ystäväni juhlat, mies vihainen?!
Sain kutsun hyvän ystäväni syntymäpäiville. Mietin ääneen miehelleni, että vaikka en juhlista välitäkään, niin olisi ehkä kohteliasta käydä paikanpäällä, kun juhlat ovat ikäänkuin synttärikahvien korvike. Mies tulistui ja totesi että mene sitten junttijuhliisi, en tiennyt että olet samanlainen. Ystäväni juhliin kuuluu yleensä olennaisena osana alkoholi, johon mies viittasi. Itse en juuri sellaisesta välitä, enkä ole ystäväni juhlissa käynyt. Argh, inhottaa miehen lapsellinen käytös! Nyt pitäisi muka pystyä keskittyä töihin..
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:52"]75: no oikeastaan, olen käsittänyt että hän toimisi niin. Nyt hän laittoi viestiä, että ei tunne minua ollenkaan, jos edes harkitsen kyseisiin juhliin menoa. Mainitsi siinä taas nuo "juntit" ja nyt otti puheeksi myös tuon vihaamansa henkilön. En tidä mitä vastata, tai miten toimia. -ap
[/quote]no, ala sit mene, jos se tekee sun kotielamasta helpompaa, mutta miks sun tarvis olla missaan kanssakaymisessa tuon ei-toivotun tyypin kans? Tavallaan tuossa laitat myos ystavasi valitsemaan han tai mina... no, itehan tert niin ku haluat, ma luovin muutamia vuosia tehdakseni aina mieliksi toiselle, mutta lopulta kulutin siina itseani ja toisaalta annoin ymmartaa, etta kumppanilla oli oikeus ohjailla mun valintoja ja paatoksia, jopa mun tunteita. Se syo pidemman paalle itsetuntoa ja sitten saakin olla kynnnysmattona loppuikansa. En kylla tajua sun miehen mittasuhteitakaan, jos se vaittaa, ettei se tunne ollenkaan sua, jos kayt pyorahtamassa jossain bileissa. Ja se juntiksi nimittelyko ei ole haukkumista? Vai kokeeko sen oikeutetuks, koska hantakin on haukuttu.... ts. laskeutuu samalle tasolle vihaamansa ihmisen kanssa. 75
Mitä enemmän luen vastauksiasi, sitä turhemmalta suhteenne kuulostaa. Ihan sama onko sitä ollut takana 10 kuukautta vai 10 vuotta, mutta haluatko ottaa turpaasi häneltä seuraavatkin kymmenen vuotta? Kirjoitit, että toista ei voi muuttaa, itseä on helpompi muuttaa, mutta onko kaikki sen väärti? Haluatko muuttua? Onko muutos hyväksi? Onko teillä sitten ikuinen rauha ja onnellinen suhde jos muutut ja muutat itseäsi joka ikinen kerta kun mies pulttaa jostakin täysin turhasta? Sitten rauhoittelet, liehittelet, pyytelet anteeksi ja matelet miehen jaloissa, että tämä olisi taas mukava ja normaali...? Kuulostaako tutulta? Kuinka paljon olet valmis antamaan itsestäsi vielä tälle miehelle ja kuinka paljon saat takaisin? Meneekö saamiset ja antamiset lähellekään tasoihin? Nyt mies ränkyttää ja nakkelee niskojaan tasan niin kauan kunnes sinä luovutat.
Jos nyt annat periksi niin mitä sanot ystävällesi? Sanotko, että sinulla on kurkku kipeä ja et nyt oikein haluaisi tulla? Ja sitten istut miehen kanssa kotona miettien miten jatkat valheiden verkon kutomista ja miten muistat sen myöhemminkin. Oletko kertonut kenellekään miehesi oudoista tavoista vai peitteletkö hänen hepuleitaan valheilla? Sitäkö tosiaan meinasit tehdä tästä eteenpäin "koska et viitsi heittää kymmentä vuotta hukkaan"? Elääkö mies myös sinun elämääsi vai oletko itse elämäsi herra? Oletko onnellinen miehesi kanssa?
Minusta kuulostaa siltä, että mies ei vain pidä ystävääsi ja tämän porukkaa ns "arvoisenasi seurana" eikä muutenkaan pidä kaveripiiriäsi arvossa jos ei kyläilläkään halua tmv. Ajattelee ehkä, että ns "vajoat ystäväsi tasolle" kun heidän seurassa olet. Taitaa olla vain henkinen snobi miehesi.
Hyi kamala minkä kuuloinen ukko. Mulla on myös eräs ystävä joka jaottelee ihmisiä hänen arvoisiinsa ja "amiksiin". Amiksia ovat siis suunnilleen kaikki, jotka eivät ole käyneet yliopistoa. Todella rasittava tyyppi ja mustavalkoinen maailmankuva. Alkaa vituttaa heti jos joudun olemaan hänen seurassaan tuntia kauempaa.
Narsisti ja hänen kynnysmattonsa?
Menetin kymmenien vuotta sitten ystäväni hänen miehensä takia. Olin tosiaan juntti miehen silmissä, vaikka ystäväni vasta sekoilikin sinkkuaikoinaan. Mies oli kauppakorkeassa ja niin tärkeää että. Mutta niin, en kaikkea lukenut, mutta faktat pöytään: hyvä (?) ystäväsi täyttää 30 ja jätät menemättä miehen takia? Osaatko yhtään ajatella miltä tuo tuntuu ystävästäsi? 30-vuotisjuhlat ovat tärkeät juhlat, itse ainakin loukkaantuisin jos ystäväni jättäisi tulematta tuon takia. Ihan sama mitä miehesi ajattelee, hänen päätään tuskin saat kääntymään, mutta entä sitten? Ei aina tarvitse olla samaa mieltä asioista. Tässä loppujen lopuksi pieni asia, missä voit hänelle pistää vastaan. Hänellä ei ole mitään valtaa olla päästämättä sinua.
Jos tämä reaktio tulee vain tuosta yhdestä ystävästä, niin voisiko olla mahdollista että miehelläsi on joskus ollut vispilänkauppaa hänen kanssaan, ja sittemmin on alkanut katumapäissään iljettämään koko ihminen, ja varsinkin pelkää että tämä kännipäissään möläyttää salaisuuden sinulle :P
55: minulla tilanne on niin että isäni oli alkoholisti, joten olen siitä viisastunut etten kohtuuttomasti läträä viinan kanssa. Mies taas naukkaa ainakin viikonloppuisin ruokajuomana kaljaa, joskus viikollakin. -ap
81: niin kun on ihan ihmeellistä että hän suuttuu pelkästä juhlissa käväisystä. Hän kuitenkin tietää että ystävä on tärkeä minulle. Ja olemme yhdessä mieheni kanssa olleet juhlissa, jossa tämä hänem vihasmansa henkilö oli. Silloin se oli ok. En jaksa aina vängätä näin kamalasti joistain näin pienistä asioista. Mies on siis jo toista päivää vihainen. -ap
82: mies on antanut ymmärtää etteipidä ystäviäni arvossaan. Että he ovat ikäänkuin "huononpaa väkeä" -ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:10"]81: niin kun on ihan ihmeellistä että hän suuttuu pelkästä juhlissa käväisystä. Hän kuitenkin tietää että ystävä on tärkeä minulle. Ja olemme yhdessä mieheni kanssa olleet juhlissa, jossa tämä hänem vihasmansa henkilö oli. Silloin se oli ok. En jaksa aina vängätä näin kamalasti joistain näin pienistä asioista. Mies on siis jo toista päivää vihainen. -ap
[/quote] no, joka syytta suuttuu, se lahjatta leppyy
Mikä on seuraava paljastus hoooooo onko äxä eiku uxä antees exä en osaa jännitykseltä edes kiljottaa.
Miksi et ole rehellinen mainitset vasta pitkän ajan jälkeen että kaverisi on haukkunut miestäsi ja heidän välinsä on huonot... nyt tästä fiasko saippuasarjasta puuttuu vaan exä....
56: sinulla on erittäin paljon viisaita ajatuksia, kiitos niistä. Olet ihan oikeassa että en voi jatkuvasti muuttaa itseäni. En voi aina antaa periksi. Varsinkin kun on kyse tällaisesta pikkujutusta. En ole kenellekään kertonut mieheni käytöksestä, av on ainut paikka mistä olen kysellyt apuja. Pelkään hänen reaktiotaan kun toimin hänen toiveensa vastaisesti. Periaatteessa niin ei ole koskaan käynyt. Kun tilanne on päällä, sanat jotenkin karkaavat, eikä minulla ole keinoja puollustella toimintaani. Näin kun kirjoitan tämän, niin välityy ihan kamala kuva meidän suhteesta, mutta tämä on vain se kuona osa, kolikolla on kääntöpuolensa. -ap
58: tuohon ei juuri ole todennäköisyyksiä. Mieheni on ollut kaverini kanssa tekemisissä vain silloin kun hän on käynyt kotonamme. Saisi olla aika nopeat puuhat. ;) tai mistäs minä tiedän, joskus totuus on tarua ihmeellisempää. -ap
Luin kutsukortin tarkemmin läpi, ja kutsutuissa oli muitakin, kuin kaverini perus jengi. Kutsuttujen joukossa oli eräs yhteinen tuttumme, jota mies todella vihaa. Ehkä tämä oli syy siihen vahvaan suhtautumiseen? Nimittäin mieskin luki kutsukortin, ja hieman tarkemmin kuin minä. -ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:15"]52: kyllä tuo minustakin kuullostaa ihan järkevältä. Vaikkaki helpommin sanottu kuin tehty. Jotain vikaa minun käytöksessä täytyy olla, kun minulla onmuutamakin kaveri ollut, joille olen ollut ihan kynnysmatto ja manipuloitavissa. En haluaisi heittää melkein kymmenen vuoden suhdetta hukkaan ihan helposti. -ap
[/quote]
Eli olet tottunut siihen että sinua voidaan kohdella kuin kynnysmattoa. Kynnysmatot vetää puoleensa narsisteja.
Miksi muuten et saisi osallistua samoihin juhliin kuin miehesi vihaama henkilö? Miksi se miestäsi haittaa jos hän ei ole siellä itse paikalla?
63: Olen huomannut että vedän "huonoja" ihmisiä puoleeni oikein tosissaan. Tuntuu, että mitä läheisimmissä väleissä olen ollut kaverieni kanssa, sitä enemmän he ovat minua manipuloineet (on minulla kunnollisiakin ystäviä, mutta nyt puhun vain näistä pompottaja tyyppisistä. heistä olen jo hankkiutunut eroon).
Ajattelin, että jos miehellä on mielessään ajatus "seura tekee kaltaisekseen". Sitä kautta pystyn tavallaan ymmärtämään tuon kohtauksen, mutta on se silti liioiteltua. -ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:11"]55: minulla tilanne on niin että isäni oli alkoholisti, joten olen siitä viisastunut etten kohtuuttomasti läträä viinan kanssa. Mies taas naukkaa ainakin viikonloppuisin ruokajuomana kaljaa, joskus viikollakin. -ap
[/quote]
Alkoholistien lapsista usein tulee narsistin uhreja. He oppivat jo lapsuudessa oikeat uhrin toimintamallit.
65: Näin olen kuullut. Mutta eikö narsistin pitäisi olla sellainen joka hillittömästi kehuu itseään ja nostaa jalustalle? Minusta mieheni ei ole ihan oppikirjanarsisti. Tiedän että minä olen täysi kynnysmatto, mutta en tykkäisi lähteä muita leimaamaan "pahiksiksi". -ap
75: no oikeastaan, olen käsittänyt että hän toimisi niin. Nyt hän laittoi viestiä, että ei tunne minua ollenkaan, jos edes harkitsen kyseisiin juhliin menoa. Mainitsi siinä taas nuo "juntit" ja nyt otti puheeksi myös tuon vihaamansa henkilön. En tidä mitä vastata, tai miten toimia. -ap