Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksesta ei saa apua, yksityiseen ei varaa?

Vierailija
13.01.2015 |

Mitäs sitten? Pitääkö vaan kärsiä?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parasta sairaudenhoitoa? In your dreams. Intiassakin saa parempaa.

Vierailija
102/144 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hienoa" taas huomata, miten niitä yksityislääkäreitä palvotaan vaikka suuri osa niistä on ihan yhtälailla siellä julkisella puolella. Kummasti ne aina muuttuu taitavaksi pelkästään siitä syystä, että veloittavat käynnistä vajaat sata euroa kerralta. :)

Kädetön lääkäri on kädetön lääkäri, eikä se siitä isommalla taksalla hyväksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:41"]

Itse asissa yksityinen voi pelkästään tehdä lähetteitä yksityisille.... Eli sitä kautta ei pääse julkiselle

[/quote]

Ei muuten pidä paikkaansa.

Vierailija
104/144 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:31"]

Minulla alkoi sähköallergian oireet jo 5 vuotta sitten. En saanut millään hoitoa. En pystynyt menemään ulos kotoani, kun sähkölinjat aiheuttivat hengenahdistusta. Tuli myös huimausta ja huono olo. Sähkö surisi päässä. Tk:ssa ei uskottu eikä suostuttu lähettämään sairaalatutkimuksiin! Kävin siellä varmasti yli 8 kertaa saman asian vuoksi. Aika eri lääkärillä. Onneksi menin viime keväänä yksityiselle. Sieltä kirjoittivat eläkepaperit, mutta käsittely vielä kesken. Toivottavasti pääsen tästä tuskasta pian.

[/quote]

Miten niin pääset? Parantaako eläke sun sähköallergiasi vai poistaako eläkkeesi ne hankalat sähkölinjat?

Vierailija
105/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:12"]No onhan ap:ta tutkittu, on tähystetty, on otettu kilpirauhasarvoja ja muitakin labroja ja suljettu pois vakavampia sairauksia. Jos oire pysyy vuosia samana eikä potilas mene huonommaksi, ei tautikaan ole vakava. Vakava tauti pahenee ja vie lopulta ehkä hautaan, toiminnalliset vaivat pysyvät suunnilleen samanlaisina ja niiden kanssa on opittava pärjäämään. Syö rautaa ja monivitamiineja, hyviä rasvahappoja, paranna kuntoa, nuku kunnolla, hanki tarvittaessa ahdistus- tai masennuslääkitys/terapiaa, jos ei olo muuten korjaudu. 
[/quote]
Niin, jos tämä olisi jotain hengenvaarallista, olisin varmaan jo kuollut. Mutta kyllä tämä elämästä aika vaikeaa tekee. Opiskellessa tilanne oli vielä ihan ok, kun pysty koulupäivän jälkeen ottamaan päikkärit ja sitten menemään esim kuntosalille. Tilanne oli vähän eri, kun tein vuorotyötä. Töissä sattui välillä mokia siksi, että olin vaan niin väsynyt ja tuntui, kun olisin sumussa. Juuri yksi päivä tulin kaupasta kotiin ja rupesin itkemään, kun oli niin voimaton olo. Kaikki aina hokee, että olo piristyy kun liikkuu ja ulkoilee. Minulla se on päinvastoin. Etenkin nyt talvella tuntuu, että ulkona kävely lumessa on yhtä taistelua... Hengästyttää, uuvuttaa.

Mielestäni ferritiiniä ei ole tutkittu vuoden 2010 jälkeen, jolloin se oli 8. D- ja b12-vitamiinia ei mielestäni ikinä. Gluteenittomalla ruokavaliolla olin kolmisen kuukautta ihan vatsavaivojen takia, samoin vältin laktoosia ja fodmap-hiilareita. En huomannut oikein eroa entiseen :/ aijon kyllä jatkaa ruokavaliota, mutta en ehkä niin tiukasti enää.

Kilpirauhasarvoja en ole ikinä nähnyt omin silmin tsi edes kuullut, mitkä ne ovat. Aina vaan kuulemma viitearvojen sisällä. Tosin viimeksi otettu ehkä vuosi, pari sitten. Kiitos neuvoista kaikille, pitää katsoa mitä sitä tekisi. Tosiaan alkaa vaikuttaa jo parisuhteeseen ja muutenkin omaan elämään tämä todella paljon. Ap

Vierailija
106/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:25"]Minä sain julkisellaväärän diagnoosin, onneksi osasin epäillä joten menin yksityiselle ja sain magneettikuvauksen ja oikean hoidon. Miehelläni julkinen puoli ei hoitanut leikkausta kunnolla - joutui saman vaivan kanssa uudestaan lääkäriin (yksityiselle), leikkaus uusiksi ja lääkäri kauhisteli aiempaa leikkausta. Onhan näitä tarinoita julkisen terveydenhuollon töpeksimisestä vaikka kuinka. Ap eikö sinulla ole vakuutusta?
[/quote]

Suuri osa yksityisen lääkäreistä työskentelee myös kunnallisella, joten ihan yhtä hyviä lääkäreitä/kirurgeja molemmissa.
[/quote]
Ilmeisesti yksityisellä sitten se raha motivoi parempaan asiakaspalveluun ja työtapaan.

Vierailija
107/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut liian terve saamaan aikoja, vaikken tiedä itsekään mikä mulla on (jossain kuitenkin on vikaa). Tarjotaan aikoja tyyliin kolmen kuukauden päähän ja päivystykseen turha mennä jonottamaan. Tätä samaa on käynyt useamman kerran, vaikka aikaisemmin mulla on ollut selvempiäkin juttuja että mikä vikana.

Vierailija
108/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 118 ei vielä ole huomattavan matala hb, on korkea leposyke, rytmihäiriöiden tunne ja huono kunto anemian oireita. Suolistosairaudet lisäävät imeytymishäiriöitä, pelkkä proteiinipitoinen ruokavalio ei riitä välttämättä ylläpitämään urheilullisella naisella hemoglobiinia.

Vierailija
109/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:31"]

Minulla alkoi sähköallergian oireet jo 5 vuotta sitten. En saanut millään hoitoa. En pystynyt menemään ulos kotoani, kun sähkölinjat aiheuttivat hengenahdistusta. Tuli myös huimausta ja huono olo. Sähkö surisi päässä. Tk:ssa ei uskottu eikä suostuttu lähettämään sairaalatutkimuksiin! Kävin siellä varmasti yli 8 kertaa saman asian vuoksi. Aika eri lääkärillä. Onneksi menin viime keväänä yksityiselle. Sieltä kirjoittivat eläkepaperit, mutta käsittely vielä kesken. Toivottavasti pääsen tästä tuskasta pian.

[/quote]

Mites hoidettiin? Lyötiinkö kotoa sähköt poikki?

Miten pystyit menemään lääkäriin, kun sielläkin sähköjohtoja ja -laitteita on?
[/quote]

No eläkkeelle pääsyn syy ei tule olemaan sähköylih.,sitä ei löydy ICD-liikutuksesta. Eli jokin F-koodi siellä sitten diagnoosina on

Vierailija
110/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori typo. Siis luokituksesta.

Vierailija
111/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:15"]Vaikka 118 ei vielä ole huomattavan matala hb, on korkea leposyke, rytmihäiriöiden tunne ja huono kunto anemian oireita. Suolistosairaudet lisäävät imeytymishäiriöitä, pelkkä proteiinipitoinen ruokavalio ei riitä välttämättä ylläpitämään urheilullisella naisella hemoglobiinia.
[/quote]
Niin :) kävin joskus ravitsemusterapeutilla, ennen kuin vatsavaivojen syy selvisi. Sanoivat, että käytän aika paljon maitotuotteita. Olen vähentänyt niitä, en esim enää ikinä juo maitoa ruokajuomana. Joskus tuntuu, että kauppareissut lumisateessa ovat rankempia minulle, kun rankka jumppatunti. Tuntuu erikoiselta. Kauppaan tosiaan 5-15 min matka, riippuu missä käy. Tuntuu todella pahalle hengästyä kävellessä ulkona, jumpassa se on luontevampaa... Ap

Vierailija
112/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:15"]Vaikka 118 ei vielä ole huomattavan matala hb, on korkea leposyke, rytmihäiriöiden tunne ja huono kunto anemian oireita. Suolistosairaudet lisäävät imeytymishäiriöitä, pelkkä proteiinipitoinen ruokavalio ei riitä välttämättä ylläpitämään urheilullisella naisella hemoglobiinia.
[/quote]
Niin :) kävin joskus ravitsemusterapeutilla, ennen kuin vatsavaivojen syy selvisi. Sanoivat, että käytän aika paljon maitotuotteita. Olen vähentänyt niitä, en esim enää ikinä juo maitoa ruokajuomana. Joskus tuntuu, että kauppareissut lumisateessa ovat rankempia minulle, kun rankka jumppatunti. Tuntuu erikoiselta. Kauppaan tosiaan 5-15 min matka, riippuu missä käy. Tuntuu todella pahalle hengästyä kävellessä ulkona, jumpassa se on luontevampaa... Ap
[/quote]

Mulla oli pahimmillaan hb 85. Sain lopulta suonensisäistä rautaa, mutta sitä ennen ihan loivatkin ylämäet hengästytti, huimasi ja iltaisin sydän tykytti - luulin välillä paniikkihäiriöksi. Sellainen urheilu, kuten esim pyöräily tai tanssi, ei ollut niin paha, mutta portaissa mummot ohitti.

Vierailija
113/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syö rautakuuri kokeeksi

Vierailija
114/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:31"]Minulla alkoi sähköallergian oireet jo 5 vuotta sitten. En saanut millään hoitoa. En pystynyt menemään ulos kotoani, kun sähkölinjat aiheuttivat hengenahdistusta. Tuli myös huimausta ja huono olo. Sähkö surisi päässä. Tk:ssa ei uskottu eikä suostuttu lähettämään sairaalatutkimuksiin! Kävin siellä varmasti yli 8 kertaa saman asian vuoksi. Aika eri lääkärillä. Onneksi menin viime keväänä yksityiselle. Sieltä kirjoittivat eläkepaperit, mutta käsittely vielä kesken. Toivottavasti pääsen tästä tuskasta pian.
[/quote]

Yksityinen lääkäri kirjoitti eläkepaperit... Tällä palstalla on luulotautisia mummoja ja mt-potilaita enimmäkseen.

Vierailija
115/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
116/144 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Tampereella monia toimenpiteitä varten joutuu menemään yksityiselle. Terkkarissa antavat lähetteen. En tiedä sitten jos ei olisi varaa maksaa? Sossu varmaan maksaisi jos olisi todella köyhä toimeentulotukiasiakas, muuten ei tietenkään. Eli en oikein ymmärrä tätä julkista terveydenhoitoa... Mitä sieltä nykypäivänä saa?

Vierailija
117/144 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Tiedätkö mitkä sun kilpirauhas-arvot oli viimeksi? siis tsh ja t4v?

ts:n arvon olisi hyvä olla alle 2,5 ja t4v ylimmällä kolmanneksella eli jotain 16-19 riippuen mittaustavasta.

Sä voisit pyytää tk:sta kaikki sun parin vuoden aikaiset verikoetulokset, mitä sulta on otettu noiden oireiden takia. eli rauta-arvot, kilpirauhas-arvot, muut hormoniarvot, b-12 arvo, tulehdusarvot eli kaikki mahd.

Sitten varaat ajan endokrinologilta, joka on erikoistunut kilpirauhasasiaan ja muihin hormonaalisiin sairauksiin. Annat verikoetulokset sille yksityiselle erikoislääkärille ja kerrot oireistasi. (sun kannattaa ihan listata kaikki häiritsevät oireet ylös, ja voit antaa myös sen lapun endokrinologille niinku mä tein...).

Mä sain yksityisen lääkärin tekemän lähetteen ansioista itseni julkiselle puolelle parin viikon sisällä jatkotutkimuksiin eli pääsin erikoissairaanhoidon piiriin. Ja esim. usein yksi käynti yksityisellä riittää...loput asiat voi hoitaa puhelinkeskusteluna.

Jos asut lähellä pääkaupunki seutua niin suosittelen ottamaan Töölön Mehiläiseen yhteyttä ja varaamaan ajan sieltä endokrinologille.

Niin ja muuten, jos sulta otetaan yksityisellä sit verikokeita, niin niitä ei tarvitse lähteä töölöseen asti ottamaan vaan voit käydä oman paikkakunnan mehiläisessä ne aamulla otattamassa. ;)

erikoislääkärikäynti plus erikoisemmat hormoniverikokeet n. 6kpl...taisi mulla maksaa yhteensä jotain 250e. Mutta äkkiä tuo summa hukkuu turhiin tk-käynteihin, turhiin lääkkeisiin, turhiin luontaistuotteisiin ja turhiin sairaslomiin jne...

tsemppiä ja voimia! :)

-aivolisäkekasvaimesta niin sanotusti selvinnyt...-

Vierailija
118/144 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ap:ta tutkittu, on tähystetty, on otettu kilpirauhasarvoja ja muitakin labroja ja suljettu pois vakavampia sairauksia. Jos oire pysyy vuosia samana eikä potilas mene huonommaksi, ei tautikaan ole vakava. Vakava tauti pahenee ja vie lopulta ehkä hautaan, toiminnalliset vaivat pysyvät suunnilleen samanlaisina ja niiden kanssa on opittava pärjäämään. Syö rautaa ja monivitamiineja, hyviä rasvahappoja, paranna kuntoa, nuku kunnolla, hanki tarvittaessa ahdistus- tai masennuslääkitys/terapiaa, jos ei olo muuten korjaudu. 

Vierailija
119/144 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko apltakin otettu kilpirauhasnäyte?

Vierailija
120/144 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko tk-virat että nuo kaikki umpisuolipotilaat ja muut on sama ap? Hieman älyä pliis. Kandee KYSYÄ jos ei ymmärrä. Niin viisas tekisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän