut jo kauan. Toipumisessa meni kauan, kaduttaa kun en tehnyt valitusta vaan hyväksyin vaan lukuisat pahoittelut.
Minulla alkoi sähköallergian oireet jo 5 vuotta sitten. En saanut millään hoitoa. En pystynyt menemään ulos kotoani, kun sähkölinjat aiheuttivat hengenahdistusta. Tuli myös huimausta ja huono olo. Sähkö surisi päässä. Tk:ssa ei uskottu eikä suostuttu lähettämään sairaalatutkimuksiin! Kävin siellä varmasti yli 8 kertaa saman asian vuoksi. Aika eri lääkärillä. Onneksi menin viime keväänä yksityiselle. Sieltä kirjoittivat eläkepaperit, mutta käsittely vielä kesken. Toivottavasti pääsen tästä tuskasta pian.
Lisämunuaisen toimintaan liittyvä ongelma?
Riippuu paikastakin toi julkisen hoito. Aiemmassa kotikunnassa terveydenhoito oli surkeeta. Nyt Espoossa olen enemmän kuin.tyytyväinen.