Terveyskeskuksesta ei saa apua, yksityiseen ei varaa?
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"]Onko vaiva sellainen, että tarvitsisit enemmänkin hoitoa, kuin yhden käynnin? Jos, niin lainaa vaikka rahat siihen yksityislääkärikäyntiin ja pyydät häneltä sitten lähettee kunnalliselle hoitoihin. Voi ihan reilusti sanoa, että ei ole varaa jatkotutkimuksiin tms. yksityiselle..
[/quote]
Itse asissa yksityinen voi pelkästään tehdä lähetteitä yksityisille.... Eli sitä kautta ei pääse julkiselle
[/quote]
No höpön höpön. Ei pidä paikkaansa. Omaakin kokemusta asiasta. Yksityinen kirjoitti läh.julkiselle
Ei niitä lääkäreitä kiinnosta ihmisten vaivat. Mikäs siinä, jos tosiaan voi tulostaa netistä jotain tietoa ihmiselle, iskeä sen kouraan ja se siitä.
Terveyskeskukseen olen omalääkärille yrittänyt varata aikaa, ei ole onnistunut. 1. omalääkäri ei ole paikalla. 2. koska olen yrittäjä (tulot alle köyhyysrajan), käskevät mennä yksityiselle.
Onko vaiva sellainen, että tarvitsisit enemmänkin hoitoa, kuin yhden käynnin? Jos, niin lainaa vaikka rahat siihen yksityislääkärikäyntiin ja pyydät häneltä sitten lähettee kunnalliselle hoitoihin. Voi ihan reilusti sanoa, että ei ole varaa jatkotutkimuksiin tms. yksityiselle..
Kyllä välttämätön hoito julkiselta sektorilta, tosin sieltä pääsee usein jatkohoitoon paljon hitaammin kuin yksityiseltä.
Mä ainakin olen sitten vaan kärsinyt.
Miten niin ei saa apua? Jos on oikea sairaus eikä luulotauti niin julkinen hoitaa kyllä.
Jos olet oikeasti sairas, apua saat tk:sta.
Millä tavalla et saa apua? Etkö saa aikaa vastaanotolle vai haluamiasi tutkimuksia, eikö lääkäri ole kiinnostunut oireistasi, vai eikö niitä pystytä lievittämään lääketieteen keinoin? Kerro nyt vähän enemmän.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:15"]
Jos olet oikeasti sairas, apua saat tk:sta.
[/quote]
Niin, mutta ehkä pitäisi ensin selvittää se sairaus.
Ei saa. Eivät usko oireita eivätkä suostu uskomaan mitään jos osoittaa olevansa tietoisempi jossain. Eivät päästä edes labraan. Enkä ole ap
En saanut apua tk: päivystyksestä vaikka oli keuhkoveritulppa.Oli tummaihoinen lääkäri eikä edes kuunnellu keuhkoja.
Vaihda lääkäriä. Mua on tutkittu hyvin tk:ssa.
Kerropa ap mikä sua vaivaa, niin osaan ottaa kantaa. Onko lääkäri siis sitä mieltä, että olet terve?
Mun tutulla oli selkeät puhjennen mahahaavan oireet, eikä saanut apua.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:19"]
En saanut apua tk: päivystyksestä vaikka oli keuhkoveritulppa.Oli tummaihoinen lääkäri eikä edes kuunnellu keuhkoja.
[/quote]
Huokaus.. eikö ne ole veroeuroistani kustannettu nämäkin "palvelut"
Minä sain julkisellaväärän diagnoosin, onneksi osasin epäillä joten menin yksityiselle ja sain magneettikuvauksen ja oikean hoidon. Miehelläni julkinen puoli ei hoitanut leikkausta kunnolla - joutui saman vaivan kanssa uudestaan lääkäriin (yksityiselle), leikkaus uusiksi ja lääkäri kauhisteli aiempaa leikkausta. Onhan näitä tarinoita julkisen terveydenhuollon töpeksimisestä vaikka kuinka. Ap eikö sinulla ole vakuutusta?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:19"]Ei saa. Eivät usko oireita eivätkä suostu uskomaan mitään jos osoittaa olevansa tietoisempi jossain. Eivät päästä edes labraan. Enkä ole ap
[/quote]
Juuri näin. Mulle lääkäri huusi kun tiesin hieman enemmän kuin hän. Kysyin että pitääkö tänne kontata viimeisillä voimilla kaljuna että saa hoitoa. Kiitin ja painuin ulos. Kunhan saan diagnoosin mustaa valkoisella meinaan tehdä tuosta lääkäristä valituksen. Nyt yksityiselle mennyt 200 euroa ja summa tulee noysemaan kaikenkaikkiaan noin 800-1000 euroon kun kaikki kokeet otettu ja lääkkeet hankittu. Tekis mieli lähettää lasku tk:een kaikesta.
Tk:sta haen pakolliset saikkutodistukset, en muuta. Sen ne juuri ja juuri osaavat kirjoittaa. Siinäkin säästellään ja pitää aina hakee lisää vaikka pyytää enemmän kun tietää ettei mene ohi parissa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 00:00"]
"Hienoa" taas huomata, miten niitä yksityislääkäreitä palvotaan vaikka suuri osa niistä on ihan yhtälailla siellä julkisella puolella. Kummasti ne aina muuttuu taitavaksi pelkästään siitä syystä, että veloittavat käynnistä vajaat sata euroa kerralta. :)
Kädetön lääkäri on kädetön lääkäri, eikä se siitä isommalla taksalla hyväksi muutu.
[/quote]
Noh, en tiedä kilpailevatko tk- lääkärit jostain "vähiten annettuja lähetteitä vuodessa"- tittelistä, mutta mulle kävi näin:
Varasin ja sain omalääkäriltä ajan. Halusin apua mm. ylipainoon ja hankaliin luomiin. Pyysin, että minulta katsottaisiin verikokeella ainakin kolesteroli ja hb, koska minulla on ollut aikaisemmin niiden kanssa onngelmia ja epäilin oireiden perusteella että arvoissa voisi olla taas häikkää. En saanut lähetettä, ja luomia kuulemma ihmisillä on, se on normaalia.
Lapsilla on vakuutukset (ONNEKSI) ja menimme seuraavana vuonna toisen lapsen kanssa korvatulehduksen takia yksityiselle. Kuinkas sattuikaan, omalääkärihän siellä heittää iltaisin keikkaa. Kysäisin siinä sitten ohimennen, että mitenhän saisin lähetteen verikokeisiin..haluaisin kilpirauhasarvotkin tarkistuttaa, ihan mielenkiinnosta vain. Ja että miten nuo luomet kun niitä on, haluaisin niitäkin lääkärille näyttää.
Lääkäri käski varaamaan hänelle ajan vaikka heti seuraavalle illalle, tokihan verikokeisiin pääsee ja ehdottomasti tuollaiset ikävät varsiluomet kannattaa nipsaista pois. Ja ennen kaikkea, lääkäri oli ystävällinen ja HYMYILI! Valitettavasti mulla ei rahaa mennä sinne yksityiselle puolelle, mutta kyllä pisti mietityttämään.
Että näin, rahalla saa ja hevosella pääsee.